INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE 2014

 39. Międzynarodowe Targi Metalowe (INTERNATIONAL HARDWARE FAIR), które odbyły się w dniach 9-12 marca w Kolonii, odwiedziło ponad 50.000 gości ze 136 krajów. W imprezie wzięło udział 2783 wystawców z 53 państw. Zatem po raz kolejny INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE potwierdziły swoją ugruntowaną pozycję największych światowych targów narzędzi i artykułów metalowych.

 

W br. 39. INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE wzięło udział 2783 wystawców (w 2012 r. – 2665) z 53 krajów (w 2012 r. – z 50), czyli o 4,5% więcej niż w 38. edycji tej imprezy z 2012 r. 87%

wystawców to firmy spoza Niemiec (w 2012 r. – 85%). Targi odwiedziło ponad 50.000 gości (w 2012 r. – 53.500), którzy przyjechali do Kolonii ze 136 krajów (w 2012 r. – ze 132). Spoza Niemiec pochodziło 63% zwiedzających (w 2012 r. – 61%).

 

Charakterystyczne stoisko firmy RHODIUS


Głównymi celami INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE jest wytworzenie pozytywnego impulsu dla światowego handlu narzędziami i artykułami metalowymi oraz prezentacja nowych idei biznesowych dla szeroko pojętej branży metalowej. Wystawcy w br. więc nie tylko pokazali najnowsze produkty czy innowacyjne rozwiązania, ale także nowe technologie informowania klientów o swojej ofercie wykorzystujące internet, a w tym filmowe aplikacje na smartfony i tablety. Organizatorzy targów nie pozostali w tyle za wystawcami i przygotowali aplikację tabletowo-smartfonową, która ułatwiała poruszanie się po INTERNATIONAL HARDWARE FAIR 2014. Można więc powiedzieć, że świat wirtualny po raz kolejny ułatwił nam na poruszanie się po realnym i – co ważne – dzięki niemu można było zaoszczędzić czas oraz swój pobyt na kolońskiej imprezie wykorzystać bardziej efektywnie.

 

TOYA, jak przystało na spółkę giełdową, miała na hali 4. bardzo okazałe stoisko


– Jesteśmy zadowoleni z uzyskanych wyników, gdyż wzrost wystawców o 4,5% oznacza, że INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE jest imprezą, która ciągle się rozwija – powiedziała Katharina C. Hamma, dyrektor zarządzający Koelnmesse GmbH. – Gdy dodamy do tego tzw. jakość naszych gości z branży handlowej i przemysłu, mających wysokie kompetencje inwestycyjne (74%) i pełniących znaczącą rolę w procesie decyzyjnym (44%), jak też multum nowych i innowacyjnych produktów, to otrzymujemy unikalną imprezę, której nadal żadne targi branży metalowej na świecie nie mogą się równać. Biznesowi też w znacznym stopniu sprzyja bardzo dobry oraz przyjazny klimat kolońskich hal.


Załoga i stoisko PS Trading


W br. po raz drugi przyznano nagrody EISEN. Ich uroczyste wręczenie odbyło się na gali wystawców odbywającej się wieczorem pierwszego dnia kolońskiej imprezy. W kategorii innowacji Koelnmesse i Central Hardware Trade Association (ZHH) nagrodziły statuetką EISEN 2014 rusztowanie jezdne z ruchomą platformą roboczą typu Alulift polskiej firmy LOCKHARD Sp. z o.o. z Gorzyc Wielkich koło Ostrowa Wielkopolskiego. Skonstruowali je Michał, Łukasz i Szymon Leonhardowie oraz Jesper Ryberg Lonardi. Oceniamy, że to wielki sukces Polaków, gdyż jako naród nie słyniemy z innowacji. Polski LOCKHARD znalazł się w towarzystwie tuzów światowej techniki narzędziowej, takich jak Gedore Tool Center, które nagrodzono w tym roku statuetką EISEN 2014 za przedłużkę do nasadek z magnesem, i Leica Geosystems, która otrzymała ją za innowacyjny dalmierz DISTO D810 touch z ekranem dotykowym. Czwartą statuetkę EISEN 2014 w kategorii innowacji przyznano obcinakom MasterCut produkcji P.F. FREUND & CI.

 

 Silny polski team firmy

BASS


W kategorii zrównoważonego rozwoju Koelnmesse i stowarzyszenie Heimwerken, Bauen und Garten e.V. (BHB) uhonorowały statuetkami EISEN 2014 firmy Izar Cutting Tools i KNIPEX-Werk C. Gustav Putsch. – Zasady zrównoważonego rozwoju są integralną częścią filozofii korporacyjnej KNIPEXa – powiedział na ceremonii rozdania nagród Ralf Putsch, właściciel firmy KNIPEX. – Wdrożyliśmy je, biorąc odpowiedzialność za środowisko i naszą społeczność, we wszystkie procesy biznesowe, począwszy od promocji i motywacji naszych pracowników, a skończywszy na 80-procentowym recyclingu, standardach ochrony środowiska w łańcuchu dostaw oraz wykorzystaniu zielonej energii. Zamontowaliśmy m.in. ogniwa fotowoltaiczne na fabrycznych dachach i wykorzystujemy elektryczne auta we flocie firmowej.

 

Na stoiskach firm Exact i Rohrlux gościł nas Janusz Sebzda, ich polski przedstwiciel (pierwszy od lewej)


Tak jak w poprzednich edycjach, na INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE 2014 zorganizowano EISEN Forum, czyli platformę biznesowej komunikacji, której głównymi tematami były innowacje i nowe trendy produktowe. Oprócz niego odbyły się BHB Forum, BME Buyers’ Day i „President Council” skupiające reprezentantów międzynarodowych grup zakupowych, takich jak: Canadian Tire, Hornbach czy KWB. Warto tu też odnotować mniejsze fora dyskusyjne: Expert Talks i Speakers’ Corner. W nich fachowcy z firm wystawiających się na targach bardziej bezpośrednio przekazywali handlowcom informacje o innowacjach zawartych w produktach pokazywanych na kolońskiej imprezie. – Dobra atmosfera i fachowość dyskusji produktowych były charakterystyczne w br. dla INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE – zauważył Thomas Dammann, chief executive of the Central Association of the Hardware Trade e.V. (ZHH). – Wielu wystawców przyjeżdża do Kolonii z innowacyjnymi produktami, dzięki czemu INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE jest źródłem nowych idei dla przemysłu, a wydarzenia – takie jak nagrody EISEN – potwierdzają moje spostrzeżenie.

 

Marcina Zielińskiego i Patryka Podgórskiego z Adiamu spotkaliśmy na stoiskach firm EIBENSTOCK i MESTO


Naszym zdaniem, tegoroczne targi nie pokazały jakiś zupełnie nowych trendów produktowych, potwierdzając tym samym nasze redakcyjne wnioski wyciągnięte z obserwacji polskiego rynku. Jeśli chodzi o elektronarzędzia, to niewątpliwie dało się zauważyć coraz większe wykorzystanie w urządzeniach bezprzewodowych silników bezszczotkowych, jak też nowoczesnych technik zasilania akumulatorowego oraz elektroniki cyfrowej. „Analogi” pomału odchodzą już do lamusa historii techniki. Nowe rozwiązania napędów i zasilania dały nie tylko efekt większej skuteczności pracy, ale także zmniejszyły i gabaryty, i masę elektronarzędzi, co zwiększyło ich ergonomiczność, jak też znacznie wydłużyły czas pracy maszyn na jednym cyklu ładowania baterii. Dalej w przypadku narzędzi i urządzeń przeznaczonych dla profesjonalistów z rzemiosła liczyła się specjalizacja, skuteczność w pracy i trwałość, ergonomia oraz ekonomiczna eksploatacja.

 

Narzędzia Wiha prezentowali nam (od lewej): Grzegorz Popieliński,dyrektor produkcji i członek

zarządu Wiha Polska, oraz Dražen Markešić, prezes zarządu Wiha Polska


Polacy – wystawcy i goście targowi – na INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE stanowili dość dużą liczebnie społeczność.

Na halach często można było usłyszeć język polski, a w gronie wystawców znalazły się 32 polskie firmy (w 2012 r – 27), a wśród nich BASS, Fabryka Narzędzi Glob, Gudepol, Pentar, PS Trading, Słowik, Techniflex i Toya.

 

Na stoisku Fabryki Narzędzi Glob spotkaliśmy (od prawej) Adama Mikołajczyka, jej dyrektora,

i Łukasza Kubicę, kierownik sprzedaży


Naszym zdaniem, 39. INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE pokazał wyraźnie optymistyczne nastroje przedsiębiorców, co dobrze wróży rynkowi na najbliższą przyszłość. Następne 40. INTERNATIONAL HARDWARE FAIR odbędą się w Kolonii w dniach 6-9 marca 2016 roku.

 

Targowy team Fabryki Narzędzi Glob zastaliśmy na stoiskach firm Morse i FEMI

 

Na stoisku Saint-Gobain Abrasives odbywały się m.in. pokazy narzędzi szlifierskich w pracy

 

W Sparky gościł nas Jarosław Westler, szef  polskiego przedstawiciela tej firmy

 

Na rozmowach z właścicielem firmy Kress podejrzeliśmy reprezentację spółki LŁ

z Tadeuszem Kumaszką, szefem polskiej firmy (od prawej)

 

Michał Ostrowski z LŁ oprowadzał nas po wystawach firm Yokari i Bondhus

 

Firma Felo chwaliła się swoją historią oraz zabytkowym Harleyem Davidsonem

 

Na NWS odbywały się niekończące się dyskusje biznesowe

 

Proxxon szczególną uwagę przykłada do swoich nowych produktów,

pokazując je w specjalnych gablotach

 

Collomix wystąpił w swoich charakterystycznych barwach

 

Przedłużacze AS Schwabe prezentował charakterystyczny robot

 

 

Podczas targów sprawdziliśmy skuteczność zamiatarek Haaga

 

Jedna z prezentacji na stoisku Wolfcraft

 

Na stoisku koreańskiej firmy Keyang zastaliśmy Piotra Malinowskiego,

szefa jej polskiego przedstawicielstwa

 

Na INTERNATIONAL HARDWARE FAIR COLOGNE 2014 nie mogło zabraknąć firmy ABAC

 

Branżę pomiarową godnie reprezentowała Leica Geosystems

 

 

Dariusz Wilkos

z Wil-Techu i Jędrzej Kaczorowski

z Agentools pokazali nam wiertarki magnetyczne Ruko

 

Stabila miała łatwo rozpoznawalne stoisko


Marka Baranioka z Basta Hurt spotkaliśmy na stoisku firmy Parat, której jest przedstawicielem na Polskę

 

Królestwo ścisków, czyli stoisko firmy Bessey

 

Arkadiusza Baranioka, właściciela Agentools, spotkaliśmy na stoiskach firm, które reprezentuje w Polsce

 

Mocny team Akala Faraone

 

Rozwiązania logistyczne dla firm narzędziowych oferował Julisz Pakuński z polskiego oddziału Dachsera

 

Załoga targowa polskiej firmy Techniflex

 

Na stoisku KLINGSPOR przyjmowali nas: Jan Gaj − prezes zarządu KLINGSPOR Sp. z o.o.,

Olaf Ter Jung − dyrektor sprzedaży Grupy KLINGSPOR, oraz Krzysztof Kubica
− dyrektor handlowy KLINGSPOR Sp. z o.o.

 

Na stoisku polskiej firmy Pentar Abrasives zastaliśmy Stanisława Roga, jej właściciela, z synem Michałem

 

Polskich gości po stoisku firmy PFERD oprowadzali (od lewej) Grzegorz Koczur, prezes PFERD-VSM Sp. z o.o.,

oraz Waldemar Czerwonka, doradca techniczny

 

 

Na stoisku firmy PFERD można było oglądać transmisję z bicia w czasie 4 dni targów

rekordu 200.000 cięć prętów stalowych. Wykonywano je oczywiście tarczami niemieckiej firmy.

 

Polską branże pneumatyczną reprezentował legnicki Gudepol

 

*Zdjęcie główne: Rusztowanie jezdne z ruchomą platformą roboczą typu Alulift polskiej firmy LOCKHARD Sp. z o.o. nagrodzone statuetką EISEN2014

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Konferencja karnawałowa PGN w Lidzbarku Warmińskim

W dniach 8-10 lutego 2013 r. PGN spotkała się ze swoimi partnerami handlowymi w historycznym Hotelu Krasicki w Lidzbarku Warmińskim.

 

 

 

 

Savoir-vivre w biznesie
Nieoficjalne spotkanie w piątek zainaugurował prezes spółki Bronisław Chwała, witając wszystkich przybyłych gości. Atrakcją wieczoru były zajęcia „Savoir-vivre w biznesie”. Szeroko pojęte zasady etykiety biznesowej przybliżył Maciej Rydel z Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów.

Szkolenie STAYER
Sobotni dzień wypełniony był dwoma blokami szkoleniowymi. Pierwszą część zapoczątkowała kierownik Działu Marketingu i Rozwoju PGN Katarzyna Chwała, przedstawiając politykę

PGN względem marki Stayer w 2013 r. Ponadto zobrazowano wyniki wewnętrznych badań rynku, które zostały przeprowadzone w styczniu 2013 i przedstawiono nową twarz marki Stayer, Joannę Jędrzejczyk – mistrzynię świata w muay thai, której Stayer jest jednym z głównych sponsorów. Partnerzy PGN mogli zapoznać się z planem działań marketingowych na 2013 r. oraz z założeniami programu VIP dla dystrybutorów, w którym w ramach uznania dla najaktywniejszych partnerów firma przygotowała wycieczkę zagraniczną oraz udział w gali MMA, podczas której wystąpi Joanna Jędrzejczyk.

Nowa linia elektronarzędzi: STAYER Hobby
Produktową część prezentacji poprowadził Mateusz Kowalczyk, product manager. Przedstawił gamę produktów STAYER – elektronarzędzia, tarcze diamentowe i urządzenia spawalnicze. Najistotniejszą częścią szkolenia było wprowadzenie nowej linii Stayer Hobby – elektronarzędzi przeznaczonych dla majsterkowiczów. – Po sukcesie rynkowym linii czerwonej, profesjonalnej, zdecydowaliśmy się zaproponować naszym partnerom rozszerzenie oferty o skierowane do hobbystów elektronarzędzia linii zielonej – powiedział Mateusz Kowalczyk. Na koniec przedstawiono produkty od strony technicznej, jak również omówiono plan sprzedażowy na cały rok.

Prezentacja ELEKTROMASCHINEN
Druga część szkolenia dotyczyła marki Elektromaschinen. W spotkaniu wzięli udział goście z firmy Elektromaschinen: Maja Terzic – marketing manager, Matjas Milavec – regional sales manager oraz Hrvoje Zignic – sales manager for Adria. Przedstawiciele zespołu niemieckiej linii narzędziowej szeroko zaprezentowali bogatą i precyzyjnie skonstruowaną ofertę produktową. Pokaz urządzeń, w których stosowane są najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, zawierał szczegółowe informacje techniczne dotyczące prezentowanych maszyn. Szkolenia obu marek cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród uczestników spotkania.

Bal KARNAWAŁOWY
W sobotni wieczór uczestnicy spotkania uczcili ostatnie chwile karnawału. Wspólną zabawę zapewnił cieszący się wysoką renomą zespół muzyczny HOT SUN.
Weekendowe spotkanie z naszymi partnerami handlowymi spędziliśmy bardzo produktywnie, rozpoczynając tym samym kolejny rok naszej owocnej współpracy – podkreśla Katarzyna Chwała – kierownik Działu Marketingu i RozwojuPGN.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2024 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu