Test ściernicy listkowej Milwaukee CeraTurbo

Aby przyspieszyć zgrubną obróbkę stali, producenci wyrobów ściernych opracowują nowe narzędzia o znacznie podwyższonej wydajności. Jedną z takich ściernic jest tarcza listkowa Milwaukee CeraTurbo.

 

 

Ściernica listkowa Milwaukee CeraTurbo ma lamelki z ziarnem ceramicznym umieszczonym na podłożu płóciennym. Ziarno to o ok. 50% szybciej skrawa od korundu czy cyrkonu. Granulacja tarczy jest kombinowana, co oznacza, że zastosowano w narzędziu ziarno o różnej wielkości, w wypadku Milwaukee CeraTurbo mamy dwa jego rozmiary: 40 i 60. Dzięki temu testowana ściernica może jednocześnie zdzierać (granulacja 40) i szlifować (60). Robi to, nie generując dużych

ilości ciepła, a więc nie przypala obrabianego materiału. Nie pyli też i nie hałasuje nadmiernie. Odznacza się niskimi wibracjami i jest przyjazna dla środowiska, gdyż podlega całkowitej utylizacji. Korpus tarczy wykonano z naturalnych włókien, co pozwala na tzw. samookrawanie się, czyli na odcinanie zużytych części lamelek. Włókna zapewniają też dużą elastyczność narzędziu i umożliwiają szlifowanie naroży. Pozwala również wykorzystać całą powierzchnię lamelek do szlifowania. Milwaukee CeraTurbo ma podwyższoną o 200% żywotność w stosunku do tarcz konwencjonalnych i przeznaczona jest do zgrubnego szlifowania stali, w tym stali nierdzewnej, metali kolorowych, aluminium i tytanu.

 

Podczas redakcyjnych testów ściernicą listkową Milwaukee CeraTurbo szlifowaliśmy przez 20 s płaskowniki stalowy i ze stali nierdzewnej (INOX). Do napędu testowanej tarczy użyliśmy szlifierki kątowej Milwaukee AGV 17-125 XE (moc – 1750 W, obroty – 11.000 min-1). Tym zestawem narzędzi usunęliśmy w tym czasie 16 g matriału z płaskownika stalowego i 11 g z płaskownika INOX, stosując mocny docisk ściernicą do obrabianej powierzchni. Biorąc pod uwagę kombinowaną granulację, uzyskane wyniki pokazują, że w tarcza jest bardzo agresywna, a przy tym uzyskuje się nią powierzchnie, które doskonale nadają się już do obróbki wykańczającej.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments