P.S.Trading – 20 lat na polskim rynku

W tym roku P.S. Trading – importer i dystrybutor narzędzi ręcznych i osprzętu do elektronarzędzi – obchodzi jubileusz 20–lecia działalności. Z tej okazji o trudnych początkach, dynamicznym rozwoju, bogatej ofercie przedsiębiorstwa i planach na przyszłość rozmawiamy z właścicielami firmy: Peterem Stolkerem – dyrektorem naczelnym, oraz Julią Stolker – dyrektorem ds. marketingu.

 

 

Kiedy w 1992 r. Peter Stolker postanowił rozpocząć działalność handlową na polskim rynku narzędziowym, podjął się nie lada wyzwania. – Oczywiście zdawałem sobie sprawę, że nie będzie łatwo – wspomina Peter Stolker. – Atmosfera raczkującego w Polsce

kapitalizmu i zupełnie inny styl prowadzenia interesów na tym rynku nie ułatwiały mi zadania. Do tego dochodziła bariera komunikacyjna – zarówno językowa, jak i kulturowa. Ale systematycznie pokonywałem trudności. Poznawałem ludzi, uczyłem się języka i jednocześnie rozwijałem swój biznes. Początkowo koncentrowałem się na imporcie narzędzi ręcznych i akcesoriów z Holandii i dostarczaniu tego sprzętu na warszawski rynek. W drugiej połowie lat 90. przyszedł czas na rozszerzenie zasięgu działalności firmy na całą Polskę oraz gamy oferowanych produktów o polskie, niemieckie i francuskie marki. Kolejna dekada zaowocowała wprowadzeniem na rynek marek własnych i powiększaniem ich oferty zgodnie z oczekiwaniami klientów. Był to również czas systematycznego wzrostu zatrudnienia w firmie i rozbudowywania infrastruktury przedsiębiorstwa. W tej chwili nasza siedziba mieści się w nowoczesnym parku magazynowym Panattoni Park Pruszków w Ołtarzewie. Mamy do dyspozycji 3000 m kw. powierzchni: 350 m kw. zajmują pomieszczenia biurowe, pozostała część to obszerny magazyn. Zatrudniamy łącznie ponad 50 osób.

Oferta firmy obejmuje ponad 4000 pozycji asortymentowych. – Systematycznie rozwijamy gamę naszych produktów, starając się dopasować do ciągle zmieniających się wymagań rynku i potrzeb naszych klientów – wyjaśnia Peter Stolker. – Dbamy o to, aby w naszych magazynach znajdowały się produkty dla różnych grup odbiorców, zróżnicowane cenowo i jakościowo; żeby każdy klient, który do nas trafi, znalazł odpowiednie dla siebie narzędzia i zaopatrzył się w nie kompleksowo. Jesteśmy bardzo elastyczni, dużo rozmawiamy z naszymi kontrahentami i szybko reagujemy na ich potrzeby.

Od kilku lat P.S. Trading koncentruje się w sposób szczególny na rozwoju marek własnych: Condor, Jufisto i Drel. – Naszą pierwszą marką, którą wprowadziliśmy 11 lat temu, jest Condor – wylicza Peter Stolker. – Gama jej produktów obejmuje głównie osprzęt do elektronarzędzi, m.in. wiertła do różnego rodzaju materiałów, frezy, dłuta, otwornice, tarcze tnące, ściernice, szczotki druciane i uchwyty wiertarskie, a także narzędzia ręczne: klucze płaskie, nasadowe i Torx, szczypce do rur i przewodów, młotki, imadła, lutownice elektryczne i wiele innych. Są to produkty dobrej jakości, oferowane szerokiej grupie odbiorców w bardzo atrakcyjnych cenach. Wprowadzenie w 2007 r. kolejnych, bardziej profesjonalnych marek wymusiły na nas wysokie wymagania coraz bardziej świadomych użytkowników. Drel to narzędzia ręczne przeznaczone zarówno dla majsterkowiczów, jak i fachowców używających narzędzi w celach zawodowych. Kryteria funkcjonalne i jakościowe zastosowane przy doborze produktów dla tej marki czynią pracę nimi łatwą, bezpieczną i dokładną. Z kolei Jufisto to linia profesjonalnych produktów stworzona z myślą o użytkownikach, którzy cenią wysoką jakość, funkcjonalność i niezawodność. Do gamy Jufisto trafiają jedynie starannie wyselekcjonowane, spełniające najwyższe kryteria wykonania i jakości produkty. Innowacyjne rozwiązanie technologiczne zastosowane w tej linii czynią pracę szybszą i łatwiejszą, jak też znacznie zwiększają żywotność narzędzi.

Produkty oferowane przez P.S.Trading dostępne są w Polsce oraz poza jej granicami. Jak informuje Peter Stolker, firma sprzedaje swoje towary za pośrednictwem trzech kanałów dystrybucyjnych: – Największy obrót notujemy ze współpracy z dużymi sieciami marketów budowlanych i DIY, takich jak: Castorama, Leroy Merlin, Nomi, Bricomarche, Bricoman. Współpracujemy także z prawie 400 punktami parterskimi w handlu tradycyjnym. W ostatnich kilku latach rozwijamy

również działalność eksportową na inne rynki europejskie. Nasze narzędzia i akcesoria dostępne są w krajach nadbałtyckich, Białorusi, Słowacji, Bułgarii i Niemczech.

Sprzedaż swoich produktów firma wspiera odpowiednimi działaniami marketingowymi. – Nasi kooperanci mogą liczyć na odpowiednie materiały informacyjne, katalogi, ulotki i inne tego typu produkty wspierające sprzedaż – zapewnia Julia Stolker. – Bardzo szybko reagujemy również na wszelkie uwagi i sygnały dotyczące wyglądu produktów. W tej chwili na prośbę naszych partnerów sieciowych zmieniamy nieco kolorystykę opakowań, aby były lepiej widoczne na sklepowych regałach. Staramy się także przygotować ciekawe gadżety dla naszych klientów, a kilka razy w roku organizujemy promocje specjalne. Regularnie uczestniczymy także w targach branżowych: krajowych i zagranicznych. Można nas spotkać na największych światowych targach narzędzi i artykułów metalowych International Hardware Fair, które odbywają się co dwa lata w Kolonii. Jeśli chodzi o polskie imprezy targowe, to niedawno owocnie uczestniczyliśmy w krakowskich targach Eurotool. Na początku każdego roku prezentujemy zaś swoje produkty podczas Międzynarodowych Targów Budownictwa Budma. Już teraz bardzo serdecznie zapraszam wszystkich do odwiedzenia naszego stoiska nr 59 w pawilonie 8A podczas przyszłorocznej edycji tej imprezy, która odbędzie się na przełomie stycznia i lutego w Poznaniu.

Chociaż firma przez 20 lat swojej działalności imponująco się rozwinęła, Peter Stolker zapowiada, że nie zamierza na tym poprzestać. – Mimo niesprzyjającej sytuacji ekonomicznej na świecie nasza firma z dnia na dzień się rozwija, co roku odnotowując wzrost obrotów. Myślę, że dzięki odpowiedniemu zaangażowaniu mojemu i całego zespołu pracowników jesteśmy w stanie osiągnąć znacznie więcej. Nasza sytuacja na polskim rynku jest ustabilizowana, dlatego w najbliższych latach skupimy się na rozwoju eksportu. Chcemy umocnić naszą pozycję na rynkach, na których już jesteśmy i rozpocząć ekspansję na kolejne.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments