Udany debiut Home & Garden Congress.

13 marca 2024 w hotelu Sound Garden w Warszawie przedstawiciele firm z branży dom i ogród oraz dostawcy nowoczesnych narzędzi i usług z zakresu e-commerce spotkali się na 1. Home & Garden Congress. Wydarzenie poświęcone było sprzedaży internetowej w sektorze wyposażenia wnętrz, artykułów gospodarstwa domowego oraz ogrodniczych. Wzięło w nim udział ponad 120 osób.

Home & Garden Congress to impreza konferencyjno-wystawiennicza dedykowana e-commerce dla przedsiębiorstw z branży Dom i Ogród, stworzona przez firmę Promedia Jerzy Osika, która od wielu lat znana jest z organizacji szeregu eventów poświęconych sprzedaży internetowej. Tegoroczna i zarazem pierwsza edycja Home & Garden Congress spotkała

się z ogromnym zainteresowaniem sektora Dom i Ogród. Wśród reprezentantów branży nie zabrakło przedstawicieli rozpoznawalnych marek, takich jak np. Whirlpool, Kler, Szynaka Meble czy Eurofirany.

Jak osiągnąć sukces w e-sprzedaży?

Kongres pełen był inspirujących wykładów, które pokazywały, jak osiągnąć sukces w e-sprzedaży w branży Home & Garden. Agnieszka Lipka i Gabriela Gil z AtomStore podzieliły się wiedzą o najlepszych narzędziach, technologiach i strategiach crossborder. Kamil Niedziewicz z Ergonode i Katarzyna Sokół ze Strix przybliżyli uczestnikom znaczenie PIM jako fundamentu sprawnego zarządzania informacją o produkcie i optymalizacji sprzedaży wielokanałowej. Natomiast Maja Kubiak z TrustMate odkryła tajniki wykorzystania opinii konsumentów w e-sklepach dla wzrostu sprzedaży.
Podczas wykładu Andrzeja Rudko z firmy Packeta Poland słuchacze mieli okazje poznać strategie zwinnego testowania nowych rynków Europy Środkowo-Wschodniej, a z prelekcji Sławomira Spyry z Merce dowiedzieli się, jak skutecznie wykorzystać aplikację mobilną w skalowaniu biznesu.
Wojciech Szymański z Ideo Force podzielił się 11 praktycznymi wskazówkami, jak poruszać się po meandrach marketingu w e-commerce. Tematowi komunikacji z klientami poświęcił swój wykład również Dawid Fucia z Edrone, koncentrując się na strategii e-mail marketingowej i ilustrując ją praktycznymi przykładami z branży Dom i Ogród. Kluczowym elementem marketingu jest także prezentacja produktu. Jak optymalizować zdjęcia i treści produktowe, aby zwiększyć widoczność i sprzedaż oraz uniknąć typowych błędów opowiadał Kamil Kawecki z AMZTeam.pro.
Na Home & Garden Congress nie zabrakło aktualnego tematu, jakim jest uruchomienie przez Black Red White platformy sprzedażowej typu marketplace. O kulisach jej wdrożenia opowiadali Marcin Lipiec z Ideo oraz Łukasz Wójcik z Black Red White, zdradzając słuchaczom strategie, wyzwania i sukcesy związane z tym projektem.
E-commerce nie może funkcjonować bez sprawnego systemu dostaw. O tym, jak właściwie zaprojektowane i zastosowane innowacje logistyczne mogą zwiększyć przychody firm, a także istotnie poprawić doświadczenie klienta, opowiedziała Natalia Trzewik z Alsendo.

Jak być skutecznym e-commerce?

Podczas Home&Garden Congress zorganizowano również panel ekspercki pt. “Skuteczny e-commerce w branży Dom i Ogród. Nowe wyzwania. Nowe rozwiązania”, w którym wzięli udział Krystian Dobrzycki z 9Design, Anna Wojno z NaturalCrop Poland, Jerzy Orłowski z MIM Solutions i moderator debaty – Jerzy Osika z Promedia. Eksperci podkreślili, że kluczowymi wyzwaniami, z którymi będą musiały zmierzyć się e-sklepy z branży Dom i Ogród, jest coraz większa konkurencja na rynku e-commerce oraz zmiany w zachowaniach i oczekiwaniach klientów. Zgodzili się, że kluczową rolę odgrywać będzie innowacyjność i elastyczność biznesu. Zalecali firmom z branży Dom i Ogród ciągłe monitorowanie rynku, dostosowywanie oferty do zmieniających się potrzeb klientów oraz inwestowanie w technologie, które pozwolą wyprzedzić konkurencję i utrzymać się na rynku. Pojawił się też temat sztucznej inteligencji.


Ważnym tematem pojawiającym się w czasie całej konferencji był cross border e-commerce, czyli sprzedaż internetowa na rynkach zagranicznych. To obecnie najszybciej rozwijający się segment handlu zagranicznego na świecie. Cieszy fakt, że

polskie firmy, w tym z tak proeksportowych branż, jak Dom i Ogród, odnoszą coraz większe sukcesy w tej dziedzinie – zauważył Jerzy Osika, organizator Home & Garden Congress i prowadzący całe wydarzenie.
Kongres był także doskonałą okazją do networkingu oraz bezpośrednich konsultacji na stoiskach Partnerów kongresu, takich jak AtomStore, Ergonode, TrustMate, Merce.com, Edrone, Packeta Poland, AMZTeam.pro, Ideo Force, Alsendo, Avocado Soft i Segmentify. Jak podkreślali uczestnicy, Home&Garden Congress był dla nich nie tylko źródłem wiedzy i nowych pomysłów, ale także okazją do nawiązania cennych biznesowych relacji.

Organizator kongresu, firma Promedia Jerzy Osika, zaprosił uczestników na kolejne wydarzenie, konferencję „Cross Border E-commerce”, która odbędzie się 16 maja 2024, również w hotelu Sound Garden w Warszawie (rejestracja jest dostępna na stronie www.crossborder.edu.pl).

opr.HB

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments