TEST URZĄDZENIA ROZRUCHOWEGO YATO YT-83081

W ofercie marki YATO pojawiło się innowacyjne wielofunkcyjne urządzenie rozruchowe YT-83081. Umożliwia ono nie tylko uruchomienie samochodu, ale także naładowanie urządzeń mobilnych za pośrednictwem portu USB oraz oświetlanie ciemnych miejsc czy pomieszczeń dzięki wbudowanej diodzie LED.

Pod względem konstrukcyjnym urządzenie rozruchowe YATO YT-83081 to nic innego jak kompaktowy akumulator o pojemności 9.0 Ah (33,3 Wh)
wyposażony w odpowiednią elektronikę funkcyjną i złącza. Zastosowano w nim nowoczesne ogniwa litowo-polimerowe (LiPo). Są one odmianą akumulatorów litowo-jonowych i zawierają, oprócz stopów metalicznego litu, stały elektrolit polimerowy, który umożliwia konstruowanie bardzo cienkich (milimetrowej grubości) i elastycznych ogniw. Akumulatory LiPo pozwalają na generowanie dużych prądów i

są bardzo wydajne energetycznie. Jak wiadomo, tak jak baterie Li-Ion, akumulatory LiPo są bardzo wrażliwe na przeładowanie i nadmierne rozładowanie. Dlatego urządzenie rozruchowe YATO YT-83081 wyposażone jest w precyzyjne układy elektroniczne kontrolujące procesy ładowania i rozładowania. Nie dziwi więc też fakt, że instrukcja testowanego sprzętu wyraźnie informuje, że do jego ładowania można używać jedynie ładowarki dostarczonej z nim w zestawie oraz że proces ładowania powinien odbywać się pod stałą kontrolą i w obecności użytkownika z powodu ryzyka zapalenia się akumulatora. W przypadku opuszczenia pomieszczenia, w którym ładowane jest urządzenie YATO YT-83081, należy je odłączyć od ładowarki. Ponieważ jego akumulator LiPo nie ma efektu pamięci, można go ładować lub doładowywać w dowolnym momencie.

 

 

Głównym przeznaczeniem testowanego urządzenia rozruchowego YATO YT-83081 jest uruchamianie silników spalinowych samochodów lub maszyn. W tym celu należy podłączyć do zacisków akumulatora auta/maszyny przewody rozruchowe dostarczone wraz z testowanym sprzętem. Przewód oznaczony znakiem „+” łączymy z dodatnim biegunem akumulatora auta, zaś „-” z ujemnym. Następnie przewody połączone w ten sposób z baterią auta podłączamy za pomocą wtyczki do urządzenia YATO i uruchamiamy silnik. Jeżeli nie uruchomi się on w czasie 2 s, należy przerwać czynność rozruchową (pracę rozrusznika) na co najmniej 30 s. Przerwa ta umożliwia schłodzenie się urządzenia i przewodów rozruchowych. YATO YT-83081 pozwala na przeprowadzenie ok. 20 czynności rozruchowych i generuje prąd rozruchu o napięciu 12 V i napięciu 200 A (szczytowy prąd rozruchu – 400 A).
Rozruch pojazdów/maszyn nie wyczerpuje funkcji testowanego sprzętu. Wyposażony jest on bowiem w dwa porty USB służące do ładowania urządzeń mobilnych: smartfonów, telefonów komórkowych, tabletów, słuchawek Bluetooth itp., które umożliwiają jednoczesne ładowanie dwóch urządzeń. YATO YT-83081 jest więc też bardzo pojemnym powerbankiem. Może również posłużyć do zasilania urządzeń 12-woltowych, gdyż wyposażone jest w cinchowe gniazdo DC 12 V. Ostatnią i do tego równie pożyteczną funkcją testowanego urządzenia rozruchowego YT-83081 jest latarka diodowa. Świeci ona nie tylko światłem ciągłym, ale też pulsującym lub pulsującym alarmowo, czyli nadającym sygnał SOS.

 

Podczas redakcyjnych testów za pomocą urządzenia rozruchowego YATO YT-83081 uruchamialiśmy redakcyjną skodę octavię wyposażoną w benzynowy silnik turbo
o pojemności 1400 cm3 i mocy 122 KM. W tym celu najpierw zamontowaliśmy w niej zużyty akumulator. Wykonaliśmy 25 prób uruchomienia tego auta na w pełni naładowanej baterii testowanego sprzętu. Rozruch następował natychmiast po przekręceniu kluczyka w stacyjce auta i w swoim przebiegu nie różnił się od rozruchu na w pełni sprawnym akumulatorze samochodowym.
Reasumując, urządzenie rozruchowe YATO YT-83081 to bardzo praktyczny i skuteczny w działaniu sprzęt. Uruchomimy nim nie tylko w łatwy sposób auto, ale także naładujemy smartfona, czy np. oświetlimy sobie drogę wieczorem podczas leśnej wycieczki.

pins

 

 

Dane techniczne urządzenia rozruchowego YATO YT-83081

Napięcie znamionowe rozruchu

12 V (prąd stały)

Prąd znamionowy/szczytowy rozruchu

200/400 A

Czas rozruchu/przerwy w rozruchu

2/30 s

Napięcie/maks. prąd wyjściowy gniazda USB

5 V/2 A (prąd stały)

Napięcie wyjściowe/ maks. prąd wyjściowy gniazda DC

12 V/3,5 A (prąd stały)

Napięcie/prąd wejściowy

14 V/1 A

Typ/napięcie znamionowe/pojemność/energia/czas ładowania akumulatora

Li-Po/3,7 V/9 Ah/33,3 Wh/3 h

Temperatura pracy/przechowywania akumulatora

0-35°C/0-50°C

Waga

0,34 kg

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Kamil
Kamil
5 lat temu

Diesla też odpali?

dddd
dddd
Reply to  pins
4 lat temu

Podejrzewam, że diesla 1,6 by odpalił ale większego mogłby mieć problem

Pawel
Pawel
Reply to  Kamil
4 lat temu

Busa renault master 2.3 odpalił bez problemu, ale aku nie był całkiem padaka.
Myślę że max za drugim razem całkiem dno aku odpali również. Polecam

Grzesiek
Grzesiek
4 lat temu

Dwulitrowa benzyne odpala wielokrotnie bez problemu.Posiadam urzadzenie i polecam

Pawel
Pawel
Reply to  Grzesiek
4 lat temu

Budzika renault master III 170, 2.3 diesel na rozladowanym aku odpalił od razu, polecam

Rafał
Rafał
4 lat temu

a ile czasu sie ładuje to urzadzenie

Rafał
Rafał
4 lat temu

Bo ładuje i ładuje i cały czas 1 kropka

YATO Polska
YATO Polska
Reply to  Rafał
4 lat temu

Urządzenie powinno naładować się maksymalnie w ciągu 4 godzin, zależnie od stopnia rozładowania. Jeśli tak się nie stanie, proszę reklamować.

Urzytkownik
Urzytkownik
4 lat temu

4.2 V8 z całkiem rozładowanym akumulatorem udało się odpalić z tego urządzenia także kozak 🙂

Bogumił
Bogumił
3 lat temu

Odpalił mi diesla 2.0 (mondeo TDCi) i to z 10 razy bez doładowywania, (akumulator mi padł i przez 2 dni nie miałem czasu kupić nowego) było to co prawda wiosną ale, ostatniej zimy (przy -2st C) tez się udało (w trzeciej próbie), wyrób oceniam wysoko, za niezbyt duże pieniądze daje pewne bezpieczeństwo i oszczędność czasu. Przy głębokim rozładowaniu po podłączeniu do klem trzeba poczekać parę minut (chyba doładowuje wtedy zdechły akumulator) bo od razu nie zadziała. Jestem zadowolony – polecam.

Emil
Emil
3 lat temu

Yariskę w benzynie 1.0 bez problemu kilka razy przy akumulatorze 450A rozładowanym do cna

yankes
yankes
2 lat temu

5.0 w220 ,3.0tdi audi 3.0 bmw tym odpalałem

Mariusz
Mariusz
2 lat temu

Mocno sie zastanawialem czy to nie jest pic z tym power bankiem ale mile zaskoczony jestem, audi a4 b8 2 l odpalił za pierwszym razem a aku mialem padniety. Wiec dostaje opinie odemnie pozytywna. Polecam

Mariusz
Mariusz
2 lat temu

Mocno sie zastanawialem czy to nie jest pic z tym power bankiem ale mile zaskoczony jestem, audi a4 b8 2 l odpalił za pierwszym razem a aku mialem padniety. Wiec dostaje opinie odemnie pozytywna. Polecam