TRZY FILARY SUKCESU NA LOKALNYM RYNKU. PROFESJONALNA SPRZEDAŻ, SERWIS I WYPOŻYCZALNIA SPRZĘTU

1,5 roku temu firma P.U.H. JAZIENICKI przeniosła się do nowej, okazałej siedziby. O korzyściach z tej inwestycji i strategii biznesowej opowiada nam jej właściciel: Jerzy Jazienicki.

 

O wybudowaniu nowoczesnej siedziby odpowiadającej potrzebom własnej firmy Jerzy Jazienicki myślał już wiele lat temu. – Realizację tego zamierzenia rozpoczęliśmy od poszukiwania odpowiedniej działki – wspomina. – Trwało to kilka lat i nie było łatwe, gdyż nieruchomość ta musiała spełniać wiele kryteriów, w tym dogodnego położenia zarówno dla klientów z Radomia, jak i spoza miasta, posiadania dobrego dojazdu, odpowiedniej wielkości i kształtu oraz nadawania się do prowadzenia działalności gospodarczej, w naszym wypadku handlowej i serwisowej

oraz wypożyczalni sprzętu. Ostatnie kryterium, jak wiadomo, wiąże się ze zgodami formalnymi, jak i materialnymi warunkami prowadzenia firmy takiej jak moja. Zakupiliśmy działkę w Radomiu przy ul. Wernera 54, zlokalizowaną u zbiegu tej ulicy z ulicą Stefana Czarnieckiego, która jeszcze ponad rok temu stanowiła część międzynarodowej drogi E7, a obecnie, po wybudowaniu trasy szybkiego ruchu S7, jest jedną z najważniejszych arterii komunikacyjnych Radomia. Mamy więc dogodne połączenie z jego centrum, zaś klienci spoza miasta czy z regionu Mazowsza mają do nas też bardzo łatwy dojazd. Nie muszą wjeżdżać do centrum Radomia, mogą skorzystać z obwodnic czy tras miejskich lub dojazdowych o przyspieszonym ruchu.

 

W przypadku P.U.H. JAZIENICKI budowa nowej siedziby firmy przebiegała bardzo sprawnie. – Po zakupie działki, załatwieniu formalności prawnych i uzyskaniu stosowanych pozwoleń wiosną 2017 r. rozpoczęliśmy budowę. Budynek powstał w ciągu roku. Przeprowadziliśmy się do niego w czerwcu 2018 r., zaś sprzedaż rozpoczęliśmy w sierpniu – wspomina Jerzy Jazienicki.

Nasz rozmówca – Jerzy Jazienicki, właściciel firmy P.U.H. JAZIENICKI

W starej, wynajmowanej siedzibie radomska firma miała do dyspozycji niecałe 400 m kw., które na dodatek mieściło się w dwóch sąsiadujących ze sobą budynkach, co utrudniało pracę, logistykę wewnętrzną i komunikację między pracownikami. – Nasz nowy budynek ma 700 m kw. powierzchni użytkowej, w tym sklep zajmuje 180 m kw., biuro – 100 m kw., zaś magazyn, w którym mieści się też serwis i wypożyczalnia maszyn, to kolejne 420 m kw. – informuje Jerzy Jazienicki. – Przy tym ma 6 m wysokości i na powierzchni ok. 100 m kw. jest 2-poziomowy, co pozwala nam na regałach utrzymywać spore zapasy produktów, które sprzedajemy, części zamiennych dla serwisu oraz spory park maszynowy wypożyczalni. Co ważne, został zaprojektowany pod nasze potrzeby: pod sprzedaż maszyn i narzędzi, serwis i wypożyczalnię maszyn. Dzięki temu komunikacja pomiędzy tymi działami firmy jest bezpośrednia i szybka. To pozwala nam znacznie sprawniej obsługiwać klientów. Przed naszą siedzibą mamy dla nich 300-metrowy parking. Dzięki temu mogą sprawnie odbierać zakupiony sprzęt, serwisowane lub wypożyczane maszyny oraz narzędzia i do tego nie mają problemu z parkowaniem.

 

Dzięki powiększonej powierzchni handlowej P.U.H. JAZIENICKI wprowadziło do swojego asortymentu nowe marki narzędziowe.
– Choć przedtem sprzedawaliśmy je z katalogu, to – jak wiadomo – znacznie lepiej mieć je na regale czy półce i do tego dysponować odpowiednim zapasem magazynowym – stwierdza Jerzy Jazienicki. – To znacznie ułatwia sprzedaż, a klienci doceniają powiększony asortyment i do tego lubią przed zakupem wziąć sprzęt do ręki. Nasze nowe marki to Metabo, Festool, Dedra,Milwakue, PRO i Wacker. Przypominam, że od lat sprzedajemy profesjonalne marki narzędziowe, takie jak Bosch, Fein, HiKOKI, Makita, Belle , Proma, Proxxon, Sola, Starmix, Wolcraft itd. Poszerzyliśmy też w znacznym stopniu ofertę urządzeń pomiarowych i rozbudowujemy segment ogrodowy. Stawiamy głównie ma marki w pełni profesjonalne o sprawdzonej jakości, wysokim zaawansowaniu technicznym oraz zawierające duży ładunek innowacji. Powiększenie asortymentu przyniosło nam znaczny wzrost obrotów. Przybyli do nas też nowi klienci. Jest to zapewne efekt wynikający zarówno z posiadania

nowej okazałej siedziby, która ich przyciąga, jak i dysponowania powiększonym, bardziej kompleksowym asortymentem profesjonalnego sprzętu. Starzy i nowi klienci docenili więc naszą inwestycję. Dzięki niej jako dostawca staliśmy się dla nich w pełni profesjonalnym, stabilnym partnerem, który pod względem wielkości asortymentu jest w 100% przygotowany do pełnej obsługi lokalnych zakładów przemysłowych i inwestycji budowlanych, w naszym wypadku radomskich i mazowieckich.

Nowa siedziba pozwoliła radomskiej firmie nie tylko dynamicznie rozwinąć sprzedaż, ale także serwis elektronarzędzi oraz maszyn spalinowych. – Praktycznie od początku działalności, tj. od 1992 r. zajmujemy się serwisowaniem elektronarzędzi i sprzętu spalinowego – informuje Jerzy Jazienicki. – Na początku robiliśmy to na potrzeby własnej wypożyczalni, a potem stopniowo dla swoich klientów. Obecnie jesteśmy autoryzowanym serwisem gwarancyjnym i pogwarancyjnym HiKOKI (dawne Hitachi), FEINa, Wakera i Makity. Naprawiamy zarówno elektronarzędzia, jak i urządzenia spalinowe. Wykonujemy też naprawy pogwarancyjne tego typu profesjonalnego sprzętu dystrybuowanego na polskim rynku, m.in. Boscha, DeWALTa, Husquarny, Milwaukee, Stihla itd.

Obecnie P.U.H. JAZIENICKI w dziale serwisu zatrudnia sześciu mechaników. Czterech z nich specjalizuje się w naprawach elektronarzędzi i maszyn elektrycznych, zaś dwóch – sprzętu spalinowego: kosiarek, kos, nożyc do żywopłotów, skoczków, zagęszczarek, wiertnic, ubijarek itd. – Dzięki temu swoim klientom oferujemy kompleksową obsługę serwisową – mówi Jerzy Jazienicki. – Od wielu lat serwis jest częścią naszej działalności, która dynamicznie się rozwija. Będziemy w niego inwestować i to zarówno w wyposażenie techniczne oraz know-how, jak i w pracowników. Zamierzamy też zwiększyć jego ofertę i w niedługim czasie zatrudnić kolejnych mechaników. To nam pozwoli zwiększyć liczbę napraw i je przyspieszyć. Nasze kompetencje docenili klienci, czego bardzo dobrym przykładem jest umowa na kompleksową obsługę serwisową dużej ogólnopolskiej firmy. Obejmuje ona przegląd i konserwację elektronarzędzi i maszyn spalinowych we wszystkich jej oddziałach województwa mazowieckiego. Jako firma zewnętrzna prowadzimy też narzędziownię w jednym z wiodących radomskich zakładów przemysłowych.

Klientami P.U.H. JAZIENICKI w 90% są profesjonalni użytkownicy narzędzi i maszyn, zarówno z budownictwa, jak i szeroko rozumianego przemysłu. – Naszą działalność opieramy na bezpośrednich relacjach z klientami – stwierdza Jerzy Jazienicki. – Prowadzony przez nas sklep internetowy to przede wszystkim informacja dla klientów, a nie źródło dochodów. Profesjonalne doradztwo techniczne i dobór narzędzi, serwis, oferowanie maszyn zastępczych w przypadku awarii zakupionego u nas sprzętu, odroczone płatności, co wiąże się z pewnym ryzykiem, to niewątpliwe nasze mocne atuty. Tego nie oferuje żaden sklep internetowy. Wiemy, że nasza pozycja na rynku lokalnym jest mocna, a na zaufanie klientów pracujemy od ponad 25 lat.

Nowa siedziba firmy P.U.H. JAZIENICKI

Jerzy Jazienicki dba o wizerunek swojej firmy nie tylko przez nowoczesny wygląd jej siedziby, ale także poprzez promowanie lokalnego sportu

i inicjatyw. Wspiera i sponsoruje radomskie drużyny sportowe: siatkarzy Cerrad Czarni Radom i drużynę koszykarską Hydro-Truck Radom, której rady nadzorczej jest członkiem. W miarę możliwości bierze też udział w inicjatywach charytatywnych.

 

– Nasza cała działalność, a szczególnie inwestycja w nowoczesną siedzibę pokazuje, że w czasach dominacji internetu i wielkopowierzchniowych sieci detalicznych na lokalnym rynku można z powodzeniem rozwijać tradycyjnie rozumiany handel specjalistyczny. Oczywiście, musi on mieć silne wsparcie ze strony profesjonalnego serwisu i uzupełnienie w postaci wypożyczalni sprzętu. Ważna jest też umiejętna strategia marketingowa i pozytywny wizerunek w lokalnej społeczności – konkluduje Jerzy Jazienicki.

pins

ZOBACZ TAKŻE

Dodaj komentarz

avatar