Wskaźnik naprawialności GTX Service – łatwość i koszt naprawy

Jedne urządzenia możemy naprawić w kilka godzin, na inne potrzebujemy kilku dni. Od czego to zależy? Oczywiście od stopnia skomplikowania usterki, dostępności części zamiennych, ale i liczby operacji potrzebnych do naprawy danego modelu. Wieloletnie doświadczenie i baza danych z ponad 100 tys. napraw pozwoliły nam stworzyć Wskaźnik Naprawialności GTX Service. Jak go mierzymy, w jaki sposób łatwość naprawy przekłada się na jej koszt, a co za tym idzie na odpowiedzialne decyzje klienta? Zapraszamy do lektury!

Głębokość demontażu, czyli czas potrzebny na naprawę

Chcąc przyjrzeć się stopniu skomplikowania naprawy danego urządzenia, należy zacząć od głębokości jego demontażu. Co to oznacza? W

literaturze wartość tego czynnika obliczana jest na postawie ilości operacji, zastosowanych elementów złącznych oraz użycia wymaganych do procesu narzędzi. Jednakże jest to zarówno skomplikowane, jak i trudne podejście do wyliczenia rzeczywistego czasu potrzebnego do naprawy. GTX Service posiada w pełni cyfrowy proces obsługi napraw, w tym bazę czasów normatywnych dla blisko 6000 modeli 20 dominujących marek rynku elektronarzędzi. Dzięki automatycznemu procesowi zbierania danych z ponad 100.000 napraw rocznie możliwe jest rejestrowanie rzeczywistego czasu napraw poszczególnych typów usterek. Powstała baza danych w oparciu o rzeczywiste doświadczenia to doskonała informacja pokazująca realną łatwość naprawy poszczególnych modeli, grup i marek elektronarzędzi.
W każdym modelu czy marce sprzętu uszkodzeniu ulegają różne części priorytetowe, a co za tym idzie, ich średnie czasy naprawy są zróżnicowane. Porównując je, jesteśmy w stanie porównać czasy napraw najczęstszych usterek w poszczególnych markach i modelach sprzętu.

Po co jest wskaźnik naprawialności GTX Service? To wzorzec odpowiedzialnej produkcji i konsumpcji, który ma wpływać na świadome decyzje zakupowe klientów, być źródłem świadomej rekomendacji sprzedawców i inspiracją dla odpowiedzialnych właścicieli marek. Wszystko po to, by klienci kupowali, a sprzedawcy rekomendowali urządzenia, które w przyszłości będą mogły być naprawiane i dzięki temu używane jak najdłużej. Naprawiając, unikamy emisji CO2 powstałej przy produkcji nowych urządzeń.

Cena części zamiennych – kluczowy czynnik opłacalności naprawy

Cena części zamiennych jest istotną częścią ceny naprawy. Polityka cenowa właścicieli marek różni się jednak od siebie, w związku z czym w danej kategorii często występuje spora rozbieżność cenowa zarówno względem części dla poszczególnych marek, jak i względem ceny nowego urządzenia.
GTX Service rejestruje rzeczywiste zapotrzebowanie na części zamienne w każdej naprawie. Zebrane dane pokazują bowiem realną wartość części zamiennych w naprawach poszczególnych modeli, grup i marek elektronarzędzi.


W każdym modelu czy marce uszkodzeniu ulegają różne części priorytetowe, a co za tym idzie, ich wartość jako udział w odniesieniu do ceny nowego urządzenia jest odmienna. Porównując je, jesteśmy w stanie zestawić ze sobą koszt części w naprawach najczęstszych usterek w poszczególnych markach i modelach.

Wskaźnik Naprawialności GTX Service, powstały w oparciu o setki tysięcy danych zebranych z napraw wielu modeli i marek elektronarzędzi, pozwala określić łatwość i prawdopodobny koszt naprawy dla klienta. Dzięki tej wiedzy konsumenci są w stanie szybko i odpowiedzialnie podejmować decyzje o naprawie, dbając nie tylko o swój budżet, ale i środowisko naturalne.

GTX Service

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments