spoga+gafa: wysoki popyt w fazie wczesnej rezerwacji
Rozmowa z Sebastianem Rosito, wiceprezesem Koelnmesse GmbH ds. zarządzania targami, i Claudią Maurer, dyrektor targów spoga+gafa, na temat wyników fazy wczesnego dostępu i planów przebiegu tych targów w 2025 r.
Redakcja: Po potwierdzeniu przez spoga+gafa w 2024 roku swojej pozycji najważniejszej platformy dla globalnej branży ogrodniczej, jakie jest zainteresowanie tymi targami w 2025 r.?
Sebastian Rosito: Znakomity wynik targów spoga+gafa 2024 z około 28.000 odwiedzających ze 113 krajów zapewnił nam dodatkowy impuls popytowy i doprowadził do bardzo udanej fazy wczesnych zapisów na targi spoga+gafa 2025. Z przyjemnością informujemy, że około 85 procent powierzchni wystawienniczej od 2024 roku zostało już zarezerwowane,
dzięki czemu hale są już dość pełne. Możemy śmiało powiedzieć, że w br. spoga+gafa ponownie będzie reprezentować cały świat ogrodów i grillowania w zakresie i głębokości, które wzmocnią jej pozycję jako wiodących targów.
Claudia Maurer: Oprócz tego nowy harmonogram targów cieszy się ogromnym zainteresowaniem na rynku. Wystawcy i stowarzyszenia zgłaszają, że organizacja targów od wtorku do czwartku pozwala na bardziej efektywne przygotowania, a jednocześnie może przyciągnąć więcej odwiedzających. Wstępne informacje zwrotne z całej Europy potwierdzają, że nowy harmonogram ułatwi pracownikom wizytę na targach – jest to zaleta, która często nie ma miejsca w weekendy.
Nowym tematem przewodnim jest Design Gardens. Czy można to interpretować na dwa sposoby: jako zaproszenie do projektowania ogrodów i jako fokus na design produktów ogrodowych?
Sebastian Rosito: Zgadza się. Dzięki nowemu tematowi przewodniemu spoga+gafa kładzie nacisk zarówno na projektowanie ogrodów, czyli na ogólną ich koncepcję, jak też na projektowanie poszczególnych produktów ogrodowych BBQ. Obejmuje to nie tylko planowanie i tworzenie obszarów zewnętrznych, ale także opracowywanie poszczególnych produktów: od funkcjonalności i wydajności, przez komfort, estetykę i jakość, po innowacje, inteligentne technologie i odpowiedzialność wobec użytkowników i środowiska.
Jakie formaty wystawiennicze zaoferuje wystawcą spoga+gafa 2025?
Claudia Maurer: W nadchodzącym wydarzeniu będziemy również trzymać się koncepcji zaufanej hali. Jednocześnie będziemy polegać na zoptymalizowanych formatach konstrukcji stoisk, aby jeszcze bardziej zwiększyć atrakcyjność spoga+gafa. Planujemy między innymi dalszą rozbudowę sekcji Outdoor Adventure. Nowo wprowadzonym formatem będzie Start-up Square, który oferuje młodym firmom własną sekcję, w której mogą zaprezentować swoje innowacyjne produkty i usługi. Dzięki nowemu projektowi segment „Świat Chłodzenia”, który został wprowadzony w 2024 roku, będzie miał jeszcze mocniejsze akcenty, zaś „Świat Kuchni Plenerowych” będzie nadal kluczowym elementem. Ponadto planujemy zmienić układ specjalnych stref w segmentach garden unique i garden living, aby zaoferować odwiedzającym targi jeszcze wyższą jakość i bardziej inspirujące doświadczenie targowe.
Kiedy należy rezerwować targi spoga+gafa w biznesowych terminarzach?
Claudia Maurer: Zmieniliśmy w tym roku ich harmonogram spoga+gafa. Zapraszam więc w br. na nie do Kolonii od wtorku 24 do czwartku 26 czerwca.
Dziękujemy zarozmowę.