Polska wśród 20 najcenniejszych marek narodowych!
W raporcie opublikowanym w najnowszym BrandFinance Journal Polska znalazła się w gronie 20 najcenniejszych marek narodowych, a jej wartość okazała się najszybciej rosnącą na całym świecie.
Polska została okrzyknięta największym wygranym rankingu ponieważ od zeszłego roku zanotowała rekordowy, blisko 75 procentowy wzrost wartości marki – z 271 do 482 mld USD awansując z 24 na 20. miejsce zestawienia. Autorzy raportu powody tego sukcesu widzą w pozytywnych prognozach wzrostu ekonomicznego. „Polska gospodarka po prostu wciąż rośnie” – czytamy w raporcie. Pozytywny wpływ na wizerunek kraju
miała również organizacja przez Polskę mistrzostw Euro 2012.Pierwsze miejsce w rankingu zajęły, podobnie jak przed rokiem, Stany Zjednoczone. Drugie miejsce przypadło Chinom, które wyprzedziły trzecie w aktualnym zestawieniu Niemcy. Polska znalazła się m.in. przed Austrią, Finlandią i Norwegią.
BrandFinance Journal to wydawnictwo londyńskiego Instytutu Brand Finance, zajmującego się doradztwem w zakresie zarządzania marką. Raport Nation Brand 100 został przygotowany w oparciu o analizę czynników ekonomicznych, demograficznych i politycznych krajów.
Pełen raport dostępny tutaj: http://www.brandfinance.com