Marketing, czyli jak dotrzeć do klienta (cz. II)

Autor: Piotr Hanyga W drugim odcinku cyklu krótkich artykułów o marketingu chciałbym opisać działania w internecie. Marketing w sieci wykorzystuje się do pozyskiwania klientów oraz do wysyłania informacji reklamowych on-line przez World Wide Web (www).     Podstawą dla każdej firmy, która chce zaistnieć w internecie, jest posiadanie własnej witryny www. Zacząć należy od wybrania […]



Marketing, czyli jak dotrzeć do klienta (cz. I) Dni otwarte

Autor: Piotr Hanyga Istotą każdego biznesu, także prowadzonego w branży narzędziowej, jest wyjście naprzeciw potrzebom klienta. Najprostszą definicję marketingu przedstawia Wikipedia: „Marketing – handel aktywny, wychodzący naprzeciw potrzebom klienta, próbujący odgadnąć skryte potrzeby klienta, usiłujący te potrzeby uświadamiać oraz pobudzać, a nawet kreować, i zaspokajać je”. Bez klienta żadne przedsiębiorstwo nie ma podstaw do działania. […]

Polskie firmy nie powinny obawiać się inwestowania w Chinach

Autor: Deloitte Chiny, jako druga gospodarka świata, są dla zagranicznych inwestorów jednym z najważniejszych, ale zarazem też najtrudniejszych rynków. Firmy, które chcą inwestować w Chinach muszą dobrze przygotować się na przełamywanie wielu barier prawnych, podatkowych, biurokratycznych oraz kulturowych. Państwo Środka oferuje jednak zagranicznym przedsiębiorstwom spore możliwości oraz dużo zachęt do prowadzenia biznesu. Według szacunków, wartość […]

Globalny Raport Ogrodniczy Husqvarna 2012

Autor: mat. Husqvarna Z Globalnego Raportu Ogrodniczego Husqvarna 2012 wynika, że zwiększenie powierzchni terenów zieleni jest najczęściej wymienianą przez respondentów potrzebą. 63 proc. osób jest w stanie zapłacić więcej za nieruchomości usytuowane w pobliżu terenów zieleni miejskiej, 87 proc. wierzy, że łatwy dostęp do parków i skwerów przekłada się na utrzymanie lepszych relacji międzyludzkich, 34 […]

Tymczasowe odbicie w produkcji przemysłowej. Infrastruktura STOP, drugi miesiąc z rzędu

Autor: opr. LP W lipcu produkcja przemysłowa wzrosła o 5,2 proc. w skali roku (oczekiwania analityków oscylowały wokół 3,8 proc.) po 1,2 proc. wzroście zanotowanym w czerwcu. Na wyższy od oczekiwań odczyt wskazywały wcześniejsze odczyty PMI oraz produkcji samochodów (dane SAMAR). Po skorygowaniu o czynniki sezonowe produkcja wzrosła w lipcu o 4,7 proc. w skali […]

Rzetelnie o rynku elektronarzędzi…, czyli co słychać w branży (I)

Autor: Paweł Dawidowicz – business development manager i asystent zarządu w Metabo Polska 400 mln zł rocznie. Na tyle szacowana jest wartość profesjonalnego i półprofesjonalnego rynku elektronarzędzi w Polsce mierzona sprzedażą przedstawicielstw i importerów producentów do sieci dealerskiej i sklepów wielkopowierzchniowych.   Spora kwota, dynamika rynku bardzo duża, a dostępność szczegółowych informacji i wniosków o […]

Rynek nowych mieszkań w Polsce po drugim kwartale 2012 r.

Autor: opr. LP Wyniki monitoringu rynku przeprowadzonego przez REAS na koniec czerwca 2012 roku potwierdzają, że wejście w życie ustawy deweloperskiej przyniosło rekordową liczbę mieszkań wprowadzonych do sprzedaży. Liczba zawartych transakcji utrzymywała się nadal na wysokim poziomie, pomimo to wyraźnie wzrosła oferta niesprzedanych mieszkań. W ocenie REAS kolejne kwartały przyniosą wyraźny spadek nowych inwestycji wprowadzanych […]

Polski rynek maszyn budowlanych w 80% zależny od importu

Autor: LP (na podst. raportu PMR pt. „Rynek maszyn budowlanych w Polsce 2012 – Prognozy rozwoju na lata 2012-2014”) Dynamicznie zmieniająca się sytuacja na rynku budowlanym bezpośrednio wpływa na strukturę i zyskowność komplementarnego dla budownictwa rynku maszyn. W najbliższych latach analitycy PMR oczekują wysokiego udziału rynkowego koparek i ładowarek, stabilizacji na niskim poziomie w kategorii […]

Raport Deloitte „Polskie firmy budowlane 2012”

Autor: opr. LP (mat. Deloitte) Raport to prezentacja wyników najnowszego badania Deloitte nt. dojrzałości zarządzania projektami budowlanymi przez firmy realizujące terminowe kontrakty budowlane w Polsce.   Badanie zostało przeprowadzone w oparciu o kwestionariusz samooceny, skierowany do osób zarządzających bądź obejmujących kluczowe stanowiska kierownicze w grupie największych podmiotów sektora budowlanego w Polsce. W raport „Polskie firmy […]