Test tarczy diamentowej CARAT LASER ASPHALT BRILLIANT typu CAB

Tarcze diamentowe LASER ASPHALT BRILLIANT typu CAB marki CARAT należą do najwyższej klasy jakościowej. Podczas redakcyjnych testów sprawdziliśmy, jak szybko tną materiały abrazywne.

 

W tarczach diamentowych CARAT LASER ASPHALT BRILLIANT typu CAB zastosowano najbardziej popularną konstrukcję segmentową. Oprócz klasycznie uformowanych segmentów mają one segmenty ścięte, które zabezpieczają przed podcinaniem. Jak wiadomo, podczas obróbki materiałów abrazywnych występuje duże tarcie i powstaje sporo ciepła. Dlatego segmenty w tarczach przeznaczonych do ich obróbki muszą być zamocowane na obwodzie korpusów metodą spawania laserowego. Tak też jest i w przypadku testowanych tarcz CARAT LASER ASPHALT BRILLIANT typu CAB. Mamy w nich segmenty o wysokości 10 mm

z technologią macierzową DIATEX, co oznacza, że odległość między poszczególnymi drobinami diamentowymi jest identyczna, gdyż rozmieszczone są one równomiernie warstwami. Konsekwencją tego jest równomierne ich zużycie i wysoka ostrość tarczy przez cały okres eksploatacji.

 

Segmenty tarcz CARAT LASER ASPHALT BRILLIANT typu CAB mają twarde spoiwo metalowe, stosowne do cięcia materiałów abrazywnych, i wysokiej jakości ziarna diamentowe. Tarcze wyposażono w korpusy wykonane w technologii przekładkowej, dzięki czemu narzędzia te nie hałasują.

 

Tarcze diamentowe LASER ASPHALT BRILLIANT typu CAB przeznaczono do cięcia materiałów abrazywnych: asfaltu, silikatów, świeżego betonu, itp. Są one dostępne w średnicach 300, 350, 400, 450, 500 i 600 mm, a więc można je stosować w przecinarkach spalinowych i piłach jezdnych. Przystosowano je do cięcia na sucho i mokro.

 

Na testy trafiła tarcza CARAT LASER ASPHALT BRILLIANT typu CAB o średnicy 350 mm. Podczas wykonanych prób przecinaliśmy nią na mokro dwie połączone cegły (2 x 6 x 12 cm), dwa bloczki YTONG (2 x 6 x 25 cm) i dwie płyty z piaskowca (2 x 4 x 30 cm). Do napędu testowanej tarczy posłużyła nam przecinarka spalinowa Hitachi CM 75EPB o mocy 3,9 KW (5,3 KM) i obrotach maksymalnych 9800/min. W trakcie przeprowadzonych prób posuw wywierany był masą maszyny.

 

Nasze wrażenia z testów były następujące: tarcza LASER ASPHALT BRILLIANT błyskawicznie zagłębiała się w abrazywne materiały. Cięcie przypominało krojenie masła. Podczas testów uzyskaliśmy następujące czasy cięcia: 4,99 s (cegły), 3,94 s (YTONG) i 9,23 s (piaskowiec).

 

Autor:  pins

Carat-LASER-ASPHALT-BRILLIANT-CAB_03

Carat-LASER-ASPHALT-BRILLIANT-CAB_02

ZOBACZ TAKŻE

Dodaj komentarz

avatar