Elektromet i Makita – współpraca oparta na zaufaniu

Centrum Techniki Narzędziowej Elektromet z Chełma to ceniony w regionie dystrybutor z branży narzędziowej. Kompleksowa oferta przedsiębiorstwa obejmuje sprzedaż, serwis i wypożyczalnię sprzętu. Przez lata działalności firma zdobyła zaufanie wielu klientów oraz cenionych dostawców narzędzi. Praktycznie od początku prowadzi m.in. autoryzowany serwis gwarancyjny marki Makita.

 

 

Elektromet powstał w 1997 r. Pierwsza siedziba firmy mieściła się w lokalu o pow. 80 m kw. zlokalizowanym w centrum miasta. – Nasza działalność od początku rozwijała się dwukierunkowo: handlowaliśmy sprzętem i świadczyliśmy usługi serwisowe – informuje Zdzisław Zalewa, właściciel firmy. – Początkowo w ofercie

mieliśmy tylko elektronarzędzia marki Celma, ale założenie było takie, żeby ofertę systematycznie poszerzać. Wkrótce podpisaliśmy więc umowę z Makitą. Obejmowała ona również autoryzację naszego serwisu. Wówczas w Chełmie odbywały się Targi Wschodnie, więc zaprezentowaliśmy tam nową markę narzędzi firmy Makita. Zarówno my, jak i nasi klienci bardzo szybko zorientowaliśmy się, że to jest bardzo dobry jakościowo sprzęt.

 

Nasi rozmówcy (od prawej): Zdzislaw Zalewa – wlaściciel firmy, i Mariusz Zalewa – dyrektor zarzdzający

 

Szybko okazało się też, że firma rozwija się na tyle intensywnie, że dotychczasowy lokal jest za mały. – Pozyskaliśmy wtedy dodatkowe 70 m kw. powierzchni, ale wkrótce i to nie wystarczyło. Ponieważ Makita cały czas zwiększała swój asortyment, mobilizowało nas to do dalszego rozwoju. Kupiliśmy więc w 2002 r. połowę pawilonu przy al. I Armii Wojska Polskiego 11, w którym do dzisiaj mieści się główna siedziba firmy. Mamy bardzo dobry dojazd i duży parking oraz 700 m kw. powierzchni sprzedaży, dzięki czemu mogliśmy znacznie poszerzyć nasz asortyment. Firma ma w swojej ofercie narzędzia ręczne, elektronarzędzia, sprzęt ogrodowy, urządzenia ciśnieniowe, agregaty prądotwórcze, kompresory, sprzęt spawalniczy i instrumenty geodezyjne.

 

 

Mariusz Zalewa – dyrektor zarządzający firmy zapewnia, że firma nadal będzie się intensywnie rozwijać: – Jak już umocniliśmy swoją pozycję na rynku lokalnym, założyliśmy, że możemy rozwijać się w regionie. Powstały dwa zewnętrzne oddziały firmy: w Hrubieszowie (w 2009 r. ) i Krasnymstawie (w 2010 r.). Ale nie są to nasze ostatnie działania, myślimy o dalszym rozwoju przedsiębiorstwa, aby poprzez doskonalenie sprawdzić swoją pozycję na rynku i być pozytywnie postrzeganym wśród innych firm.

 

 

Jak dodaje Zdzisław Zalewa, firma zapewnia znakomitą obsługę, nie tylko w momencie zakupu: – Od razu założyliśmy, że nie będziemy sprzedawać narzędzi w paczkach, wysyłać przez internet, uczestniczyć w wojnach cenowych. Postawiliśmy za to na dobrą obsługę klienta. Naszym zadaniem jest pomóc klientowi w doborze odpowiedniego sprzętu, a potem w odpowiednim utrzymaniu narzędzi, aby służyły mu jak najlepiej. Klienci doceniają nasze zaangażowanie. Duża w tym zasługa naszej znakomitej załogi. Elektromet zatrudnia 19 osób, w tym 11 z wyższym wykształceniem, w serwisie pracuje 7 mechaników, w tym 4 inżynierów. Kadra jest bardzo stabilna, wiele osób pracuje z od momentu powstania.

 

 

Firma prowadzi działalność serwisową w bardzo szerokim zakresie. – Serwisujemy wszystkie typy urządzeń: narzędzia spalinowe, elektronarzędzia, kompresory, agregaty prądotwórcze, myjki ciśnieniowe, sprzęt spawalniczy. Uzyskaliśmy też autoryzację na naprawy silników Briggs&Stratton. Jako jedyny serwis w Chełmie mamy stanowisko ostrzenia narzędzi – informuje Mariusz Zalewa. – Warsztat serwisowy obejmuje 150 m kw. powierzchni, ale planujemy go powiększyć. Wyposażony jest we wszystkie niezbędne narzędzia i urządzenia. Średni czas naprawy wynosi 3 dni, ale często naprawy wykonujemy od ręki. Można powiedzieć, że

z ekonomicznego punktu widzenia mamy ponadnormatywne zapasy części zamiennych, lecz ma to pozytywne skutki, ponieważ  możemy szybko reagować na potrzeby klientów.

 

 

Urządzenia stacjonarne, takie jak agregaty prądotwórcze czy urządzenia ciśnieniowe Kärcher, są serwisowane u klientów. – Większość mniejszych urządzeń klienci dostarczają sami, ale jeśli jest taka potrzeba, to odbieramy urządzenie od klienta, a następnie odwozimy naprawione. Istnieje też możliwość nieodpłatnego wypożyczenia urządzenia zastępczego na czas naprawy – mówi Mariusz Zalewa.

 

 

Jak zapewnia właściciel Elektrometu, współpracę z Makitą można określić jako modelową: – Nie mamy żadnych problemów ani w kwestach handlowych, ani we współpracy serwisowej. Mamy znakomity kontakt z zarządem i pracownikami Makity. Zamówienia realizowane są na następny dzień. Nasza załoga jest regularnie szkolona, zwłaszcza z zakresu nowych technologii i nowych produktów wprowadzanych na rynek przez firmę Makita. Regularnie uczestniczymy też w wyjazdach szkoleniowych poza granicami kraju. Byliśmy w Japonii, Chinach, Brazylii i w niemieckiej fabryce narzędzi spalinowych w Hamburgu – wszędzie tam mieliśmy okazję zwiedzić linie produkcyjne firmy. Dzięki temu mamy obraz tego, jak wygląda produkcja tych urządzeń. To bardzo wiele dla nas znaczy. Nasza współpraca z Makitą oparta jest na wzajemnym zaufaniu. Dzięki temu przynosi korzyści obu stronom – konkluduje Zdzisław Zalewa.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments