Test segmentowych tarcz diamentowych Proline
Bardzo dobre właściwości tnące, większa wydajność i wysoka jakość wykonania – takie wnioski można wyciągnąć z danych zebranych w trakcie listopadowych testów diamentowych tarcz segmentowych do cięcia asfaltu marki Proline.
Firma Profix, producent i dystrybutor narzędzi Proline i elektronarzędzi Tryton i Vulcan Concept, systematycznie sprawdza jakość oferowanych produktów. Dzięki temu zyskuje pewność, że narzędzia i akcesoria trafiające na rynek spełniają wymagania, a konsumenci otrzymują wyroby, które ich nie zawiodą.
W tarczach segmentowych laserowych
Proline do cięcia asfaltu, segmenty spawane są laserem do korpusu. Dzięki temu tarcze mogą być stosowane do najtrudniejszych prac.
– Systematyczne testy produktów znajdujących się w naszej ofercie to już standard. Dysponujemy dokładnie rozpisanymi procedurami, dzięki temu przeprowadzenie testów przebiega sprawnie. Dane zebrane w trakcie przykładowych prac mają ogromne znaczenie, ponieważ pozwalają nam porównać jakość naszych wyrobów z odpowiednikami dostępnymi na rynku, a także z wynikami uzyskanymi w poprzednich testach – mówi Konrad Antoniak, product manager w firmie Profix.
W listopadowych testach kompleksowo sprawdzone zostały tarcze diamentowe Proline. Testy polegały na poddaniu tarcz próbom wytrzymałościowym w trakcie prac z różnymi rodzajami materiałów. W pierwszej kolejności sprawdzono tarcze diamentowe segmentowe o średnicy 300 mm przeznaczone do cięcia asfaltu. Przed rozpoczęciem pracy dokonano pomiaru średnicy tarczy, zabieg ten powtórzono po skończeniu pracy. Okazało się, że po wykonaniu nacięć o maksymalnej głębokości 9 cm na długości około 10 m średnica tarczy zmniejszyła się jedynie o 0,5 mm. Praca tarczą była płynna i komfortowa. Dla porównania dokonano także cięć tarczami innych producentów. W przypadku produktów tańszych można było zauważyć, że cięcie asfaltu nie było takie płynne i trwało dłużej, co wiąże się z większym zmęczeniem operatora maszyny. Piła drogowa, którą wykorzystano w testach, musiała pracować na wyższych obrotach. Po dokonaniu pomiarów zużycia okazało się, że ubytek średnicy wyniósł na takiej samej długości cięcia aż ok. 0,8 mm. W przypadku produktów w tym samym przedziale cenowym osiągnięto zbieżne wyniki stopnia zużycia tarcz. Jednak to właśnie tarczą Proline pracowało się najwygodniej.
– Tarcze diamentowe segmentowe Proline przeznaczone do cięcia asfaltu mają specjalną budowę, która odróżnia je od innych produktów w tej grupie asortymentowej. Chodzi o sześć wkładek widiowych umieszczonych w przerwach między segmentami. W czasie cięcia asfaltu pełnią one bardzo ważne zadanie – usuwają wyrobek, który w czasie cięcia topi się i dzięki temu zmniejszają opory przesuwu tarczy. Jest to istotne z punktu widzenia operatora maszyny, który w wykonywaną pracę może włożyć mniej wysiłku – mówi Walery Koszelkowski, główny technolog w firmie Profix.
W ramach testów tarczę Proline 89380 wykorzystano także do cięcia betonu drogowego (fragment podjazdu wykorzystywanego w zatoczkach autobusowych) oraz żelbetonu (fragment słupa energetycznego). W tych dwóch przypadkach tarcza znakomicie dała sobie radę. Przeprowadzone testy potwierdziły fakt, że tarcze diamentowe segmentowe Proline są bardziej wydajne w porównaniu z tarczami innych popularnych producentów.
Właścicielem marki Proline jest firma Profix, która należy do czołówki polskich przedsiębiorstw zajmujących się produkcją i dystrybucją narzędzi ręcznych, środków ochrony indywidualnej, elektronarzędzi i maszyn ogrodniczych. Obecnie Profix zaopatruje kilka tysięcy odbiorców w Polsce i Europie, a oferta produktowa obejmuje ok. 20 tys. pozycji. Każdego dnia do dyspozycji klientów pozostaje 70 profesjonalnych doradców handlowych. Nowoczesne Centrum Logistyczno-Handlowe Profix pozwala utrzymywać optymalne stany magazynowe. Czas oczekiwania na realizację zamówień jest bardzo krótki. Dostawy na terenie Polski realizowane są nawet w ciągu 24 godzin.