Ogólnopolska konferencja Makity

Na tegoroczną konferencję Makita zaprosiła swoich partnerów handlowych do Dźwirzyna. Spotkanie odbyło się w hotelu HAVET Resort & Spa w dniach 26-27 maja br. W imprezie wzięło udział ponad 150 przedstawicieli dystrybutorów japońskiej marki w Polsce.

 


Konferencję rozpoczął Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o., witając serdecznie wszystkich jej uczestników i informując o programie spotkania. W dalszej części wystąpienia Artur Królikowski omówił wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw oraz ubiegłoroczną sytuację na rynku elektronarzędzi. Japoński koncern odnotował w Polsce w 2011 r. kilkuprocentowy wzrost sprzedaży w segmencie elektronarzędzi i

kilkunastoprocentowy wzrost w segmencie akcesoriów. – Mimo nie najlepszej sytuacji na rynku, a co za tym idzie sporych wahań popytu, nasza spółka utrzymała tendencję wzrostową w sprzedaży swoich marek: Makita, Dolmar oraz Maktec. Ten kilkuprocentowy wzrost uznajemy za sukces, biorąc pod uwagę fakt, że wielu producentów narzędzi odnotowało w ubiegłym roku duże spadki obrotów – stwierdził Artur Królikowski.

Od lewej: Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o, Hiroshi Hoshino – asystent prezesa Makita Sp .z o.o.,

Kenichi Ohara – prezes Makita Polska Sp. z o.o., i Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzeaży Makita Sp. z o.o.


Ważnym punktem spotkania była prezentacja nowości produktowych. Obszernie przedstawili je regionalni koordynatorzy sprzedaży: Zbigniew Kogut i Sławomir Gronuś. Z oferty marki Makita zaprezentowali m.in. nowe młoto-wiertarki (HR2300 i HR2600) oraz młoto-wiertarki z funkcją kucia (HR2610/T, HR2611F/FT), pilarkę LH1200FL, która łączy w sobie funkcje pilarki stołowej i ukośnicy, tarczowe pilarki ręczne (HS6100, HS7100 i HS7101), frezarkę do rowków (PJ7000) i frezarko-wycinarkę (RT0700CX2). Omawianie elektronarzędzi akumulatorowych rozpoczęto od przedstawienia piły posuwowej JR100DZ/DWE i wiertarko-wkrętarki udarowej HP330DWE. Zaprezentowano także: 2-biegową wiertarko-wkrętarkę udarową BHP446RFE, frezarki do rowków (BPJ140Z i BPJ180Z/RFE), odbiornik radiowy BMR050, młoto-wiertarkę SDS-plus BHR243RFE, wkrętarkę BFS451RFE, pilarkę tarczową BHS630Z/RFE, latarkę BML800 oraz młoto-wiertarki SDS-plus z opcją kucia (BHR262RDE, BHR262Z2C, HR262TDWBE). Sporo uwagi poświęcono również akumulatorowym narzędziom wielofunkcyjnym oraz zestawom COMBO, a także gwoździarce pneumatycznej Makita AN902. Podczas prezentacji nie zabrakło również nowości z oferty marki Maktec: wiertarek udarowych (MT870X1, MT811, MT812), akumulatorowych wiertarko-wkrętarek udarowych (MT960E, MT961E), szlifierki oscylacyjnej MT923 oraz dmuchawy MT400. Możliwości robocze prezentowanych narzędzi partnerzy handlowi sprawdzali podczas części praktycznej konferencji.

Jak wiadomo, Makita wspiera w Polsce sportową rywalizację drwali, sponsorując zarówno zawody, jak i zawodników. Jest również głównym sponsorem najlepszej w Polsce drużyny drwali. Tę część aktywności japońskiego koncernu w Polsce omówił Sławomir Gronuś, pełniący funkcję opiekuna firmowej drużyny drwali. Najpierw przedstawił partnerom handlowym zawodników reprezentujących barwy Makity na wielu polskich i międzynarodowych zawodach: Jacka Stochniałka, Tomasza Kowola, Romana Szalę, Kamila Szarmacha. – Podczas zmagań konkursowych zawodnicy muszą nie tylko wykonać swoje zadanie w jak najkrótszym czasie, ale również wykazać się bardzo dużą precyzją operowania piłą łańcuchową – podkreślił Słowomir Gronuś. – Jednakże aby osiągnąć sukces, poza niezwykłymi umiejętnościami, potrzebują odpowiedniego sprzętu. Zapewnienie im najlepszych maszyn i osprzętu oraz wsparcia organizacyjno-logistycznego to nasze zadanie. Przypomnijmy, zawodnicy z teamu japońskiego koncernu startują na piłach łańcuchowych Makita 7901 oraz Dolmar PS 7900 HS i wielokrotnie już na nich wygrywali w Mistrzostwach Polski. Zawody te dzięki ich udziałowi zyskują coraz większy prestiż, a profesjonalne pilarki łańcuchowe Makita i Dolmar są coraz bardziej cenione przez polskich drwali. W ubiegłym roku Roman Szala wygrał XII Międzynarodowe Zawody Drwali w Bobrowej, a Jacek Stochniałek zajął drugie miejsce w kategorii otwartej w Europejskich Zawodach Drwali, które odbyły się w Tucholi. – Zawody te przyniosły nam również dwa pierwsze miejsca w kategorii narodowej, a zajęli je odpowiednio Jacek Stochniałek i Kamil Szarmach –

przypomniał Sławomir Goronuś. – Z Mistrzostw Polski Drwali organizowanych przez SPL nasi zawodnicy również wrócili z medalami. Złoto wywalczył Jacek Stochniałek, a brąz Tomasz Kowol.

Makita nie tylko wspiera zawodników-drwali, ale również kierowcę rajdowego Radosława Typę z Radex Rally Teamu, o którym opowiedział Artur Królikowski: – Radosław Typa rozpoczął swoją karierę kierowcy rajdowego w 2001 r., startując w zawodach okręgowych na fiacie 126p. Konsekwencja, upór i przede wszystkim dobre wyniki pozwoliły mu szybko rozpocząć rywalizację w zawodach wyższej rangi, w tym w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W chwili obecnej Radosław Typa ma na swoim koncie udział w dużej liczbie rajdów odbywających się w Polsce i poza granicami kraju. W wielu z nich zajmował czołowe miejsca. Młody sportowiec był również gościem majowej konferencji. Podczas zajęć praktycznych miłośnicy sportów samochodowych mogli zapytać go o interesujące ich kwestie dotyczące dyscypliny, którą uprawia, jak również przyjrzeć się z bliska rajdowemu mitsubishi, które zaprezentował na placu hotelowym.

Konferencję zakończył uroczysty bankiet, którego wiodącym tematem była kultura i kuchnia Japonii. Uczestnicy spotkania mogli więc nie tylko zapoznać się ze sztukami walki i ich filozofią wywodzącą się z buddyzmu zen, ale także spróbować tradycyjnych japońskich trunków – sake i morelowego wina – oraz skosztować sushi. Organizatorzy dla swoich gości przygotowali także ekspresowy kurs robienia sushi, który spotkał się z dużym zainteresowaniem.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Synergia w działaniu – Maszynowy.eu i Lange Łukaszuk

Wrocławski importer narzędzi – firma Lange Łukaszuk – wzbogaciła się o kolejny punkt partnerski na terenie rodzimego miasta. Logo programu Mega Partner zawisło nad witryną sklepu Maszynowy.eu znajdującego się we Wrocławiu przy ulicy Kosmonautów 222b.

 

 

Firma powstała w 2006 r. Początkowo, ze względu na wykształcenie i doświadczenie zawodowe właściciela, przedsiębiorstwo zajmowało się wyłącznie sprzedażą maszyn. – Wtedy na rynku była nisza, niewiele osób znało się na tym i potrafiło przekazać swoją wiedzę, doradzić i zapoznać klienta ze sprzętem. Dlatego postanowiłem się z tym zmierzyć – wspomina Rafał Liberski, właściciel firmy. – Wraz z rozwijającym się rynkiem pojawiła się

grupa klientów poszukujących firm, które będą w stanie sprostać ich wymaganiom i zaopatrywać je kompleksowo. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom stopniowo poszerzyliśmy ofertę o kolejne grupy asortymentowe: narzędzia ręczne, elektronarzędzia, urządzenia pneumatyczne, sprzęt spawalniczy.

Maszynowy.eu wyróżnia sprzęt, jaki oferuje odbiorcom. To nie są narzędzia popularne, ale takie, które zadowolą naprawdę wymagającego profesjonalistę. Jak mówi właściciel, firma ma trzy podstawowe priorytety dotyczące współpracy z klientami: kompleksowość oferty, szybkość reakcji i satysfakcja odbiorcy. – Nie ma rzeczy, której nie jesteśmy w stanie znaleźć dla klienta, ani jakości, której nie moglibyśmy podnieść. Nie chcemy sprzedawać sprzętu masowego, a jedynie ten z wyższej półki. Sprzęty tanie, marketowe przeznaczone są dla innego typu odbiorcy, u nas klient znajdzie fachowe doradztwo, profesjonalną obsługę i najlepszy sprzęt – dodaje Rafał Liberski.

Oferta firmy skierowana jest głównie do klientów przemysłowych. – Ponad 70% naszych odbiorców to przedsiębiorstwa, firmy, narzędziownie. Bardzo istotnym elementem naszej działalności jest sprzedaż dotacyjna i kompleksowa obsługa firm, które zaczynają działalność. Otwieramy się na klienta i jesteśmy w stanie zaopatrzyć go w cały sprzęt, którego potrzebuje, również w nietypowy czy trudno dostępny – podkreśla Rafał Liberski.

Nowy salon sprzedaży, będący jednocześnie punktem partnerskim Lange Łukaszuk, powstał z myślą o lokalnych odbiorcach. Punkt mieści się przy jednej z głównych dróg wylotowych Wrocławia, niedaleko autostrady, w miejscu, gdzie miasto bardzo intensywnie rozwija się, powstają nowe osiedla. To stwarza możliwości rozwoju i dotarcia do nowych klientów, również indywidualnych. Klienci, zadowoleni z obsługi, zaczęli polecać sobie firmę. – To dla nas bardzo ważne, bo świat jest mały i dobra opinia rozchodzi się szybko, a zła jeszcze szybciej. Dlatego trzeba robić wszystko, żeby sprostać wymaganiom klientów i zasłużyć na ich pozytywną opinię – mówi Rafał Liberski.

Ważnym elementem strategii sprzedaży firmy Maszynowy.eu jest również sklep internetowy.
– Dzięki korzystnym cenom, ale przede wszystkim elastycznemu podejściu do oczekiwań klienta zdobyliśmy wielu odbiorców stale zaopatrujących się w naszym sklepie – opowiada właściciel. – Stosunkowo często zdarza nam się oferować klientowi inny sprzęt niż początkowo zamierzał kupić. Bardzo często w trakcie rozmowy uzyskujemy informację do czego ma być przeznaczone dane narzędzie i staramy się, aby było ono optymalnie dobrane do potrzeb użytkownika.

Maszynowy.eu od początku swojego istnienia współpracuje z Lange Łukaszuk. W ofercie ma wszystkie marki wrocławskiego dystrybutora: Abraboro, AS Schwabe, Benning, Bondhus, Collomix, Felo, Hervisa, Jokari, Kress, Marcrist, Novus, NWS, Perles, Proxxon, Sola, Starmix i Steinel. Ich ekspozycja w salonie zajmuje 8 regałów. – Tę współpracę bardzo sobie cenimy, ponieważ strategia Lange Łukaszuk podejścia do nas jako do klienta jest zbieżna z naszym traktowaniem odbiorców – klonkluduje Rafał Liberski. – Można więc powiedzieć, że nasze działania są synergiczne. Szybkość działania Lange Łukaszuk, jak również elastyczność, przekłada się na szybkość naszego działania. A są to niepodważalne atuty, które w istotny sposób wpływają na szeroko pojętą przewagę konkurencyjną. W dzisiejszych czasach wygrywa się informacją, szybkością i jakością obsługi. Wierzę, że współpracując z Lange Łukaszuk wygraną mamy w zasięgu ręki.

 

loading="lazy" src="https://portalnarzedzi.pl/img/uploads/IMG_9721.JPG" alt="" width="500" height="333"/>

 

 

Zdjęcie na początku artykułu: Od lewej: Dariusz Kapek – dyrektor handlowy  w Lange Łukaszuk (LŁ), Rafał Liberski – właściciel firmy Maszynowy.eu, i Łukasz Mroczkowski – regionalny koordynator sprzedaży wLŁ

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

KONKURS! Przygotuj najlepszą ekspozycję produktów Stanley i wygraj narzędzia za grosze

Z okazji 50. rocznicy miary Stanley PowerLock firma Stanley Black & Decker organizuje konkurs, w którym każdy uczestnik otrzyma unikalną miarę z limitowanej edycji złotych miar PowerLock 50 lat. Nagrodami głównymi będzie 15 zestawów narzędzi Stanley.

Marka Stanley rozpoczęła konkurs na najlepszą ekspozycję swoich produktów w małopowierzchniowych sklepach oferujących narzędzia oraz elektronarzędzia. W każdej z trzech edycji wyłonionych zostanie 5 zwycięzców. Nagrodami głównymi będą pakiety kilkudziesięciu narzędzi Stanley: ogólny, mechaniczny, ciesielski, ślusarsko – hydrauliczny i wykończeniowy. Ponadto, każdy uczestnik konkursu, otrzyma jedną z 1000 miar Stanley z niedostępnej w sklepach, jubileuszowej wersji

PowerLock 50 LAT.

Konkurs Stanley rozpoczął się 19 sierpnia 2013 r. i potrwa do 15 listopada 2013 r. W tym czasie odbędą się 3 edycje tematyczne:

  • I edycja „Elektronarzędzia Stanley FatMax” trwa od 19 sierpnia do 13 września 2013 r. (ostateczny termin nadsyłania zdjęć: 20 września 2013 r.)
  • II edycja „Narzędzia ogólnobudowlane i laserowe urządzenia pomiarowe Stanley” potrwa od 16 września do 18 października 2013 r. (ostateczny termin nadsyłania: zdjęć 25 października 2013 r.)
  • III edycja „Skrzynie, warsztaty i systemy przechowywania Stanley” potrwa od 21 października do 15 listopada 2013 r. (ostateczny termin nadsyłania zdjęć: 22 listopada 2013 r.)

Aby wziąć udział w konkursie należy przesłać mailem zdjęcie ekspozycji produktów Stanley. Wszystkie zdjęcia zostaną ocenione przez kilkuosobowe jury, które wyłoni zwycięzców. Podstawowymi kryteriami oceny będą: atrakcyjność i czytelność ekspozycji dla klienta ostatecznego, liczba eksponowanych produktów Stanley oraz inwencja i oryginalność.
Rozstrzygnięcie każdej edycji konkursu i powiadomienie laureatów o zwycięstwie nastąpi w terminie 7 dni roboczych od daty ostatecznego nadesłania zdjęć. Uczestnicy oraz laureaci jednej edycji mogą brać udział w każdej z dwóch pozostałych edycji konkursu. Warunkiem otrzymania nagrody głównej będzie jej zakup za kwotę od 0,88 groszy netto do 1,20 zł netto w zależności od wybranego pakietu. Więcej informacji na temat konkursu oraz regulamin znajdują się na stronie: http://www.stanleyworks.pl/powerlock50.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu