SPARKY – fachowe elektronarzędzia

Rozmowa z Jarosławem Werstlerem – prezesem zarządu, i Dorotą Nowak – wiceprezesem zarządu SPARKY Polska Sp. z o.o.

 

 

Redakcja: Jak doszło do powstania marek ELTOS i SPARKY?

Jarosław Werstler: Historię marki Eltos datuje się od 1961 r., kiedy to w fabryce w Łowecz w Bułgarii uruchomiono produkcję silników elektrycznych. Wkrótce, w 1966 r., wyprodukowano pierwsze elektronarzędzia na bazie licencji AEG, a już w latach 70. fabryka osiągnęła zdolność produkcyjną miliona egzemplarzy rocznie. Elektronarzędzia Elprom Łowecz i Eltos były od początku dostępne na rynku polskim i szybko zyskały uznanie ze względu na solidną

konstrukcję, wydajność i niezawodność. O ich ówczesnej popularności świadczył fakt, że wśród wielu użytkowników synonimem szlifierki kątowej była „bułgarka”. Echa tej popularności doświadczamy niejednokrotnie jeszcze dzisiaj, gdy do naszego serwisu trafiają użytkownicy z wiertarkami z lat 70. czy 80., nie wyobrażający sobie rozstania ze swoimi niezawodnymi „bułgarami”.

Dorota Nowak: Dynamiczny rozwój fabryki oraz debiut marki SPARKY nastąpił w 1996 r. po przejęciu jej przez SPARKY GROUP. Wielomilionowe inwestycje w park maszynowy, badania i rozwój oraz pierwszy na Bałkanach system Rapid Prototyping umożliwiły dynamiczny wzrost kompetencyjny. Asortyment z kilkudziesięciu elektronarzędzi został rozszerzony do ponad dwustu, zapewniając pokrycie większości potrzeb użytkowników. Marka Sparky od razu w 1997 r. zadebiutowała także w Polsce, gdzie z powodzeniem odnalazła swoje miejsce na rynku elektronarzędzi profesjonalnych wśród innych wiodących marek.

 


Jak wygląda sytuacja marki SPARKY na rynku europejskim?

J.W.: Obecnie w skład Grupy SPARKY wchodzą dwie fabryki w Bułgarii: w Łowecz oraz w Russe, centrala firmy w Berlinie oraz spółki-córki w kilku krajach Europy, w tym w Polsce. Firma prowadzi także sprzedaż poprzez agencje w wielu krajach na całym świecie. Oprócz produkcji elektronarzędzi profesjonalnych SPARKY do naszych aktywności należy także współpraca z innymi producentami w zakresie dostarczania komponentów i podzespołów. Wytwarzamy również elektronarzędzia pod markami własnymi naszych partnerów handlowych. Proces produkcyjny w SPARKY ELTOS AG jest w pełni zamknięty, co pozwala zachować pełną kontrolę nad całością produkcji. Jakość wszystkich procesów potwierdza certyfikat ISO 9001, firma dba należycie o środowisko, co jest poparte certyfikatem ISO 14001, ma również inne certyfikaty związane z bezpieczeństwem pracy (OHSAS 18001), ograniczaniem niebezpiecznych substancji (RoHS) oraz utylizacją zużytych elektronarzędzi. Posiadamy certyfikowane przez Holenderską Radę Certyfikacyjną RvA laboratorium techniczne (spełnia wymogi certyfikatu ISO/IEC 17025), dzięki któremu kontrolujemy wszystkie komponenty na każdym etapie procesu produkcyjnego.

 

 

W jakim kierunku rozwijany jest asortyment firmy?

D.N.: Grupa SPARKY realizuje strategię zrównoważonego wzrostu poprzez reinwestowanie przychodów w celu utrzymania technicznej doskonałości naszych produktów. Dobór najlepszych kadr inżynierskich, dzięki wieloletniej współpracy z uniwersytetami technicznymi w Sofii oraz Russe, a także spójny program inwestycyjny rozpoczęty w drugiej połowie lat 90. przyczyniły się do wzrostu liczby nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań. Urządzenia projektowane i testowane w Łowecz są doceniane i nagradzane na branżowych targach, że wspomnę tutaj zeszłoroczny złoty medal dla gwinciarki R10E na ostatnich targach w Płowdiw.

J.W.: Naszym nadrzędnym celem jest zaspokajanie potrzeb klientów, realizowane poprzez utrzymanie elastyczności podaży. Oferta SPARKY jest więc stale rozszerzana o nowe rozwiązania, np. urządzenia wielofunkcyjne i specjalistyczne oraz optymalnie dobrany osprzęt. Parametry urządzeń z całej gamy są regularnie weryfikowane i ulepszane, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa produktów, ich wydajności i funkcjonalności. Obecnie w naszym portfolio znajduje się ponad 200 profesjonalnych modeli elektronarzędzi, wśród których wiodącymi grupami produktów są urządzenia akumulatorowe, szlifierki kątowe, młotowiertarki oraz wiertarki udarowe. Naszą ofertę uzupełniają mieszadła, polerki, szlifierki specjalne, elektronarzędzia do obróbki drewna

i wiele innych specjalistycznych urządzeń.

 

Jaka jest obecna strategia biznesowa firmy?

J.W.: Strategia biznesowa firmy to oczywiście sukcesywny rozwój oraz zwiększanie udziału w rynku, a także zwiększenie rozpoznawalności marki SPARKY. Jesteśmy przy tym świadomi, że w obecnych, jakże wymagających czasach, możliwe jest to tylko przez uważną obserwację rynku, aktywność w działaniach promocyjnych, wyważoną politykę cenową oraz maksymalne wsparcie dla naszych partnerów handlowych. Dbamy przy tym o dobór najlepszej kadry oraz dążenie do stałego doskonalenia wszystkich procesów obsługi klientów. Jesteśmy nastawieni na ciężką pracę, ale przy tym pewni, że tylko takie podejście może zostać docenione przez naszych klientów.


Jak została zorganizowana dystrybucja?

J.W.: W Polsce nasze produkty dostępne są poprzez trzy główne kanały dystrybucji: partnerów handlowych, sieci wielkopowierzchniowe oraz internet. Nasi klienci obsługiwani są przez profesjonalnych sprzedawców i dostawców rozwiązań technicznych, którzy obecni są na rynku

elektronarzędzi od wielu lat. Zaufaniem darzymy również nowe projekty pojawiające się na rynku, jesteśmy na przykład jednym z wiodących partnerów powstałej rok temu Grupy PCN, zrzeszającej dystrybutorów i sprzedawców branży technicznej.
Grupa naszych starannie dobranych i bardzo dobrze motywowanych doradców technicznych jest do stałej dyspozycji naszych partnerów handlowych. Będąc zawsze w drodze, dociera regularnie do naszych punktów dystrybucji, realizując niezwłocznie potrzeby naszych klientów.

Jak zostały rozwiązane kwestie obsługi klienta, logistyki i serwisu?

D.N.: Wszystkie dostawy realizujemy we współpracy z naszym partnerem logistycznym bezpośrednio z naszego magazynu w Zielonej Górze. Zamówienia złożone to godz. 13 dostarczamy następnego dnia roboczego na terenie kraju. Naprawy gwarancyjne realizujemy w naszym Serwisie Centralnym. Nasi wysoce wykwalifikowani serwisanci świadczą szybko i starannie usługi najwyższej jakości zgodnie ze strategią firmy. Warto dodać, że od 2012 r.
wszyscy nasi klienci, tak firmy wykonawcze, jak i użytkownicy indywidualni, mogą skorzystać z 3-letniej pełnej gwarancji na swój sprzęt. Wystarczy w ciągu 30 dni od zakupu zarejestrować produkt na naszej stronie internetowej www.sparky.pl. W ramach napraw pogwarancyjnych nasi klienci mogą korzystać lokalnie z rozbudowanej sieci serwisów, z którymi współpracujemy na terenie całego kraju.

 

 

 

Jakie działania marketingowe prowadzi firma w Polsce?
D.N.: Wsparcie marketingowe kierujemy głównie do naszych partnerów handlowych, których potrzeby rozpatrujemy indywidualnie i jesteśmy otwarci na sugestie z ich strony. Tak osiągnięty efekt synergii sprzyja budowaniu trwałych relacji biznesowych. W ten sposób tworzymy wspólny przekaz, aby wzmocnić pozycję dilerów, którzy promują markę SPARKY oraz z sukcesem rozwijają sprzedaż naszych elektronarzędzi i osprzętu.

Jakie plany na przyszłość ma firma?
J.W.: Nasze główne cele związane są z jednej strony ze stałym rozwojem asortymentu, dopasowanym do potrzeb użytkowników. Na przykład obecnie pracujemy nad zwiększeniem oferty urządzeń akumulatorowych w technologii litowo-jonowej oraz nad poprawą ergonomii naszych elektronarzędzi. Z drugiej strony stale pracujemy nad rozwojem naszej sieci dilerskiej, chcielibyśmy bowiem, aby urządzenia SPARKY były znane i dostępne dla każdego. Dlatego zapraszamy państwa do zapoznania się z naszym asortymentem i kontaktów

z naszymi doradcami technicznymi.

Dziękujemy za rozmowę.

 


ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments