OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA MARKI MILWAUKEE

W dniach 6-8 listopada w hotelu „Warszawianka” w Jachrance odbyła się ogólnopolska konferencja marki Milwaukee® należącej do portfolio grupy TTI (TechTronic Industries), światowego lidera w segmencie bezprzewodowej technologii narzędziowej.

W konferencji wzięło udział 50 przedstawicieli największych firm dystrybuujących elektronarzędzia, osprzęt i akcesoria marki Milwaukee® w Polsce. Wydarzenie miało na celu przedstawienie dystrybutorom planu działań na kolejne miesiące oraz prezentację innowacyjnych technologii marki oraz nowości produktowych w kategorii elektrosprzętu i akcesoriów. Najpierw Konrad Lewicki, General Manager TTI CEE & CIS Region

at Techtronic Industries, podziękował partnerom handlowym w imieniu teamu marki Milwaukee® za doskonałe wyniki sprzedaży oraz omówił osiągnięcia Grupy TTI w ostatnich ośmiu latach: – Jesteśmy najszybciej rozwijającą się firmą elektronarzędziową na świecie. Odnotowujemy w skali globalnej nieprzerwany wzrost sprzedaży na średniorocznym poziomie wynoszącym 10,6%, co oznacza, że pod względem dynamiki rozwoju biznesu znacznie wyprzedzamy konkurencję – stwierdził Konrad Lewicki. Poinformował również, że w grupie elektronarzędzi, która stanowi 85% obrotów marki Milwaukee®, odnotowano jeszcze wyższy średnioroczny wzrost na poziomie 14,9% i tendencję rosnącą. Świadczy o tym ubiegłoroczne zwiększenie obrotów Milwaukee® o 23%. Udział marki w przychodach działu elektronarzędzi TTI Group osiągnął wartość 71% (21% udziału ma w nich marka Ryobi, zaś 8% AEG). Markę Milwaukee® wyróżnia najwyższy na rynku poziom innowacyjności w dziedzinie elektronarzędzi akumulatorowych klasy 12 i 18 V. Nadprogramowe wzrosty obrotów Milwaukee® osiągnęło w całym regionie wschodnioeuropejskim (Polska, Czechy, Słowacja i Węgry), odnotowując 30-proc. poziom dynamiki sprzedaży. Dzięki temu m.in. oddział Techtronic Industries Eastern Europe uplasował się na 5. miejscu w Grupie TTI. Na ten spektakularny sukces złożyła się duża liczba innowacyjnych rozwiązań wprowadzanych na rynek w ostatnich 10 latach. Wśród nich są zupełnie nowe konstrukcje elektronarzędzi i osprzętu, silników bezszczotkowych, elektroniki sterującej oraz ulepszone modele maszyn i narzędzi. – Celem Milwaukee® jest osiągnięcie pierwszego miejsca na globalnym rynku elektronarzędzi akumulatorowych – podsumował Konrad Lewicki. Potwierdził również deklarację, że sprzedaż profesjonalnych elektronarzędzi i osprzętu marki odbywać się będzie wyłącznie w kanale tradycyjnym.

Konrad Marciniak, Sales Manager Professional Trade Polska w Techtronic Industries Eastern Europe

Osiągnięcia marki Milwaukee® na polskim rynku zaprezentował Konrad Marciniak, Sales Manager Professional Trade Polska w Techtronic Industries Eastern Europe, mówiąc: – W ciągu ostatnich czterech lat rynek elektronarzędzi rozwijał się w Polsce bardzo dynamicznie, osiągając średnioroczny wzrost na poziomie 13,25%. W jeszcze w większym tempie rósł segment elektronarzędzi akumulatorowych. Jego średnioroczny wzrost w latach 2015–18 to 21,25%. Marka Milwaukee® na polskim rynku elektronarzędziowym rosła w tym czasie znacznie szybciej. W opinii Konrada Marciniaka tak dużą dynamikę rozwoju osiągnęła ona m.in. dzięki wprowadzeniu do sprzedaży wielu innowacyjnych produktów. W 2018 r. było to 86 elektronarzędzi i 148 akcesoriów. Zwiększając swój udział na rynku tradycyjnym w Polsce, Milwaukee® zajęło pozycję lidera w sprzedaży elektronarzędzi akumulatorowych. W celu podtrzymania wzrostu obrotów i udziałów rynkowych marka Milwaukee® w przyszłym roku planuje zatrudnienie kolejnych przedstawicieli handlowych i prezenterów doradców technicznych oraz zwiększenie Jobsite Solutions Team (JSS) o następne dwie osoby. JSS team bowiem, koncentrując się na profesjonalnych użytkownikach elektronarzędzi: elektrykach, hydraulikach, mechanikach, wykonawcach budowlanych itd., znacznie przyczynia się do wzrostu sprzedaży produktów marki Milwaukee® w Polsce.

Zuzanna Smolska, zarządzająca działem Customer ServiceNastępnie Zuzanna Smolska, zarządzająca działem Customer Service, przybliżyła plany rozwoju oraz wpływ wprowadzonych udogodnień na komfort i szybkość współpracy z dystrybutorami. Poinformowała, że niedawno oddany do użytku nowy magazyn centralny ma 2-krotnie większą powierzchnię z ponad 10

tys. miejsc paletowych i możliwością realizacji ponad 13.500 linii zamówień dziennie. Dzięki temu w przyszłym roku zostanie zwiększona szybkość obsługi logistycznej partnerów handlowych marki Milwaukee® w całej Europie. Uruchomiona zaś z początkiem br. nowa linia telefoniczna znacznie usprawniła komunikację z klientami. Obecnie wdrażana jest aplikacja CRM, która pozwoli przedstawicielom handlowym na bieżący wgląd w stany magazynowe, ceny i podstawowe dane techniczne produktów oraz umożliwi im składanie zamówień podczas wizyty u partnerów handlowych.

Mariusz Czajkowski, Regional Marketing and Training Manager Milwaukee®

Podczas konferencji nie zabrakło również prezentacji dotyczącej działań marketingowych. Mariusz Czajkowski, Regional Marketing and Training Manager Milwaukee®, przedstawił szerokie spektrum wdrożonych i planowanych działań marketingowych wspomagających dotarcie do klienta końcowego zarówno w punktach sprzedaży, jak i na terenie kraju, a w tym program Heavy Duty Master, BIG RED Tour czy broszurę Heavy Duty NEWS. Poinformował również, że na początku roku, podczas konferencji dystrybutorów Milwaukee® w ramach corocznego cyklu spotkań z partnerami handlowymi w Kopenhadze zaprezentowano nowości, koncentrując się głównie na platformie akumulatorowych elektronarzędzi M12. Ważną aktywnością marketingową Milwaukee® był BIG RED Tour. W jego ramach czerwona ciężarówka z pełnym asortymentem narzędzi odwiedziła 15 miast w Polsce. Ale na tym nie koniec, dystrybutorzy handlowi marki Milwaukee® zostali bowiem wyposażeni w 500 mb. regałów ekspozycyjnych, jak też w obszerny wachlarz materiałów POS (m.in. displaye z osprzętem). Z kolei ze względu na duże zainteresowanie nakład broszury Heavy Duty News zwiększono do 140.000 egzemplarzy. Mariusz Czajkowski zapowiedział także implementację nowej umowy z partnerami prowadzącymi Heavy Duty Center, jak również powstanie centrów akumulatorowych elektronarzędzi M12. – W planach na kolejny rok mamy rozszerzenie programu szkoleniowego, organizację kolejnego BIG RED Tour oraz intensyfikację działań trademarketingowych. Milwaukee® wciąż będzie pojawiać się na najważniejszych targach branżowych oraz zwiększy swoją obecność w mediach społecznościowych – tak Mariusz Czajkowski podsumował strategię marketingową na 2019 r.

Część teoretyczną konferencji zakończyła prezentacja Adama Kiszkiela, Regional Accessories and Hand Tools Manager Milwaukee®. Jej tematem był osprzęt, akcesoria i narzędzia ręczne z portfolio marki Milwaukee® oraz koncepcja ich sprzedaży i odpowiedniego wsparcia marketingowego. Konferencję Milwaukee® zakończyła uroczysta kolacja, na której w rozmowach kuluarowych dyskutowano m.in. o sytuacji na polskim rynku narzędziowym i pespektywach jego dalszego rozwoju.

pins

 

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments