Tworzymy podstawy dynamicznego wzrostu marki Keyang w Polsce
Rozmowa z Janem Bekkerem, dyrektorem handlowym Keyang Polska
Redakcja: Jakie wydarzenie zapoczątkowało obecność Keyanga w Polsce?
Jan Bekker: Zaczęliśmy działalność jako Keyang Polska pod koniec 2011 r. Jednakże dopiero na samym początku 2012 r. mocno zaznaczyliśmy swoją obecność na polskim rynku, prezentując koreańskie elektronarzędzia profesjonalne na Budmie. W 2014 r. powtórnie zaprezentowaliśmy się na tych targach. Firma KEYANG Electric Machinery w Korei produkuje elektronarzędzia od 1977 r. Posiada w sumie cztery fabryki i jest też wyspecjalizowanym producentem narzędzi hydraulicznych, pneumatycznych, silników prądu stałego oraz silników spalinowych. Zaopatrywała do tej pory rynek koreański oraz wiele krajów w
Nasz rozmówca: Jan Bekker
Jaka koncepcja dystrybucji elektronarzędzi Keyang stanowi podstawę działalności firmy?
Przyjęliśmy koncepcję, że chcemy budować dystrybucję w handlu tradycyjnym, zwanym też specjalistycznym. Rozpoczęliśmy więc pozyskiwanie regionalnych dystrybutorów, zapewniając im dużą swobodę działania w regionie. Mogą więc sprzedawać elektronarzędzia Keyang na swoim terenie zarówno hurtowo, jak i w detalu. Mają pełny komfort pracy, jaki daje im wyłączność na reprezentowanie nas w danym regionie Polski.
Czy obecnie sieć dystrybutorów pokrywa całe terytorium Polski?
Niewątpliwie jesteśmy znacznie silniejsi we wschodniej połowie Polski. Pracujemy więc nad rozszerzeniem sieci sprzedaży w zachodniej części naszego kraju. Na obecnym etapie naszego rozwoju mamy w planie nawiązanie współpracy z 40 regionalnymi dystrybutorami w całej Polsce.
Jak zamierzacie w najbliższej przyszłości kształtować swój asortyment?
Na razie nie jest on duży, ale za to na wysokim poziomie technicznym i jakościowym. Jest to pewien wybór dokonany pod kątem Europy, gdyż w Korei asortyment Keyang jest dużo szerszy. Nie mamy się czego wstydzić w stosunku do renomowanych markek elektronarzędzi profesjonalnych. Stale rozwijamy asortyment, a znaczne jego rozszerzenie nastąpi w 2015 r. Jednakże jeszcze w tym roku wprowadzimy kilka nowych produktów, m.in. 4-amperogodzinne akumulatory, maszyny akumulatorowe z silnikami bezszczotkowymi i nowe młotowiertarki SDS-Plus, które dysponują energią pojedynczego udaru o wartości 3,4 J.
Dla dystrybutorów jednym z najważniejszych parametrów jest szybkość dostaw i wysoka dostępność produktów w magazynie…
Dlatego dostarczamy im towar następnego dnia, o ile zamówienie zostanie złożone do godziny 11. Dysponujemy magazynem centralnym, który znajduje się w naszej siedzibie w Sękocinie Nowym pod Warszawą, Jest dogodnie położony przy trasie E7 i niedaleko drogi E8 prowadzącej do Katowic. Mamy pełną dostępność produktów, a więc dystrybutor nie musi się martwić, że czegoś nie dostanie. Nadmieniam, że także z naszego magazynu obsługujemy logistycznie kraje Europy Południowej, np. Serbię i Słowenię, Czechy, Węgry, a nawet Maltę i Tunezję. Mamy najlepiej zaopatrzony magazyn z elektronarzędziami Keyang w Europie i czasami zaopatrujemy uzupełniająco nawet dystrubutorów w Europie Zachodniej czy Afryce Północnej, w miarę ich doraźnych potrzeb.
W przypadku wprowadzania na rynek każdej nowej marki niezmiernie ważne jest wsparcie marketingowe i posprzedażne. Co więc pod tym względem Keyang oferuje swoim partnerom handlowym w Polsce?
Oprócz katalogu i wszelkich materiałów marketingowych uruchomiliśmy naszą stronę internetową www.keyangpolska.pl, która niebawem będzie miała funkcjonalność umożliwiającą przedłużenie gwarancji na drugi rok w przypadku sprzedaży elektronarzędzi do użytku komercyjnego, czyli popularnie mówiąc, na fakturę. Obecnie, jeśli chce się uzyskać taką 2-letnią gwarancję, należy zarejestrować maszynę w naszym biurze. Staramy się mocno rozpropagować markę Keyang w Polsce, m.in. biorąc udział w targach czy reklamując się w prasie branżowej. Emitowaliśmy reklamy elektronarzędzi Keyang w stacji Polsat News. Był to minutowy firm pokazujący nasze produkty oraz informujący, że jesteśmy obiecującą dla użytkowników i dystrybutorów profesjonalną marką elektronarzędzi z Korei. Szkolimy naszych dystrybutorów regionalnych, aby mieli pełną wiedzę o elektronarzędziach Keyang. Nie zapomnieliśmy też o promocjach dla użytkowników kupujących nasze maszyny, które wzbogacamy o takie użyteczne akcesoria, jak dłuta, wiertła czy tarcze wysokiej jakości.
Jak został rozwiązany problem zapewnienia serwisu elektronarzędziom Keyang?
Gwarancyjnie serwisuje nasze elektronarzędzia firma Anker z Warszawy, która ma duże doświadczenie techniczne w naprawie tego typu maszyn. Naprawa obecnie trwa średnio do trzech dni. Zapewniamy Ankerowi stałe dostawy części zamiennych, gdyż dysponujemy ich sporym zapasem, który daje pełne bezpieczeństwo techniczne użytkownikom naszych maszyn w Polsce. Zamierzamy też uruchomić gwarancyjne serwisy w częściach Polski oddalonych od Warszawy, aby zapewnić użytkownikom elektronarzędzi Keyang szybkie naprawy, w tym też pogwarancyjne. Oczywiście, będą musiały one spełniać odpowiednie warunki techniczne i mieć doświadczenie w naprawie tego typu maszyn. Jeden serwis gwarancyjny już posiadamy. Serwis gwarancyjny jest więc dla naszych partnerów handlowych pewną ważną wartością, którą oferujemy, gdyż zapewnia im dodatkowe przychody związane z dystrybucją elektronarzędzi Keyang, a użytkownikom daje pewność szybkiej obsługi w miejscu które znają.
Jak można podsumować 2-letnią obecność Keyanga na rynku polskim?
Rozpoczęliśmy naszą działalność w okresie dekoniunktury na rynku budowlanym, a więc napotkaliśmy na swojej drodze szereg trudności. Jednakże wysoka jakość profesjonalnych elektronarzędzi Keyang, co chciałem tu szczególnie podkreślić, oraz popularyzacja koreańskiej marki w Polsce pozwolą nam na duże przyspieszenie w sprzedaży w okresie zbliżającej się koniunktury w gospodarce, a szczególnie w budownictwie. Obecnie tworzymy mocne podstawy naszego przyszłego dynamicznego rozwoju zarówno pod względem wielkości sprzedaży, jak i asortymentu. Firma Keyang od lat specjalizowała się również w produkcji wybranych modeli elektronarzędzi profesjonalnych dla wielu światowych marek. Wchodzimy obecnie w drugą fazę rozwoju, w której Keyang będzie się dynamicznie rozwijał pod swoją własną marką.
Dziękujemy zarozmowę.