Rekordowe wyniki Agromy po trzech kwartałach 2011

Agroma SA (AGM) – notowana na New Connect największa polska firma handlowo-produkcyjna, która działa na rynku urządzeń do pielęgnacji ogrodów, opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2011 r. Przedsiębiorstwo zanotowało duży wzrost wszystkich głównych wskaźników finansowych.

 

 

Szczególnie dynamicznie wzrosły wskaźniki finansowe pokazujące efektywność spółki, takie jak EBITDA i EBIT. Podczas gdy marża brutto za pierwsze trzy kwartały wzrosła o 66 proc., a przychody ze sprzedaży o ponad 70 proc., wskaźniki EBITDA i EBIT wzrosły odpowiednio o 124 i 171 proc. w porównaniu z trzema kwartałami 2010 r. Zysk

netto wyniósł po trzech kwartałach 357 tys. zł i był o ponad 165 proc. wyższy od wyniku w analogicznym okresie ubiegłego roku. – Analiza wyników po zakończonych trzech kwartałach pozwala na duży optymizm – powiedział Piotr Staszewski, prezes zarządu Agroma SA. – Od wielu miesięcy nasze wyniki są coraz lepsze, ale dopiero spojrzenie całościowe na ostatnie 9 miesięcy, pozwoli rynkowi miarodajnie ocenić efekty naszej pracy. Myślę, że nasi inwestorzy są również zadowoleni z opublikowanych danych.

Wzrosty są efektem konsekwentnych działań spółki, obniżania kosztów działalności i zwiększania przychodów m.in. poprzez poszerzanie oferty produktowej. – Marka Agroma, ze względu na swoją wieloletnią tradycję jest popularna i zakorzeniona w świadomości konsumentów. To sprawia, że zwiększanie asortymentu z naszym logo powoduje wzrost przychodów spółki – podkreślił prezes Piotr Staszewski. Obecnie już blisko 70 proc. produktów Agroma sprzedaje pod własnym logo. Docelowo spółka chce, by produkty własne stanowiły ponad 80 proc. oferty.

Agroma cały czas poszerza kanały sprzedaży, za co odpowiada przebudowany dział handlowy. Spółka rozwija współpracę z dużymi sieciami handlowymi, takimi jak Leroy Merlin, Castorama, OBI, Bricoman, Bricomarche, Auchan czy Real. Wprowadza tam asortyment generujący wyższą marżę, co również przekłada się na wzrost wyników. Agroma dynamicznie rozwija także własną sieć dealerską, która ma ogromne znaczenie w sprzedaży rozwiązań dla zaawansowanych użytkowników. Tylko w tym roku sieć powiększyła się o ponad 100 punktów partnerskich. Obecnie w blisko 600 punktach można nabyć profesjonalne urządzenia ogrodowe Agromy.

Rozszerzenie oferty produktów i stworzenie dwóch atrakcyjnych ofert: wiosenno-letniej i jesienno-zimowej zaowocowało zniwelowaniem efektu sezonowości sprzedaży, który dotyka wszystkie firmy w branży. – Dzięki nowej gamie sprzętu, w tym odśnieżarkom i pilarkom spalinowym, nasza sprzedaż stała się bardzo stabilna – powiedział Piotr Staszewski. – Bez względu na to czy rośnie trawa czy pada śnieg, pracujemy na pełnych obrotach. W tej chwili wszystkie odśnieżarki, które dotarły do naszego magazynu, są już sprzedane. Dostajemy dużo zapytań od klientów o sprzęt z kolejnych dostaw, które dotrą do nas w najbliższym czasie.

Spółka coraz śmielej spogląda też na rynki zagraniczne. Jeszcze w lecie Agroma podpisała pierwsze umowy ramowe z OBI Węgry, OBI Włochy i OBI Rumunia. Zrealizowała też pierwsze dostawy zamówionego sprzętu dla klientów w Czechach, Estonii i na Węgrzech. Agroma rozwija także systemy informatyczne, czego wyrazem jest premiera przebudowanej strony internetowej: www.agroma.pl. Nowa strona, w przyjaznej formie, daje użytkownikowi dostęp do pełnej informacji na temat spółki i jej oferty. Wkrótce uruchomiony zostanie także nowoczesny sklep internetowy dla klientów indywidualnych.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments