25-procentowy wzrost polskiego rynku drogowego w 2011 r.

Autor: oprac. LP (mat. PMR) Lata 2011-12 będą szczytowym okresem koniunktury w budownictwie drogowym. Dzięki pokaźnym inwestycjom ze strony GDDKiA wartość zrealizowanych robót drogowych już w 2011 r. przekroczy 30 mld zł. Opóźnienia w realizacji projektów na Euro 2012, a także zapowiadana kontynuacja inwestycji w drogi lokalne sprawią, że rynek drogowy łagodniej wejdzie w okres […]



Rozwój Bosch-Elektronarzędzia w 2010-11

Autor: LP (opr. mat. Bosch) Bosch-Elektronarzędzia wyszedł umocniony ze światowego kryzysu finansowo-gospodarczego. W 2010 r. zwiększył swoje obroty do 3,5 mld euro, czyli o 19% w stosunku do 2009 r.   Bosch-Elektronarzedzia umocnił swoją pozycję we wszystkich obszarach działalności oraz zdobył kolejne udziały rynkowe. – W segmencie elektronarzędzi przenośnych, osprzętu i przyrządów pomiarowych nadal zajmujemy […]

Analiza stron internetowych firm budowlanych

Autor: LP Co druga firma z listy największych przedsiębiorstw branży budowlanej w Polsce posiada na swojej witrynie formularz kontaktowy. Jednak na wysłane za pomocą formularza pytanie odpowiedziała niespełna 1/4 z nich – wynika z raportu przygotowanego przez agencję Effective Public Relations.     Agencja Effective Public Relations sprawdziła, czy strony internetowe największych firm budowlanych realizują […]

Przestępstwo zmowy cenowej

Autor: Piotr Hanyga Na początku stycznia 2011 r. zapadł wyrok w sprawie zmowy cenowej producenta Akzo Nobel (dawniej Nobiles) z czterema sieciami marketów budowlanych. Sieci handlowe ukarane zostały grzywną w wysokości 54 mln złotych. W artykule zastanowimy się, na czym polega ten proceder i w jaki sposób jest on zwalczany.     Wiele rozmów handlowych, […]