ZESTAW DIAGNOSTYCZNY DO WTRYSKIWACZY PROLINE 46852
Oferta narzędzi ręcznych i akcesoriów Proline jest coraz bardziej różnorodna i specjalistyczna. Oprócz podstawowych narzędzi mechanicznych takich jak klucze czy wkrętaki znajdziemy w niej także zestawy pozwalające znaleźć przyczyny niewłaściwej pracy silnika. Jednym z nich jest zestaw diagnostyczny do wtryskiwaczy w silnikach diesla.
Zestaw umożliwia sprawdzenie stanu technicznego wtryskiwaczy Bosch, Siemens, Denso, Delphi. Jest to jeden z lepiej przygotowanych kompletów dostępnych na rynku. W jego skład wchodzi bowiem aż 31 elementów, które czynią z niego wydajne narzędzie diagnostyczne. W celu zbadania stanu technicznego wtryskiwaczy wystarczy jedynie dobrać odpowiedni konektor i podłączyć go wraz z menzurkami przelewowymi do wtryskiwaczy. Wybierając zestaw 46852,
możemy mieć pewność, że ocenimy nim stan wszystkich najpopularniejszych wtryskiwaczy występujących w silnikach diesla. W komplecie otrzymujemy: jedną menzurkę zbiorczą, 24 konektory przyłączeniowe, 6 zapięć pozwalających połączyć konektory z menzurkami oraz dodatkowo 6 menzurek pojedynczych do testowania wybranych wtryskiwaczy. Zasada działania zestawu nie jest skomplikowana i już dosłownie po chwili można stwierdzić, czy wtryskiwacze działają poprawnie, czy też konieczna jest ich regeneracja lub wymiana. Można to ocenić porównując, objętość paliwa w podłączonych menzurkach. Jeżeli po kilku sekundach tzw. kręcenia rozrusznikiem w menzurka cała wypełni się paliwem – oznacza to, że wtryskiwacz jest uszkodzony – przecieka i należy go wymontować i wymienić lub poddać procesowi regeneracji w wyspecjalizowanym punkcie naprawczym. Zastosowanie zestawu Proline 46852 może także wykluczyć wtryskiwacze jako przyczynę awarii. Jeśli w opisywanej tu sytuacji menzurki wypełnią się w takim samym niewielkim stopniu, to przyczyną niewłaściwej pracy silnika może okazać się np. zanieczyszczony filtr paliwa.Zestaw diagnostyczny Proline 46852 to narzędzie, które powinno znajdować się w wyposażeniu każdego warsztatu. Małym kosztem umożliwia rozszerzenie zakresu usług, gdyż pozawala sprawdzić blisko 99% użytkowanych na polskim rynku wtryskiwaczy stosowanych w silnikach diesla.
JarosławChojnacki/Profix