TEST TARCZY DIAMENTOWEJ KLINGSPOR DT 910 BF

Cięcie materiałów abrazywnych to bardzo trudne zadanie dla tarcz diamentowych. Dlatego Klingspor opracował specjalistyczną tarczę DT910BF do cięcia świeżego betonu za pomocą jezdnych przecinarek spalinowych.

 

Tarcza diamentowa Klingspor DT 900 BF należy do linii produktowej Special. Przypominamy, że grupuje ona narzędzia najwyższej jakości, o dużej wydajności i wysokiej trwałości. Konstrukcyjnie rzecz ujmując, DT 900 BF to tarcza segmentowa przeznaczona specjalnie do cięcia świeżego betonu. Może więc być wykorzystywana do wykonywania szczelin dylatacyjnych betonowych nawierzchni w trakcie remontów i budowy dróg, jak też do obróbki posadzek przemysłowych itp. Narzędzie przeznaczone jest do użycia na jezdnych przecinarkach spalinowych.

W tarczy DT 900 BF zastosowano

segmenty robocze o wysokości 12 mm i segmenty ochronne o wysokości 16 mm. Zadaniem segmentów ochronnych jest zabezpieczenie segmentów roboczych przed podcinaniem, które skraca żywotność narzędzi. Segmenty połączono ze stalowym korpusem tarczy metodą spawania laserowego. Jak wiadomo, ta metoda zapewnia najmocniejsze i najbardziej wytrzymałe połączenie tych elementów. Dlatego DT 900 BF jest doskonale przygotowana do cięcia świeżego betonu, podczas obróbki którego występują bardzo duże opory. Spowodowane są, jak wiadomo, bardzo wysokim tarciem.

dt_910bf_350

Tarcza Klingspor DT 900 BF dostępna jest w wersjach o średnicach 300, 350, 400, 450 i 500 mm. Jej maksymalna robocza prędkość liniowa, bez względu na średnicę, to 100 m/s. Segmenty tarcz DT 900 BF mają wymiary (dł. x szer. x wys.): 40 x 2,8 x 12 mm (21-segmentowa tarcza 300 mm) i 40 x 3,2 x 12 mm (24-segmentowa, 350 mm), 40 x 3,4 x 12 mm (28-segmentowa, 400 mm), 40 x 3,7 x 12 mm (30-segmentowa, 450 mm) i 40 x 3,7 x 12 mm (35-segmentowa, 500 mm). W skali 7-punktowej Klingspor ocenił agresywność tarcz DT 910 BF na 6 pkt, zaś ich żywotność – na 7 pkt.

 

Wyniki redakcyjnych testów

W redakcyjnym teście sprawdzaliśmy tarczę Klingspor DT 910 BF o średnicy 350 mm. Do jej napędu użyliśmy przecinarki jezdnej o mocy 8,7 kW i obrotach 3060/min. Podczas testu posuw wywieraliśmy ręcznie i zastosowaliśmy chłodzenie wodne. Tarczą Klingspor DT 910 BF o średnicy 350 mm wykonaliśmy dylatacje o głębokości 7 cm w świeżym betonie klasy C25/30, stanowiącym posadzkę przemysłową. Beton miał zbrojenie rozproszone (wymiary drutu stalowego: długość – 60 mm, średnica – 1 mm, gęstość zbrojenia – 50 kg/m3). Test przeprowadziliśmy 40 godz. po wylaniu. Jego przedmiotem była żywotność tarczy Klingspor DT 910 BF. Do całkowitego jej zużycia przecięliśmy 1070 mb świeżego betonu. Następnie w celu przeprowadzenia porównania i pozycjonowania rynkowego tarczy Klingspor DT 910 BF taki sam test wykonaliśmy konkurencyjnymi tarczami o wysokiej jakości i z tzw. linii ekonomicznej. Gdy porównaliśmy uzyskane wyniki, okazało się, że produkt z najwyższej półki kosztujący ok. 1050 pln (cena katalogowa, żywotność sprawdzona w naszym teście – 1000 mb) i w niskiej w cenie ok. 380 pln (cena katalogowa, żywotność – 500 mb) mają znacznie wyższy koszt cięcia jednego metra bieżącego świeżego betonu. Dla tarcz wysokiej jakości wynosi 1,05 zł, a dla niskiej – 0,76 zł. W przypadku testowanej tarczy Klingspor DT 900 BF koszt przecięcia 1 mb dylatacji wyniósł 0,58 zł (katalogowa cena zakupu tarczy – 621 zł).

IMG_20160923_152017

Reasumując, tarcza Klingspor DT 900 BF wygrała rywalizację zarówno z najwyżej pozycjonowanymi konkurentami, jak i z popularnymi tarczami z linii ekonomicznej. Jest ona nie tylko bardzo żywotna, ale zapewnia też płynne oraz wydajne cięcie i znacznie skraca czas wykonania robót drogowych lub posadzek przemysłowych.

pins
ZOBACZ TAKŻE

Dodaj komentarz

avatar