Ściągacze YATO

Dobór właściwego ściągacza do naszych potrzeb to wbrew pozorom istotny problem. Trzeba się dobrze zastanowić, jakie sprężyny najczęściej demontujemy, gdyż producenci narzędzi ręcznych oferują wiele modeli ściągaczy.

 

 

Dostępne ściągacze różnią się pod względem długości i konstrukcji. Przy doborze ważna jest ich długość, skok gwintu i oferowane rozwiązania techniczne. Marka YATO ma w swojej ofercie aż 6 różnych ściągaczy do sprężyn. Najbardziej znane to YT-0605, YT-2544, YT-2546 i YT-2547.

Narzędzia te wykuto na zimno ze stali chromowo-wanadowej (CrV). Mają one różną długość: 200, 270, 280 i 355 mm. Gruba i wytrzymała śruba prowadząca zapobiega ukosowaniu się zabieraków, co zapobiega niszczeniu gwintu ściągaczy. Gruby, ale krótki skok gwint, gwarantuje płynne i nieuciążliwe ściąganie sprężyny. Budowa ściągaczy jest każdemu mechanikowi dobrze znana i sprawdzona od wielu lat podczas serwisu aut osobowych.
Warto zwrócić uwagę na ściągacze YT-2535 i YT-2536, które mają inną konstrukcję niż tego typu narzędzia standardowe. Odznaczają się podwyższonym stopniem ergonomiczności i bezpieczeństwa pracy oraz innowacyjną budową. Ściągacz sprężyn McPherson YT-2535 został wykonany z bardzo wytrzymałej stali stopowej chromowo-molibdenowej (CrMo SCM415). Jego maksymalny nacisk to 2,9 t. Napędza go zabudowana drobnozwojowa śruba 22 m o kształcie trapezowym. Ściągacz pozwala obsługiwać sprężyny do maksymalnej długości 305 mm. Trzypunktowe, regulowane uchwyty dostosowane do krzywizny sprężyny reguluje się w zakresie 100-250 mm. Takie rozwiązanie gwarantuje bezpieczeństwo i dobre tempo pracy. Za jego pomocą wymienimy sprężyny w małych autach osobowych i w dużych autach dostawczych.
Natomiast YT-2536 to ściągacz z wymiennymi uchwytami. Budową nieznacznie różni się od YT-2535. Napędza go też drobnozwojowa śruba 22 m o kształcie trapezowym i długości 305 mm mająca również stalową osłonę. Zapobiega to dostawaniu się brudu do gwintu i osłania go przed uszkodzeniami mechanicznymi. Różnica pomiędzy tym narzędziamiu polega na wymiennych uchwytach i ich zakresie pracy 65-125 mm, 88-160 mm, 126-212 mm. Uchwyty mocujemy za pomocą śrub do szczęk zamontowanych na obudowie. W tej opcji mamy 1,5 t maksymalnego nacisku na sprężynę.
Wybierając ściągacz, należy wziąć pod uwagę, czy najczęściej naprawiamy auta osobowe, dostawcze, ciężarowe oraz jaki jest dostęp do elementów zawieszenia. Każdy z zaproponowanych ściągaczy znajdzie zastosowanie zarówno w małym warsztacie samochodowym, jak i w dużych stacjach obsługi pojazdów.

 

Produkty dostępne w sklepie internetowym toya24.pl

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments