Malezyjski Mr. DIY ochoczo spogląda na Polskę

Malezyjski detalista Mr. DIY, który specjalizuje się w handlu produktami dla majsterkowiczów, poważnie rozważa ekspansję w Polsce. Plany te ujawnił Leo Gan, wiceprezes Mr. DIY nadzorujący rozwój biznesu, sprzedaż detaliczną i operacje magazynowe, w poście, który zamieścił na swoim koncie Linkedin. Po odbyciu swojej podróży służbowej po Europie, uznał Polskę za „bardzo dynamiczny, konkurencyjny i […]



Dobre wyniki w sezonie ogrodniczym Husqvarna Forest & Garden

Husqvarna Forest & Garden osiągnęła dobry wynik II kwartale br. Sprzedaż netto wzrosła o 7%, z czego sprzedaż organiczna pozostała na stosunkowo niezmienionym poziomie. Husqvarna Forest & Garden osiągnął silny wzrost w kategoriach kosiarek automatycznych i produktów zasilanych bateryjnie, przy tym kategoria nawadniania powróciła do wzrostu w drugiej części kwartału. Dział Husqvarna Forest & Garden […]

Einhell Germany AG na tajskim rynku

1 czerwca Einhell Germany AG, wiodący producent narzędzi dla majsterkowiczów i gospodarstw domowych, podjął kolejny ważny krok w realizacji swojej długoterminowej strategii wzrostu, nabywając 66,67% udziałów w tajskiej firmie Surazinsano Co. Ltd. Sprzedawca i współudziałowiec od dziesięcioleci odnosi sukcesy na tajskim rynku. Einhell finalizuje wejście na tajski rynek DIY Einhell Germany AG już wcześniej ogłosił, […]

Lekki spadek sprzedaży Home Depot w II kwartale br.

Home Depot, największy na świecie detaliczny sprzedawca artykułów wyposażenia wnętrz, w II kwartale br. osiągnął sprzedaż w wysokości 42,9 mld USD, co oznacza spadek o 2,0% w porównaniu z drugim kwartałem 2022 r. Zysk netto za drugi kwartał roku obrotowego 2023 wyniósł 4,7 mld USD, czyli 4,65 USD na akcję, w porównaniu z zyskiem netto […]

Wybierasz domek narzędziowy na działkę? Sprawdź, co musisz wiedzieć!

Domki narzędziowe umożliwiają bezpieczne przechowywanie wszystkich narzędzi ogrodowych. Trzymane w nich sprzęty będą chronione zarówno przed szkodliwymi warunkami atmosferycznymi, jak i przed dostępem niepowołanych osób. Jednak pomiędzy poszczególnymi wariantami domków narzędziowych występują pewne znaczące różnice – materiał, z jakiego zostały wykonane, system montażu czy zastosowany system wentylacji. Który z nich zatem wybrać? Podpowiadamy. Czym jest […]

Znaczący wzrost frekwencji na targach spoga+gafa 2023

Do Kolonii w dniach 18-20 czerwca na targi spoga+gafa przyjechało 30.000 odwiedzających ze 122 krajów. Zapoznali się oni z ofertą ponad 1800 wystawców z 58 krajów. Tegoroczne targi spoga+gafa dorównały prawie rekordowej ich edycji z roku 2019 r. Ich przewodnim tematem była funkcja społeczna ogrodów postrzeganych jako miejsca społecznych spotkań. Według uczestników i organizatorów targów […]

LAHTI PRO ponownie na podium

W tegorocznej edycji branżowego rankingu BUDOWLANA MARKA ROKU 2023 przeprowadzanego przez ASM Research Solutions Strategy LAHTI PRO zdobyło srebrną nagrodę. Wynik uzyskany przez markę LAHTI PRO potwierdza miarodajność badania ASM Research Solutions Strategy, w którym liczą się realne wskazania użytkowników z danej branży, a zmieniają się w zależności od rynkowych uwarunkowań. Wskazuje on też na […]

27 lat Leroy Merlin Polska

78 sklepów w 52 miastach, blisko 70 tys. produktów i ponad 600 usług, prawie 13 tys. pracowników, a także 11 lat działań społecznych i środowiskowych fundacji, to 27-letni dorobek Leroy Merlin na polskim rynku DIY. Pozytywna energia, współpraca i otwartość na poszukiwanie nowych rozwiązań Dokładnie 12 czerwca 1996 r. w Piasecznie pod Warszawą został otwarty […]

Obroty Grupy Kingfisher w I kw. 2023 r. nie wzrosły

Brytyjska Grupa Kingfisher w I kw. 2023 r. odnotowała ten sam poziom sprzedaży co w ub.r. Kingfisher, właściciel m.in. sieci Castorama, będący pod względem obrotów drugą firmą na europejskim rynku DIY, miał w I kw. 2023 r. osiągnął obroty wielkości 3,271 mld GBP (3,772 mld EUR), co oznacza rok do roku w ujęciu nominalnym wzrost […]

Rynek DIY w Niemczech: spadek sprzedaży w I kw. 2023 r.

Handelsverband Heimwerken, Bauen und Garten e.V. (BHB) poinformowało, że w I kwartale 2023 r. sprzedaż sieci i sklepów DIY w Niemczech wyniosła 4,49 mld euro, notując spadek o 8,6% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W ujęciu uwzględniającym inflację obroty sieci i sklepów DIY w Niemczech w I kw. 2023 były o 7,1% niższe […]