Przyjazny serwis Makity

Serwis jest niezbędnym wsparciem sprzedaży elektronarzędzi, dzięki niemu możemy mówić o profesjonalnej i odpowiedzialnej dystrybucji tego typu maszyn – uważa Piotr Bieńkowski, właściciel FHB Bieńkowski.

Początki działalności FHB Bieńkowski (FHB) z podwarszawskiego Józefowa sięgają 1995 roku. Obecnie, po 19 latach dynamicznego rozwoju, firma posiada w Józefowie własny magazyn, serwis elektronarzędzi oraz niedawno powstały salon techniczny w Warszawie przy Wale Miedzeszyńskim 200A i zatrudnia 24 pracowników, w tym mobilnych handlowców, którzy operują na terenie województwa mazowieckiego i ościennych. FHB zajmuje się głównie dystrybucją hurtową elektronarzędzi i okuć budowlanych. Salon techniczny pełni rolę wzorcowni dla odbiorców hurtowych, znajduje

się w nim m.in. pełna oferta elektronarzędzi i osprzętu Makita. Ponadto służy do szkoleń technicznych i produktowych własnych handlowców oraz klientów zainteresowanych nowinkami z rynku narzędzi elektrycznych i spalinowych. Salon stanowi więc istotne wsparcie dla sprzedaży FHB i pomaga klientom w wyborze urządzeń. – Przygodę z elektronarzędziami rozpocząłem dopiero w 2001 roku, gdyż do tego czasu zajmowaliśmy się głównie dystrybucją okuć budowlanych – wspomina Piotr Bieńkowski. – Najpierw były to urządzenia klasy DIY, czyli przeznaczone dla majsterkowiczów lub – jak kto woli – do użytku domowego. Elektronarzędzia profesjonalne pojawiły się w naszej ofercie dwa lata później i była to właśnie Makita. Czas pokazał, że rozszerzenie oferty o elektronarzędzia doskonale skomponowało się z okuciami budowlanymi.


Dariusz Kaźmierski – kierownik FHB Serwis

Początkowo, tak jak to w biznesie bywa, FHB podchodziło ostrożnie do dystrybucji elektronarzędzi profesjonalnych. – Szybko zorientowaliśmy się, że Makita jest bardzo dobrym partnerem do współpracy ze względu na znakomitą obsługę, szybkie dostawy towaru, a ponadto okazała się bardzo przewidywalna i rozwojowa. Postawiliśmy więc na Makitę – podkreśla Piotr Bieńkowski.

 

Rozwój współpracy FHB z Makitą przebiegał bardzo dynamicznie. W krótkim czasie elektronarzędzia japońskie zostały też zaakceptowane przez szerokie grono klientów józefowskiej firmy. – Wraz ze wzrostem liczby oferowanych produktów powstała konieczność zorganizowania ich serwisu – informuje Piotr Bieńkowski. – Tego typu maszyny są naprawiane, w przeciwieństwie do tanich i jednorazowych maszyn klasy DIY, które w okresie gwarancyjnym wymienia się sztuka za sztukę. Jak wiadomo, prowadzenie profesjonalnego serwisu elektronarzędzi nie jest łatwe. Dlatego rozpoczęliśmy na ten temat rozmowy z Makitą, a po jej akceptacji, rozpoczęliśmy organizację własnego serwisu, czyli wyposażanie go w niezbędne urządzenia i narzędzia, przeprowadziliśmy szkolenia mechaników, itd. W 2010 roku dostaliśmy od Makity autoryzację na serwis gwarancyjny i pogwarancyjny elektronarzędzi oraz urządzeń spalinowych. Nasi partnerzy handlowi dobrze przyjęli powstały serwis; ich zdaniem, dzięki temu stworzyliśmy kompleksową obsługę klientów, która zapewnia opiekę nad zakupionymi maszynami. Makita gwarantuje nam wsparcie techniczne oraz szkoleniowe, co pozwala na sprawną naprawę urządzeń elektrycznych i spalinowych, zarówno tych, które zostały wyprodukowane parę lat temu, jak i nowości wprowadzonych na rynek.



Narzędzia i urządzenia trafiają do serwisu FHB przez jego przedstawicieli handlowych, wykorzystujących własny transport firmy, lub za pośrednictwem firm kurierskich. Tymi samymi drogami, po dokonaniu naprawy, maszyny wracają do właścicieli. – Naprawiamy nie tylko urządzenia Makity, ale także innych marek, które zapewniają części zamienne – informuje Piotr Bieńkowski.

 

Jak wiadomo, dobry serwis to najlepsze wsparcie sprzedaży. – Powiem nawet, że nie tylko dobry, ale także przyjazny dla klientów – twierdzi Piotr Bieńkowski. – Przyjazny oznacza, że solidny, tani oraz prowadzący szybkie naprawy dzięki pełnej dostępności części zamiennych, a przede wszystkim wyrozumiały w stosunku do użytkowników maszyn. Taka właśnie jest obsługa serwisowa Makity, dlatego zachęcam do zakupów produktów japońskiej firmy. Prowadzony przez nas serwis okazał się „rynkowym strzałem w dziesiątkę” i zwiększył zaufanie partnerów handlowych do naszej firmy. Dzięki niemu nie zostawiamy ich z problemami klientów ostatecznych i staramy się im skutecznie pomóc. Chcemy,

aby sprzęt sprzedany za naszym pośrednictwem służył użytkownikom długo i był niezawodny. Zadowolenie klientów to główna dewiza naszej firmy i faktyczne źródło jej przychodów – konkluduje Piotr Bieńkowski.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments