Targi spoga+gafa 2024
Targi spoga+gafa, które odbywały się w Kolonii w dniach 16-18 czerwca, po raz kolejny potwierdziły swoją pozycję najważniejszej platformy targowej dla globalnej branży ogrodniczej. Jej ekspozycję zwiedziło 28.000 osób ze 113 krajów.
Targi spoga+gafa ponownie zgromadziły całą branżę ogrodniczą. Obecność i powrót renomowanych wystawców z Europy i Ameryki podkreślił międzynarodowe ich znaczenie jako centralnego punktu spotkań branżowych. – Sukces spoga+gafa jest dowodem zaufania i wsparcia naszych wystawców oraz zwiedzających. Właśnie w tych trudnych czasach targi te po raz kolejny udowodniły,
że są niezbędną i niezawodną platformą dla zielonej branży. Pozytywna reakcja ich międzynarodowych gości, wzrost liczby odwiedzających z Niemiec i wysoka jakość rozmów biznesowych z naszymi partnerami mocno motywują nas do dalszych wysiłków na rzecz dalszego rozwoju spoga+gafa – tak tegoroczną jej edycję skomentował Oliver Frese, dyrektor operacyjny Koelnmesse GmbH, organizatora targów.
spoga+gafa 2024 w liczbach
Wzięło w niej udział ponad 1800 wystawców z 66 krajów. Łącznie do Kolonii przyjechało, jak już wspominaliśmy, ok. 28.000 odwiedzających ze 113 krajów. Wśród państw o największej liczbie odwiedzających znalazły się Niemcy, które odnotowały najwyższy 8-proc. wzrost ich liczby, a także Holandia, Włochy, Belgia, USA i Australia.
Odpowiedzialne ogrody
spoga+gafa 2024 skupiła się intensywnie na „Odpowiedzialnych ogrodach”, które były głównym jej tematem. Dzięki przykładom najlepszych praktyk z międzynarodowego handlu artykułami i sprzętem ogrodowym, wykładom w Forum Garden Cafe, a także prezentacjom innowacyjnych produktów, targi pokazały praktyczne koncepcje i rozwiązania ważnych problemów branżowych. Zademonstrowały też trendy rozwojowe segmentu BBQ w takich obszarach tematycznych jak „luksus na każdy portfel”, „świat chłodzenia” czy „przygoda na świeżym powietrzu”.
– Jako sponsor branżowy w pełni wspieramy targi spoga+gafa, które w tym roku po raz kolejny wyróżniały się wysoką jakością i do tego były świetną zabawą. Dla naszych członków jest to nadal ważna platforma do prezentacji i wymiany informacji oraz opinii z uczestnikami zielonego rynku i ważnymi decydentami w branży – powiedziała Anna Hackstein, dyrektor zarządzająca, Industry Garden Association e.V. (IVG).
Perspektywy targów spoga+gafa w 2025 r.
Kolejna edycja targów spoga+gafa odbędzie się w czerwcu 2025 r. pod hasłem przewodnim „Design Gardens”. Skupiając się na estetycznych i innowacyjnych rozwiązaniach projektowych dla prywatnych terenów zielonych, a także na przeglądzie wcześniejszych koncepcji projektowych, kolejna edycja targów podejmie temat jakości produktów i wymagań projektowych dla świata ogrodów i grillowania.
– spoga+gafa rośnie z roku na rok, a ponieważ nasi międzynarodowi członkowie wiedzą o tym, wysyłają na nie coraz więcej menedżerów zakupów. Szczególnie doceniamy dobrą obsługę, jaką Koelnmesse oferuje naszym członkom. Szeroka i bogata oferta, a także innowacyjne i przyszłościowe rozwiązania sprawiają, że spoga+gafa jest stałym punktem w naszym kalendarzu. Dlatego zapraszamy na kolejną jej edycję w 2025 r. – powiedział John W. Herbert, sekretarz generalny European DIY Retail Association i Global Home Improvement Network (EDRA/GHIN).
HB (opr. mat.Koelnmesse)