POLERKA KĄTOWA METABO PE 15-20 RT

Polerka Metabo PE 15-20 RT przeznaczona jest do finalnej obróbki powierzchniowej. Wykonamy nią matowienie, szlifowanie wykańczające oraz polerowanie.

Zastosowania materiałowe i operacyjne

W zależności od stosowanych akcesoriów przewodową polerką rotacyjną Metabo PE 15-20 RT można przeprowadzić pełny cykl polerowania elementów lakierowanych, np. karoserii aut czy frontów meblowych, jak też powierzchni ze stali nierdzewnej. Prezentowana polerka samochodowa może być więc użyta do matowienia, pośredniego szlifowania poszczególnych warstw lakieru oraz do ostatecznego polerowania na wysoki połysk. Jak wiadomo, poszczególne etapy prac wykonuje się różnym osprzętem – gąbkami (z pastami ściernymi czy mleczkami polerskimi) lub futrami polerskimi, które mocuje się na rzep do

talerza o średnicy 180 mm. Z kolei sam talerz montuje się na wrzecionie polerki za pomocą standardowego gwintu M14.

Konstrukcja oparta o szlifierkę kątową

Polerka samochodowa Metabo PE 15-20 RT, podobnie jak większość podobnych elektronarzędzi typu polerka rotacyjna, ma klasyczną konstrukcję, czyli opartą na szlifierce kątowej. W urządzeniu zastosowano 1-fazowy silnik komutatorowy o mocy nominalnej 1500 W (moc użyteczna – 1000 W), który za pomocą przekładni kątowej generuje wysoki moment obrotowy (18 Nm). Jak wiadomo, jego wartość warunkuje efektywność i jakość polerowania, w tym szczególnie na niskich prędkościach obrotowych. W układzie napędowym, który posiada polerka, są układy elektronicznej płynnej regulacji obrotów w zakresie 300-1900/min i ich stabilizacja]i pod zmiennym obciążeniem (Vario-Tacho-Constamatic, skrót. VTC). Dzięki temu rozwiązaniu można optymalnie dobrać prędkość obrotową do wykonywanej operacji polerskiej.

Oprócz elektroniki VTC, w polerce Metabo PE 15-20 RT są układy łagodnego startu oraz RESTART PROTECTION uniemożliwiający niekontrolowane ponowne włączenie urządzenia na skutek wznowienia zasilania w sieci po jego nagłej przerwie. Elektronika chroni także silnik przed przeciążeniem i przegrzaniem. Co ważne, omawiana polerka rotacyjna wyposażona jest w przełącznik przyspieszenia z funkcją blokady na ustawionej prędkości obrotowej, który ułatwia kontrolę szybkości pracy. Niewątpliwie, trwałość polerki Metabo PE 15-20 RT zwiększają automatycznie odłączające się szczotki silnika – w wypadku nadmiernego ich zużycia odłączają zasilanie. Dzięki temu nie dochodzi do uszkodzenia komutatora, którego skutkiem jest konieczność wykonania drogiej wymiany wirnika.

Ergonomia i obsługa

Polerka Metabo PE 15-20 RT ma zwartą obudowę i smukłą głowicę pokrytą miękką okładziną gumową. Urządzenie waży 2,4 kg, a więc stosunkowo niedużo jak na elektronarzędzie typu przewodowa polerka rotacyjna. W długotrwałym polerowaniu nim pomaga ergonomicznie wyprofilowana, przewężana rękojeść główna. Zintegrowano w niej włącznik główny z blokadą uniemożliwiającą przypadkowe uruchomienie. Z kolei uchwyt dodatkowy można mocować zarówno po prawej, jak i lewej stronie głowicy. Sprzęt więc mogą wygodnie obsługiwać zarówno prawo-, jak i leworęczni użytkownicy.

Reasumując, polerka samochodowa Metabo PE 15-20 RT to zaawansowane technicznie urządzenie przeznaczone dla najbardziej wymagających użytkowników. Wykonamy nim w sposób perfekcyjny wszystkie operacje podczas szlifiersko-polerskiego wykańczania powierzchni lakierowanych.

pins

Dane techniczne polerki Metabo PE 15-20 RT

Moc nominalna/użyteczna/napięcie zasilania1500 W/1000 W/230 V
Obroty na biegu jałowym/pod obciążeniem300-1900/1720 min-1
Moment obrotowy18 Nm
Maks. średnica talerza polerskiego/gwint wrzeciona180 mm/M14
Długość kabla4 m
Waga bez kabla2,4 kg
ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments