Polski eksport i logistyka

Gospodarczy kryzys w 2012 roku spowodował pogorszenie koniunktury w większości krajów Unii Europejskiej. Dobrze radziły sobie natomiast kraje leżące na wschód od Polski, dynamicznie rozwijające się i posiadające duży potencjał konsumpcyjny. Są one również kierunkami polskiego eksportu o największej dynamice wzrostu. Potwierdzają to opinie przedstawicieli działającego globalnie operatora logistycznego Dachser, partnera biznesowego wielu polskich eksporterów.

 

Polski eksport

Eksport zawsze jest dobrą receptą na kryzys dla gospodarki krajowej – zwiększamy produkcję, utrzymujemy zatrudnienie oraz dążymy do utrzymania dodatniego bilansu handlowego. Jako operator logistyczny dysponujący świetnie rozbudowaną siecią w Europie i nie tylko, bezpośrednio

uczestniczymy w ekspansji polskich firm – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce. – Oprócz głównych kierunków europejskich, stawiamy na rynki wschodnie, coraz bardziej atrakcyjne dla polskich eksporterów, bowiem tam konsumpcja rośnie i ciągle ma duży potencjał. W najbliższej przyszłości będziemy rozwijać połączenia właśnie w tych kierunkach – wyjaśnia.

Według danych Departamentu Strategii i Analiz Ministerstwa Gospodarki (mg.gov.pl) w 2012 polski eksport wzrósł, mimo że jego tempo spadło. Co ciekawe, największe wzrosty eksportu osiągnięto w Rosji i na Ukrainie (o ponad 20%), ale też w Indiach, Meksyku, Republice Korei oraz Brazylii (o ponad 40%). Niewielkie spadki odnotowaliśmy natomiast w handlu z właściwie wszystkimi krajami strefy euro oraz z większością Unii Europejskiej (m.in. Niemcy, Francja, Włochy, Szwecja, Węgry i Hiszpania).

 

Eksport poza Europę

Od jakiegoś czasu obserwujemy wzmożone zainteresowanie polskich firm kierunkami wschodnimi i dalekowschodnimi. Obecnie rynki te, w przeciwieństwie do krajów Unii Europejskiej, mają ogromny potencjał wzrostu. Zmiana modelu konsumpcji np.w  Chinach, które mają coraz więcej zamożnych obywateli, zainteresowanych produktami o wysokiej jakości, to duża szansa dla polskich przedsiębiorców – mówi Robert Pastryk, dyrektor generalny Dachser Air & Sea Logistics w Polsce. – Jako globalnie działający operator logistyczny, posiadający oddziały na całym świecie, wszędzie tam gdzie rozwija się biznes, stanowimy dla nich odpowiednie wsparcie logistyczne – podkreśla.

 

Wsparcie logistyczne

Współpraca z operatorem logistycznym, który ma doświadczenie oraz dysponuje rozbudowaną siecią połączeń, może być krokiem milowym w rozwoju przedsiębiorstwa. Dachser funkcjonuje od ponad 80 lat, sukcesywnie rozwijając swoją działalność, do obecnego stanu 315 oddziałów na całym świecie. Stosując dodatkowo najnowocześniejsze rozwiązanie informatyczne, w tym jeden system do zarządzania logistyką transportową i magazynową we wszystkich oddziałach, jest w stanie zaproponować globalną obsługę logistyczną.

Dachser Air & Sea Logistics oferuje nie tylko transport lotniczy i morski, ale też prowadzi doradztwo w zakresie pakowania, wyposażenia i dokumentacji. Oferuje kompleksowe rozwiązania dla towarów ciężkich i ponadgabarytowych. Wszyscy przewoźnicy Dachser są dobierani w oparciu o rygorystyczne kryteria jakościowe.

W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda euro, zatrudniając 21.000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments