Queen of Europe 2013
W dniach 1-2 czerwca odbyła się w Bułgarii I runda driftingowych mistrzostw Europy Queen of Europe, będąca elementem King of Europe Street Legal. W eliminacjach kobiecych wystartowało pięć zawodniczek, które walczyły o podium na trasie zorganizowanej na terenie Międzynarodowych Targów w Plodviv. W ostatecznej klasyfikacji 2. miejsce i srebrny medal zdobyła nasza reprezentantka – Karolina Pilarczyk, zawodniczka sponsorowana przez firmę TOYA S.A.
Po treningach i kwalifikacjach pierwszego dnia Queen of Europe Karolina Pilarczyk zajmowała 1. miejsce wśród kobiet. Drugiego dnia odbyły się pojedynki w parach. W finale, po pierwszym przejeździe nasza zawodniczka miała lekką
przewagę, ale ostatecznie rywalizację przegrała z Danielle Murphy i zajęła 2. Miejsce. – Przegrać z taką zawodniczką, to zaszczyt. Zawody były niesamowitym przeżyciem. Emocje im towarzyszące były niezwykłe i na długo pozostaną w mojej pamięci. Mój serwis spisał się fantastycznie i pomagał dziewczynom jak tylko mógł. Dziękuję bardzo wszystkim, którzy nas wspierają, organizatorom, publiczności, mojemu teamowi, a przede wszystkim sponsorom – powiedziała Karolina Pilarczyk.Drifting to dynamicznie rozwijający się sport motorowy. Wywodzi się z Japonii, gdzie już w latach 60. uprawiany był na górskich serpentynach. Do Europy w obecnej formie trafił w pierwszej połowie lat 90. Konkurencja polega na celowym zerwaniu przyczepności kół samochodu przy dużej prędkości i kontrolowaniu poślizgu na jak najdłuższym odcinku. TOYA S.A. jest sponsorem dwóch kierowców drifterów: Karoliny Pilarczyk, jedynej polskiej drifterki, oraz Tomasza Chwastka. Karolina Pilarczyk startuje na Nissanie 200SX LS3 V8, a Tomasz Chwastek na Nissanie 200 SX S14. – Chociaż drifting w Polsce dopiero stawia pierwsze kroki, postanowiliśmy sponsorować dwóch zawodników – informuje Adam Godula, kierownik marketingu w TOYA S.A. – Sport ten jest bardzo widowiskowy, a przez to atrakcyjny dla widzów. Z roku na rok przybywa w Polsce fanów driftingu. Dla nas to doskonała platforma, którą wykorzystujemy do zwiększania popularności naszej narzędziowej marki YATO.