Keyang – koreańskie narzędzia dla polskich fachowców

Na tegorocznych targach Budma swoją premierę w Polsce miała firma Keyang. Ten koreański producent od ponad 30 lat specjalizuje się w wytwarzaniu wysokiej jakości elektronarzędzi oraz silników elektrycznych dla branży motoryzacyjnej. O historii firmy, jej ofercie i ekspansji na rynki europejskie rozmawiamy z Piotrem Malinowskim – dyrektorem zarządzającym Keyang Polska Sp. z o.o.

 

 

 

Firma Keyang Electric Machinery powstała 27 kwietnia 1977 r. w Seulu. – W początkowym okresie działalność przedsiębiorstwa skupiała się na wytwarzaniu elektronarzędzi oraz niewielkich silników spalinowych jedno- i dwucylindrowych, jednak od roku 1989

fabryka rozszerzyła swoją produkcję o nowy asortyment – silniki elektryczne dla branży motoryzacyjnej
– informuje Piotr Malinowski, dyrektor zarządzający Keyang Polska Sp. z o.o. – Dzięki nastawieniu na produkcję najwyższej jakości asortymentu i odpowiednim działaniom marketingowym umacniającym markę firma szybko zyskała zaufanie odbiorców na lokalnym rynku. To dało jej możliwość i motywację do dalszego rozwoju. W chwili obecnej posiada cztery zakłady produkcyjne. Trzy z nich znajdują się w Korei – w Ansan, Chon-an oraz Chung-ju – i zatrudniają łącznie 470 pracowników. Czwarta fabryka została zlokalizowana w Suzhou w Chinach. Tamtejszy zakład produkuje urządzenia spawalnicze i narzędzia pneumatyczne oraz zatrudnia 170 osób. – Zakłady produkcyjne Keyang Electric Machinery należą do najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk w całej branży, podobnie jak centrum badawczo-rozwojowe, w którym wdrożono długoterminowy program mający na celu stałe unowocześnianie produkowanych narzędzi oraz opracowywanie nowych urządzeń – dodaje Piotr Malinowski. – Jest to możliwe m.in. dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii rozwoju ACT. Natomiast nasz system DFSS (Design for Six Sigma) pozwala zminimalizować działania związane z opracowywaniem produktu i skrócić ich czas, a więc wyroby, które odpowiadają wymaganiom klientów, przechodzą od fazy koncepcyjnej do wdrożenia na rynek w możliwie najkrótszym czasie. Systemy projektowania 3D oraz PDM (zarządzania opracowywaniem produktu) zostały przygotowane z myślą o optymalnym tworzeniu nowych rozwiązań i szybkiej wymianie informacji między osobami biorącymi udział w projekcie. Nasze produkty przechodzą też badania z wykorzystaniem aplikacji RP (szybki prototyp), co umożliwia ich ocenę już w czasie procesu tworzenia.

Przez wiele lat firma z powodzeniem realizowała swój program na rynku koreańskim. Uzyskała wiele certyfikatów potwierdzających jakość produkowanych urządzeń (ISO9001, QS9000, ISO/TS16949, ISO 14001, KS-QEI) oraz nagród przyznawanych przez instytucje państwowe, stowarzyszenia branżowe, a także media specjalistyczne. – Od wielu lat Keyang jest liderem sprzedaży elektronarzędzi, osiągając w 2011 r. ponadtrzydziestopięcioprocentowy udział w rynku krajowym – mówi Piotr Malinowski. – W 2010 r. firma Keyang rozpoczęła szeroko zakrojoną ekspansję na wszystkich kontynentach ze szczególnym uwzględnieniem rynku europejskiego. W tych planach Polska będzie odgrywała szczególną rolę jako centrum logistyczno-dystrybucyjne zarówno samych elektronarzędzi, jak i części zamiennych. W styczniu br. podczas targów Budma po raz pierwszy przedstawiliśmy polskim fachowcom markę Keyang i oznaczone nią profesjonalne elektronarzędzia dla branży budowlanej.

Katalog narzędzi przygotowanych na polski rynek zawiera urządzenia akumulatorowe i sieciowe, m.in: wiertarki, wiertarki udarowe, wiertarko-wkrętarki, wkrętarki udarowe, klucze udarowe, pilarki tarczowe, wyrzynarki, młoty udarowe i udarowo-obrotowe, szlifierki kątowe, polerki oraz podkaszarki. Pełna oferta narzędzi dostępna jest w sieci dilerskiej. – Ponieważ jesteśmy specjalistami w produkcji silników prądu stałego stosowanych w samochodach, np. w napędach mechanizmów opuszczania i podnoszenia szyb, dużą część naszej oferty zajmują elektronarzędzia akumulatorowe – mówi Piotr Malinowski. – Są to nowoczesne urządzenia, charakteryzujące się wysokim zaawansowaniem technologicznym, niczym pod względem technicznym nieustępujące renomowanym markom światowym. Głównym celem Keyang jest bowiem zadowolenie klientów i użytkowników.

Koreańska firma nie zapomniała także o obsłudze posprzedażnej w Polsce. – Nasze elektronarzędzia objęliśmy 2-letnią gwarancją – informuje Piotr Malinowski. – Warunkiem jej uzyskania jest zarejestrowanie

maszyny u producenta. Jeżeli to nie zostanie dopełnione, wtedy klienci otrzymują na elektronarzędzia Keyang standardową, roczną gwarancję. Serwis Centralny naszych elektronarzędzi jest zlokalizowany w Warszawie, obecnie powstają również serwisy regionalne w poszczególnych częściach Polski. Mają dla nas duże znaczenie, ponieważ znacznie przyspieszają obsługę klientów. Dysponujemy dużym magazynem części zamiennych w Polsce, jest to związane m.in. z tym, że koncern Keyang otworzył w naszym kraju swoje centrum logistyczne na Europę. Prowadzimy politykę tanich części zamiennych, żeby koszty eksploatacji naszych maszyn były niskie. Warto tu wspomnieć, że dzięki zlokalizowaniu centrum logistycznego Keyang w Polsce naszym partnerom krajowym zagwarantujemy w nowym roku szybkie dostawy maszyn i części zamiennych. Już obecnie nasze dostawy realizujemy w ciągu 24 godz., o ile zamówienie wpłynie do 14.00.

Na polskim rynku, zgodnie ze swoją filozofią, Keyang chce dostarczać profesjonalistom najlepsze rozwiązania i najwyższej jakości produkty w atrakcyjnych cenach, podobnie jak koreańskie koncerny samochodowe Kia i Hyundai, które osiągnęły niebywały sukces w naszym kraju. – Obecnie tworzymy w Polsce sieć partnerów regionalnych w sprzedażowym kanale handlu specjalistycznego zwany także tradycyjnym – mówi Piotr Malinowski. – Nie przewidujemy dystrybucji elektronarzędzi Keyang w sieciach marketów budowlanych oraz typu dom i ogród. Swoim partnerom handlowym oferujemy, oprócz wspomnianej efektywnej obsługi logistycznej, silne wsparcie marketingowe, które obejmuje reklamy w mediach regionalnych i ogólnopolskich, na autobusach oraz billboardowe, materiały techniczno-marketingowe: ulotki, katalogi, jak również banery oraz wyposażenie salonu sprzedaży (regały, różnego rodzaju ekspozytory, itp.). Ponadto będą organizowane szkolenia, a także prezentacje z udziałem naszego samochodu pokazowego. Będziemy prowadzić przejrzystą politykę handlową opartą na uczciwości kupieckiej. Myślę, że przemyślana sieć dystrybucji, którą tworzymy, polityka handlowa, oparta na wspomnianej uczciwości kupieckiej, i bogaty program marketingowy w postaci pokazów, dni otwartych oraz szkoleń przyczynią się do tego, że polscy fachowcy szybko przekonają się do marki Keyang – konkluduje Piotr Malinowski.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments