Ogólnopolska konferencja Makity

Na tegoroczną konferencję Makita zaprosiła swoich partnerów handlowych do Dźwirzyna. Spotkanie odbyło się w hotelu HAVET Resort & Spa w dniach 26-27 maja br. W imprezie wzięło udział ponad 150 przedstawicieli dystrybutorów japońskiej marki w Polsce.

 


Konferencję rozpoczął Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o., witając serdecznie wszystkich jej uczestników i informując o programie spotkania. W dalszej części wystąpienia Artur Królikowski omówił wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw oraz ubiegłoroczną sytuację na rynku elektronarzędzi. Japoński koncern odnotował w Polsce w 2011 r. kilkuprocentowy wzrost sprzedaży w segmencie elektronarzędzi i

kilkunastoprocentowy wzrost w segmencie akcesoriów. – Mimo nie najlepszej sytuacji na rynku, a co za tym idzie sporych wahań popytu, nasza spółka utrzymała tendencję wzrostową w sprzedaży swoich marek: Makita, Dolmar oraz Maktec. Ten kilkuprocentowy wzrost uznajemy za sukces, biorąc pod uwagę fakt, że wielu producentów narzędzi odnotowało w ubiegłym roku duże spadki obrotów – stwierdził Artur Królikowski.

Od lewej: Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o, Hiroshi Hoshino – asystent prezesa Makita Sp .z o.o.,

Kenichi Ohara – prezes Makita Polska Sp. z o.o., i Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzeaży Makita Sp. z o.o.


Ważnym punktem spotkania była prezentacja nowości produktowych. Obszernie przedstawili je regionalni koordynatorzy sprzedaży: Zbigniew Kogut i Sławomir Gronuś. Z oferty marki Makita zaprezentowali m.in. nowe młoto-wiertarki (HR2300 i HR2600) oraz młoto-wiertarki z funkcją kucia (HR2610/T, HR2611F/FT), pilarkę LH1200FL, która łączy w sobie funkcje pilarki stołowej i ukośnicy, tarczowe pilarki ręczne (HS6100, HS7100 i HS7101), frezarkę do rowków (PJ7000) i frezarko-wycinarkę (RT0700CX2). Omawianie elektronarzędzi akumulatorowych rozpoczęto od przedstawienia piły posuwowej JR100DZ/DWE i wiertarko-wkrętarki udarowej HP330DWE. Zaprezentowano także: 2-biegową wiertarko-wkrętarkę udarową BHP446RFE, frezarki do rowków (BPJ140Z i BPJ180Z/RFE), odbiornik radiowy BMR050, młoto-wiertarkę SDS-plus BHR243RFE, wkrętarkę BFS451RFE, pilarkę tarczową BHS630Z/RFE, latarkę BML800 oraz młoto-wiertarki SDS-plus z opcją kucia (BHR262RDE, BHR262Z2C, HR262TDWBE). Sporo uwagi poświęcono również akumulatorowym narzędziom wielofunkcyjnym oraz zestawom COMBO, a także gwoździarce pneumatycznej Makita AN902. Podczas prezentacji nie zabrakło również nowości z oferty marki Maktec: wiertarek udarowych (MT870X1, MT811, MT812), akumulatorowych wiertarko-wkrętarek udarowych (MT960E, MT961E), szlifierki oscylacyjnej MT923 oraz dmuchawy MT400. Możliwości robocze prezentowanych narzędzi partnerzy handlowi sprawdzali podczas części praktycznej konferencji.

Jak wiadomo, Makita wspiera w Polsce sportową rywalizację drwali, sponsorując zarówno zawody, jak i zawodników. Jest również głównym sponsorem najlepszej w Polsce drużyny drwali. Tę część aktywności japońskiego koncernu w Polsce omówił Sławomir Gronuś, pełniący funkcję opiekuna firmowej drużyny drwali. Najpierw przedstawił partnerom handlowym zawodników reprezentujących barwy Makity na wielu polskich i międzynarodowych zawodach: Jacka Stochniałka, Tomasza Kowola, Romana Szalę, Kamila Szarmacha. – Podczas zmagań konkursowych zawodnicy muszą nie tylko wykonać swoje zadanie w jak najkrótszym czasie, ale również wykazać się bardzo dużą precyzją operowania piłą łańcuchową – podkreślił Słowomir Gronuś. – Jednakże aby osiągnąć sukces, poza niezwykłymi umiejętnościami, potrzebują odpowiedniego sprzętu. Zapewnienie im najlepszych maszyn i osprzętu oraz wsparcia organizacyjno-logistycznego to nasze zadanie. Przypomnijmy, zawodnicy z teamu japońskiego koncernu startują na piłach łańcuchowych Makita 7901 oraz Dolmar PS 7900 HS i wielokrotnie już na nich wygrywali w Mistrzostwach Polski. Zawody te dzięki ich udziałowi zyskują coraz większy prestiż, a profesjonalne pilarki łańcuchowe Makita i Dolmar są coraz bardziej cenione przez polskich drwali. W ubiegłym roku Roman Szala wygrał XII Międzynarodowe Zawody Drwali w Bobrowej, a Jacek Stochniałek zajął drugie miejsce w kategorii otwartej w Europejskich Zawodach Drwali, które odbyły się w Tucholi. – Zawody te przyniosły nam również dwa pierwsze miejsca w kategorii narodowej, a zajęli je odpowiednio Jacek Stochniałek i Kamil Szarmach –

przypomniał Sławomir Goronuś. – Z Mistrzostw Polski Drwali organizowanych przez SPL nasi zawodnicy również wrócili z medalami. Złoto wywalczył Jacek Stochniałek, a brąz Tomasz Kowol.

Makita nie tylko wspiera zawodników-drwali, ale również kierowcę rajdowego Radosława Typę z Radex Rally Teamu, o którym opowiedział Artur Królikowski: – Radosław Typa rozpoczął swoją karierę kierowcy rajdowego w 2001 r., startując w zawodach okręgowych na fiacie 126p. Konsekwencja, upór i przede wszystkim dobre wyniki pozwoliły mu szybko rozpocząć rywalizację w zawodach wyższej rangi, w tym w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W chwili obecnej Radosław Typa ma na swoim koncie udział w dużej liczbie rajdów odbywających się w Polsce i poza granicami kraju. W wielu z nich zajmował czołowe miejsca. Młody sportowiec był również gościem majowej konferencji. Podczas zajęć praktycznych miłośnicy sportów samochodowych mogli zapytać go o interesujące ich kwestie dotyczące dyscypliny, którą uprawia, jak również przyjrzeć się z bliska rajdowemu mitsubishi, które zaprezentował na placu hotelowym.

Konferencję zakończył uroczysty bankiet, którego wiodącym tematem była kultura i kuchnia Japonii. Uczestnicy spotkania mogli więc nie tylko zapoznać się ze sztukami walki i ich filozofią wywodzącą się z buddyzmu zen, ale także spróbować tradycyjnych japońskich trunków – sake i morelowego wina – oraz skosztować sushi. Organizatorzy dla swoich gości przygotowali także ekspresowy kurs robienia sushi, który spotkał się z dużym zainteresowaniem.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Nowy sklep Hilti Center w Gdańsku

Firma Hilti, lider w dziedzinie systemowych rozwiązań dla branży budowlanej, uruchomiła kolejny nowoczesny sklep Hilti Center (HC). Nowy sklep mieści się w Gdańsku przy al. Grunwaldzkiej 303D. Podczas uroczystego otwarcia, które odbyło się 15 maja, klienci mogli wypróbować rozwiązania Hilti oraz uczestniczyć w licznych konkursach z nagrodami.

 

 

Nowo otwarte HC to drugi po Warszawie sklep flagowy Hilti, powstały w oparciu o nową korporacyjną filozofię podejścia do klienta. Jej podstawą jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów i zapewnienie im maksymalnego komfortu zakupów. W sklepie dostępna jest

kompletna oferta produktowa i usługowa firmy, a prezentacja produktów pozwala na intuicyjne skompletowanie całego systemu niezbędnego do realizacji projektu. Dzięki specjalnie przygotowanym stanowiskom demonstracyjnym klienci mogą także samodzielnie przetestować produkty oraz uzyskać fachową pomoc od pracowników. W nowo otwartym sklepie można również sprawdzić stan akumulatorów do urządzeń bezprzewodowych oraz podpisać umowę długoterminowego najmu elektronarzędzi w ramach program „Zarządzanie Flotą Urządzeń Hilti”. W niedalekiej przyszłości Hilti Center w Gdańsku będzie zapewniać także dostawy bezpośrednie dla klientów na terenie całego Trójmiasta. Towar trafi na miejsce budowy tego samego dnia, którego zostanie zamówiony.
– Cieszymy się, że klienci z Trójmiasta mogą już doświadczyć nowej jakości Hilti – powiedziała Anna Pańkowska, dyrektor kanałów sprzedaży w Hilti (Poland) Sp. z o.o. – Lokalizacja naszego sklepu w Gdańsku została wybrana ze względu na potencjał rozwoju branży budowlanej w Trójmieście. Dzięki dogodnemu położeniu przy jednej z głównych trójmiejskich arterii oraz dużemu parkingowi klienci będą mogli z łatwością skorzystać z bogatej oferty Hilti. W planach firmy jest otwarcie kolejnych flagowych sklepów w największych miastach w Polsce.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

HIKOKI ZASTĄPI MARKĘ HITACHI. KONFERENCJA PARTNERÓW HANDLOWYCH HITACHI POWER TOOLS POLSKA

27 października w hotelu Double Tree by Hilton w Warszawie odbyła się konferencja najlepszych partnerów handlowych Hitachi Power Tools Polska. Głównym newsem konferencji była informacja o zmianie marki elektronarzędzi HITACHI na HiKOKI i nazwy firmy z Hitachi Koki Co., Ltd. na Koki Holdings Co., Ltd.

Hitachi_kof_2017-5

Tegoroczna konferencja wieńczyła 20-lecie działalności Hitachi Power Tools Polska na naszym rynku. Otworzył ją główny moderator spotkania, Mateusz Kaczmarski, na co dzień kierownik marketingu w Hitachi Power Tools Polska. Jako pierwszy przemówił w języku

polskim Tetsushi Morinaga, prezes zarządu Hitachi Power Tools Polska. Podziękował wszystkim partnerom handlowym za przybycie oraz udział w konferencji i dotychczasową wieloletnią owocną współpracę. Zaprosił do jej kontynowania i życzył powodzenia w życiu osobistym oraz przedsięwzięciach biznesowych. Następnie o osiągnięciach Hitachi na polskim rynku elektronarzędziowym w okresie 20 lat jej istnienia opowiedział Wojciech Jagielski, dyrektor handlowy Hitachi Power Tools Polska. – Od samych początków działalności na polskim rynku staramy się budować naszą wiarygodność – tak aby partnerzy mogli z nami bezpiecznie wiązać swoją przyszłość. Chcemy z nimi, pomimo dużych zawirowań na rynku, w dalszym ciągu osiągać sukcesy i wspólnie oraz stabilnie rozwijać biznes. Dziękuję więc wszystkim partnerom za 20 lat owocnej współpracy. W ostatnich dwóch latach Hitachi wprowadziło 65 nowych produktów w technologii akumulatorowej. Większość z nich odniosła olbrzymie sukcesy rynkowe. Dzięki nim m.in. rośniemy znacznie szybciej niż rynek. Obecnie dysponujemy najbardziej zaawansowanymi technologiami, m.in. silnikami bezszczotkowymi, które mogą być zasilane akumulatorowo i przewodowo, oferujemy 3-letnią, bezwględną gwarancję na ogniwa Li-Ion Dzięki zaawansowanym technologiom i urządzeniom wysokiej jakości w wielu segmentach rynku elektronarzędzi zajmujemy czołowe miejsce, m.in. w mieszarkach, piłach łańcuchowych, w młotach kujących, wiercąco-kujących, szlifierkach kątowych czy taśmowych. Nasze atuty to profesjonalna sieć sprzedaży w Polsce, 2500 patentów, w tym obejmujących technologię silników bezszczotkowych, i znaczna przewaga technologiczna nad konkurencją, 70 lat doświadczeń w konstruowaniu maszyn przemysłowych, silny partner kapitałowy KKR nastawiony na rozwój technologiczny i podbój rynku, a do tego przełomowa technologia MultiVOLT gwarantująca elektronarzędziom akumulatorowym moc odpowiadającą 1000-watowym maszynom przewodowym, unikatowa 3-letnia gwarancja na akumulatory, gwarantowane 1500 cykli ich ładowania oraz 3-letnia opcjonalna gwarancja na maszyny – konkludował Wojciech Jagielski.

Tetsushi Morinaga, prezes zarządu Hitachi Power Tools Polska

Następnie o nowych technologiach akumulatorowych i elektronarzędziach opowiedział Aki Yahagi z Europejskiej centrali Hitachi. Przedstawił nową platformę akumulatorów MultiVOLT, która rozszerza zastosowania narzędzi bezprzewodowych. Oferuje ona dwa napięcia zasilania: 18 i 36 V. To zaś pozwala stosować akumulatory MultiVOLT zamiennie do elektronarzędzi klas 18 i 36 V. W przyszłym roku w ślad za systemem MultiVOLT pojawią się w ofercie Hitachi maszyny 36-woltowe oferujące dużą moc, tj. rzędu 1000 W. Będą to szlifierki kątowe, młotowiertarki, ukośnice, wiertarko-wkrętarki, pilarki tarczowe, itd. Będziemy omawiali je szczegółowo w kolejnych wydania „Gazety Narzędziowej” i na portalnarzedzi.pl.

Wojciech Jagielski, dyrektor handlowy Hitachi Power Tools Polska

Prezentację nowych technologii uzupełnił Mateusz Kaczmarski informacjami o kalendarzu wprowadzania ich na polski rynek. Zapowiedział też uruchomienie w Polsce w grudniu lub styczniu 2018 roku sklepu internetowego Hitachi oraz omówił strategie współpracy z dystrybutorami specjalistycznymi. – Staramy się do każdego swojego partnera z handlu specjalistycznego podchodzić indywidualnie, bo uważamy, że jego sukces jest naszym sukcesem – konkludował Mateusz Kaczmarski.
Kulminacyjnym momentem konferencji było wystąpienie Tetsushi Morinaga. Prezes najpierw opowiedział o osiągnięciach elektronarzędziowej marki Hitachi w czasie 70 lat jej istnienia i korzyściach wejścia koncernu Hitachi KOKI w

struktury amerykańskiego funduszu kapitałowego KKR. Następnie poinformował o zmianie marki i nazwy firmy będących tego konsekwencją, mówiąc: – Mam zaszczyt zakomunikować, że z dniem 1 czerwca 2018 roku nastąpi zmiana nazwy spółki Hitachi Koki Co., Ltd. na Koki Holdings Co., Ltd. Równocześnie marki elektronarzędzi HITACHI oraz Hitachi Koki zostaną zastąpione przez HiKOKI (wymawiane „hai-koh-key”). Na rynku nowa marka HiKOKI pojawi się w dniu 1 października 2018 roku. Poza samą nazwą, nie nastąpią żadne zmiany w produktach, czyli wytwarzanych elektronarzędziach. Chciałbym tu podkreślić, że ich design, konstrukcja i wysoka jakość wykonania nie ulegną żadnym zmianom. Nie zostanie też zmieniona ich dystrybucja oraz obsługa posprzedażna, ani zasady współpracy z partnerami handlowymi. Nowa nazwa spółki i marka HiKOKI wpisują się w naszą ambitną strategię międzynarodowego wzrostu, której celem jest zapewnienie trwałego, globalnego rozwoju Hitachi Koki w blisko 100 krajach na świecie. Marka HiKOKI została stworzona w oparciu o trzy podstawowe zasady, którymi kieruje się spółka, takie jak: innowacyjność technologiczna zwiększająca wydajność, niezawodność urządzeń produkowanych od 70 lat oraz nowy potencjał rozwoju na rynku dzięki współpracy partnerskiej z KKR.
Konferencję zakończył uroczysty bankiet, na którym pamiątkowymi statuetkami nagrodzono najlepszych dealerów Hitachi Power Tools Polska. Wieczór uświetnił spektakl muzyczno-taneczno-artystyczny Broadway Exclusive, część bakietową zaś – zespół muzyczny Drugi Tydzień.

Mateusz Kaczmarski, kierownik marketingu w Hitachi Power Tools Polska

Hitachi_kof_2017-4
pins

 

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu