Wkrętarki akumulatorowe FEIN

Niemiecka firma FEIN produkuje elektronarzędzia już 115 lat. Pierwsza wkrętarka zeszła z desek kreślarskich tej firmy już w 1925 r. We wrześniu br. do sprzedaży trafi pełna gama nowoczesnych wkrętarek akumulatorowych FEIN Akku zastępując dotychczasową linię FEIN HandyMaster.

 

 

Tradycja i doświadczenie firmy FEIN w produkcji elektronarzędzi znajduje kontynuację również w nowych wkrętarkach akumulatorowych. Efektem wytężonej pracy konstruktorów jest 20 różnych modeli wkrętarek oraz szeroki wybór akumulatorów. Ta oferta stanowi dowód kompetencji i doświadczenia firmy FEIN w dziedzinie produkcji profesjonalnych elektronarzędzi.
Podstawową serią wkrętarek – najbardziej uniwersalnych i przeznaczonych

dla najszerszego grona odbiorców – są modele oznaczone symbolami ABS/ASB. Są to dwubiegowe maszyny, które napędzane 4-polowymi silnikami oferowane są w wersji 14,4- i 18-woltowej. Wyposażone są w szybkomocujące uchwyty wiertarskie (w całości metalowe), co jest szczególnie ważne w wersji ASB z mechanicznym udarem do wiercenia w miękkim materiale betonowym. Na jednym naładowaniu akumulatora maszynami tymi zamocujemy od 600 do 750 wkrętów do drewna o wymiarach 5 x 40 mm.
Bardziej specjalistycznym modelem nowych wkrętarek FEIN jest seria ASCD. Są to zakrętarki udarowe, które występują w wersji z 6-kątnym uchwytem ¼ cala (oznaczenie W4) i kwadratowym zabierakiem ½ cala (W2). W zakrętarkach, podobnie jak we wcześniej opisanych wkrętarkach, pracuje 4-polowy silnik. Maszyny charakteryzują się przede wszystkim kompaktowymi rozmiarami i niewielką masą. Przeznaczone są do realizowania twardych połączeń maszynowych (W4 – M14, W2 – M16). Obie wkrętarki dysponują pokaźnymi momentami obrotowymi (odpowiednio 158 i 250 Nm). Zakrętarki są zasilane akumulatorami 18-woltowymi.
Jednak najciekawszą wkrętarką wśród nowych maszyn FEIN jest model ASCM/ASCM QX. Jest to urządzenie, którego sercem jest bardzo nowoczesny silnik bezszczotkowy FEIN PowerDrive. Szczotki i komutator zastąpiono w nim elektronicznym układem sterującym parametrami pracy wkrętarki. Dzięki temu wkrętarka FEIN jest praktycznie bezobsługowa (nie wymaga wizyt w serwisie na wymiany szczotek), ale też dużo wydajniejsza od tradycyjnych konstrukcji silników komutatorowych (usunięto przyczynę iskrzenia i powstawania ciepła, czyli straty energii). Producent podaje, że w połączeniu z akumulatorem Li-Ion ta jednostka napędowa jest o 30% wydajniejsza od klasycznych motorów. Dzięki elektronice użytkownik ma do dyspozycji 4 przełożenia i aż 15 poziomów regulacji momentu obrotowego. Parametry pracy silnika można więc elastycznie dobierać do wszystkich zadań związanych z wierceniem i wkręcaniem.
Model ASCM a klasyczny szczękowy uchwyt wiertarski w wersji samozaciskowej. Z kolei w modelu ASCM QX zastosowano specjalny uchwyt, który można ściągnąć z wrzeciona i zamontować na nim beznarzędziowo obsługiwany uchwyt 6-kątny ¼ cala. Urządzenie staje się wtedy dużo mniejsze, krótsze, lżejsze i poręczniejsze, przez co świetnie sprawdza się w ciasnych zakamarkach. Tam też pomocne będzie diodowe oświetlenie miejsca wiercenia lub montażu wkrętów.
Wszystkie nowe wkrętarki FEIN zasilane są nowoczesnymi akumulatorami litowo-jonowymi. Użytkownik może wybierać między bateriami o napięciach 14,4 oraz 18 V i pojemnościach 2 i 4 Ah. Ogniwa Li-Ion są idealnym źródłem energii dla tego typu elektronarzędzi – są sprawne, wydajne, lekkie, trwałe i pozbawione efektu pamięci (zmniejszania się pojemności w wyniku doładowywania). W akumulatorach FEIN zastosowano technologię SafetyCell z osobnym przewodem komunikacyjnym. Zapewnia on niezawodną ochronę baterii przed przeciążeniem, przegrzaniem i głębokim wyładowaniem. Na obudowach akumulatorów umieszczono diodowe sygnalizatory informujące o poziomie napełnienia ogniw energią. Są one ułatwieniem w planowaniu momentu ładowania baterii. Dopełnieniem systemu zasilania FEIN są szybkie ładowarki z funkcją monitorowania poszczególnych ogniw. Delikatne ładowanie zapewnia znaczne wydłużenie trwałościakumulatorów.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments