Ogólnopolska konferencja Tooltechnic Systems (Polska) Sp. z o.o.

W dniach 9-11 stycznia, w położonym w samym sercu Kotliny Kłodzkiej Zamku na Skale w Trzebieszowicach odbyła się ogólnopolska konferencja partnerów handlowych Tooltechnic Systems (Polska) Sp. z o.o. Podczas spotkania podsumowano ubiegły i wytyczono zadania na 2013 rok.

 

 

 

Pierwszego dnia konferencji odbyła się jej część teoretyczna. Najpierw Maciej Stajkowski, managing director Central & Eastern Europe  w TTS Tooltechnic Systems AG&Co KG odpowiedzialny za kraje Europy Środkowo-Wschodniej, w tym też za Polskę, omówił system dystrybucji produktów marek Festool i Protool na

rynkach polskim i europejskim oraz wspomniał o nowopowstałej organizacji Festool Group łączącej marki Festool i Protool. Następnie Jacek Rybka, prezes Tooltechnic Systems (Polska), przedstawił wyniki marki Festool: – W ub.r. zwiększyliśmy sprzedaż urządzeń marki Festool w stosunku do roku 2011 o ponad 8,5%, co – biorąc pod uwagę obecną sytuację rynkową – jest bardzo dobrym wynikiem. Szczególnie ucieszyła nas rekordowa sprzedaż zagłębiarek, która wzrosła w stosunku do poprzedniego roku o kilkanaście procent. Za kolejne bardzo ważne osiągnięcie marki Festool w 2012 r. Jacek Rybka uznał wzrost aktywności w branży motoryzacyjnej, a także zwiększenie koncentracji na kliencie końcowym, co było możliwe m.in. dzięki wprowadzeniu nowoczesnego systemu CRM – TTS Connect. – System ten umożliwia bardzo ścisłą współpracę między nami a partnerami handlowymi i w konsekwencji efektywniejsze docieranie do klienta końcowego, który pozostaje w centrum naszej uwagi – wyjaśnił Jacek Rybka. – Tooltechnic Systems (Polska) Sp. z o.o. jako jedna z pierwszych spółek należących do TTS Tooltechnic Systems AG&Co KG wprowadziła to rozwiązanie. Jacek Rybka podkreślił również marketingowe znaczenie przestrzeni ekspozycyjnych shop-in-shop i zachęcił partnerów do ich tworzenia w swoich salonach.
Następnie Michał Walczak, dyrektor handlowy Protool w Tooltechnic Systems (Polska) Sp. z o.o., podsumował osiągnięcia marki Protool w 2012 r. i przedstawił nową strukturę działu sprzedaży TTS Polska w kontekście Festool Group: – Ze względu na złożoną sytuację na rynku budowlanym rok 2012 nie był łatwym okresem dla marki Protool. Pomimo dużych perturbacji na rynku, nie dopuściliśmy do spadku obrotów. Rozszerzyliśmy sieć dystrybucji marki Protool o kolejnych 12 partnerów handlowych oraz zintensyfikowaliśmy aktywność rynkową, ściśle współpracując z naszymi partnerami. Uważam, że bezpośredni kontakt z klientem końcowym i aktywna jego obsługa są kluczem do sukcesu marki – konkludował Michał Walczak.
Sytuację w segmencie narzędzi dla motoryzacji na rynku europejskim omówił Uwe Arold – key account manger odpowiedzialny za rozwój branży Automotive w TTS AG & Co KG. Poinformował też o pracach nad nowymi maszynami oraz o testach, którym są one poddawane przed wprowadzeniem na rynek. Podczas omawiania narzędzi pneumatycznych Festool Uwe Arold przedstawił polskim dystrybutorom argumenty skutecznie przekonujące klientów do stosowania ich w warsztatach samochodowych. Na koniec  przedstawił nową generację szlifierek pneumatycznych Lex 3 marki Festool: – Produkty te podczas pracy generują znacznie mniejsze wibracje i hałas w stosunku do ich poprzedników z generacji Lex 2, a także mają dziesięciokrotnie dłuższą żywotność. Swoje wystąpienie Uwe Arold zakończył omówieniem Quality System Partner (QSP): – Jest to system skupiający warsztaty samochodowe, które podczas wykonywania swoich usług korzystają wyłącznie z pomocy produktów marki Festool. Dzięki przystąpieniu do programu mogą one liczyć na nasze nieustanne wsparcie. W tej chwili mamy podpisane umowy z 2 tys. takich partnerów, ale naszym celem jest osiągnięcie liczby 7 tys. QSP do końca 2015 r. Mam nadzieję, że już wkrótce również i w Polsce powstaną takie warsztaty. Następnie osiągnięcia marki Festool na polskim rynku  w branży Automotive omówił Konrad Marciniak – dyrektor handlowy Festool Automotive  systems w Tooltechnic Systems (Polska) Sp. z o.o.
Potem Jerzy Januszewski, kierownik Działu Serwisu, przedstawił zmiany, które w najbliższym czasie zostaną wprowadzone w podległej mu jednostce. Zaś
Tomasz Żurkowski, szef Działu Szkoleń, omówił statystyki uczestnictwa partnerów handlowych Tooltechnic Systems (Polska) w spotkaniach szkoleniowych w 2012 r. oraz nową koncepcję szkoleń, która zostanie wprowadzona w 2013 r. Część teoretyczną konferencji zakończył Mariusz Czajkowski, kierownik Działu Marketingu, podsumowując działania marketingowe w 2012 roku i przedstawiając aktywności na pierwsze półrocze 2013 roku.
Wieczorem organizatorzy zaprosili swoich gości na uroczystą kolację, podczas której najlepsi partnerzy handlowi Tooltechnic Systems Polska zostali uhonorowani pamiątkowymi dyplomami i koszulkami liderów.
Kolejny dzień konferencji również obfitował w wiele atrakcji. Przed południem odbyła się część rekreacyjna spotkania, podczas której miłośnicy białego szaleństwa mieli okazję poszusować po trasach Czarnej Góry. Pozostali goście wzięli udział w wycieczce do Podziemnego Miasta Osówka – ostatniej i zarazem najbardziej rozbudowanej fortyfikacji wojennej na Dolnym Śląsku. W godzinach popołudniowych odbyła się część praktyczna konferencji, podczas której rozegrano konkurencje I Olimpiady Festool Group. Zawodnicy brali udział w sześciu konkurencjach. W każdej z nich o liczbie przyznanych punktów decydował czas wykonania zadania lub jego precyzja. Suma punktów zdobytych w całych zawodach pozwoliła wytypować zwycięzców, dla których grupa ochotników wykonała podium zgodnie z projektem trenera TTS Zdzisława Pająka. Uczestnicy spotkania szczególnie zainteresowani motoryzacją mieli okazję pod okiem doświadczonych fachowców z działu Festool Automotive i przy użyciu najlepszych urządzeń marki Festool naprawić uszkodzone drzwi samochodowe. Konferencję zakończyła zabawa przy ognisku i dźwiękach kapeli góralskiej, podczas której uhonorowano nagrodami zwycięzców I Olimpiady Festool Group.

 

 

 

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments