WEKTORY – sztuka efektywnego działania na rynku
Jednym z prekursorów branży narzędziowej w Polsce jest powstała w 1991 r. firma WEKTORY. Właścicielem jest Józef Białek, wieloletni organizator podziemnych struktur wydawniczych publikujących pisma Solidarnościowe.
Od samego początku firma zajmowała się międzynarodowym handlem narzędziami oraz działalnością wydawniczą. – Do dziś jesteśmy liczącym się graczem na rynku, a niektóre nasze produkty będące rynkowymi bestsellerami są kopiowane przez inne firmy chcące w łatwy sposób osiągnąć sukces – informuje Józef Białek, właściciel Wektorów. – Po latach doświadczeń dorobiliśmy się dwóch marek własnych – Jobiprofi i Jobiextra – oraz generalnego przedstawicielstwa narzędzi marki Honiton.
Od października 2009 r. Wektory mają swoją siedzibę w Bielanach Wrocławskich i tam realizują zamówienia klientów. Produkty dystrybuowane są w całej Polsce, a także w Czechach, Niemczech, Rosji, na Węgrzech, Ukrainie, Litwie, Łotwie i Białorusi. Firma zatrudnia 27 osób. – Pracownicy ściśle ze sobą współpracują, tworząc zgrany zespół, w którym panuje dobra, rodzinna atmosfera – mówi Józef Białek. – Przyjazna atmosfera panuje również w kontaktach z klientami, co pomaga w wieloletniej współpracy między firmami i buduje ich wspólny sukces. Postawiłem od samego początku działalności na dobre relacje międzyludzkie, lojalność i szczerość. Przyczyniło się to do szybkiego rozwoju firmy, a także do powstania licznego grona klientów. Do największych z nich należą firmy: Kruszyna z Wrocławia, AW narzędzia z Białegostoku, Komet z Siedlec oraz firmy FHB Bieńkowski i Boja Tools z Warszawy.
Strategia firmy jest prosta – oferować klientom najlepsze jakościowo narzędzia w możliwie najniższej cenie oraz zapewnić dostępność towarów. Nad realizacją tych planów czuwa zespół menedżerów sprzedaży z dyrektorem Wojciechem Pierzchałą na czele. Firma ma trzech przedstawicieli działających w terenie oraz development managera Rafała Białka, syna właściciela. Dzięki firmie WB Market WEKTORY wprowadziły swoje narzedzia do Castoramy i sieci Intermarche. – Firma cały czas dopasowuje swoją ofertę do potrzeb klientów, stosując m.in. elastyczne formy rabatowe, oraz wspiera sprzedaż przez gadżety reklamowe. Z zasady kontakt z klientem to zawsze miła i rzeczowa rozmowa i – co najważniejsze – błyskawiczne załatwienie sprawy – mówi Wojciech Pierzchała. – Właściciel Józef Białek regularnie współpracuje z kadrą menedżerską, a sam dwa razy do roku pojawia się na chińskich targach Canton Fair, szukając nowych rozwiązań w branży.
Narzędzia HONITON, marki, której Wektory są wyłącznym przedstawicielem na Polskę, przeznaczone są dla profesjonalistów. Są to niezniszczalne narzędzia pochodzące z Tajwanu, zaprojektowane z myślą o profesjonalnym użytkowniku. Tu najważniejsza jest niezawodność i prestiż. Według importera jest to najczęściej podrabiana marka. Do najpopularniejszych i najlepiej ocenianych przez klientów należą przede wszystkim zestawy narzędziowe Honiton i Jobiextra, miary assist, zszywacze Jobiprofi, a także wkrętaki i imbusy ze stali S2.
– Z optymizmem patrzymy w przyszłość i jako prekursorzy chcemy dalej wyszukiwać i proponować nowe rozwiązania w branży narzędziowej – stwierdza Józef Białek. – Nasze główne cele to ekspansja na Europę i Afrykę. Sądzę, że zawsze jest jakaś alternatywa, i dlatego cały czas szukamy nowych okazji i produktów, co pozwala nam efektywnie działać w pogrążonej kryzysem Europie. Póki co, nasza firma ma się dobrze, a oferowane przez nas produkty są niezbędne na półkach każdego szanującego się sklepunarzędziowego.