Śruby tytanowe Hertz

Hertz – międzynarodowy producent połączeń metalowych wprowadził na rynek nową markę HERTZ TITANIUM. Pod takim szyldem są wytwarzane śruby, nakrętki, podkładki i wkręty z tytanu.

 

Hertz Polska Sp. z o.o., należąca do Grupy Kapitałowej COMPLEX, jako jedna z pierwszych firm w Polsce wprowadziła do swojego programu produkcyjnego linię artykułów z tytanu. Śruby, nakrętki, podkładki i wkręty odznaczają się wysoką wytrzymałością mechaniczną, niską wagą i odpornością na korozję. – Każda partia naszych produktów poddawana jest badaniu w laboratorium technicznym. Testy dokonywane są przed dopuszczeniem asortymentu do sprzedaży i mają na celu

sprawdzenie właściwości związanych z normami produktów – powiedział Rafał Durkiewicz, prezes zarządu HERTZ Polska.

Produkty HERTZ Titanium znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie ważna jest wysoka wytrzymałość produktów, niska masa lub odporność na korozję, w tym także na wodę morską, chlor czy rozcieńczone kwasy. Stąd też często wykorzystywane są w przemyśle morskim – w pompach i instalacjach odsalania wody, a nawet kadłubach i śrubach okrętów podwodnych. Złącza tego typu są też z powodzeniem używane w przemyśle chemicznym m.in. przy budowie reaktorów, wymienników ciepła i zbiorników. Tytanowe złącza można znaleźć również na platformach wiertniczych, w aparaturze rafinerii czy elektrowni. Niska waga tytanu sprawia, że dobrze sprawdza się w konstrukcjach samolotów, ich silnikach, podwoziach, a nawet częściach promów kosmicznych. Istotna jest też wysoka temperatura topnienia tytanu -1649°C, właściwość ta czyni produkt ogniotrwałym. – Swoje produkty wytwarzamy z pięciu gatunków tytanu. Im wyższy gatunek, tym śruba ma większą wytrzymałość mechaniczną i odporność na rozciąganie. Zależnie od zastosowania, klienci mogą wybrać materiał bardzo wytrzymały lub mniej, np., gdy bardziej istotna jest waga produktu i odporność produktu na korozję – tłumaczy Rafał Durkiewicz. Produkty dostępne są w standardowych rozmiarach oraz na specjalne zamówienie.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments