Ogólnopolska konferencja Makity

Na tegoroczną konferencję Makita zaprosiła swoich partnerów handlowych do Dźwirzyna. Spotkanie odbyło się w hotelu HAVET Resort & Spa w dniach 26-27 maja br. W imprezie wzięło udział ponad 150 przedstawicieli dystrybutorów japońskiej marki w Polsce.

 


Konferencję rozpoczął Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o., witając serdecznie wszystkich jej uczestników i informując o programie spotkania. W dalszej części wystąpienia Artur Królikowski omówił wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw oraz ubiegłoroczną sytuację na rynku elektronarzędzi. Japoński koncern odnotował w Polsce w 2011 r. kilkuprocentowy wzrost sprzedaży w segmencie elektronarzędzi i

kilkunastoprocentowy wzrost w segmencie akcesoriów. – Mimo nie najlepszej sytuacji na rynku, a co za tym idzie sporych wahań popytu, nasza spółka utrzymała tendencję wzrostową w sprzedaży swoich marek: Makita, Dolmar oraz Maktec. Ten kilkuprocentowy wzrost uznajemy za sukces, biorąc pod uwagę fakt, że wielu producentów narzędzi odnotowało w ubiegłym roku duże spadki obrotów – stwierdził Artur Królikowski.

Od lewej: Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o, Hiroshi Hoshino – asystent prezesa Makita Sp .z o.o.,

Kenichi Ohara – prezes Makita Polska Sp. z o.o., i Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzeaży Makita Sp. z o.o.


Ważnym punktem spotkania była prezentacja nowości produktowych. Obszernie przedstawili je regionalni koordynatorzy sprzedaży: Zbigniew Kogut i Sławomir Gronuś. Z oferty marki Makita zaprezentowali m.in. nowe młoto-wiertarki (HR2300 i HR2600) oraz młoto-wiertarki z funkcją kucia (HR2610/T, HR2611F/FT), pilarkę LH1200FL, która łączy w sobie funkcje pilarki stołowej i ukośnicy, tarczowe pilarki ręczne (HS6100, HS7100 i HS7101), frezarkę do rowków (PJ7000) i frezarko-wycinarkę (RT0700CX2). Omawianie elektronarzędzi akumulatorowych rozpoczęto od przedstawienia piły posuwowej JR100DZ/DWE i wiertarko-wkrętarki udarowej HP330DWE. Zaprezentowano także: 2-biegową wiertarko-wkrętarkę udarową BHP446RFE, frezarki do rowków (BPJ140Z i BPJ180Z/RFE), odbiornik radiowy BMR050, młoto-wiertarkę SDS-plus BHR243RFE, wkrętarkę BFS451RFE, pilarkę tarczową BHS630Z/RFE, latarkę BML800 oraz młoto-wiertarki SDS-plus z opcją kucia (BHR262RDE, BHR262Z2C, HR262TDWBE). Sporo uwagi poświęcono również akumulatorowym narzędziom wielofunkcyjnym oraz zestawom COMBO, a także gwoździarce pneumatycznej Makita AN902. Podczas prezentacji nie zabrakło również nowości z oferty marki Maktec: wiertarek udarowych (MT870X1, MT811, MT812), akumulatorowych wiertarko-wkrętarek udarowych (MT960E, MT961E), szlifierki oscylacyjnej MT923 oraz dmuchawy MT400. Możliwości robocze prezentowanych narzędzi partnerzy handlowi sprawdzali podczas części praktycznej konferencji.

Jak wiadomo, Makita wspiera w Polsce sportową rywalizację drwali, sponsorując zarówno zawody, jak i zawodników. Jest również głównym sponsorem najlepszej w Polsce drużyny drwali. Tę część aktywności japońskiego koncernu w Polsce omówił Sławomir Gronuś, pełniący funkcję opiekuna firmowej drużyny drwali. Najpierw przedstawił partnerom handlowym zawodników reprezentujących barwy Makity na wielu polskich i międzynarodowych zawodach: Jacka Stochniałka, Tomasza Kowola, Romana Szalę, Kamila Szarmacha. – Podczas zmagań konkursowych zawodnicy muszą nie tylko wykonać swoje zadanie w jak najkrótszym czasie, ale również wykazać się bardzo dużą precyzją operowania piłą łańcuchową – podkreślił Słowomir Gronuś. – Jednakże aby osiągnąć sukces, poza niezwykłymi umiejętnościami, potrzebują odpowiedniego sprzętu. Zapewnienie im najlepszych maszyn i osprzętu oraz wsparcia organizacyjno-logistycznego to nasze zadanie. Przypomnijmy, zawodnicy z teamu japońskiego koncernu startują na piłach łańcuchowych Makita 7901 oraz Dolmar PS 7900 HS i wielokrotnie już na nich wygrywali w Mistrzostwach Polski. Zawody te dzięki ich udziałowi zyskują coraz większy prestiż, a profesjonalne pilarki łańcuchowe Makita i Dolmar są coraz bardziej cenione przez polskich drwali. W ubiegłym roku Roman Szala wygrał XII Międzynarodowe Zawody Drwali w Bobrowej, a Jacek Stochniałek zajął drugie miejsce w kategorii otwartej w Europejskich Zawodach Drwali, które odbyły się w Tucholi. – Zawody te przyniosły nam również dwa pierwsze miejsca w kategorii narodowej, a zajęli je odpowiednio Jacek Stochniałek i Kamil Szarmach –

przypomniał Sławomir Goronuś. – Z Mistrzostw Polski Drwali organizowanych przez SPL nasi zawodnicy również wrócili z medalami. Złoto wywalczył Jacek Stochniałek, a brąz Tomasz Kowol.

Makita nie tylko wspiera zawodników-drwali, ale również kierowcę rajdowego Radosława Typę z Radex Rally Teamu, o którym opowiedział Artur Królikowski: – Radosław Typa rozpoczął swoją karierę kierowcy rajdowego w 2001 r., startując w zawodach okręgowych na fiacie 126p. Konsekwencja, upór i przede wszystkim dobre wyniki pozwoliły mu szybko rozpocząć rywalizację w zawodach wyższej rangi, w tym w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W chwili obecnej Radosław Typa ma na swoim koncie udział w dużej liczbie rajdów odbywających się w Polsce i poza granicami kraju. W wielu z nich zajmował czołowe miejsca. Młody sportowiec był również gościem majowej konferencji. Podczas zajęć praktycznych miłośnicy sportów samochodowych mogli zapytać go o interesujące ich kwestie dotyczące dyscypliny, którą uprawia, jak również przyjrzeć się z bliska rajdowemu mitsubishi, które zaprezentował na placu hotelowym.

Konferencję zakończył uroczysty bankiet, którego wiodącym tematem była kultura i kuchnia Japonii. Uczestnicy spotkania mogli więc nie tylko zapoznać się ze sztukami walki i ich filozofią wywodzącą się z buddyzmu zen, ale także spróbować tradycyjnych japońskich trunków – sake i morelowego wina – oraz skosztować sushi. Organizatorzy dla swoich gości przygotowali także ekspresowy kurs robienia sushi, który spotkał się z dużym zainteresowaniem.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Strategiczna współpraca Festool i 3M

Firmy 3M Company i TTS Tooltechnic Systems AG & Co. KG (producent produktów marki Festool) zapowiedziały 29 lutego br. nawiązanie strategicznej współpracy, której celem jest zaopatrzenie klientów z branży pokolizyjnych napraw samochodów w nowy, kompleksowy system przygotowania i wykańczania powierzchni.

Współpraca ta łączy najlepsze w swojej klasie materiały ścierne 3M i możliwości sprzedaży oraz dystrybucji w skali globalnej z wysokiej jakości zmechanizowanymi narzędziami Festool i technologiami ekstrakcji pyłu oraz pełną obsługą klientów. Ma ta na celu dostarczenie kompleksowego pakietu narzędziowego klientom z wtórnego rynku samochodowego.

W ramach tej strategicznej współpracy firma 3M’s Automotive Aftermarket Division (AAD) stanie się docelowo wyłącznym dostawcą produktów systemów samochodowych zarówno 3M, jak i firmy Festool dla samochodowego rynku wtórnego. Zapowiedziano, że nowy system wystartuje w USA i Kanadzie w roku 2016. W innych krajach zostanie wprowadzony w późniejszym terminie. Nowy system reaguje na wzrastający popyt klientów z branży napraw pokolizyjnych na wysoce efektywne rozwiązania ekstrakcji pyłu typu wszystko w jednym, sprzyjające potrzebie utrzymywania czystszych, bardziej wydajnych i przynoszących większe zyski warsztatów blacharsko-lakierniczych.

Nasza współpraca z Festool Automotive Systems łączy przodującą rolę 3M w technologii materiałów ściernych z wysokiej jakości zmechanizowanymi narzędziami Festool, technologiami ekstrakcji pyłu wraz z obsługą, co pozwala dostarczyć klientom niezrównane rozwiązania w zakresie potrzeb kompletnej pracy bezpyłowej – powiedział Laurie Altman, wiceprezydent i dyrektor generalny 3M’s Automotive Aftermarket Division. – Dzięki temu porozumieniu klienci samochodowego rynku wtórnego będą mieli teraz dostęp do jednego z najbardziej kompleksowych w tej branży pakietów ofert od pojedynczego dostawcy.

Z dumą rozpoczynamy współpracę z 3M w celu zaoferowania systemów wysokiej jakości obróbki powierzchni dla warsztatów blacharsko-lakierniczych – powiedział Christian Oltzscher, chief sales oficer w TTS Tooltechnic Systems AG & Co. KG. – Łącząc światowej klasy pakiety zmechanizowanych narzędzi i materiałów ściernych z fachowością i szerokimi możliwościami dystrybucyjnymi profesjonalistów ds. sprzedaży i usług z 3M, jeszcze lepiej będziemy mogli obsługiwać klientów z samochodowego rynku wtórnego. Naszym celem jest podwyższenie rentowności warsztatów.

3M’s Automotive Aftermarket Division (AAD) obejmuje cały świat, służąc branży samochodowych napraw pokolizyjnych za pośrednictwem ponad 70 filii. 3M AAD posiada głęboką wiedzę branżową i utrzymuje szerokie kontakty ze specjalistami w dziedzinie pokolizyjnych napraw samochodów. Teraz we współpracy z Festool Automotive Systems oferta 3M dla klientów będzie mieć jeszcze większą wartość. Najlepsze w swojej klasie innowacyjne materiały ścierne, w tym nowy materiał 3M™ Cubitron™ II, będą teraz oferowane razem ze zmechanizowanymi narzędziami do przygotowania powierzchni, możliwością ekstrakcji pyłu i obsługą, tworząc jeden z najbardziej efektywnych oraz kompleksowych systemów przygotowania i wykańczania powierzchni w branży reperacji pokolizyjnej samochodów.

Festool od 90 lat jest producentem wysokiej jakości narzędzi do najbardziej wymagających zastosowań. Cieszący się zasłużoną reputacją dotyczącą innowacyjności i jakości produkuje zmechanizowane narzędzia uważane powszechnie za najlepsze na rynku napraw samochodowych, w tym szlifierki pneumatyczne i elektryczne, polerki i dyski szlifierskie oraz pompy ssące i stacje robocze do przygotowania powierzchni. Festool obok istniejących produktów kontynuuje opracowywanie nowej linii „inteligentnych narzędzi”, aby w przyszłości usprawnić w jeszcze większym stopniu naprawypokolizyjne.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Wiosenny Festool Roadshow zakończony sukcesem

Festool Roadshow 2022 odbywał się od 16 do 27 maja i odwiedził 11 miast w Polsce. Pokazano na nim nowe narzędzia, takie jak ukośnica Festool KSC 60.

Nowości Festool

W wydarzeniu wzięli udział fachowcy z branży stolarskiej, meblarskiej, ciesielskiej oraz remontowo-budowlanej. Podczas tegorocznej edycji Roadshow zostały zaprezentowane nowości akumulatorowe Festool z gamy 18 V, w tym ukośnica Festool KSC 60 oraz odkurzacze mobilne CTC SYS i CTC MINI/MIDI. W trakcie wydarzenia odbyły się także pokazy działania technologii SawStop w stolikowej pilarce tarczowej Festool TKS 80 oraz innych elektronarzędzi.

Fachowe porady i konkursy

Na każdym z przystanków do dyspozycji uczestników Roadshow byli doświadczeni doradcy techniczni z Festool Polska, którzy udzielali porad oraz odpowiadali na pytania dotyczące elektronarzędzi Festool, jednym z ich tematów była ukośnica Festool KSC 60 i pozostałe zaprezentowane w tym roku nowości. Aby uatrakcyjnić uczestnictwo w tegorocznym spotkaniu, organizatorzy przygotowali liczne konkursy z nagrodami, gdzie każda osoba, która wzięła udział w konkursie miała szansę zdobycia nagród, takich jak: SYS-Roll (498660) i Sortainer (200119), SYS-Storagebox (499901), Organizer SYS 3 ORG (204854). Podczas tegorocznej trasy można było również sprawdzić pojemność akumulatorów na stanowisku serwisowym. Organizatorzy zapowiedzieli kolejną edycję Roadshow, już jesienią.

opr. HB (mat.Festool)

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu