Grupowy system informacyjno-magazynowy PCN

Na temat nowego systemu informacyjno-magazynowego Grupy PCN rozmawiamy z Marianem Muchą – wiceprzewodniczącym jej Rady Nadzorczej.

 

 

Redakcja: Skąd pomysł na stworzenie takiego systemu?
Marian Mucha: Pomysł pojawił się wraz z potrzebą wymiany informacji o połączonej ofercie asortymentowej poszczególnych firm członkowskich Grupy PCN S.A. GSIM PCN powstaje przede wszystkim po to, aby ułatwić współpracę pomiędzy członkami Grupy. Wspólnie oferowany asortyment jest widoczny w systemie magazynowym i każdy członek Grupy może za pomocą loginu sprawdzić z poziomu przeglądarki internetowej aktualną dostępność  towaru, na jaki ma zapotrzebowanie. Ponadto system ułatwia komunikację wewnątrz

Grupy poprzez komunikator, przechowalnię dokumentów i plików, wspólny kalendarz oraz zapis aktualności, nowości i ciekawostek. Bardzo ważnym elementem systemu jest też funkcja automatycznego i elektronicznego przetwarzania dokumentów, np. wystawiania faktur. Partner kupujący towar wewnątrz Grupy w bardzo krótkim czasie otrzymuje dokumenty sprzedaży. Jest to bardzo efektywny sposób pracy, pozwalający zaoszczędzić czas.


Czy jest to gotowy system, czy może powstawał całkowicie od zera?
Jest to system tworzony przez Grupę PCN S.A. od podstaw. Kompetentni fachowcy z branży IT opracowują system specjalnie na nasze potrzeby, uwzględniając wszystkie elementy, które są pomocne w tworzeniu grupowej społeczności w branży narzędziowo-technicznej. System po uruchomieniu będzie udoskonalany według sugestii członków, partnerów i dostawców. Warto nadmienić, że GSIM PCN nie ingeruje w system partnera, nie obciąża go, tylko poprzez wtyczkę pobiera wybrane informacje.

Jakie zamiany wniesie ten system w rozwój Grupy PCN S.A.?
Przede wszystkim poprawi komunikację wewnątrz Grupy. Każdy partner będzie miał zawsze i wszędzie aktualną informację o nowościach i asortymencie wraz z opisem produktów, dostępnością, ilością, miejscem składowania, ceną i/lub  promocją/wyprzedażą. Pełna oferta produktów PCN będzie bardziej poukładana, tak aby handlowcy firm partnerskich mieli przegląd oferowanych towarów. Partnerzy będą mieli również możliwość eksportowania kartoteki wybranych produktów do swojego systemu. Ponadto system zautomatyzuje przepływ dokumentów. Towar sprzedawany na podstawie elektronicznej faktury do jednego z partnerów automatycznie zostanie przyjęty w systemie drugiego.

Jakie są dalsze plany rozwoju systemu, czy będą wprowadzane jakieś dodatkowe funkcje?
System będzie rozwijany według potrzeb i sugestii partnerów oraz akcjonariuszy. Planowane są dodatkowe funkcje, na przykład możliwość automatycznego publikowania danych z systemu w sklepie internetowym partnera. Po pełnym uruchomieniu systemu, które nastąpi jeszcze w tym roku, będziemy wprowadzać udoskonalenia.


Słyszeliśmy, że wprowadzają Państwo również  elektroniczny informator dla partnerów.
Owszem, jest to informator nazwany PCN INFO DRIVE. Bazuje na zewnętrznym dysku twardym i jest źródłem informacji, głównie handlowych. Jest to informator z cennikami, warunkami handlowymi, katalogiem, ważnymi dokumentami Grupy oraz kontaktami.

W jakiej formie przygotowano ten informator? Czym różni się od tradycyjnych broszur papierowych?
Informator przygotowaliśmy w formie ruchomego programu z zakładkami, w których znajdziemy elektroniczne wersje najważniejszych dokumentów. Pozwoli to na przechowywanie w jednym miejscu wszystkich niezbędnych informacji o danym produkcie dla partnera i jego pracowników. Zastępuje stos papierów, folderów i plików. Chcemy stworzyć handlowcom jak najlepsze warunki oraz doskonałe narzędzie do pracy z klientem.

Dziekujemy za rozmowę.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments