Ogólnopolska konferencja Makity

Na tegoroczną konferencję Makita zaprosiła swoich partnerów handlowych do Dźwirzyna. Spotkanie odbyło się w hotelu HAVET Resort & Spa w dniach 26-27 maja br. W imprezie wzięło udział ponad 150 przedstawicieli dystrybutorów japońskiej marki w Polsce.

 


Konferencję rozpoczął Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o., witając serdecznie wszystkich jej uczestników i informując o programie spotkania. W dalszej części wystąpienia Artur Królikowski omówił wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw oraz ubiegłoroczną sytuację na rynku elektronarzędzi. Japoński koncern odnotował w Polsce w 2011 r. kilkuprocentowy wzrost sprzedaży w segmencie elektronarzędzi i

kilkunastoprocentowy wzrost w segmencie akcesoriów. – Mimo nie najlepszej sytuacji na rynku, a co za tym idzie sporych wahań popytu, nasza spółka utrzymała tendencję wzrostową w sprzedaży swoich marek: Makita, Dolmar oraz Maktec. Ten kilkuprocentowy wzrost uznajemy za sukces, biorąc pod uwagę fakt, że wielu producentów narzędzi odnotowało w ubiegłym roku duże spadki obrotów – stwierdził Artur Królikowski.

Od lewej: Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o, Hiroshi Hoshino – asystent prezesa Makita Sp .z o.o.,

Kenichi Ohara – prezes Makita Polska Sp. z o.o., i Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzeaży Makita Sp. z o.o.


Ważnym punktem spotkania była prezentacja nowości produktowych. Obszernie przedstawili je regionalni koordynatorzy sprzedaży: Zbigniew Kogut i Sławomir Gronuś. Z oferty marki Makita zaprezentowali m.in. nowe młoto-wiertarki (HR2300 i HR2600) oraz młoto-wiertarki z funkcją kucia (HR2610/T, HR2611F/FT), pilarkę LH1200FL, która łączy w sobie funkcje pilarki stołowej i ukośnicy, tarczowe pilarki ręczne (HS6100, HS7100 i HS7101), frezarkę do rowków (PJ7000) i frezarko-wycinarkę (RT0700CX2). Omawianie elektronarzędzi akumulatorowych rozpoczęto od przedstawienia piły posuwowej JR100DZ/DWE i wiertarko-wkrętarki udarowej HP330DWE. Zaprezentowano także: 2-biegową wiertarko-wkrętarkę udarową BHP446RFE, frezarki do rowków (BPJ140Z i BPJ180Z/RFE), odbiornik radiowy BMR050, młoto-wiertarkę SDS-plus BHR243RFE, wkrętarkę BFS451RFE, pilarkę tarczową BHS630Z/RFE, latarkę BML800 oraz młoto-wiertarki SDS-plus z opcją kucia (BHR262RDE, BHR262Z2C, HR262TDWBE). Sporo uwagi poświęcono również akumulatorowym narzędziom wielofunkcyjnym oraz zestawom COMBO, a także gwoździarce pneumatycznej Makita AN902. Podczas prezentacji nie zabrakło również nowości z oferty marki Maktec: wiertarek udarowych (MT870X1, MT811, MT812), akumulatorowych wiertarko-wkrętarek udarowych (MT960E, MT961E), szlifierki oscylacyjnej MT923 oraz dmuchawy MT400. Możliwości robocze prezentowanych narzędzi partnerzy handlowi sprawdzali podczas części praktycznej konferencji.

Jak wiadomo, Makita wspiera w Polsce sportową rywalizację drwali, sponsorując zarówno zawody, jak i zawodników. Jest również głównym sponsorem najlepszej w Polsce drużyny drwali. Tę część aktywności japońskiego koncernu w Polsce omówił Sławomir Gronuś, pełniący funkcję opiekuna firmowej drużyny drwali. Najpierw przedstawił partnerom handlowym zawodników reprezentujących barwy Makity na wielu polskich i międzynarodowych zawodach: Jacka Stochniałka, Tomasza Kowola, Romana Szalę, Kamila Szarmacha. – Podczas zmagań konkursowych zawodnicy muszą nie tylko wykonać swoje zadanie w jak najkrótszym czasie, ale również wykazać się bardzo dużą precyzją operowania piłą łańcuchową – podkreślił Słowomir Gronuś. – Jednakże aby osiągnąć sukces, poza niezwykłymi umiejętnościami, potrzebują odpowiedniego sprzętu. Zapewnienie im najlepszych maszyn i osprzętu oraz wsparcia organizacyjno-logistycznego to nasze zadanie. Przypomnijmy, zawodnicy z teamu japońskiego koncernu startują na piłach łańcuchowych Makita 7901 oraz Dolmar PS 7900 HS i wielokrotnie już na nich wygrywali w Mistrzostwach Polski. Zawody te dzięki ich udziałowi zyskują coraz większy prestiż, a profesjonalne pilarki łańcuchowe Makita i Dolmar są coraz bardziej cenione przez polskich drwali. W ubiegłym roku Roman Szala wygrał XII Międzynarodowe Zawody Drwali w Bobrowej, a Jacek Stochniałek zajął drugie miejsce w kategorii otwartej w Europejskich Zawodach Drwali, które odbyły się w Tucholi. – Zawody te przyniosły nam również dwa pierwsze miejsca w kategorii narodowej, a zajęli je odpowiednio Jacek Stochniałek i Kamil Szarmach –

przypomniał Sławomir Goronuś. – Z Mistrzostw Polski Drwali organizowanych przez SPL nasi zawodnicy również wrócili z medalami. Złoto wywalczył Jacek Stochniałek, a brąz Tomasz Kowol.

Makita nie tylko wspiera zawodników-drwali, ale również kierowcę rajdowego Radosława Typę z Radex Rally Teamu, o którym opowiedział Artur Królikowski: – Radosław Typa rozpoczął swoją karierę kierowcy rajdowego w 2001 r., startując w zawodach okręgowych na fiacie 126p. Konsekwencja, upór i przede wszystkim dobre wyniki pozwoliły mu szybko rozpocząć rywalizację w zawodach wyższej rangi, w tym w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W chwili obecnej Radosław Typa ma na swoim koncie udział w dużej liczbie rajdów odbywających się w Polsce i poza granicami kraju. W wielu z nich zajmował czołowe miejsca. Młody sportowiec był również gościem majowej konferencji. Podczas zajęć praktycznych miłośnicy sportów samochodowych mogli zapytać go o interesujące ich kwestie dotyczące dyscypliny, którą uprawia, jak również przyjrzeć się z bliska rajdowemu mitsubishi, które zaprezentował na placu hotelowym.

Konferencję zakończył uroczysty bankiet, którego wiodącym tematem była kultura i kuchnia Japonii. Uczestnicy spotkania mogli więc nie tylko zapoznać się ze sztukami walki i ich filozofią wywodzącą się z buddyzmu zen, ale także spróbować tradycyjnych japońskich trunków – sake i morelowego wina – oraz skosztować sushi. Organizatorzy dla swoich gości przygotowali także ekspresowy kurs robienia sushi, który spotkał się z dużym zainteresowaniem.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Takie wyjazdy tylko z Nortonem! Szkolenie dla dystrybutorów firmy Saint-Gobain HPM Polska we Włoszech

Rzym, kiedyś centrum wielkiego imperium, od tysięcy lat przyciąga poetów, artystów i podróżników z całego świata. Tym razem miasto szalonego Kaliguli, ponadczasowego Felliniego i boskiej Sophie Loren odwiedzili uczestnicy wyjazdu organizowanego przez firmę Saint-Gobain HPM Polska – producenta narzędzi ściernych znanych głównie pod marką Norton.

Firma Saint-Gobain zaprosiła na tę imprezę 14 swoich klientów. Wyjazd, zorganizowany w formule szkolenia połączonego ze zwiedzaniem Rzymu, był wyrazem podziękowania za owocną współpracę. Już pierwszego dnia wszystkich uczestników spotkała nie lada atrakcja – zwiedzanie miasta kultowymi skuterami Vespa. Dzięki nim,

wzorem starych włoskich filmów, można było przemykać urokliwymi uliczkami tego niesamowitego miasta, unikając stania w przeogromnych korkach.

Drugi dzień pobytu rozpoczął się od wyjazdu do fabryki Saint Gobain położonej w bardzo nietypowym miejscu – urokliwym Parku Narodowym w miejscowości Colledara. Uczestnicy mogli prześledzić proces produkcji narzędzi ściernych oraz wziąć udział w krótkim szkoleniu. W drodze powrotnej świetną okazją do odpoczynku był pobyt w słynnym kompleksie pałacowym Villa d’Este w Tivoli, arcydziele architektury oraz projektowania ogrodów wpisanym na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Trzeci dzień rozpoczął się od wizyty w klasycznej włoskiej pizzerii, w której uczestnicy mogli skosztować własnoręcznie przygotowanej pizzy. Przyspieszony kurs kulinarny przeprowadzili prawdziwi mistrzowie włoskiej kuchni. Po południu zaplanowano zwiedzanie głównych atrakcji Rzymu: Koloseum, Watykanu oraz Forum Romanum. Czas do pożegnalnej kolacji uczestnicy wyjazdu spędzili, zwiedzając słynny plac Campo de Fiori oraz popijając espresso w urokliwych włoskich kawiarniach. Wyjazd zakończył się czwartego dnia. Krótko po śniadaniu uczestnicy wrócili do Warszawy, z żalem żegnając Wieczne Miasto, jego wyjątkową atmosferę oraz liczne atrakcje. 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

METABO ROADSHOW 2019

Tegoroczna wiosna dla Metabo Polska minęła w rytmie podróży. Niemiecki producent zaplanował bowiem na maj 2019 roku narzędziowe tournée. W ciągu kilku tygodni ciężarówka z kontenerem wypakowanym narzędziami Metabo przejechała po Polsce kilka tysięcy kilometrów, odwiedziła 19 miejscowości, a w wydarzeniu uczestniczyło kilkuset klientów.

Podczas kilku tygodni Metabo Roadshow odwiedziło 19 miast. Impreza trwała od godzin porannych i kończyła się o 16.00. – To przedsięwzięcie było dla nas sporym wyzwaniem logistycznym i marketingowym – informuje Marek Kistowski, dyrektor ds. marketingu Metabo Polska. – Przygotowania do Roadshow 2019 zaczynaliśmy już w 2018 r. Kontener przyjechał do nas z Włoch, ale to my

odpowiadaliśmy za przygotowanie jego wystroju i szaty graficznej. Należało też skoordynować działanie naszych zespołów, które podróżowały po Polsce z kierowcą ciężarówki, oraz partnerów handlowych, którzy nas gościli – wyjaśnia Marek Kistowki.

rhdr

Scenariusz każdego eventu zakładał pokazy narzędzi i możliwość ich przetestowania na żywo. – W końcu to przedsięwzięcie, które zorganizowaliśmy dla naszych klientów. Przecież dystrybutorzy i nasi menedżerowie doskonale znają naszą ofertę – tłumaczy Marek Kistowski. Podczas Roadshow Metabo zaprezentowało m.in.: nową linię narzędzi zasilanych akumulatorami 12 V, a także całą linię 18 V. – Klienci mieli możliwość sprawdzenia wydajności nowych akumulatorów LiHD – informuje Marek Kistowski. – Żeby nie zanudzać informacjami z katalogów, przygotowaliśmy dla nich kilka niespodzianek. Najodważniejsi z naszych gości mieli możliwość sprawdzenia, jak pracuje wkrętarka Metabo BS 18 LTX-3 BL Q wyposażona w przekładnię PowerX3. Fajnie było obserwować zdziwienie na ich twarzach, gdy niepozorna maszyna bez trudu umieszczała w kłodzie wkręty ciesielskie o długości pół metra. Było też miejsce na współzawodnictwo – odwiedzający stoiska w ramach Roadshow mogli sprawdzić się w demontażu szlifierki kątowej na czas, a także w przykręcaniu i odkręcaniu kół przy użyciu zakrętaka udarowego. Nasi specjaliści, którzy na co dzień obsługują przemysł, zaprezentowali nowe szlifierki akumulatorowe, a także pokazali w praktyce, jakie oszczędności i inne korzyści wynikają z przejścia na zasilanie bateryjne. Można było się też zapoznać z nowościami linii 18 V: kompresorem napędzanym za pośrednictwem silnika bezszczotkowego, oświetleniem LED czy bardziej rozrywkową częścią naszej oferty – radioodbiornikami z funkcją DAB+ i Bluetooth.

Paweł Dawidowicz, dyrektor handlowy Metabo Polska, uważa, że tegoroczne Roadshow było też ukłonem w stronę polskich partnerów handlowych niemieckiej firmy. – Zależy nam, aby wspierać tych, którzy razem z nami dostarczają klientom maszyny marki Metabo. Dostarczamy rozwiązania, które w swoich kategoriach są bezkonkurencyjne, ale to sprawna i elastyczna sieć handlowa pozwala nam trafiać z nimi do klientów końcowych. Tegoroczne Metabo Roadshow było mocnym wsparciem działań marketingowych i sprzedażowych prowadzonych przez naszych partnerów handlowych – konkluduje Paweł Dawidowicz.

MK

 

 

 

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu