Proponujemy rozwiązania zamiast produktów Konferencja partnerów handlowych SNA Europe-Poland Sp. z o.o.
W dniach 20-21 czerwca br. w malowniczo położonym nad Zalewem Zegrzyńskim hotelu Pan Tadeusz odbyło się spotkanie partnerów handlowych firmy SNA Europe-Poland. W konferencji wzięli udział zarząd i pracownicy polskiego oddziału oraz przedstawiciele firm partnerskich z całego kraju.
Spotkanie rozpoczął swoim wystąpieniem Ronny de Wever, dyrektor regionu. Gość podkreślił, jak bardzo zadowolony jest z faktu, że może spotkać się z polskimi partnerami firmy SNA Europe. Wyraził także nadzieję na możliwość lepszego poznania uczestników konferencji. Następnie w kilku zdaniach przedstawił przybyłym długą i bogatą historię produkcji narzędzi spod znaku Bahco i
Ronny de Wever, dyrektor regionu
Sytuację polskiego oddziału spółki omówił Piotr Nowak, dyrektor zarządzający i członek zarządu. Na początek przypomniał motto, którym kieruje się, prowadząc firmę. Są nim słowa Antoine’a de Saint Exupèry: „Kto się przestaje rozwijać, umiera”. – My jako firma pokazujemy, że też chcemy się rozwijać, chcemy dostosowywać się do zmieniających się na rynku warunków. Bardzo zależy nam na wprowadzaniu nowych rozwiązań – podkreślał Piotr Nowak. – Nasze portfolio obejmuje obecnie dwie marki: Bahco i IRIMO. Specjalizujemy się w narzędziach ręcznych dla przemysłu, motoryzacji, budownictwa, ogrodnictwa i sadownictwa.
Piotr Nowak, dyrektor zarządzający i członek zarządu
W trakcie drugiej części spotkania odbyły się prezentacje produktowe. Jako pierwszy wystąpił Tomasz Otręba – kierownik ds. rozwoju sprzedaży piły taśmowych w Polsce, który przedstawił nowości z segmentu pił taśmowych. To jedna z najważniejszych gam produktowych w ofercie marki Bahco. Firma kładzie ogromny nacisk na rozwój tej grupy zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. W Polsce całkowity udział sprzedaży tej linii narzędzi w stosunku do całej oferty to ok. 35%. – Od dłuższego czasu obserwujemy ciągłą erozję cen w tym segmencie rynku – poinformował Tomasz Otręba. – A z ciągłą obniżką cen idzie w parze coraz mniejsze wsparcie techniczne. Naszą odpowiedzią na takie zachowanie się rynku jest przede wszystkim oferta wyrobów z tzw. wartością dodaną. Proponujemy rozwiązania zamiast produktów i reagujemy na wszystkie problemy użytkowników. Wprowadziliśmy wewnętrzny program serwisu przecinarek. Podczas przeglądu sprawdzamy 12 najbardziej newralgicznych elementów maszyny, wpływających na proces cięcia, m.in.: naprężenie taśmy, ułożenie na kołach, stężenie emulsji chłodzącej, stopień zużycia kostek prowadzących itd. To jest taka wartość, dzięki której klient może zdecydować się na wybór nas jako dostawcy. Docelowo w odpowiedni zestaw narzędzi pozwalający na przeprowadzenie takiego przeglądu chcemy również wyposażyć przedstawicieli naszych dystrybutorów. Pamiętamy też o szkoleniach dla firm
Następnie Tomasz Otręba przedstawił nowości z segmentu pił taśmowych, jakie marka Bahco wprowadza w roku 2013: piłę TOP fabricator, którą charakteryzuje nowy sposób rozwiedzenia zębów, zmodyfikowana geometria oraz szersza dostępność uzębienia o różnych podziałkach (np. 5/7 czy 8/11), piłę Sandflex Cobra z unowocześnioną geometrią i nowym materiałem uzębienia, Sandflex King Cobra – PM – taśmę produkowaną metodą metalurgii proszkowej, nowe taśmy węglikowe do cięcia różnych materiałów (TCT – do stali stopowych, TCZ – do wałków chromowanych i grafitu oraz TCA – do aluminium), a także taśmy z węglikiem powlekanym do materiałów bardzo twardych.
Ofertę narzędziową oraz ogrodowo-sadowniczą omówił Remigiusz Sylwestrzak, kierownik ds. kluczowych klientów: – Co nas wyróżnia? Po pierwsze, bardzo szeroka oferta narzędzi dla przemysłu, transportu, budownictwa i ogrodnictwa, obejmująca 24 tys. pozycji asortymentowych. Po drugie, produkcja we własnych fabrykach, która daje pełną kontrolę jakości na każdym etapie wytwarzania narzędzi, mamy 11 fabryk w Europie i ponad 125 lat doświadczenia. Po trzecie, dbałość o niemal idealną ergonomię narzędzi, która jest wynikiem 11-punktowego procesu poszukiwania, projektowania i wprowadzania narzędzia na rynek. Jako przykład wymienię tu chociażby specjalny system pił płatnic, w których rękojeść można dobrać do wielkości dłoni oraz do prawo- czy leworęczności.
Spośród wielu nowości, jakie zaprezentował Remigiusz Sylwestrzak, warto wymienić nowy asortyment bitów zarówno do narzędzi pneumatycznych, jak i ręcznych, szczypce boczne ERGO™, szczypce Heavy Duty do ciężkich zastosowań, nowy model szczypiec nastawnych 7224, wkrętaki Ergo ze zmienną rękojeścią i nierdzewnymi końcówkami, leżanki i stoliki warsztatowe, walizki serwisowe, sekatory profesjonalne i amatorskie. Remigiusz Sylwestrzak przedstawił też Bahco Eko Tools Managing System (BETMS). Jest to system, który pozwala stworzyć wózek narzędziowy szyty na miarę: o takiej liczbie, rodzaju i formie narzędzi, jakie potrzebne są danemu odbiorcy, czyli optymalnie dopasowany do jego wymagań. Dobór produktów odbywa się przez odpowiednie oprogramowanie.
Teoretyczną część konferencji zakończył Mariusz Makuch, przedstawiciel firmy ES Tools z Bielska-Białej, która zajmuje się dystrybucją narzędzi marki Irimo w Polsce. Marka Irimo istnieje od ponad 80 lat. Wywodzi się z Hiszpanii, znana jest bardzo dobrze również we Francji, a od 2005 r., czyli od czasu, kiedy znalazła się w grupie marek należących do koncernu SNA Europe, zdobywa kolejne rynki europejskie. – Narzędzia spod znaku Irimo charakteryzują się bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny oraz są dostępne w szerokim asortymencie i produkowane – co warto podkreślić – w fabrykach europejskich – powiedział Mariusz Makuch. Irimo kieruje swoją ofertę do przemysłu oraz branży motoryzacyjnej. W swoim portfolio ma wózki narzędziowe, wkrętaki, różne rodzaje kluczy, w tym dynamometryczne, multiplikatory, nasadki ręczne i udarowe, przedłużki, grzechotki, imadła, klucze imbusowe, wkrętaki dla elektryków, młotki, przecinarki, piły ręczne, szczypce, obcinaki, nożyce do wkrętów oraz blachy, itd. W ofercie tej marki znajduje się także gama narzędzi pneumatycznych oraz narzędzia specjalistyczne dla warsztatów samochodowych. – Marka IRIMO przez ostatnie 1,5 roku przechodziła lekką stagnację, dlatego
Bardzo dużym zainteresowaniem uczestników konferencji cieszył się warsztat poprowadzony przez aktora i trenera, specjalistę z dziedziny przywództwa, rozwoju osobistego i prezentacji Jacka Rozenka na temat znaczenia umiejętności dostosowywania się do zmieniających się warunków w biznesie, jako ważnego elementu rozwoju i przetrwania firm. Konferencję Bahco zakończyła uroczysta kolacja w klimaciePRL.