spoga+gafa 2026 – nowa koncepcja targów ogrodowych

Tłum profesjonalnych odwiedzających i kupców przemieszczających się alejką między stoiskami na targach spoga+gafa. W tle widoczne zielone szyldy i elementy ekspozycyjne, w tym czarno-biała fotografia w stoisku. (Odwiedzający, targi B2B, branża ogrodnicza, ekspozycja, ruch)

Targi spoga+gafa, największe na świecie wydarzenie branży ogrodniczej i grillowej, zaprezentują się w nowej odsłonie pod hasłem „growing forward”. Nowa koncepcja, opracowana we współpracy z partnerami branżowymi, odpowiada na dynamiczne zmiany rynkowe, ewoluujące zachowania konsumenckie i rosnące wymagania wobec nowoczesnych wydarzeń wystawienniczych.

– Hasło „growing forward” symbolizuje

konsekwentny rozwój spoga+gafa w duchu potrzeb branży ogrodniczej – mówi Claudia Maurer, dyrektor tych targów. – Tworzymy klarowną strukturę tematyczną, odpowiadamy na najważniejsze trendy outdoorowe i wzmacniamy wymianę doświadczeń między poszczególnymi „światami” tematycznymi targów. Dzięki temu spoga+gafa pozostaje kluczową międzynarodową platformą biznesową i źródłem inspiracji dla całego sektora garden lifestyle.

Nowe tematy i strefy doświadczeń

Trzy główne filary targów spoga+gafa – Living (Dekoracje i Meble), Creation & Care (Projektowanie i pielęgnacja ogrodu) oraz BBQ (Grillowanie i gotowanie na świeżym powietrzu) – pozostają nadal podstawą tego wydarzenia. W 2026 roku dołączą do nich cztery nowe sekcje odpowiadające na aktualne trendy rynkowe i wymagania nowych grup docelowych.

Zbliżenie na dużą grupę odwiedzających poruszających się alejkami między stoiskami na targach spoga+gafa, w tym widoczny fragment stoiska marki Enders z napisem barbecook. (Odwiedzający, hala targowa, ekspozycja BBQ, produkty ogrodowe, tłum)

Outdoor Adventure

Nowa strefa Outdoor Adventure odzwierciedla rosnącą popularność aktywności na świeżym powietrzu, kontaktu z naturą i przygody w codziennym życiu. Camping, trekking, wędkarstwo, zabawy czy sport w ogrodzie – wszystkie te formy spędzania czasu znajdą tu swoje miejsce. Dział skierowany jest do szerokiego grona profesjonalistów: przedstawicieli branży sportowej, outdoorowej, turystycznej, a także sieci handlowych, marketów DIY, dyskontów, domów towarowych oraz sklepów online.

Object.Europe – 100% designu, 100% selekcji

Marką Object.Europe oznaczono nową, kuratorską przestrzeń prezentującą najlepszy europejski design outdoorowy. Obszar ten będzie promował wysokie standardy jakości, zrównoważoną produkcję, przejrzystość procesów i krótkie łańcuchy dostaw. Za koncepcję i kuratorstwo odpowiada Angelika Müller. Sekcja jest skierowana do architektów, projektantów wnętrz oraz decyzyjnych osób z sektora hotelarskiego, nieruchomości i ekskluzywnego handlu detalicznego.

Stoisko LISA Luxury is an Attitude na targach spoga+gafa, wokół którego gromadzą się tłumy odwiedzających. Widoczne elementy dekoracyjne, w tym doniczkowe drzewko. (Stoisko wystawowe, meble ogrodowe, luxury outdoor, tłum, garden lifestyle)

Flavour Market

Od 2026 roku co dwa lata w hali BBQ pojawi się nowa strefa kulinarna Flavour Market – jest to przestrzeń doświadczeń, łącząca smak, prezentację i interakcję. Od sosów, marynat, przypraw i napojów, przez mięso, wędliny, zioła i chłodzone produkty spożywcze – aż po pokazowe degustacje i prezentacje marek. Flavour Market scala tematy grillowania, kulinariów i stylu życia, tworząc nowe możliwości cross-sellingu dla branży spożywczej, gastronomicznej, detalicznej i DIY.

Panoramiczne ujęcie wnętrza targów spoga+gafa w Kolonii, ukazujące tłumy odwiedzających. Na pierwszym planie duży baner z reklamą robota koszącego SUNSEEKER X35 SERIES i informacjami o halach 6 i 5.1. Widoczny także zielony szyld Forum Garden Café. (Targi ogrodnicze, kosiarki automatyczne, tłum, Koelnmesse)

Garden Sourcing Hub

Nowa strefa Garden Sourcing Hub będzie miejscem dla azjatyckich wystawców oferujących produkty masowe lub konkurencyjne cenowo rozwiązania. Kupcy znajdą tu kompleksowy przegląd ofert sourcingowych z kategorii garden lifestyle, BBQ i Outdoor Adventure. Renomowane marki o szerszym profilu wystawowym nadal będą obecne w pozostałych sekcjach tematycznych.

spoga+gafa 2026 – rozwój razem z branżą i rynkami

Nowa odsłona

targów opiera się na czytelnej strukturze hal, lepszej orientacji dla odwiedzających oraz zwiększonej efektywności ekspozycji. Rozszerzenie grup docelowych i kanałów sprzedaży umacnia rolę spoga+gafa jako globalnej platformy biznesowej, natomiast emocjonalnie angażujące strefy doświadczeń i interaktywne formaty wzmacniają poczucie wspólnoty branżowej. Najbliższe targi spoga+gafa odbędą się w Kolonii w dniach 22–24 czerwca 2026 r.

Kluczowe dane wydarzenia

Nazwaspoga+gafa 2026
MiejsceKolonia
Data organizacji targów22–24 czerwca 2026 r.
Nowe hasło„growing forward”

HB (oprac. mat. Koelnmesse)

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments