TARGI SPOGA+GAFA 2020: PRZYGOTOWANIA IDĄ PEŁNĄ PARĄ

O targach spoga+gafa 2020 rozmawiamy z Catją Caspary, vice president w Koelnmesse GmbH, i Oliverem Frese, chief operating officer w Koelnmesse GmbH.

Po prawej: nasza rozmówczyni: Catja Caspary, vice president w Koelnmesse GmbH

Redakcja: Wiele targów musi zostać przełożonych lub odwołanych ze względu na panującą pandemię. Czy zatem spoga+gafa odbędzie się w br.?
Oliver Frese: Jak wiecie, zgodnie z wymogami władz, w Koelnmesse odwołaliśmy lub przełożyliśmy wszystkie imprezy w Kolonii do końca czerwca. Po tym, jak rząd federalny Niemiec

zakazał wszystkich dużych imprez, pod koniec sierpnia wprowadziliśmy czysto cyfrowy format dla gamescomu i odwołaliśmy tę imprezę w Kolonii. Przygotowania do spoga+gafa 2020 przebiegają jednak nadal na pełnych obrotach. Naszym deklarowanym celem jest otwarcie tych targów w planowanym terminie w dniach 6-8 września 2020 r. Wystawcy są bardzo zainteresowani naszą imprezą m.in. z uwagi na fakt, że inne wydarzenia branżowe musiały zostać odwołane lub przełożone. Dlatego zapewne odnotowujemy wzrost liczby zgłoszeń do niej, a dla mnie szczególnie ważne jest, aby przynajmniej utrzymać targi spoga+gafa jako ważną platformę biznesową dla zielonej branży. Ustalimy więc i wdrożymy procedury oraz środki, które to umożliwią. Jako targi o orientacji B2B spoga+gafa zasadniczo odróżnia się od imprez sportowych i festiwali ludowych, takich jak np. monachijski Oktoberfest, na których w zamkniętych przestrzeniach przemieszczają się setki tysięcy ludzi. Na naszej imprezie w ciągu trzech dni na 230.000 m² powierzchni wystawienniczej porusza się 40.000 zwiedzających. Zatem jesteśmy w stanie przestrzegać wymaganych przepisów dotyczących dystansu społecznego i zapewnić ustrukturyzowane, czysto biznesowe warunki przez wdrożenie wymaganych procedur bezpieczeństwa. Wystawcy i zwiedzający mogą polegać na nas. W interesie wszystkich naszych partnerów w sposób rozważny rozwiążemy problemy wynikłe z obecnej sytuacji.

Nasz rozmówca: Oliver Frese, chief operating officer w Koelnmesse GmbH.

Redakcja: Jakie zabezpieczenia oferuje Koelnmesse wystawcom i zwiedzającym targi spoga+gafa, jeśli nie będą mogły się one odbyć zgodnie z planem?
Oliver Frese: Ważne jest dla nas, aby zapewnić naszym wystawcom i odwiedzającym jak największe bezpieczeństwo planowania działań biznesowych. Jeśli będziemy musieli odłożyć w czasie targi spoga+gafa, co – naszym zdaniem – nie będzie miało miejsca, zwrócimy oczywiście w 100% wszelkie płatności dokonane przez wystawców oraz zwiedzających i to nawet w takim wypadku, jeśli nie chcą lub nie będą w stanie wziąć w nich udziału w przesuniętym terminie. Jeśli dojdzie do najgorszego scenariusza i będziemy musieli odwołać spoga+gafa, zwrócimy również w całości wszelkie płatności dokonane na naszą rzecz. To wszystko jest spekulacją, jednak w każdym przypadku w odpowiednim czasie poinformujemy o tym zainteresowane strony, tak aby wystawcy i zwiedzający mieli jak najwięcej czasu na zaplanowanie i zareagowanie na zaistniałe okoliczności.

Redakcja: Jakie znaczenie dla branży ma spoga+gafa w tych szczególnie trudnych czasach?
Oliver Frese: Jedno jest pewne: po koronowirusie sprawy nie będą już takie same. W przyszłości targi będą odgrywały ważną rolę w ożywianiu przemysłu oraz przedsiębiorstw i przyczynią się do ponownego nadrobienia strat. Łączenie graczy rynkowych, reaktywowanie więzi gospodarczych i zakładanie nowych przedsiębiorstw w erze po koronawirusie będzie ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Nastąpią zmiany w produkcji, logistyce, sprzedaży i komunikacji. Targi pokażą przemysłowi rozwiązania dla pomyślnej przyszłości. Zbliżające się wznowienie targów przyczyni się do promocji sprzedaży bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Zaś w docierających do nas zapytaniach wielu wystawców, np. z segmentu grillowego, chce zakupić większą powierzchnię wystawienniczą. Zapotrzebowanie na imprezy targowe jest więc wysokie.

Redakcja: Jak w tych wyjątkowych warunkach przebiegają przygotowania do największych na świecie targów ogrodowego stylu życia?
Catja Caspary: Mając na uwadze wszystkie obecne przeszkody, jesteśmy już bardzo dobrze

przygotowani. Spodziewamy się osiągnąć te same rezultaty frekwencyjne co w 2019 roku. Przewidujemy, że w targach spoga+gafa weźmie udział ponad 2200 wystawców z 67 krajów. W chwili obecnej rejestrujemy bardzo dużą liczbę zgłoszeń – do tej pory zadeklarowało w nich udział 2100 wystawców z 60 krajów. 95% planowanej powierzchni wystawienniczej jest więc już zarezerwowane. A do tego nasz poziom umiędzynarodowienia wzrósł o 6%. W ten sposób najlepsi gracze z całej branży znajdą na spoga+gafa wyjątkową ofertę, a my po raz kolejny będziemy największymi na świecie targami ogrodowego stylu życia. W ub.r. wzięło w nich udział 40.000 odwiedzających, wśród nich najważniejsi decydenci ze 124 krajów. 65% z nich pochodziło spoza Niemiec.

Redakcja: Czego mogą oczekiwać goście od targów spoga+gafa w 2020 r.?
Catja Caspary: Powierzchnia wystawowa targów spoga+gafa 2020 wynosi 230.000 m2. Będzie na nich prezentowany ogród we wszystkich swoich aspektach – z nowymi pomysłami, innowacjami i trendami. Paleta produktów rozciąga się od mebli i dekoracji zewnętrznych, poprzez grille i kuchnie zewnętrzne, aż po rośliny i inteligentne technologie. Będzie można zobaczyć wszystko, czego pragnie zielone serce. W tym roku ponownie mamy w ofercie kilka atrakcji. Po raz trzeci podczas Outdoor Furniture and Decoration Trend Show zaprezentujemy pionierskie wzornictwo z branży ogrodniczej. Bazując na światowych megatrendach, skupiamy się na przyszłościowych rozwiązaniach w zakresie projektowania zewnętrznych przestrzeni ogrodowych. Tegoroczne tematy to zrównoważony rozwój, urbanizacja, srebrne społeczeństwo i indywidualizacja.

Redakcja: Czy kuchnie na świeżym powietrzu są nadal trendem na spoga+gafa?
Catja Caspary: Oczywiście, są wciąż modnym trendem. Zaś segment ten z powodzeniem ugruntowuje swoją pozycję na rynku. Dlatego nasz Outdoor Kitchen World pojawi się ponownie w tym roku na spoga+gafa. Targi po raz kolejny zaprezentują całe spektrum rynku w jego wyjątkowej formie. Nasi goście będą mogli doświadczać pięknie zaprojektowanej przestrzeni ogrodowej, być świadkami najnowszych trendów w Outdoor Kitchen World i podziwiać innowacje w tej szybko rozwijającej się branży. Spoga gafa oferuje więc wiele wartości dodanych i jest istotną platformą tematyczną dla zielonej branży.

Dziękujemy za rozmowę.

 

 

ZOBACZ TAKŻE

Dodaj komentarz

avatar