Targi Spoga + Gafa 2016 z wysokimi notami
Ponad 39.000 osób ze 106 krajów odwiedziło międzynarodowe targi Spoga + Gafa 2016, które odbyły się we wrześniu w Kolonii. Swoje oferty z branży ogrodniczej, DIY i narzędziowej przedstawiły tam 2032 firmy z 57 krajów. W porównaniu do poprzedniej edycji słupki statystyk podniosły się o kilka procent. Liczby mówią same za siebie – wydarzenie cieszy się coraz większym zainteresowaniem zarówno ze strony wystawców, jak i odwiedzających.
Raj dla zielonego biznesu
Podczas Międzynarodowych Targów Spoga + Gafa zarówno duże, jak i małe marki z branży ogrodniczej spotkały się z najważniejszymi klientami i decydentami z całego świata. Branża zaprezentowała najnowsze trendy, które rządzą światem
ogrodu i są inspiracją dla wszystkich użytkowników zielonych przestrzeni. To były trzy dni w ogrodzie, z ognistym grillem, z najnowszymi stylami mebli ogrodowych i najpopularniejszymi gatunkami roślin, a także z ekscytującymi panelami dyskusyjnymi, w których brali udział czołowi eksperci z tej branży. Było to miejsce narodzin nowych, świeżych pomysłów i nawiązywania współpracy między przedstawicielami tego zielonego biznesu.
Zainteresowanie rośnie
– Zakończone 6 września targi Spoga + Gafa 2016 zamknęły się bardzo dobrym wynikiem – uważa Katharina C. Hamma, dyrektor operacyjny w Koelnmesse GmbH, które są organizatorem imprezy. – W porównaniu do ubiegłego roku odnotowaliśmy sześcioprocentowy wzrost zainteresowania. Bez wahania mogę podsumować, że Spoga + Gafa 2016 odniosła sukces – dodała.
Targi otrzymały najwyższe noty zarówno pod względem jakości wydarzenia, jak i zainteresowania ze strony wystawców i odwiedzających. To potwierdziło pozycję Spoga + Gafa jako wiodących w świecie targów branży ogrodniczej. Wart podkreślenia jest międzynarodowy charakter wydarzenia potwierdzony zainteresowaniem zagranicznych gości – stanowili oni aż 60% wszystkich uczestników targów. – Te wskaźniki dobitnie pokazują, że Spoga + Gafa powinna się stać obowiązkowym punktem w kalendarzu wydarzeń tej branży – ocenia Katharina C. Hamma.
Doceniono młode gwiazdy
Jedynym z ciekawszych wydarzeń tegorocznych targów był konkurs skierowany do młodych projektantów, których zadaniem było przedstawienie własnych wizji detali stanowiących o unikalności ogrodów. Napłynęło aż 50 zgłoszeń z 13 krajów, w tym z Niemiec, Szwecji, Portugalii, Izraela, a nawet Korei Południowej. Projekty były fascynujące, zatem jury miało przed sobą trudny wybór. Ostatecznie pierwszą nagrodę i 7000 euro zdobyły Juliane Spiegel iNina Stratmann za „Dziwne Miejsce”. Tytułowym elementem była doniczka do użytku w mieszkaniu i ogrodzie doceniona ze względu na swoją prostotę. Drugie miejsce po raz pierwszy w historii konkursu zdobyły aż 3 odrębne projekty – stołek Benjamina Thomasa, stolik – taca Joela Hoffa i grill Philipa Weyera.
Cenna rekomendacja
John W. Herbert, sekretarz generalny European DIY Retail Association (EDRA) jako przedstawiciel branży bardzo pozytywnie ocenia wrześniowe targi. – Tegoroczna Spoga + Gafa była dla członków EDRA i GHIN (Global Home Improvement Network) wyjątkowo udana. Nasi członkowie byli pod wrażeniem nie tylko niespotykanej liczby wystawców z całego świata, ale również wspaniałej opieki, jaką naszym zagranicznym członkom zapewnili organizatorzy. To było bardzo dobrze oceniane. Rozmawiałem z kilkoma członkami naszej organizacji, w tym z japońską firmą Komeri, zarządzającą ponad 1000 sklepów i usłyszałem same pochlebne opinie – przyznał John W. Herbert. To bardzo ważne słowa, bowiem są znaczącą rekomendacją dla tego wydarzenia. Stowarzyszenie EDRA/GHIN liczy aż 121 członków i działa w 102 krajach, odnotowując sprzedaż przekraczającą 230 mld euro.
W imieniu stowarzyszeń uczestniczących w Spoga + Gafa ocenę targom wystawił Frank Miedaner, przewodniczący rady nadzorczej Western-Stephan Deutschland GmbH. – Targi te są ważnym stymulatorem dla przemysłu, co w sposób imponujący potwierdzają liczne odwiedziny gości w salach wystawowych, co z kolei wpływało na pozytywny nastrój wystawców. Podsumowując, Spoga + Gafa 2016 była fantastyczna, a prezentowane na niej produkty charakteryzowały
się dobrą jakością i wysokim stopniem innowacyjności. To będzie mieć bardzo dobry wpływ na branżę w okresie wiosny – powiedział Frank Miedaner.Obiecujące wyniki ankiet
Podczas targów opinie o wydarzeniu gromadzili również ankieterzy. Z przeprowadzonych przez nich badań wynika, że aż 78% respondentów było zadowolonych lub bardzo zadowolonych z osiągniętych celów. 91% odwiedzających poleciłoby udział w targach. Około 71% ankietowanych zawarło porozumienia dotyczące przyszłych zamówień. Z metryczek wynika, że najliczniej reprezentowaną grupą wśród zwiedzających Spoga + Gafa były osoby na stanowiskach kierowniczych lub pracownicy działów zakupowych. Targi Spoga + Gafa 2016 przeszły do historii. Ich kolejna edycja odbędzie się za rok, w dniach 3–5 września 2017 r.