WEKTORY – sztuka efektywnego działania na rynku
Jednym z prekursorów branży narzędziowej w Polsce jest powstała w 1991 r. firma WEKTORY. Właścicielem jest Józef Białek, wieloletni organizator podziemnych struktur wydawniczych publikujących pisma Solidarnościowe.
Od samego początku firma zajmowała się międzynarodowym handlem narzędziami oraz działalnością wydawniczą. – Do dziś jesteśmy liczącym się graczem na rynku, a niektóre nasze produkty będące rynkowymi bestsellerami są kopiowane przez inne firmy chcące w łatwy sposób osiągnąć sukces – informuje Józef Białek, właściciel Wektorów. – Po latach doświadczeń dorobiliśmy się dwóch marek własnych – Jobiprofi i Jobiextra – oraz generalnego przedstawicielstwa narzędzi marki Honiton.
Od października 2009 r. Wektory mają swoją siedzibę w Bielanach Wrocławskich i tam realizują zamówienia klientów. Produkty dystrybuowane są w całej Polsce, a także w Czechach, Niemczech, Rosji, na Węgrzech, Ukrainie, Litwie, Łotwie i Białorusi. Firma zatrudnia 27 osób. – Pracownicy ściśle ze sobą współpracują, tworząc zgrany zespół, w którym panuje dobra, rodzinna atmosfera – mówi Józef Białek. – Przyjazna atmosfera panuje również w kontaktach z klientami, co pomaga w wieloletniej współpracy między firmami i buduje ich wspólny sukces. Postawiłem od samego początku działalności na dobre relacje międzyludzkie, lojalność i szczerość. Przyczyniło się to do szybkiego rozwoju firmy, a także do powstania licznego grona klientów. Do największych z nich należą firmy: Kruszyna z Wrocławia, AW narzędzia z Białegostoku, Komet z Siedlec oraz firmy FHB Bieńkowski i Boja Tools z Warszawy.
Strategia firmy jest prosta – oferować klientom najlepsze jakościowo narzędzia w możliwie najniższej cenie oraz zapewnić dostępność towarów. Nad realizacją tych planów czuwa zespół menedżerów sprzedaży z dyrektorem Wojciechem Pierzchałą na czele. Firma ma trzech przedstawicieli działających w terenie oraz development managera Rafała Białka, syna właściciela. Dzięki firmie WB Market WEKTORY wprowadziły swoje narzedzia do Castoramy i sieci Intermarche. – Firma cały czas dopasowuje swoją ofertę do potrzeb klientów, stosując m.in. elastyczne formy rabatowe, oraz wspiera sprzedaż przez gadżety reklamowe. Z zasady kontakt z klientem to zawsze miła i rzeczowa rozmowa i – co najważniejsze – błyskawiczne załatwienie sprawy – mówi Wojciech Pierzchała. – Właściciel Józef Białek regularnie współpracuje z kadrą menedżerską, a sam dwa razy do roku pojawia się na chińskich targach Canton Fair, szukając nowych rozwiązań w branży.
Marki fimy mają zdefiniwane grupy odbiorców. JOBIPROFI to linia nastawiona na mniej zamożnego klienta, oferująca bogatą gamę narzedzi ręcznych wykonanych ze stali CRV w bardzo dobrych cenach. Natomiast JOBIEXTRA to narzędzia dla wymagających o wysojej jakości. Niektore z nich wyprodukowano ze stali S2. Od czasu wprowadzenia JOBIEXTRA to najbardziej dynamicznie rozwijająca się linia narzędzi Wektorów.
Narzędzia HONITON, marki, której Wektory są wyłącznym przedstawicielem na Polskę, przeznaczone są dla profesjonalistów. Są to niezniszczalne narzędzia pochodzące z Tajwanu, zaprojektowane z myślą o profesjonalnym użytkowniku. Tu najważniejsza jest niezawodność i prestiż. Według importera jest to najczęściej podrabiana marka. Do najpopularniejszych i najlepiej ocenianych przez klientów należą przede wszystkim zestawy narzędziowe Honiton i Jobiextra, miary assist, zszywacze Jobiprofi, a także wkrętaki i imbusy ze stali S2.
– Z optymizmem patrzymy w przyszłość i jako prekursorzy chcemy dalej wyszukiwać i proponować nowe rozwiązania w branży narzędziowej – stwierdza Józef Białek. – Nasze główne cele to ekspansja na Europę i Afrykę. Sądzę, że zawsze jest jakaś alternatywa, i dlatego cały czas szukamy nowych okazji i produktów, co pozwala nam efektywnie działać w pogrążonej kryzysem Europie. Póki co, nasza firma ma się dobrze, a oferowane przez nas produkty są niezbędne na półkach każdego szanującego się sklepunarzędziowego.