Wyniki finansowe Agromy
Agroma S.A., notowany na New Connect, jeden z największych polskich producentów i dystrybutorów urządzeń do pielęgnacji ogrodów, opublikował raport z wynikami finansowymi za kwiecień 2012.
Miesięczne przychody ze sprzedaży wyniosły ponad 1 mln 700 tys. zł i były o ponad 60 proc. niższe niż w rekordowym dla spółki kwietniu 2011 (ponad 5 mln zł). Wynik ten jest bliższy rezultatom sprzedaży sprzed dwóch lat. Przychody Agromy w kwietniu 2010 r. wyniosły ok. 2,8 mln zł. Podobnie kształtuje się wartość marży brutto. W kwietniu 2012 wyniosła ona ponad 420 tys. złotych i była
o ponad 60 proc. niższa niż w rekordowym kwietniu 2011. Była za to zbliżona do wyniku z kwietnia 2010, gdy marża brutto wypracowana przez Agromę wyniosła 563 tys. złotych.– Przedstawione wyniki pokazują wyraźnie, że w tym roku, w kwietniu sezon wiosenny jeszcze się nie rozpoczął. Spowodowały to przede wszystkim: zimny początek miesiąca oraz święta wielkanocne w drugim tygodniu miesiąca. Wzrost zainteresowania produktami ogrodniczymi zaobserwowaliśmy dopiero w trakcie długiego weekendu majowego, jednak dane o sprzedaży będziemy mogli podać dopiero w kolejnych raportach – wyjaśnił Piotr Staszewski, prezes zarządu Agroma S.A.
Kwiecień był dla Agromy czasem rozwijania segmentu urządzeń profesjonalnych. Już podczas przygotowań do tegorocznego sezonu Agroma dostrzegła duży potencjał rozwoju w tym segmencie, dla którego spółka rozwija gamę najbardziej zaawansowanych technicznie urządzeń, oferowanych wyłącznie w sieci dealerskiej pod marką Agroma. Niedawno do oferty firmy dołączył nowy wertykulator/areator. Urządzenie niezbędne do pielęgnacji trawników w stylu angielskim zostało zaprojektowane i wykonane z myślą o najbardziej wymagających użytkownikach – powiedział prezesStaszewski.