Ogólnopolska konferencja Makity

Na tegoroczną konferencję Makita zaprosiła swoich partnerów handlowych do Dźwirzyna. Spotkanie odbyło się w hotelu HAVET Resort & Spa w dniach 26-27 maja br. W imprezie wzięło udział ponad 150 przedstawicieli dystrybutorów japońskiej marki w Polsce.

 


Konferencję rozpoczął Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o., witając serdecznie wszystkich jej uczestników i informując o programie spotkania. W dalszej części wystąpienia Artur Królikowski omówił wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw oraz ubiegłoroczną sytuację na rynku elektronarzędzi. Japoński koncern odnotował w Polsce w 2011 r. kilkuprocentowy wzrost sprzedaży w segmencie elektronarzędzi i

kilkunastoprocentowy wzrost w segmencie akcesoriów. – Mimo nie najlepszej sytuacji na rynku, a co za tym idzie sporych wahań popytu, nasza spółka utrzymała tendencję wzrostową w sprzedaży swoich marek: Makita, Dolmar oraz Maktec. Ten kilkuprocentowy wzrost uznajemy za sukces, biorąc pod uwagę fakt, że wielu producentów narzędzi odnotowało w ubiegłym roku duże spadki obrotów – stwierdził Artur Królikowski.

Od lewej: Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o, Hiroshi Hoshino – asystent prezesa Makita Sp .z o.o.,

Kenichi Ohara – prezes Makita Polska Sp. z o.o., i Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzeaży Makita Sp. z o.o.


Ważnym punktem spotkania była prezentacja nowości produktowych. Obszernie przedstawili je regionalni koordynatorzy sprzedaży: Zbigniew Kogut i Sławomir Gronuś. Z oferty marki Makita zaprezentowali m.in. nowe młoto-wiertarki (HR2300 i HR2600) oraz młoto-wiertarki z funkcją kucia (HR2610/T, HR2611F/FT), pilarkę LH1200FL, która łączy w sobie funkcje pilarki stołowej i ukośnicy, tarczowe pilarki ręczne (HS6100, HS7100 i HS7101), frezarkę do rowków (PJ7000) i frezarko-wycinarkę (RT0700CX2). Omawianie elektronarzędzi akumulatorowych rozpoczęto od przedstawienia piły posuwowej JR100DZ/DWE i wiertarko-wkrętarki udarowej HP330DWE. Zaprezentowano także: 2-biegową wiertarko-wkrętarkę udarową BHP446RFE, frezarki do rowków (BPJ140Z i BPJ180Z/RFE), odbiornik radiowy BMR050, młoto-wiertarkę SDS-plus BHR243RFE, wkrętarkę BFS451RFE, pilarkę tarczową BHS630Z/RFE, latarkę BML800 oraz młoto-wiertarki SDS-plus z opcją kucia (BHR262RDE, BHR262Z2C, HR262TDWBE). Sporo uwagi poświęcono również akumulatorowym narzędziom wielofunkcyjnym oraz zestawom COMBO, a także gwoździarce pneumatycznej Makita AN902. Podczas prezentacji nie zabrakło również nowości z oferty marki Maktec: wiertarek udarowych (MT870X1, MT811, MT812), akumulatorowych wiertarko-wkrętarek udarowych (MT960E, MT961E), szlifierki oscylacyjnej MT923 oraz dmuchawy MT400. Możliwości robocze prezentowanych narzędzi partnerzy handlowi sprawdzali podczas części praktycznej konferencji.

Jak wiadomo, Makita wspiera w Polsce sportową rywalizację drwali, sponsorując zarówno zawody, jak i zawodników. Jest również głównym sponsorem najlepszej w Polsce drużyny drwali. Tę część aktywności japońskiego koncernu w Polsce omówił Sławomir Gronuś, pełniący funkcję opiekuna firmowej drużyny drwali. Najpierw przedstawił partnerom handlowym zawodników reprezentujących barwy Makity na wielu polskich i międzynarodowych zawodach: Jacka Stochniałka, Tomasza Kowola, Romana Szalę, Kamila Szarmacha. – Podczas zmagań konkursowych zawodnicy muszą nie tylko wykonać swoje zadanie w jak najkrótszym czasie, ale również wykazać się bardzo dużą precyzją operowania piłą łańcuchową – podkreślił Słowomir Gronuś. – Jednakże aby osiągnąć sukces, poza niezwykłymi umiejętnościami, potrzebują odpowiedniego sprzętu. Zapewnienie im najlepszych maszyn i osprzętu oraz wsparcia organizacyjno-logistycznego to nasze zadanie. Przypomnijmy, zawodnicy z teamu japońskiego koncernu startują na piłach łańcuchowych Makita 7901 oraz Dolmar PS 7900 HS i wielokrotnie już na nich wygrywali w Mistrzostwach Polski. Zawody te dzięki ich udziałowi zyskują coraz większy prestiż, a profesjonalne pilarki łańcuchowe Makita i Dolmar są coraz bardziej cenione przez polskich drwali. W ubiegłym roku Roman Szala wygrał XII Międzynarodowe Zawody Drwali w Bobrowej, a Jacek Stochniałek zajął drugie miejsce w kategorii otwartej w Europejskich Zawodach Drwali, które odbyły się w Tucholi. – Zawody te przyniosły nam również dwa pierwsze miejsca w kategorii narodowej, a zajęli je odpowiednio Jacek Stochniałek i Kamil Szarmach –

przypomniał Sławomir Goronuś. – Z Mistrzostw Polski Drwali organizowanych przez SPL nasi zawodnicy również wrócili z medalami. Złoto wywalczył Jacek Stochniałek, a brąz Tomasz Kowol.

Makita nie tylko wspiera zawodników-drwali, ale również kierowcę rajdowego Radosława Typę z Radex Rally Teamu, o którym opowiedział Artur Królikowski: – Radosław Typa rozpoczął swoją karierę kierowcy rajdowego w 2001 r., startując w zawodach okręgowych na fiacie 126p. Konsekwencja, upór i przede wszystkim dobre wyniki pozwoliły mu szybko rozpocząć rywalizację w zawodach wyższej rangi, w tym w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W chwili obecnej Radosław Typa ma na swoim koncie udział w dużej liczbie rajdów odbywających się w Polsce i poza granicami kraju. W wielu z nich zajmował czołowe miejsca. Młody sportowiec był również gościem majowej konferencji. Podczas zajęć praktycznych miłośnicy sportów samochodowych mogli zapytać go o interesujące ich kwestie dotyczące dyscypliny, którą uprawia, jak również przyjrzeć się z bliska rajdowemu mitsubishi, które zaprezentował na placu hotelowym.

Konferencję zakończył uroczysty bankiet, którego wiodącym tematem była kultura i kuchnia Japonii. Uczestnicy spotkania mogli więc nie tylko zapoznać się ze sztukami walki i ich filozofią wywodzącą się z buddyzmu zen, ale także spróbować tradycyjnych japońskich trunków – sake i morelowego wina – oraz skosztować sushi. Organizatorzy dla swoich gości przygotowali także ekspresowy kurs robienia sushi, który spotkał się z dużym zainteresowaniem.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Naszym priorytetem jest klient. Ogólnopolska konferencja partnerów handlowych SNA Europe-Poland

W dniach 25-27 czerwca br. SNA Europe-Poland gościło swoich partnerów handlowych na konferencji  zorganizowanej w Dworze Kombornia Hotel & SPA położonym koło Krosna. W spotkaniu, oprócz zaproszonych gości, wzięli udział pracownicy SNA Europe.

Spotkanie  otworzył Piotr Nowak, dyrektor zarządzający i członek zarządu SNA Europe – Poland Sp. z o.o., przywitał wszystkich gości i omówił plan spotkania. Następnie głos zabrał Ronny de Wever, dyrektor regionalny w SNA Europe: – W tym roku mamy dobrą sytuację rynkową. W większości europejskich krajów, w których jesteśmy obecni, nastąpił wzrost PKB. To pozwala nam pozytywnie patrzeć w najbliższą przyszłość, ponieważ istnieje udowodniony bezpośredni

związek między trendem PKB i kondycją przemysłu, a co za tym idzie, również branżą narzędziową w każdym państwie. Coraz lepsza sytuacja ekonomiczna całej grupy SNA Europe, w tym również oddziału w Polsce, potwierdza tę teorię. Ten dynamiczny wzrost przychodów zawdzięczamy również naszym partnerom w Polsce. Dlatego, korzystając z okazji, chciałbym podziękować im za duży wkład pracy i życzyć kolejnych wspólnych sukcesów.

 

Następnie głos zabrał Piotr Nowak. Przedstawił politykę handlową i marketingową SNA Europe w Polsce: – Wszystkie nasze starania idą w kierunku sprostania oczekiwaniom naszych partnerów. Chcemy być gotowi na zmiany dokonujące się na co dzień w gospodarce, a co za tym idzie, wprowadzać wyższe standardy dobrej współpracy. Naszym priorytetem jest klient, a atutem fakt, iż SNA Europe w swoich narzędziach dostarcza  rozwiązania  podnoszące produktywność. Pozwalają na to ciągłe doskonalenie produktów, doradztwo techniczne, krótki czas dostawy, mocna pozycja w kluczowych segmentach rynku, wiarygodność finansowa, przemyślana strategia marketingowa, które są możliwe dzięki korporacyjnej tożsamości europejskiego partnera w przemyśle narzędziowym. W swojej działalności dużą wagę przykładamy do zrozumienia rynku i poznania jego zmieniających się uwarunkowań. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nasza przyszłość zależy od dobrych relacji z dystrybutorami i użytkownikami naszych narzędzi marki Bahco i Irimo. Mówiąc to, mam na myśli współpracę opartą na wzajemnym zrozumieniu i szacunku. W praktyce dnia codziennego oznacza to silne wsparcie dystrybutorów poprzez wspólną pracę w terenie, dostosowywanie ofert do potrzeb, co ma na celu satysfakcję klienta i użytkownika. Przypomnę, że nasza tożsamość ma cztery mocne filary w postaci marek: korporacyjnej SNA Europe i narzędziowych Bahco, Irimo i Lindström. Mottem marki SNA Europe jest wspomniane już bycie europejskim partnerem z przemysłu narzędziowego. Marką Bahco, która swoimi korzeniami sięga 1850 r., oznaczyliśmy narzędzia ręczne, pneumatyczne i urządzenia oraz piły taśmowe z najwyższej półki przeznaczone dla przemysłu, motoryzacji, budownictwa, sadownictwa i ogrodnictwa. Wśród nich znajdują się tzw. produkty szyte na miarę (wózki narzędziowe wraz z wyposażeniem, które przyszły użytkownik może za pomocą przyjaznej aplikacji skonfigurować samodzielnie, tak aby odpowiadały jego potrzebom). Nadal wyróżnia nas na rynku narzędzi ręcznych marka Bahco, a w tym grupa narzędzi ERGO™ charakteryzująca się najwyższym stopniem ergonomii. Kolejna marka Irimo to ekonomiczna marka narzędziowa przeznaczona dla przemysłu, charakteryzująca się bardzo korzystną relacją ceny do jakości. Naszą ofertę w Polsce uzupełniają narzędzia precyzyjne z najwyższej półki produkowane pod marką Lindström. Wszystkie narzędzia i piły taśmowe produkujemy w Europie, gdzie mamy 10 fabryk, oraz w Ameryce Południowej w Argentynie. Dysponujemy trzema centrami logistycznymi w Europie i jednym w Ameryce Południowej. SNA Europe stawia na najwyższą jakość dostarczanych produktów, w tym obsługi naszych klientów i pod tym względem nie uznajemy żadnego kompromisu – konkludował Piotr Nowak.

Nowości z oferty marki Bahco zaprezentował Remigiusz Sylwestrzak, key account manager w SNA Europe – Poland: – Mamy bardzo szeroką ofertę narzędzi Bahco przeznaczoną dla wielu działów gospodarki: przemysłu, transportu, budownictwa i ogrodnictwa. Obejmuje ona 24 tys. pozycji asortymentowych. Produkujemy je od ponad 150 lat w Europie, co oznacza ogromne doświadczenie i jednocześnie najwyższą jakość. Jako producent dbamy o ergonomię naszych narzędzi. W tym celu opracowaliśmy specjalną

11-punktową procedurę.

Spośród wielu nowości, które zaprezentował Remigiusz Sylwestrzak, należy wymienić: rozszerzenie Bahco Ergo Tool Management System (BETMS) o m.in. możliwość laserowego znakowania narzędzi i wycinania pianek na własne narzędzia użytkownika; wkrętaki ERGO™ (w tym izolowane), szczypce boczne ERGO™, szczypce nastawne 7224, przyrząd do wyciągania gwoździ, klucze wielofunkcyjne służące do otwierania i zamykania specjalnych mechanizmów zabezpieczających różnego rodzaju gabloty, kabiny, kasety, skrzynki i urządzenia techniczne, w których najczęściej znajdują się bezpieczniki, przełączniki, włączniki itp. W grupie nowości nie zabrakło też kluczy pneumatycznych, które spełniają wysokie wymagania mechaników zajmujących się serwisem i naprawą samochodów osobowych oraz ciężarowych, BOOSTERa 12V 800A, samochodowego podnośnika aluminiowego 1,5T BH1A1500 i lamp warsztatowych oraz walizek serwisowych (narzędzia te omówimy w następnych numerach „Gazety Narzędziowej”).

 

O piłach taśmowych Bahco oraz o problemach ich sprzedaży i prawidłowego doboru mówił Tomasz Otręba, national band-saws manager w SNA Europe – Poland. – Jak wiadomo, piły taśmowe to jeden z najważniejszych produktów marki Bahco. Dlatego odpowiedzią Bahco na ciągłe obniżanie cen i jakości taśm oraz idącą z tym w parze eliminację doradztwa technicznego jest nasza dbałość o wysoką jakość i produktywność pił taśmowych oraz zagwarantowanie doradztwa technicznego na najwyższym poziomie, gdyż tylko to pozwala prawidłowo dobrać użytkownikom tego typu narzędzie do wykonywanych operacji – powiedział Tomasz Otręba. Następnie omówił technikę sprzedaży pił taśmowych, której główną składową jest rozpoznanie specyficznych potrzeb klientów. Warto tu wspomnieć, że istotną wartością dodaną oferowaną przez SNA Europe przed doborem piły jest możliwość nieodpłatnego przeglądu stanu technicznego przecinarek według 12-punktowego testu. W tym celu Tomasz Otręba zaproponował partnerom handlowym SNA Europe-Poland narzędziowe wyposażenie specjalisty piłowego. Potem omówił program komputerowy BandCalc służący do doboru i optymalizacji parametrów cięcia piłami taśmowymi. Oprogramowanie to pomaga dobrać wszystkie parametry cięcia dla zadanego materiału, kształtu i wielkości obrabianego detalu z uwzględnieniem preferencji użytkownika. Zawiera też bogate biblioteki materiałowe oraz dane o najpopularniejszych przecinarkach taśmowych.

 

Następnie Tomasz Otręba przedstawił nowości z segmentu pił taśmowych wprowadzanych przez markę Bahco w 2014 r.: nową piłę TOP Fabricator do cięcia profili konstrukcyjnych i rur, którą charakteryzuje nowy sposób rozwiedzenia zębów, zmodyfikowana geometria oraz szersza dostępność uzębienia o różnych podziałkach (np. 5/7 czy 8/11), nowe modele taśmy węglikowej TCT (do stali wysokostopowych), TCZ (do wałków utwardzanych powierzchniowo) oraz TCA (do aluminium), nowe modele taśm bimetalicznych Sandflex Cobra – PRX do cięcia produkcyjnego szerokiej gamy materiałów, a także King Cobra P9000 produkowaną metodą metalurgii proszkowej do stali wysokostopowych oraz nowe wykonanie taśmy ogólnego zastosowania 3850/M42-Multi-Cut. Tomasz Otręba przypomniał unikatowość zastosowania taśmy Sandflex Easy Cut™ przeznaczonej do cięcia uniwersalnego, która daje możliwość obróbki różnych materiałów. Swoje wystąpienie zakończył krótkim omówieniem pił taśmowych Bahco przeznaczonych do cięcia drewna ze szczególnym naciskiem na korzyści wynikające z zastosowania taśm bimetalicznych oferowanych pod nazwą Woodflex. Jako kolejny zabrał głos Piotr Bogdanow, pruning manager w SNA Europe – Poland. Omówił ofertę narzędzi Bahco przeznaczonych dla ogrodnictwa i sadownictwa.
Merytoryczną część konferencji Bahco zakończył bankiet w restauracji hotelowej, podczas którego odbyło się wiele konkursów, m.in. na dokładność cięcia piłą płatnicą Bahco oraz na szybkość składania pił

taśmowych. Zwycięzcy zostali nagrodzeni drobnymi praktycznymi upominkami. Następnego dnia uczestnicy spotkania wzięli udział w zajęciach sportowych. Był paintball, strzelanie z łuku oraz rzuty do tarczy bronią ręczną. Po obiedzie wszyscy udali się na zwiedzanie Krosna. Byli m.in. w Centrum Dziedzictwa Szkła Krosno, gdzie poznali tradycję i metody produkcji szkła w krośnieńskich hutach. Konferencję zakończył wieczorny grill, podczas którego żywo dyskutowano o problemach branży narzędziowej.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Rusza III edycja Akademii Wynalazców im. Roberta Boscha

W poniedziałek 21 stycznia 2013 roku rozpoczęła się trzecia edycja programu edukacyjnego dla uczniów warszawskich i wrocławskich szkół gimnazjalnych, obejmująca warsztaty kreatywne i konkurs na wynalazek. Projekt prowadzony przez firmę Robert Bosch przy współpracy z Politechniką Warszawską i Wrocławską wsparły także Polska Akademia Nauk i Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej. W tym roku organizatorzy przygotowali nowe atrakcje, nie tylko dla młodzieży.

 

Jak działa giroskop? Czym różni się aerodynamika w Formule 1 od zwykłych pojazdów? Co to jest inżynieria materiałowa i dlaczego odgrywa tak ważną rolę w procesie projektowania wynalazków? Jak otrzymać czyste srebro,

wykorzystując do tego glukozę lub kwas mrówkowy? – to tylko niektóre tematy tegorocznych warsztatów. Już po raz trzeci w ramach programu edukacyjnego Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha gimnazjaliści będą mieli okazję odwiedzić Politechnikę Warszawską i Wrocławską oraz uczestniczyć w niecodziennych zajęciach poświęconych nauce i technice. Każdy uczeń weźmie udział w trzech warsztatach, podczas których pod okiem przedstawicieli Studenckich Kół Naukowych będzie mógł w praktyce wykorzystać wiedzę teoretyczną. W tej edycji odbędą się też dwa warsztaty na temat własności intelektualnej i ochrony patentów w Urzędzie Patentowym RP.

 

 

– Sukces dotychczasowych dwóch edycji utwierdza nas w przekonaniu, że Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha jest dla uczniów nie tylko źródłem wiedzy technicznej, ale przede wszystkim inspiracją do samodzielnego i kreatywnego myślenia – powiedziała Krystyna Boczkowska, Prezes Zarządu Robert Bosch Sp. z o.o. – Program zachęca do praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu nauk ścisłych, a prototypy wynalazków, które powstają w jego trakcie, są doskonałym dowodem na nieograniczoną pomysłowość i zapał młodych ludzi.

Wiedza zdobyta podczas warsztatów może zainspirować do kreatywnego myślenia i przygotować gimnazjalistów do wzięcia udziału w drugiej części programu, czyli konkursie na wynalazek. Uczniowie mogą zgłaszać pomysły na urządzenia przyjazne dla środowiska, ekonomiczne w produkcji i możliwe do szerokiego zastosowania. – Na warsztatach na Politechnikach uczniowie mogą się poczuć jak prawdziwi naukowcy czy wynalazcy – powiedział Łukasz Kałucki, koordynator programu. – Być może, takie doświadczenie zachęci ich do wyboru technicznych kierunków studiów.

Nowości w III edycji Akademii obejmują rozszerzenie działalności Klubu Absolwenta, m.in. o warsztaty w siedzibie firmy Bosch czy spotkania współorganizowane z partnerami programu. Na stronie internetowej www.akademiawynalazcow.edu.pl pojawią się nowe zakładki: „Who is who” poświęcona młodym wynalazcom oraz „Kreatywna szkoła” dla szkół, których uczniowie zakwalifikowali się do konkursu na wynalazek. Przewidziane są także dodatkowe atrakcje dla nauczycieli, np. konkurs na scenariusz lekcji.

 

 

Zapisy na warsztaty w ramach Akademii Wynalazców im. Roberta Boscha trwają do 28 lutego 2013 roku. Nauczyciele mogą rejestrować swoich podopiecznych, wypełniając formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie  programu www.akademiawynalazcow.edu.pl. Uczniowie zgłaszający swoje pomysły do konkursu na wynalazek muszą uczestniczyć w organizowanych w marcu i kwietniu warsztatach. Udział w Akademii jest bezpłatny, a finałowe zespoły mogą liczyć na dofinansowanie na etapie przygotowywania prototypów wynalazków. Zwieńczeniem programu będzie wyłonienie zwycięzców konkursu na pomysł wynalazku w obu miastach podczas gal finałowych w czerwcu 2013 roku.

Trzecia edycja programu jest prowadzona pod patronatem honorowym Polskiej Akademii Nauk, Urzędu Patentowego RP, rektorów politechnik warszawskiej i wrocławskiej i we współpracy ze studenckimi kołami naukowymi działającymi przy obu uczelniach. Patronat medialny nad projektem objęły redakcje: PAP Nauka w Polsce, Młody Technik, Viktor Gimnazjalista, Radio LUZ, Radio Kampus, Portal „Edukacja Internet Dialog”.

Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha to program edukacyjny dla gimnazjalistów prowadzony przez firmę Robert Bosch od 2011 r. Celem projektu jest popularyzacja wśród młodzieży przedmiotów ścisłych – matematyki, fizyki, techniki oraz zainteresowanie jej uczelniami technicznymi, co może skutkować w przyszłości zwiększeniem kadry inżynierskiej w Polsce oraz przyczynić się do promocji uzdolnionych młodych osób. Dotychczas w projekcie wzięło udział 1500 uczniów, którzy zgłosili blisko 60 pomysłowychwynalazków.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu