WYSTARTOWAŁA PLATFORMA MERXU, KTÓRA UŁATWI FIRMOM HANDEL W SIECI

Wystartowała merXu, platforma e-commerce typu marketplace dla firm z Europy Środkowo-Wschodniej. Przedsiębiorstwa z Polski, Czech, Słowacji, Litwy i Estonii mogą za jej pośrednictwem handlować między sobą produktami z takich kategorii, jak bezpieczeństwo pracy, budownictwo, chemia i metalurgia, elektrotechnika i oświetlenie, maszyny i motoryzacja, narzędzia, ogrzewanie i hydraulika. Dla wszystkich – kupujących i sprzedających – korzystanie z platformy jest bezpłatne.

Nasi rozmówcy (od lewej): Przemysław Budkowski, prezes merXu, i Tomasz Nowak, dyrektor operacyjny merXu

Platforma merXu.com przeznaczona jest wyłącznie dla firm

– zarówno dla małych i średnich przedsiębiorstw, jak i dużych podmiotów. Można na niej handlować towarami z kilku kategorii przemysłowych i budowlanych, m.in. narzędziami – elektronarzędziami, narzędziami ręcznymi, pneumatycznymi, ogrodniczymi, do obróbki skrawaniem czy różnymi akcesoriami.

Obecność w sieci to szansa na zwiększenie sprzedaży

Obecność na merXu.com to dla firm sprzedających m.in. narzędzia ogromna szansa, żeby poszerzyć grono swoich klientów – jest to szczególnie istotne w czasach pandemii, kiedy bezpośrednie spotkania z potencjalnymi kontrahentami są utrudnione lub wręcz niemożliwe, a ruch w sklepach stacjonarnych jest mocno ograniczony. Wystawiając swoje produkty w sieci, firmy mogą dalej prowadzić handel i pokazać swoją ofertę tysiącom odbiorców, z którymi dotychczas nie miały żadnej styczności. Korzystanie z takiej platformy to poza tym duże uproszczenie i oszczędność dla przedsiębiorców, którzy nie muszą inwestować w budowę nowego kanału sprzedaży, a szczególnie w kosztowne i wymagające specjalistycznej wiedzy działania marketingu internetowego.


Platforma merXu działa obecnie w Polsce, Czechach, na Słowacji, Litwie i w Estonii, a w nadchodzących miesiącach planujemy rozszerzyć jej zasięg o kolejne kraje regionu Europy Środkowo-Wschodniej. To daje polskim firmom realną możliwość zaistnienia na zagranicznych rynkach, bez inwestowania w przedstawicielstwa poza Polską czy zatrudniania dodatkowych pracowników do obsługi międzynarodowych kontrahentów – mówi Tomasz Nowak, dyrektor operacyjny w merXu. – Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu firm, szczególnie małych i średnich, jedną z głównych barier wejścia na inne rynki może być bariera językowa. Dlatego zaprojektowaliśmy naszą platformę tak, żeby maksymalnie ułatwić przedsiębiorcom kontakty w potencjalnymi kontrahentami nie tylko z Polski, ale i z zagranicy. Właśnie w tym celu wdrożyliśmy komunikator biznesowy, który tłumaczy w czasie rzeczywistym to, co każda ze stron transakcji komunikuje w swoim własnym języku. Zapytania ofertowe czy negocjacje mogą się więc odbywać się bardzo płynnie. To naprawdę duży przełom, który pozwoli naszym rodzimym firmom na rozwijanie sprzedaży eksportowej – dodaje.

Firmowe zakupy odtąd tak proste jak w życiu prywatnym

Platforma typu marketplace to szansa nie tylko dla producentów czy dystrybutorów, ale też dla wszystkich firm, które potrzebują zaopatrzyć się w różne produkty. Wszyscy znamy to doskonale z życia prywatnego – Internet pozwala nam zweryfikować jakość produktów i ich dostawców oraz ceny. Mając dostęp do tych informacji, podejmujemy decyzje, po pierwsze, bardziej racjonalnie, a po drugie – o wiele szybciej, niż gdybyśmy podobne rozeznanie chcieli zrobić w sklepach stacjonarnych.
Przy projektowaniu merXu czerpano inspirację z platform sprzedażowych B2C, żeby zaoferować przedsiębiorcom doświadczenia, do jakich są przyzwyczajeni dzisiejsi konsumenci. merXu oferuje przy tym szereg funkcjonalności dostosowanych typowo do potrzeb firm prowadzących handel B2B. Sprzedający dodają na merXu katalogi oferowanych produktów, dzięki czemu kupujący mogą wyszukiwać produkty nie tylko po nazwie, ale też po numerze identyfikacyjnym (EAN) i według określonych parametrów. Towary można kupować w ilościach hurtowych bądź pojedynczo, a także poprzez transakcje zbiorcze czy zapytania ofertowe – co jest szczególnie przydatne np. w przypadku firm z branży budowlanej potrzebujących kupić

wiele produktów z różnych kategorii, w dużych ilościach jednocześnie.

Na merXu użytkownicy mają dostęp do setek dostawców, co daje im możliwość szybkiego i efektywnego zweryfikowania ich ofert oraz podjęcia optymalnej decyzji. Poprzez platformę można też składać zapytani ofertowe, w ramach których kupujący może poprosić o ofertę dla projektów, które wymagają niestandardowej wyceny. Może też wejść w proces bezpośredniej komunikacji, negocjując niestandardowe warunki zamówienia. merXu zapewnia tu pełną jawność stron transakcji. Wiemy, jak istotne w sektorze B2B jest zaufanie i bezpieczeństwo. Dlatego też już na etapie rejestracji weryfikujemy każdą firmę i umożliwiamy korzystanie z platformy tylko sprawdzonym podmiotom – komentuje Tomasz Nowak.

Doświadczony zespół ekspertów e-commerce

Za merXu stoi doświadczony zespół menedżerów, którzy przez kilkanaście lat z sukcesami rozwijali rynek e-commerce w Polsce i innych krajach regionu. Wśród założycieli platformy są Przemysław Budkowski, Tomasz Nowak i Sebastian Pietrowski, związani przez wiele lat z Allegro, Piotr Nowjalis, były CFO spółki CCC oraz zagraniczni eksperci, kierujący wcześniej wiodącymi platformami w krajach CEE: Vaclav Liska, założyciel i były CEO czeskiego Aukro i Toomas R. Raist, były CEO estońskiego marketplace’u Osta.
Skupiamy się na Europie Środkowo-Wschodniej, bo wierzymy, że nasz region ma ogromny potencjał biznesowy. Tutejsze firmy są konkurencyjne cenowo, profesjonalne i oferują wysokojakościowe produkty. Każde państwo ma przy tym swoją charakterystykę przemysłową, własne wymogi prawne, a w związku z tym zróżnicowaną politykę eksportową i importową. Dzięki platformie merXu ułatwiamy skuteczną wymianę handlową – eksport towarów o największym potencjale sprzedażowym oraz import produktów poszukiwanych przez firmy – podsumowuje Przemysław Budkowski, prezes merXu.

Zainteresowanych współpracą
z platformą merXu prosimy o kontakt:
Krzysztof Kosmalski,
tel.: +48 501 584 179,
e-mail: krzysztof@merxu.com

ZOBACZ TAKŻE
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Tomek
Tomek
2 lat temu

Dobra, pitu pitu, marketingowy gładki bełkot. Konkretnie, co zyskam kupując za waszym pośrednictwem? Kupuję konkretne rzeczy u konkretnych producentów, dlaczego mam korzystać z waszych usług?

Tomek
Tomek
2 lat temu

Dobra, pitu pitu, marketingowy gładki bełkot. Konkretnie, co zyskam kupując za waszym pośrednictwem? Kupuję konkretne rzeczy u konkretnych producentów, dlaczego mam korzystać z waszych usług?