Volvo prezentuje wersje R-Design nowych modeli XC60, S60 i V60

Volvo pokazało w Nowym Jorku usportowione wersje nowych modeli XC60, S60 i V60. Pakiet R-Design obejmie zmiany stylistyczne oraz mechaniczne. W ofercie pozostaje lakier Rebel Blue –typowy dla usportowionych odmian Volvo. Jednak tym razem szwedzkie nowości zostały pokazane w intensywnej czerwieni.

 

Karoseria i wnętrze

Najbardziej charakterystycznym elementem nowych aut są pięcioramienne felgi ze stopów lekkich o wzorze dostępnym wyłącznie z pakietem R-Design. W modelach S60 i V60 ich maksymalny rozmiar to 19 cali, a w XC60 – 20 cali. We wszystkich modelach serii 60 zniknęły pionowe światła do jazdy dziennej umieszczone obok reflektorów.

Teraz lampy przednie są szersze, a wspomniane światła zamontowane są poziomo w zderzaku przednim. Nowością jest także czarny, błyszczący grill chłodnicy i nowe przetłoczenia na masce. Z maski znikły spryskiwacze przedniej szyby, ukryte teraz pod jej krawędzią. W wersji R-Design nie zabrakło także wkomponowanych w karoserię spojlerów i dyfuzorów.

W środku wersję R-Design poznamy po sportowych fotelach kubełkowych – znacznie mocniej wyprofilowanych niż dotąd. Także tapicerki są zaprojektowane specjalnie dla tej wersji. W standardzie R-Design fotele obito materiałem o fakturze Nubuku ze wstawkami z perforowanej skóry. Za dopłatą oferowane będą fotele z pełnymi obiciami skórzanymi. Każde z siedzeń, niezależnie od tkaniny, będzie miało grubszy sportowy szef i będzie ozdobione logotypem R-Design. Będzie on też widoczny na grillu chłodnicy, na sportowej kierownicy i na innych elementach wnętrza. Analogowe zegary zostaną zastąpione wyświetlaczami TFT.

 

Twardsze zawieszenie i lepsze osiągi

Samochody z pakietem R-Design otrzymają usportowione zawieszenie z twardszymi sprężynami i amortyzatorami. Modele S60 i V60 będą obniżone o 15 mm. Zastosowano amortyzatory typu monotube o szybszym czasie reakcji na nierówności. Usztywniono tuleje mocujące amortyzatory do nadwozia: z tyłu o 20%, a z przodu aż o 400%. Zmiany miały na celu bardziej bezpośrednie odczucie prowadzenia i wyeliminowanie tendencji do odrywania się kół od nawierzchni, niepożądanych wibracji, etc. W wersjach R-Design zastosowano także rozpórkę pomiędzy kielichami przednich amortyzatorów. W modelu XC60 zawieszenie także jest wyraźnie utwardzone, jednak nie na tyle, by ucierpiał na tym komfort jazdy. W wersjach z automatycznymi skrzyniami biegów pojawią się łopatki przy kierownicy służące do sekwencyjnej zmiany przełożeń. Dzięki nim zmiana przełożeń będzie następowała szybciej. W modelu S60 T6 AWD o mocy 304 KM sprint do setki zostanie skrócony z 6,1 do 5,9 sek. Osiągi da się jeszcze bardziej poprawić po wgraniu fabrycznego programu Polestar podnoszącego moc do 329 KM i moment obrotowy z 440 na 480 Nm. Pakiet Polestar będzie dostępny także do innych odmian silników benzynowych i Diesla. Wersję R-Design będzie można łączyć z każdą wersją silnikową modeli S60, V60 i XC60.

ZOBACZ TAKŻE

Dodaj komentarz

avatar