Protool – systemowe rozwiązania klasy premium
Protool to marka zaawansowanych technologicznie elektronarzędzi, spełniających oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników, która należy do niemieckiego koncernu TTS Tooltechnic Systems AG & Co. KG. O jej ofercie, pozycjonowaniu i polityce handlowej rozmawiamy z Michałem Walczakiem – dyrektorem handlowym Protool w Tooltechnic Systems (Polska) Sp. z o.o.
Protool to elektronarzędzia obecne na polskim rynku od końca 1996 r. – Początkowo Protool nie był marką klasy premium – przypomina Michał Walczak. – Jednak w roku 2005 zarząd firmy podjął decyzję o zmianie segmentu i wyższym pozycjonowaniu narzędzi
spod znaku Protool. Celem tego strategicznego posunięcia było osiągnięcie harmonizacji w zakresie wszystkich marek TTS, czyli Festool, Protool i Schneider – wyjaśnia. – Oczywiście ten krok miał i ma swoje podstawy w jakości, innowacyjności oraz specjalizacji produktów Protool. Kluczowe znaczenie mają jednak fakt dostarczania systemowych rozwiązań i wartości dodane, które zyskują użytkownicy naszych elektronarzędzi. Są to wydajność oraz komfort pracy na najwyższym poziomie, precyzyjne wyniki obróbki, długi czas użytkowania czy profesjonalne doradztwo techniczne. Jak wiadomo, rzemieślnicy realizują elektronarzędziami swoje codzienne zadania i dzięki tym maszynom zarabiają pieniądze, a my im pomagamy, dostarczając urządzenia spełniające najwyższe wymagania.Zakres oferty Protool jest sukcesywnie rozszerzany o innowacyjne rozwiązania. – Nasza oferta skierowana jest do branży budowlanej. Koncentrujemy się na tym, co jest ważne podczas codziennej pracy na placu budowy, realizując zadania i rozwiązując problemy m.in. w zakresie renowacji, wykończenia wnętrz, instalacji, ciesielstwa, budownictwa drewnianego czy dekarstwa. Rosnące wymagania inwestorów, dotyczące terminowości i standardów wykonywanych prac oraz wysokiej jakości ich efektu końcowego, pociągają za sobą konieczność wzbogacania oferty oraz wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Najmocniejsze w swojej klasie akumulatorowe wiertarko-wkrętarki QuaDrive są tego doskonałym przykładem. Bezszczotkowy silnik, metalowa przekładnia, system mocowania FastFix, 3800 obr./min na 4. biegu sprawiają, że mówimy o urządzeniu do wymagających zastosowań. Ponieważ dla QuaDrive wkręcanie w drewno wkrętów 10 x 600 mm nie stanowi problemu, elektronarzędzie to jest idealnym rozwiązaniem dla prac ciesielskich, do których posiadamy pełną paletę produktów: rozpoczynając od frezarek do zaciosów, poprzez pilarki taśmowe i łańcuchowe, dłutownice oraz strugi, a na ciesielskich pilarkach tarczowych kończąc. Do mniej wymagających aplikacji, takich jak prace montażowe czy remontowe, mamy wkrętarki kompaktowe oparte na tej samej technologii i zbliżone pod względem parametrów technicznych do wspomnianych QuaDrive’ów. Innowacyjność naszych narzędzi doskonale również obrazuje kompletna paleta mieszarek z opatentowanym systemem ErgoFix, który do tej pory nie ma na rynku swojego odpowiednika. Podobnie szlifierki do betonu z unikalnym układem odsysania, pozwalające na znaczne skrócenie procesu przygotowania powierzchni oraz na utrzymanie wyjątkowej czystości w miejscu pracy.
Narzędzia marki Protool dostępne są w całym kraju w specjalistycznych punktach handlowych zajmujących się sprzedażą elektronarzędzi. – Protool jest obecnie reprezentowany poprzez sieć ponad 200 partnerów handlowych, którą cały czas rozszerzamy o kolejne punkty – informuje Michał Walczak. – W najbliższych latach nasza polityka handlowa w zakresie sprzedaży pośredniej nie zmieni się i będzie koncentrowała się m.in. na rozszerzaniu sieci dystrybucji w kanale handlu specjalistycznego. Chcemy mieć grupę zaangażowanych partnerów, którzy przy naszym wsparciu skoncentrują się na aktywnym docieraniu do klienta końcowego. Uważamy, że wysokie kompetencje naszych partnerów handlowych, profesjonalne doradztwo techniczne oraz aktywna obsługa klienta ostatecznego w połączeniu z najwyższej klasy narzędziami, które oferujemy, pozwolą nam z optymizmem patrzeć w przyszłość. Myśląc o przyszłości i wsparciu partnerów handlowych, nie sposób nie wspomnieć o wprowadzeniu w tym roku w TTS najnowocześniejszego Systemu Zarządzania Relacjami z Klientami, czyli CRM. Celem CRM jest zwiększenie rentowności firmy przez wytworzenie satysfakcji u klientów. Im wyższy jej poziom, tym większa szansa zbudowania zaufania do naszych partnerów handlowych i nas samych, a w efekcie na pozyskanie lojalności klientów. Cena przestaje mieć pierwszorzędne znaczenie, a zaczyna
je mieć dostarczanie klientowi wartości dodanej, czyli elementu, który ma zasadniczy wpływ na jego decyzje.Ale jak zapowiada Michał Walczak, zmiany w polityce handlowej nie będą rewolucją, a raczej ewolucją. – Zasady współpracy z partnerami, które obowiązywały dotychczas, nie ulegną zasadniczym zmianom – podkreśla. – Zmienimy natomiast program szkoleń, koncepcja ich prowadzenia zostanie więc zmodyfikowana. W ich ramach będzie zdecydowanie więcej praktyki i nastawienia na rozwiązywanie problemów klienta końcowego, a mniej teorii. Ma to na celu zapewnienie wysokiego poziomu kompetencji wśród naszych partnerów handlowych. Będą oni mogli liczyć również na silne wsparcie naszych rzeczoznawców technicznych i przedstawicieli terenowych. Więcej pokazów, spotkań, demonstracji, więcej wspólnych wizyt u ostatecznych klientów, szkoleń w centrach, które obecnie posiadamy w: JR Techu w Wasilkowie koło Białegostoku, Centrum Narzędziowym Kneblewski w Słupsku oraz Torze Leszno. Działania te mają na celu zacieśnienie kontaktów naszych pracowników z partnerami handlowymi i użytkownikami narzędzi. Chcemy być bliżej rynku, bo to jest jedyna droga do sukcesu.
Elementem charakterystycznym nowych szkoleń będzie koncentracja na podejściu branżowym. – O produktach chcemy mówić w kontekście ich zastosowań w poszczególnych segmentach rynku budowlanego – mówi Michał Walczak. – Podczas szkoleń będziemy pokazywać i propagować nowoczesne technologie oraz proponować konkretne rozwiązania systemowe z zakresu wymienionych już wcześniej segmentów: renowacji, wykończenia wnętrz, instalacji, ciesielstwa, budownictwa drewnianego, dekarstwa. Chcemy wzmocnić naszą obecność w branży ciesielskiej i dlatego będziemy rozwijać działalność Akademii Ciesielskiej. Od kilku lat funkcjonuje ona na rynku polskim, jej formuła zostanie jednakże nieco zmodyfikowana po to, aby lepiej odpowiadała potrzebom naszych klientów końcowych. Wzorem Akademii Ciesielskiej, planujemy utworzyć Akademię Renowacji, w której wspólnie z partnerami będziemy promować nowoczesne technologie przygotowania powierzchni.
W przypadku marki Protool podejście branżowe jest faktycznie podejściem celowym, gdyż maszyny to nic innego jak środki do realizacji pewnych zadań. – Silna koncentracja na wybranych segmentach branży, współpraca z zaangażowanymi partnerami handlowymi oraz wspomniane podejście celowe do rynku, czyli skupienie się na zastosowaniu odpowiednich technologii oraz urządzeń i potrzebach wspomnianych branż, to głównie założenia strategiczne, które Protool realizuje od pewnego czasu – konkluduje Michał Walczak. – Przyjęta strategia daje już pozytywne rezultaty, dlatego będziemy ją kontynuować. Chcemy ją efektywnie wdrażać i rozwijać przez kilka kolejnych lat.