Przez serwis do serca klienta Centralny Serwis Metabo

Ważnym punktem strategii Metabo Polska jest dbałość o poziom oferowanej obsługi serwisowej. Oferowana jakość to nie tylko szybkość, fachowość i niski koszt ewentualnej naprawy, ale także unikalne w skali Polski programy, np. „Zero kosztów serwisowych”.

W swojej strategii Metabo Polska zakłada konieczność odróżnienia się od konkurencji, ale nie ceną, lecz m.in. jakością serwisu. – W tym celu kontynuujemy rozwój programu „Zero kosztów serwisowych” – stwierdził Robert Kurdyła, dyrektor handlowy Metabo Polska. – Od trzech lat program ten obowiązuje w grupie wiertarko-wkrętarek akumulatorowych oraz młotów SDS-max. W związku z tym, że

okazał się skuteczny, co widzimy po wynikach sprzedażowych, postanowiliśmy rozszerzyć go również o grupę młotowiertarek. Program „Zero kosztów serwisowych” obowiązuje przez rok, licząc od daty zakupu maszyny. Użytkownik ma w nim zapewnione: bezpłatne naprawy bez względu przyczynę powstania usterki, bezpłatną wymianę części eksploatacyjnych (np. szczotki, kable, uchwyty), bezpłatną robociznę związaną z naprawami i przeglądami maszyn oraz bezpłatny transport do i z Centralnego Serwisu Metabo. Stanowi to istotne uzupełnienie programu 3-letniej gwarancji XXL udzielanej na wszystkie elektronarzędzia Metabo, jak też w przypadku narzędzi bezprzewodowych – 3-letniej bezwzględnej gwarancji na akumulator. To bardzo ważne novum na rynku i jednocześnie wyjątkowa wartość dodana oferowana klientowi. Jesteśmy przekonani, iż atut programu „Zero kosztów serwisowych” w znaczący sposób zdynamizuje tym razem sprzedaż młotków. Ponadto na kompresory udzielamy 2-letniej gwarancji, przy czym użytkownik nie musi rejestrować urządzenia w naszej bazie przez internet.

Jak wiadomo, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny jest istotną wartością dodaną, którą producent elektronarzędzi oferuje użytkownikom jego maszyn. – Nie można być poważnym producentem na rynku elektronarzędzi dopóki nie dysponuje się profesjonalnym serwisem – twierdzi Krystian Czaja, kierownik Centralnego Serwisu Metabo. – Metabo Polska, oferując profesjonalne elektronarzędzia i maszyny, chce zapewnić im obsługę techniczną na najwyższym poziomie. Jeśli klient doceni atuty naszego serwisu, zapewne zdecyduje się zakup następnych narzędzi Metabo. Inaczej mówiąc, przez wysokiej jakości serwis chcemy trafić do jego serca. Centralny Serwis Metabo jako jedyny w Polsce wykonuje naprawy gwarancyjne elektronarzędzi, maszyn do drewna, kompresorów oraz pomp i hydroforów Metabo. Zajmujemy się także naprawami pogwarancyjnymi, jednakże mogą być one wykonywane również przez serwisy naszych partnerów handlowych.

Na jakość napraw składa się wiele czynników. – Najważniejsze z nich to szybkość i profesjonalne wykonanie – informuje Krystian Czaja. – Wszystkie maszyny naprawiamy w 24 godz., w tym ponad 80% jeszcze tego samego dnia, czyli w czasie 8 godzin. Oznacza to, że ponad 80% przypadków użytkownik rozstaje się z urządzeniem Metabo na mniej niż 3 dni robocze, z tego dwa dni zajmuje transport narzędzia do i z serwisu. Jeśli użytkownik sam dostarczy maszynę do serwisu, to otrzyma ją naprawioną w ciągu tego samego dnia, czyli w czasie wspomnianych 8 godz. W wypadkach, kiedy potrzebna jest wycena naprawy, wykonujemy ją od ręki, tzn. w ciągu maksymalnie 2-3 godz., i zainteresowanym osobom przesyłamy e-mailem lub faksem wraz z kosztorysem. Jeżeli chodzi o prawidłowość i poprawność techniczną napraw, zapewniamy najwyższy poziom. Po pierwsze, stosujemy w nich wyłącznie oryginalne części Metabo zakupione w centrali Metabo w Niemczech. Po drugie, zatrudniamy profesjonalnych elektromechaników z uprawnieniami SEP, którzy są systematycznie szkoleni i pracują na stanowiskach serwisowych rotacyjnie, dzięki czemu znają konstrukcje i metody serwisowania maszyn Metabo. Następnie po naprawie każda maszyna podlega sprawdzeniu na przebicie prądem o wysokim napięciu. Jeśli nie wykryto usterki w jej izolacji, trafia na stanowisko kontrolujące prawidłowość działania urządzenia. W końcowej fazie część serwisowanych urządzeń podlega dodatkowemu sprawdzeniu w komórce kontrolującej jakość napraw. Droga każdej maszyny naprawianej w Centralnym Sewisie Metabo wygląda więc następująco: kurier dostarcza ją do

nas, po odebraniu paczki, rozpakowujemy ją i narzędzie trafia na stanowisko, na którym rejestrowane jest w systemie informatycznym i wypisuje się dla niego zlecenie naprawy. Następnie jest transportowane do warsztatu, gdzie serwisant pobiera je na swoje stanowisko. Po naprawie dokonywane jest sprawdzenie poprawności działania (kontrola stanu izolacji i próba pracą). Jeśli urządzenie jest bezpieczne w pracy i działa poprawnie, transportuje się je do punktu wydań, zaś dokument jego naprawy mechanik oddaje do biura, gdzie wypisywana jest faktura lub w przypadku maszyny na gwarancji zamykane zlecenie. W biurze wypisywany jest też list przewozowy, na podstawie którego narzędzie dostarcza się z powrotem do właściciela. Ostatnią operacją jest pakowanie naprawionego urządzenia i wysyłka, czyli przekazanie kurierowi.

Krystian Czaja, kierownik Centralnego Serwisu Metabo

Serwis Metabo Polska zatrudnia 11 elektromechaników. – Mają duże doświadczenie w naprawach elektronarzędzi, maszyn do drewna czy kompresorów, co więcej, ośmiu z nich pracuje u nas ponad 10 lat – informuje Krystian Czaja. – Najbardziej doświadczonym pracownikiem Centralnego Serwisu Metabo jest inż. Jan Malkiewicz. To nasz największy autorytet w sprawach technicznych, pracuje z nami od 20 lat, wliczając w to okres zatrudnienia w Elektra Beckum Polska.

Metabo Polska stale rozwija swój serwis. – W tym roku przenieśliśmy serwis do nowych pomieszczeń, w których znajdują się: warsztat, część biurowa i magazyn części zamiennych – mówi Krystian Czaja. – Warsztat wyposażony jest w myjki i prasy (para tych urządzeń na czterech mechaników), zaś każde stanowisko serwiwsowe – w komputer z programami serwisowymi, mierniki elektryczne, narzędzia ręczne i elektronarzędzia oraz akcesoria. W najbliższym czasie oddamy do użytku dźwiękoszczelną kabinę do testowania narzędzi. Warsztat ma też specjalne stanowiska do naprawy pomp, hydroforów, kompresorów, kapówek i maszyn do drewna oraz dużych młotów elektropneumatycznych. Części zamienne są u nas dostępne do wszystkich maszyn Metabo, których produkcja zakończyła się nie później niż 8 lat temu, co jest wymagane przepisami unijnymi. Jeśli w magazynie centralnym Metabo są części do jeszcze starszych urządzeń, to oczywiście możemy je w takim wypadku również naprawić. Warto tu wspomnieć, że w oryginalne części do maszyn Metabo zaopatrują się u nas serwisy pogwarancyjne partnerów handlowych. Systematycznie szkolimy ich mechaników (potwierdzając to imiennym certyfikatem), gdyż – naszym zdaniem – pozwala to naszym dealerom zbudować długoterminowe relacje z klientami. Rozwijamy swój serwis techniczny z myślą o tym, aby klienci docenili nas za dbałość o sprzęt marki Metabo. Chcemy, aby zawsze był gotowy do wydajnej pracy i pomagał jego użytkownikom odnosić zawodowe – konkluduje Krystian Czaja.

 

 Inż. Jan Malkiewicz – najbardziej doświadczony pracownik Centralnego Serwisu Metabo

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments