TEST MAGNETYCZNEJ WIERTARKI RDZENIOWEJ FEIN KBM 50 AUTO

W przypadku testowanej wiertarki rdzeniowej FEIN KBM 50 auto wielkość automatycznego posuwu zależy od parametrów wiercenia, czyli od charakterystyki pracy jej silnika (m.in. od aktualnie generowanej mocy). Elektronika sterująca jednostką napędową maszyny jest bowiem skomunikowana z elektroniką odpowiadającą za posuw i jego wielkość. Dzięki temu cyfrowo sterowany posuw zapewnia nam zawsze stały postęp w wierceniu i najwyższą jego efektywność dla wszystkich średnic frezów trzpieniowych. Jednocześnie silnik wiertarki jest elektronicznie chroniony przed przeciążeniem, a frez przy optymalnej szybkości wiercenia uzyskuje zwiększoną żywotność.

Jak już wspominaliśmy, powtarzalne wiercenie umożliwia nam planową pracę i pozwala oszczędzać czas i pieniądze. Zautomatyzowanie operacji wiercenia redukuje też

znacznie fizyczne zmęczenie pracowników. Takie operacje jak wiercenie wiertłami krętymi, gwintowanie, fazowanie i rozwiercanie otworów są proste do wykonania w manualnym trybie pracy urządzenia dzięki prawym/lewym obrotom i interfejsowi MT3. Frezy trzpieniowe mogą być szybko i łatwo beznarzędziowo wymienianie dzięki zastosowaniu w FEIN KBM 50 auto uchwytu QuickIN.


Tak jak we wszystkich magnetycznych wiertarkach rdzeniowych FEIN KBM stabilnie pracujący silnik FEIN high-power o mocy nominalnej 1200 W jest wytrzymały na obciążenia i zaprojektowany do długiej pracy, jak też gwarantujący efektywne kosztowo wiercenie. FEIN KBM 50 auto ma te same zalety co cała seria FEIN KBM. Np. kabel napędu wiertarskiego jest centralnie zamontowany i ma obrotową kulkę, co znacznie redukuje ryzyko jego uszkodzenia w czasie pracy. Urządzenie ma także o 30 mm dłuższą i wzmocnioną prowadnicę wiertarki, dzięki czemu zwiększono jego precyzję pracy, jak też intuicyjny panel sterowania znajdujący się na wysokości wzroku operatora. Podwójna prowadnica napędu ma największy skok na rynku. Wyróżnia się też tym, że zakres może być ustawiany bez pomocy narzędzi. Służą do tego dwie blokowane dźwignie, w które wyposażono wiertarkę. Ma też wygodny w użyciu wyświetlacz informujący o sile elektromagnesu, który asystuje użytkownikowi, czyniąc bezpiecznym kontakt narzędzia z obrabianą powierzchnią.

 

Krawędzie na przodzie magnesów są sfazowane pod kątem 45°, co umożliwia pracę
w trudno dostępnych miejscach na konstrukcjach stalowych. W KBM 50 auto zastosowano chłodzenie grawitacyjne, które może być zdemontowane bez użycia narzędzi. Ciągłe użycie chłodzenia zwiększa żywotność narzędzi i jakość wykonywanych otworów. Zarówno obudowę 2-biegowej przekładni, jak i zamocowanie wiertarki wykonano z odpornego stopu aluminium. Beczkowaty kształt obudowy silnika jest odporny na odkształcenia i gwarantuje pewne zamocowanie mechanizmów maszyny.


W redakcyjnym warsztacie testowaliśmy wiertarkę rdzeniową FEIN KBM 50 auto z użyciem węglikowych wierteł rdzeniowych FEIN ULTRA o średnicy 20 i 50 mm. Wierciliśmy w twardej stali konstrukcyjnej i nierdzewnej. Podczas testów wykorzystywaliśmy automatyczny posuw, aby wyeliminować przypadkowość z operacji. Najpierw wykonaliśmy w stali konstrukcyjnej otwory przelotowe o długości 18 mm, wykorzystując w przypadku wiertła 20 mm maksymalne obroty na
II biegu (520/min), zaś w wypadku wiertła 50 mm – na I biegu (260/min). Uzyskane czasy były następujące: 22,04 s (wiertło 20 mm) i 47,96 s (50 mm). Następnie przystąpiliśmy do wiercenia w stali nierdzewnej otworów przelotowych o długości 10 mm. Zastosowane obroty w przypadku wiertła 20 mm wynosiły 260/min, zaś w wypadku wiertła 50 mm – 130/min. Uzyskaliśmy następujące czasy wiercenia: 26,01 s (wiertło 20 mm) i 97,09 s (50 mm).

 

Reasumując, magnetyczna wiertarka rdzeniowa FEIN KBM 50 auto zapewnia szybkie postępy w pracy, znacznie ją ułatwiając i optymalizując. Dzięki temu uzyskujemy maksymalną jej wydajność przy zachowaniu pełnej żywotności stosowanych wierteł, gwintowników czy rozwiertaków. FEIN KBM 50 auto jest łatwy w obsłudze i lekki, dzięki czemu oferuje pełną mobilność i szybkie przygotowanie stanowiska pracy w terenie, np. na stalowej konstrukcji czy moście.

pins

Dane techniczne
magnetycznej wiertarka rdzeniowa FEIN KBM 50 auto

Maks. średnica wiertła rdzeniowego50 mm
Maks. średnica wiertła rdzeniowego HSS40 mm
Maks. głębokość wiercenia wiertłem koronowym50(75*) mm
Maks. średnica wiertła krętego18/23 mm
Gwintowaniedo M 16
Maks. średnica pogłębiani50 mm
Maks. średnica rozwiercania23 mm
Moc nominalna/użytkowa1200/610 W
Robocza prędkość obrotowa na I biegu130-260 obr./min
Robocza prędkość obrotowa na II biegu260-520 obr./min
Uchwyt do wierteł koronowychQuickIN (3/4” Weldon)
Uchwyt narzędziaMK 3
Skok roboczy145 mm
Całkowity zakres skoku315 mm
Siła mocowania magnetycznego12.500 N
Wymiary stopy magnetycznej195 x 90 mm
Kabel z wtyczką4 m
Ciężar wg EPTA16,2 kg

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments