PODWARSZAWSKIE CENTRUM SZKOLENIOWE MAKITA
W październiku ub.r. Makita otworzyła w naszym kraju swoje nowoczesne Centrum Szkoleniowe zlokalizowane w Brwinowie pod Warszawą. Można w nim nie tylko zapoznać się teoretycznie z urządzeniami oferowanymi przez japoński koncern, ale także nauczyć się nimi prawidłowo i efektywnie pracować.
Centrum Szkoleniowe Makita jest częścią jej podwarszawskiego oddziału, który ma powierzchnię 10.000 m kw. i mieści się
w parku logistycznym MPL Pruszków II w Brwinowie pod Warszawą. Jego centralne położenie w naszym kraju oraz sąsiedztwo autostrady A2 czynią go łatwo dostępnym dla wszystkich polskich klientów japońskiego koncernu. Oprócz centrum szkoleniowego o powierzchni 200 m kw. w skład oddziału wchodzą: centrum logistyczne z magazynem wysokiego składowania (8500 m kw.), salon z ekspozycją wszystkich produktów Makity (400 m kw.) i salą konferencyjno-szkoleniową (200 m kw.), biura (100 m kw.), serwis elektronarzędzi i urządzeń ogrodowych (200 m kw.) oraz zaplecza socjalne (400 m kw.).Po Centrum Szkoleniowym oprowadzał nas Paweł Zając, trener i doradca techniczny w Makita Polska: – Mamy w nim salę wykładową i cztery warsztatowe sale tematyczne, w których prowadzi się zajęcia praktyczne z obróbki materiałów budowalnych, drewnianych i drewnopochodnych oraz stali i metali. Warsztatowe sale tematyczne są bogato wyposażone technicznie w elektronarzędzia i osprzęt Makity oraz materiały testowe do obróbki. Osobną część Centrum stanowi zewnętrzny ogród testowy o powierzchni 240 m kw. Znajduje się on przy budynku, w którym się mieścimy. Rosną w nim różne rośliny, które mogą być obrabiane naszymi urządzeniami ogrodowymi, a więc trawa i krzewy, a także mamy w nim stanowisko testowe dla łańcuchowych pilarek spalinowych i akumulatorowych. Takie wyposażenie techniczne Centrum Szkoleniowego daje nieograniczone możliwości testowania i prezentacji praktycznie wszystkich narzędzi Makity.
Klienci ostateczni i partnerzy handlowi, którzy biorą udział w szkoleniach, mają więc możliwość wypróbowania i przetestowania każdego naszego elektronarzędzia czy akcesorium. To pozwala im znaleźć produkt, który w pełni zaspokaja ich potrzeby.
W swoim Centrum Szkoleniowym Makita organizuje miesięcznie 8–12 szkoleń. – Są one jedno- lub dwudniowe – opowiada Paweł Zając. – W przypadku szkoleń trwających dwa dni w pierwszym odbywają się zajęcia teoretyczne, a w drugim – praktyczne. Jak już wspominałem, szkolimy zarówno handlowców zatrudnionych u naszych dystrybutorów, jak i końcowych użytkowników naszych narzędzi z rzemiosła, budownictwa i przemysłu oraz z branży pielęgnacji terenów zielonych i leśnych. Zajęcia prowadzone są małych grupach liczących 4–8 osób, co pozwala na indywidualne traktowanie naszych kursantów i wyjaśnienie im wszelkich wątpliwości dotyczących eksploatacji czy stosowania produktów Makity. Podczas szkoleń skupiamy się głównie na praktycznych zastosowaniach naszych urządzeń i akcesoriów oraz na bezpieczeństwie pracy. Od września br. rozpoczynamy cykl szkoleń specjalistycznych przeznaczonych dla konkretnej branży, czyli dla dekarzy, stolarzy, meblarzy, wykonawców budowlanych itp. Szkolimy nie tylko partnerów handlowych czy klientów końcowych, ale także naszych handlowców oraz doradców technicznych. Dzięki temu podnosimy jakość naszej pracy i usprawniamy komunikację z rynkiem – konkluduje Paweł Zając.
Reasumując, Centrum Szkoleniowe Makita
jest przykładem kompleksowego podejścia do obsługi partnerów handlowych i klientów końcowych oraz komunikacji z rynkiem. Naszym zdaniem w sposób istotny przyczyni się ono do umocnienia czołowej pozycji japońskiego koncernu na polskim rynku elektronarzędzi i urządzeń ogrodowych.pins