TOPEX w nowych barwach

Podczas konferencji prasowej, która odbyła się 13 września w warszawskiej centrali TOPEX, firma ujawniła szczegóły dotyczące przeprowadzanego właśnie procesu rebrandingu. Polski dystrybutor narzędzi zmienia markę firmową na Grupa Topex. W trakcie spotkania zaprezentowano również nową identyfikację jej wiodących marek produktowych – TOPEX oraz NEO. Niespotykana dotąd skala zmian potwierdza pozycję i ambicje firmy.

 

 


Z pewnością najbardziej rewolucyjną zmianą upublicznioną podczas konferencji jest zmiana nazwy firmy na Grupa Topex Sp. z o.o. Sp. k.. – Obecnie na nasz sukces pracuje już nie

tylko nowoczesna centrala w Warszawie, ale także spółki-córki w Rosji, Ukrainie i Rumunii oraz partnerzy handlowi z całego świata. Jesteśmy nie tylko liderem lokalnego rynku, ale także jednym z najpoważniejszych graczy w skali całej Europy. Chcieliśmy w pełni oddać to, jak dynamicznie rozwija się nasza firma w kraju i za granicą. Dlatego podjęliśmy decyzję o zmianie nazwy na Grupa Topex Sp. z o.o. Sp. k. – wyjaśnia Piotr Potowski, Dyrektor Generalny Grupy Topex. Nowa marka firmowa ma być również świadectwem zmian, jakie zaszły w przedsiębiorstwie na przestrzeni ponad 20 lat działalności oraz podkreślać niesłabnący apetyt na rozwój. Obecnie Grupa Topex dostarcza konsumentom ponad 42.000.000 narzędzi i elektronarzędzi rocznie. Jej oferta składa się z ok. 5.000 produktów, a sama firma współpracuje z ponad 4.000 partnerów handlowych na ponad 40 rynkach zagranicznych. Dzięki temu co sekundę na świecie kupowane jest narzędzie dostarczone właśnie przez Grupę Topex.

Aby skutecznie rywalizować z międzynarodową konkurencją Grupa Topex zadbała również o zmiany identyfikacji wizualnej jej dwóch flagowych marek produktowych – TOPEX i NEO. W przypadku tej pierwszej zmiany są gruntowne. Nowy design narzędzi TOPEX ma łączyć funkcjonalność z atrakcyjnym wzornictwem oraz podkreślać jakość produktów. Zmiany obejmują także standardy ekspozycyjne oraz opakowania. Z kolei logotyp marki narzędzi ręcznych NEO, przeznaczonej dla użytkowników profesjonalnych, został odświeżony, tak by oddać nowoczesność oraz niezawodność jej produktów. Dodatkowo asortyment marki poszerzono o linię narzędzi dla mechaniki pojazdowej.

Kompleksowy rebranding jest kolejnym etapem zmian zachodzących w firmie na przestrzeni ostatnich lat i podkreśla jej wysokie aspiracje. Jest to także największe do tej pory tego typu przedsięwzięcie w branży narzędziowej. – Wprowadzane zmiany są naturalną konsekwencją realizowanej przez nas strategii. Od lat poprawiamy jakość naszych produktów i zwiększamy ich dostępność na rynku. Rezultaty są bardzo pozytywne. Przyszedł więc czas, aby wyrazić to również na poziomie wizerunkowym – mówi Daniel Szafulera, dyrektor marketingu Grupy Topex odpowiadający za nadzór i realizację procesu rebrandingu. Obecnie wszystkie prace graficzne i projektowe są już zamknięte. Kolejnym krokiem jest wymiana asortymentu. Proces ten, biorąc pod uwagę fakt, że w ofercie Grupy Topex znajduje się ok. 5000 produktów dystrybuowanych do 40 krajów na całym świecie, będzie skomplikowany i może zająć nawet dwa lata (planowane zakończenie w trzecim kwartale 2014).


 

Rebranding bez precedensu

Rozmowa z Danielem Szafulerą, Dyrektorem Marketingu Grupy Topex  

 

 

TOPEX i NEO – dlaczego akurat te marki?

    Naszym priorytetem było odróżnienie marki firmowej od kluczowej marki produktowej. Grupa Topex i marka TOPEX to dwa różne elementy naszej działalności. Czym innym jest prowadzenie firmy, a czym innym zarządzanie marką. Nowe pozycjonowanie, szata graficzna oraz cały system identyfikacji pozwolą nam ostatecznie rozdzielić te dwie sfery. Natomiast NEO to nasza topowa marka, która bardzo dynamicznie się rozwija zdobywając uznanie fachowców. Aby sprostać ich wymaganiom postanowiliśmy odświeżyć wizerunek i poszerzyć jej ofertę o nową linię produktów.  

     Jaka jest nowa marka TOPEX?

      TOPEX wierzy, że trzeba być użytecznym wobec innych, aby

      być naprawdę wartościowym. Dlatego specjalizuje się w oferowaniu narzędzi i akcesoriów do domu i ogrodu w solidnej jakości i przystępnej cenie. Pozwala majsterkowiczom sprawnie rozwiązywać prozaiczne problemy i realizować ciekawe pomysły. To sprawia, że wszystko w ich otoczeniu gładko funkcjonuje, a życie ich i ich bliskich jest bardziej udane. TOPEX ma w sobie naturę opiekuna, który wprowadza porządek i daje oparcie. Zwraca uwagę na emocjonalne potrzeby użytkowników i przychodzi z konkretną pomocą. Tak jak umie – kompetentnie i energicznie. TOPEX – niezbędny, tak jak Ty.  

      Jaka jest nowa marka NEO?

        NEO to marka, na której nawet najbardziej wymagający użytkownicy mogą polegać jak na Zawiszy. Wierzy, że bezkompromisowa jakość to wyznacznik prawdziwego profesjonalizmu. W jej kompetencji leży dostarczanie niezawodnych narzędzi przetestowanych zarówno w sterylnych laboratoriach, jak i w miejscach pracy profesjonalistów. Dzięki NEO użytkownicy mają pewność wysokiej jakości i dobrze wykonanej pracy. NEO ma naturę bohatera, który szuka ambitnych wyzwań i działa operatywnie, korzystając ze zdobyczy technologii i designu. Marka jest silna i zdecydowana. Najlepsza do prac w wymagających warunkach.  

        Na jakim etapie jest obecnie projekt rebrandingu marek?

          Po wielu miesiącach pracy jesteśmy na etapie, kiedy wszystkie prace projektowe dotyczące systemu identyfikacji są już zamknięte. Wiele opakowań jest już zmienionych, a produkty w dostawie lub zamówione. Przed nami złożony proces wymiany asortymentu. Proces ten, biorąc pod uwagę fakt, że posiadamy w ofercie kilka tysięcy produktów, a zasięgiem obejmujemy 40 krajów na całym świecie, będzie skomplikowany i może zająć nawet kilkanaście miesięcy. Liczymy jednak, że wszystko pójdzie sprawnie i od 3 kw. 2014 dostępny będzie wyłącznie asortyment w nowych barwach.  

           Kiedy rozpoczął się rebranding?

            Zmiany związane z rebrandingiem są efektem kilkunastu miesięcy pracy ekspertów z kilku działów naszej firmy, wspieranych przez specjalistów z agencji zewnętrznych. Sam proces, z racji skali działalności naszej firmy, jest niezwykle wymagający. Dlatego przeprowadziliśmy w tym czasie szczegółowe badania wszystkich koncepcji graficznych, aby wprowadzane zmiany wpisywały się w potrzeby naszych konsumentów. Wszystko po to, abyśmy mieli pewność, że starania te przełożą się na wzrost zainteresowania produktami naszych marek w punktach sprzedaży.  

             Co zmienia się oprócz nazwy, logotypów i grafiki? (wewnątrz i na zewnątrz)

              Wdrażane zmiany dotyczą nie tylko produktów i opakowań, ale również całości działań komunikacyjnych związanych z naszymi markami. Jeśli chodzi o markę narzędzi TOPEX to mamy do czynienia z jej redefinicją. Nowy TOPEX jest marką nastawioną na ludzi i dla ludzi. Jej ambicją jest pomagać majsterkowiczowi sprawnie rozwiązywać prozaiczne problemy oraz realizować ciekawe pomysły. NEO to niezwykle dynamiczna marka notująca duże wzrosty sprzedaży i zyskująca coraz większą popularność w kraju i za granicą. Podjęte działania mają na celu podkreślenie jej największych walorów i wzmocnienie sprzedaży, również przez rozwój asortymentu.  

               Do kiedy nastąpi pełna wymiana asortymentu?

                Jesteśmy obecni w 40 krajach i sprzedajemy rocznie ponad 42.000.000 narzędzi. Już same liczby podpowiadają, że będzie to proces czasochłonny. Przewidujemy, że pełna wymiana asortymentu nastąpi do 2/3 kw. 2014 roku.

                id='c2250_0_4' class='sam-pro-container sam-pro-ad' data-spc='' style='display:flex; justify-content: center; flex-direction:row;'>