Wkrętarki akumulatorowe Bosch GSR 14,4/18 V-LI HX Professional dynamicseries

Zamiana tradycyjnego uchwytu wiertarskiego na uniwersalny uchwyt 1/4” (6-kątny) spowodowała, że Bosch GSR 14,4/18 V-LI HX jest o 32 mm krótszy i 150 g lżejszy od swojego protoplasty GSR-a 14,4/18 V-LI. Ten zabieg spowodował, że sprzęt jest przeznaczony dla użytkowników zajmujących się w swoich codziennych pracach głównie wkręcaniem.

Wygodny montaż osprzętu – wystarczy odciągnąć tuleję blokującą, wsunąć osprzęt i z powrotem ją zablokować – pozwala w sekundę zmienić rozmiar i kształt bitu. Warto tutaj wspomnieć, że gniazdo uchwytu obsługuje bity C6 i E6 bez potrzeby stosowania dodatkowych adapterów. Powoli staje

się normą, że wkrętarki z uchwytem 6-kątnym wyposażone są w dwubiegowe przekładnie i pierścienie do regulacji momentu dokręcania. Jak wspomnieliśmy, silnik w Boschu GSR 14,4/18 V-LI HX Professional dynamicseries współpracuje z dwubiegową przekładnią. Pierwsze przełożenie to małe obroty, ale za to duży moment. To ustawienie stosujemy do mocowania dużych wkrętów i ewentualnie do wiercenia wiertłami o większych średnicach. Drugi bieg z kolei charakteryzuje się mniejszym momentem obrotowym, ale za to większą prędkością. Warto go stosować, gdy nie osadzamy zbyt dużych wkrętów i dodatkowo zależy nam na dużej wydajności pracy. Oba modele (14,4 i 18 V) na I biegu osiągają takie same maksymalne prędkości obrotowe – 500 obr./min, natomiast na biegu II model 14-woltowy jest o 100 obr./min wolniejszy od wersji 18-woltowej (odpowiednio 1600 i 1700 obr./min). Podobnie rzecz się ma w kwestii maksymalnych momentów obrotowych: 60 Nm (I bieg) i 25 Nm (II bieg) kontra 67 i 28 Nm.
W nowych wkrętarkach Bosch GSR 14,4/18 V-LI HX Professional dynamicseries mamy płynnie regulowaną prędkość obrotową za pomocą włącznika spustowego. Dodatkowo użytkownik może precyzyjnie ustawić momenty dokręcania za pomocą pierścienia z 18 pozycjami + blokada sprzęgła do wykonywania wiercenia. Precyzję wkręcania osiągnięto dzięki zastosowaniu hamulca, który zatrzymuje wirujące wrzeciono natychmiast po przerwaniu pracy. W konstrukcji silnika znajdziemy także system Electronic Motor Protection (EMP), który automatycznie odcina zasilanie w chwili nadmiernego obciążenia jednostki napędowej. Zapobiega w ten sposób przegrzaniu się silnika i wydłuża żywotność całego podzespołu.
Do zasilania wkrętarek Bosch GSR 14,4/18 V-LI HX Professional dynamicseries producent przewidział nowoczesne akumulatory litowo-jonowe o napięciu 14,4 lub 18 V.
Obie wersje występują aż w czterech wersjach pojemnościowych – napięciu 1,3; 1,5; 2,6 i 3 Ah. To tzw. Bosch Flexible Power System. Dwie pierwsze baterie to rozwiązania Compact – małe, lekkie, do prac w ciasnych zakamarkach. Dwie ostatnie zaś są większe, zapewniające maszynom wysoką moc i wystarczający zapas energii.
Akumulatory zostały wykonane w technologii Premium i wyposażono je w system ECP (Electronic Cell Protection) – kompleksową ochronę ogniw przed nadmiernym przeciążeniem w czasie pracy, zbytnim rozładowaniem i przeładowaniem w czasie napełniania baterii energią. Dzięki zastosowaniu inteligentnego systemu zarządzania energią oraz specjalnego rodzaju materiału o niskiej oporności i małych stratach energetycznych czas pracy akumulatorów Li-Ion Premium jest o wiele dłuższy od czasu pracy innych akumulatorów.
Specjalny materiał obudowy akumulatora, tzw. Bosch Heat Conductive Housing (HCH), zapewnia optymalne odprowadzanie ciepła na zewnątrz, przez co również wydłuża żywotność akumulatora. Przeznaczone do nowych akumulatorów ładowarki korzystają z poprawionego algorytmu ładowania Bosch Hyper Charge. Wystarczy zaledwie połowa czasu ładowania, by napełnić baterie w 75%. Ponadto, wytrzymała obudowa akumulatora chroni go przed skutkami upadku z wysokości 3 m na beton. Warto dodać, że nowe akumulatory mają na obudowach diodowe wskaźniki napełnienia energią, które pozwalają użytkownikowi zaplanować czas pracy maszyny i przewidzieć konieczność ładowania ogniw oraz diodowe oświetlenie miejsca wiercenia.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments