spoga+gafa 2026 – nowa koncepcja targów ogrodowych

Targi spoga+gafa, największe na świecie wydarzenie branży ogrodniczej i grillowej, zaprezentują się w nowej odsłonie pod hasłem „growing forward”. Nowa koncepcja, opracowana we współpracy z partnerami branżowymi, odpowiada na dynamiczne zmiany rynkowe, ewoluujące zachowania konsumenckie i rosnące wymagania wobec nowoczesnych wydarzeń wystawienniczych.
– Hasło „growing forward” symbolizuje
konsekwentny rozwój spoga+gafa w duchu potrzeb branży ogrodniczej – mówi Claudia Maurer, dyrektor tych targów. – Tworzymy klarowną strukturę tematyczną, odpowiadamy na najważniejsze trendy outdoorowe i wzmacniamy wymianę doświadczeń między poszczególnymi „światami” tematycznymi targów. Dzięki temu spoga+gafa pozostaje kluczową międzynarodową platformą biznesową i źródłem inspiracji dla całego sektora garden lifestyle.
Nowe tematy i strefy doświadczeń
Trzy główne filary targów spoga+gafa – Living (Dekoracje i Meble), Creation & Care (Projektowanie i pielęgnacja ogrodu) oraz BBQ (Grillowanie i gotowanie na świeżym powietrzu) – pozostają nadal podstawą tego wydarzenia. W 2026 roku dołączą do nich cztery nowe sekcje odpowiadające na aktualne trendy rynkowe i wymagania nowych grup docelowych.

Outdoor Adventure
Nowa strefa Outdoor Adventure odzwierciedla rosnącą popularność aktywności na świeżym powietrzu, kontaktu z naturą i przygody w codziennym życiu. Camping, trekking, wędkarstwo, zabawy czy sport w ogrodzie – wszystkie te formy spędzania czasu znajdą tu swoje miejsce. Dział skierowany jest do szerokiego grona profesjonalistów: przedstawicieli branży sportowej, outdoorowej, turystycznej, a także sieci handlowych, marketów DIY, dyskontów, domów towarowych oraz sklepów online.
Object.Europe – 100% designu, 100% selekcji
Marką Object.Europe oznaczono nową, kuratorską przestrzeń prezentującą najlepszy europejski design outdoorowy. Obszar ten będzie promował wysokie standardy jakości, zrównoważoną produkcję, przejrzystość procesów i krótkie łańcuchy dostaw. Za koncepcję i kuratorstwo odpowiada Angelika Müller. Sekcja jest skierowana do architektów, projektantów wnętrz oraz decyzyjnych osób z sektora hotelarskiego, nieruchomości i ekskluzywnego handlu detalicznego.

Flavour Market
Od 2026 roku co dwa lata w hali BBQ pojawi się nowa strefa kulinarna Flavour Market – jest to przestrzeń doświadczeń, łącząca smak, prezentację i interakcję. Od sosów, marynat, przypraw i napojów, przez mięso, wędliny, zioła i chłodzone produkty spożywcze – aż po pokazowe degustacje i prezentacje marek. Flavour Market scala tematy grillowania, kulinariów i stylu życia, tworząc nowe możliwości cross-sellingu dla branży spożywczej, gastronomicznej, detalicznej i DIY.

Garden Sourcing Hub
Nowa strefa Garden Sourcing Hub będzie miejscem dla azjatyckich wystawców oferujących produkty masowe lub konkurencyjne cenowo rozwiązania. Kupcy znajdą tu kompleksowy przegląd ofert sourcingowych z kategorii garden lifestyle, BBQ i Outdoor Adventure. Renomowane marki o szerszym profilu wystawowym nadal będą obecne w pozostałych sekcjach tematycznych.
spoga+gafa 2026 – rozwój razem z branżą i rynkami
Nowa odsłona
targów opiera się na czytelnej strukturze hal, lepszej orientacji dla odwiedzających oraz zwiększonej efektywności ekspozycji. Rozszerzenie grup docelowych i kanałów sprzedaży umacnia rolę spoga+gafa jako globalnej platformy biznesowej, natomiast emocjonalnie angażujące strefy doświadczeń i interaktywne formaty wzmacniają poczucie wspólnoty branżowej. Najbliższe targi spoga+gafa odbędą się w Kolonii w dniach 22–24 czerwca 2026 r.
Kluczowe dane wydarzenia
| Nazwa | spoga+gafa 2026 |
| Miejsce | Kolonia |
| Data organizacji targów | 22–24 czerwca 2026 r. |
| Nowe hasło | „growing forward” |
HB (oprac. mat. Koelnmesse)





