Rozwój koncernu Bosch w Polsce w 2022 r.

Grupa Bosch w Polsce zakończyła rok obrotowy 2022 z blisko 7,2 mld zł (ponad 1,5 mld euro) skonsolidowanej sprzedaży, odnotowując tym samym wzrost przychodów o prawie 18% (15% po uwzględnieniu efektu różnic kursowych) w porównaniu z rokiem poprzednim.

Całkowita sprzedaż netto Grupy Bosch w Polsce wyniosła ponad 13,5 mld zł (2,9 mld euro) i była o 13% wyższa niż w roku poprzednim (10% po uwzględnieniu różnic kursowych). – Mimo ekonomicznych konsekwencji światowego kryzysu politycznego i wojny w Ukrainie, Bosch osiągnął dobre wyniki sprzedażowe na polskim rynku w 2022 r. Udało nam się również rozbudować nasze Centrum Kompetencji IT, którego zespół

powiększył się do ponad 1000 ekspertów. Rozwinęliśmy również nasze fabryki: komponentów do układów hamulcowych, sprzętu AGD i akcesoriów do elektronarzędzi, w których powiększyliśmy moce produkcyjne – powiedział Rafał Rudziński, prezes spółki Robert Bosch i przedstawiciel Grupy Bosch w Polsce. Na dzień 31 grudnia 2022 r. liczba pracowników zatrudnionych w Grupie Bosch w Polsce wynosiła blisko 9400 osób. Wszystkie sektory biznesu Bosch rozwijały się w Polsce pozytywnie, a obszary mobilności, przemysłu i dóbr konsumpcyjnych odnotowały dwucyfrowe wzrosty.

Rafał Rudziński, prezes spółki Robert Bosch i przedstawiciel Grupy Bosch w Polsce


W bieżącym roku obrotowym Bosch w Polsce prognozuje spowolnienie wzrostów ze względu na utrzymujące się wyzwania gospodarcze i polityczne w Europie i na świecie. – Mimo przeszkód planujemy dalsze wzmacnianie naszej obecności w Polsce. Właśnie ogłosiliśmy utworzenie nowego zakładu produkcyjnego pomp ciepła Bosch w Dobromierzu na Dolnym Śląsku. Nowa lokalizacja będzie częścią sieci produkcyjnej pomp ciepła Bosch w Europie i przyczyni się do transformacji energetycznej naszego kraju – powiedział Rafał Rudziński.

HB (oprac. mat. Bosch), fot. Bosch

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments