Ogólnopolska konferencja Makity

Na tegoroczną konferencję Makita zaprosiła swoich partnerów handlowych do Dźwirzyna. Spotkanie odbyło się w hotelu HAVET Resort & Spa w dniach 26-27 maja br. W imprezie wzięło udział ponad 150 przedstawicieli dystrybutorów japońskiej marki w Polsce.

 


Konferencję rozpoczął Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o., witając serdecznie wszystkich jej uczestników i informując o programie spotkania. W dalszej części wystąpienia Artur Królikowski omówił wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw oraz ubiegłoroczną sytuację na rynku elektronarzędzi. Japoński koncern odnotował w Polsce w 2011 r. kilkuprocentowy wzrost sprzedaży w segmencie elektronarzędzi i

kilkunastoprocentowy wzrost w segmencie akcesoriów. – Mimo nie najlepszej sytuacji na rynku, a co za tym idzie sporych wahań popytu, nasza spółka utrzymała tendencję wzrostową w sprzedaży swoich marek: Makita, Dolmar oraz Maktec. Ten kilkuprocentowy wzrost uznajemy za sukces, biorąc pod uwagę fakt, że wielu producentów narzędzi odnotowało w ubiegłym roku duże spadki obrotów – stwierdził Artur Królikowski.

Od lewej: Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o, Hiroshi Hoshino – asystent prezesa Makita Sp .z o.o.,

Kenichi Ohara – prezes Makita Polska Sp. z o.o., i Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzeaży Makita Sp. z o.o.


Ważnym punktem spotkania była prezentacja nowości produktowych. Obszernie przedstawili je regionalni koordynatorzy sprzedaży: Zbigniew Kogut i Sławomir Gronuś. Z oferty marki Makita zaprezentowali m.in. nowe młoto-wiertarki (HR2300 i HR2600) oraz młoto-wiertarki z funkcją kucia (HR2610/T, HR2611F/FT), pilarkę LH1200FL, która łączy w sobie funkcje pilarki stołowej i ukośnicy, tarczowe pilarki ręczne (HS6100, HS7100 i HS7101), frezarkę do rowków (PJ7000) i frezarko-wycinarkę (RT0700CX2). Omawianie elektronarzędzi akumulatorowych rozpoczęto od przedstawienia piły posuwowej JR100DZ/DWE i wiertarko-wkrętarki udarowej HP330DWE. Zaprezentowano także: 2-biegową wiertarko-wkrętarkę udarową BHP446RFE, frezarki do rowków (BPJ140Z i BPJ180Z/RFE), odbiornik radiowy BMR050, młoto-wiertarkę SDS-plus BHR243RFE, wkrętarkę BFS451RFE, pilarkę tarczową BHS630Z/RFE, latarkę BML800 oraz młoto-wiertarki SDS-plus z opcją kucia (BHR262RDE, BHR262Z2C, HR262TDWBE). Sporo uwagi poświęcono również akumulatorowym narzędziom wielofunkcyjnym oraz zestawom COMBO, a także gwoździarce pneumatycznej Makita AN902. Podczas prezentacji nie zabrakło również nowości z oferty marki Maktec: wiertarek udarowych (MT870X1, MT811, MT812), akumulatorowych wiertarko-wkrętarek udarowych (MT960E, MT961E), szlifierki oscylacyjnej MT923 oraz dmuchawy MT400. Możliwości robocze prezentowanych narzędzi partnerzy handlowi sprawdzali podczas części praktycznej konferencji.

Jak wiadomo, Makita wspiera w Polsce sportową rywalizację drwali, sponsorując zarówno zawody, jak i zawodników. Jest również głównym sponsorem najlepszej w Polsce drużyny drwali. Tę część aktywności japońskiego koncernu w Polsce omówił Sławomir Gronuś, pełniący funkcję opiekuna firmowej drużyny drwali. Najpierw przedstawił partnerom handlowym zawodników reprezentujących barwy Makity na wielu polskich i międzynarodowych zawodach: Jacka Stochniałka, Tomasza Kowola, Romana Szalę, Kamila Szarmacha. – Podczas zmagań konkursowych zawodnicy muszą nie tylko wykonać swoje zadanie w jak najkrótszym czasie, ale również wykazać się bardzo dużą precyzją operowania piłą łańcuchową – podkreślił Słowomir Gronuś. – Jednakże aby osiągnąć sukces, poza niezwykłymi umiejętnościami, potrzebują odpowiedniego sprzętu. Zapewnienie im najlepszych maszyn i osprzętu oraz wsparcia organizacyjno-logistycznego to nasze zadanie. Przypomnijmy, zawodnicy z teamu japońskiego koncernu startują na piłach łańcuchowych Makita 7901 oraz Dolmar PS 7900 HS i wielokrotnie już na nich wygrywali w Mistrzostwach Polski. Zawody te dzięki ich udziałowi zyskują coraz większy prestiż, a profesjonalne pilarki łańcuchowe Makita i Dolmar są coraz bardziej cenione przez polskich drwali. W ubiegłym roku Roman Szala wygrał XII Międzynarodowe Zawody Drwali w Bobrowej, a Jacek Stochniałek zajął drugie miejsce w kategorii otwartej w Europejskich Zawodach Drwali, które odbyły się w Tucholi. – Zawody te przyniosły nam również dwa pierwsze miejsca w kategorii narodowej, a zajęli je odpowiednio Jacek Stochniałek i Kamil Szarmach –

przypomniał Sławomir Goronuś. – Z Mistrzostw Polski Drwali organizowanych przez SPL nasi zawodnicy również wrócili z medalami. Złoto wywalczył Jacek Stochniałek, a brąz Tomasz Kowol.

Makita nie tylko wspiera zawodników-drwali, ale również kierowcę rajdowego Radosława Typę z Radex Rally Teamu, o którym opowiedział Artur Królikowski: – Radosław Typa rozpoczął swoją karierę kierowcy rajdowego w 2001 r., startując w zawodach okręgowych na fiacie 126p. Konsekwencja, upór i przede wszystkim dobre wyniki pozwoliły mu szybko rozpocząć rywalizację w zawodach wyższej rangi, w tym w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W chwili obecnej Radosław Typa ma na swoim koncie udział w dużej liczbie rajdów odbywających się w Polsce i poza granicami kraju. W wielu z nich zajmował czołowe miejsca. Młody sportowiec był również gościem majowej konferencji. Podczas zajęć praktycznych miłośnicy sportów samochodowych mogli zapytać go o interesujące ich kwestie dotyczące dyscypliny, którą uprawia, jak również przyjrzeć się z bliska rajdowemu mitsubishi, które zaprezentował na placu hotelowym.

Konferencję zakończył uroczysty bankiet, którego wiodącym tematem była kultura i kuchnia Japonii. Uczestnicy spotkania mogli więc nie tylko zapoznać się ze sztukami walki i ich filozofią wywodzącą się z buddyzmu zen, ale także spróbować tradycyjnych japońskich trunków – sake i morelowego wina – oraz skosztować sushi. Organizatorzy dla swoich gości przygotowali także ekspresowy kurs robienia sushi, który spotkał się z dużym zainteresowaniem.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

NOWOCZESNY SALON NARZĘDZIOWY FIRMY BART ELEKTRONARZĘDZIA

12 października odbyło się oficjalne otwarcie nowoczesnego salonu narzędziowego firmy Bart Elektronarzędzia, który mieści się w Białymstoku przy Szosie Baranowickiej 56 przy drodze krajowej 65. Inwestycja powstała z własnych środków firmy. Opowiadają o niej Grażyna i Antoni Bartnik, właściciele firmy Bart Elektronarzędzia.

Bart Elektronarzędzia rozpoczął działalność 38 lat temu, a więc jeszcze w Polsce Ludowej, czyli w czasach, które dzisiaj uchodzą już za historyczne. – W początkowym okresie działalności nie zajmowaliśmy się sprzedażą narzędzi – wspomina Antoni Bartnik. – Powodem

tego była minimalna ich dostępność i monopol państwowy na ich dystrybucję. Weszły one do naszego asortymentu dopiero w 1990 r., a więc w wolnej Polsce, na początku istnienia której wszelkie bariery gospodarcze i monopol państwowy były sukcesywnie znoszone. Jak wiadomo, rynek narzędziowy na początku lat 90. XX w. dopiero się tworzył i to najczęściej w wyniku spontanicznych działań polskich firm. Jego pionierzy dopiero poznawali nowoczesne narzędzia oraz maszyny i uczyli się ich sprzedaży. – Podobnie postępowaliśmy i my, stopniowo zwiększając ich liczbę w asortymencie i dojrzewając do sprzedaży profesjonalnych elektronarzędzi – mówi Grażyna Bartnik. – Pojawiły się w naszej ofercie dopiero w 1996 r. Była to zacna amerykańska marka Milwaukee, której maszyny były dystrybuowane w metalowych walizkach i stanowiły wzorcowy przykład prawdziwie technicznego designu, czym budziły zaufanie klientów.
W tym czasie kluczową już rolę na polskim rynku odgrywał Bosch, m.in. za sprawą bardzo dynamicznie działającego Macieja Wrońskiego, dyrektora handlowego Bosch Elektronarzędzia. – Maszyny niemieckiej firmy trafiły na nasze półki w 1998 r., a my weszliśmy do jej systemu wsparcia sprzedaży, który wtedy intensywnie zajmował się transferem wiedzy technicznej i biznesowej – opowiada Antoni Bartnik. – Spotkanie z Boschem było wówczas jednocześnie spotkaniem z całą tworzącą się polską branżą elektronarzędziową, co umożliwiało wymianę doświadczeń pomiędzy firmami, a także zapoczątkowało ich współpracę handlową.

Białostocka firma bardzo szybko stała się czołowym dystrybutorem elektronarzędzi Bosch i niekwestionowanym liderem ich sprzedaży w Polsce, a także wartościowym i cenionym partnerem biznesowym. Nie dziwi więc fakt, że do jej drzwi zapukały też inne profesjonalne marki elektronarzędziowe. – W kolejnych latach w naszym portfolio znalazły się Hitachi, Makita i DeWALT, Flex, Metabo i Festool – mówi Grażyna Bartnik. – Asortyment sprzętu profesjonalnego dynamicznie rósł, stawał się coraz bardziej kompleksowy, co przyciągało do nas kolejne rzesze klientów, którzy mieli pewność, że w naszej firmie zaopatrzą się w potrzebne im maszyny i narzędzia. Oczywiście, elektronarzędzia i nich akcesoria wymagały uzupełnienia innym sprzętem, dlatego na naszych półkach zagościły narzędzia ogrodowe Fiskars, myjki i odkurzacze Kärcher, agregaty Eisenmann, szczotki techniczne Osborn, sprzęt spawalniczy i akcesoria Adler, drabiny i rusztowania Faraone itd.

Jak wiadomo, profesjonalny sprzęt z najwyższej półki jakościowej wymaga odpowiedniej oprawy, dlatego Bart Elektronarzędzia podjął decyzję o wybudowaniu nowoczesnej siedziby, w której miały się znaleźć salon sprzedaży elektronarzędzi, biura i magazyn. – Długo szukaliśmy odpowiedniej działki o dobrej pod względem logistycznym lokalizacji. Wybór padł teren o powierzchni 1 hektara przy Szosie Baranowickiej 56 w Białymstoku. Znajduje się ona przy drodze krajowej 65 i daje szybki oraz dogodny dostęp do naszej firmy zarówno klientom, jak i przedsiębiorstwom transportowo-logistycznym dostarczającym i odbierającym zamówione produkty – mówi Antoni Bartnik. – Samą budowę nowej siedziby rozpoczęliśmy dwa lata temu. W tym roku zakończyliśmy ją i przenieśliśmy się do wybudowanego obiektu. Oficjalna inauguracja działalności przy Szosie Baranowickiej 56 odbyła się 12 października i miała charakter dnia

otwartego, w którym wzięli udział nasi dostawcy: Bosch, Makita, Hitachi, Eisemann, DeWALT, Flex i Faraone oraz zaproszeni klienci. W sumie odwiedziło nas ponad 200 osób. Skorzystały one z możliwości kontaktu z przedstawicielami producentów na ich mobilnych stoiskach rozstawionych na naszym parkingu. Podczas dnia otwartego zorganizowaliśmy wiele konkursów z atrakcyjnymi nagrodami, w których wzięli udział nasi goście. Zakupy podczas dnia otwartego były oczywiście premiowane atrakcyjnymi rabatami i gadżetami.

Wzdłuż trasy „65” w Białymstoku zlokalizowanych jest wiele prężnie działających firm z różnych branż. Jednakże wśród nich niewątpliwy prym wiedzie nowy obiekt należący do firmy Bart Elektronarzędzia. Jego front tworzy szklana tafla odbijająca otoczenie, nadająca mu charakterystyczną, łatwo rozpoznawalną formę. – Nikt nas nie pomyli i nie zajedzie do sąsiadów – żartuje Grażyna Bartnik. – Chcieliśmy, żeby nasza siedziba mieściła się w obszernym, nowoczesnym obiekcie, a nie w magazynie z frontem biurowym. Dlatego wybudowaliśmy budynek piętrowy o konstrukcji żelbetowej. Jego kubatura to 10.000 m sześc., a powierzchnia – 2000 m kw. Znajduje się w nim salon sprzedaży elektronarzędzi mający powierzchnię 400 m kw., serwis elektronarzędzi (200 m kw.), biura (250 m kw.) i magazyn (1150 m kw.). Przylega do niego parking o wielkości 2500 m kw.


Siedziba firmy Bart Elektronarzędzia będąca jednym z najbardziej okazałych tego typu obiektów w całej branży elektronarzędziowej w Polsce to niewątpliwie doskonała jej wizytówka i zwieńczenie 38-letniej pracy Grażyny i Antoniego Bartników. – Jest ona wynikiem ciągłego rozwoju naszej firmy – stwierdza Antoni Bartnik. – Już wiele lat temu w naszej działalności przekroczyliśmy granice Białegostoku i Podlasia. Jesteśmy jednym z wiodących ogólnopolskich dystrybutorów elektronarzędzi marek profesjonalnych o światowej renomie: Bosch, Hitachi/HiKOKI i Makita. W naszej działalności stawiamy na najwyższą jakość produktów i obsługi handlowej. Dlatego nie sprzedajemy tzw. produktów ekonomicznych lub tanich marek handlowych. Prowadzimy sprzedaż detaliczną, hurtową i internetową. Naszych klientów obsługuje 50 pracowników, w tym ośmiu mobilnych przedstawicieli handlowych, którzy prowadzą sprzedaż na terenie całej Polski. Zaopatrują się u nas zarówno klienci indywidualni, jak i fabryki, firmy budowlane i usługowe, zakłady rzemieślnicze oraz instytucje społeczne i państwowe. Jesteśmy też kompleksowym dostawcą dla sklepów narzędziowych w całej Polsce. W naszej działalności dbamy szczególnie o wysoką jakość obsługi klientów. Zapewniamy im pełną dostępność produktów i szybkie dostawy realizowane w ciągu jednej doby. Prowadzimy także doradztwo techniczne i serwis elektronarzędzi. Dla marek Makita i HiKOKI/Hitachi – gwarancyjny, zaś dla pozostałych producentów markowych elektronarzędzi – pogwarancyjny.

Beneficjentami inwestycji Bart Elektronarzędzia są więc przede wszystkim klienci białostockiej firmy. – Nowoczesna siedziba pozwoli nam lepiej ich obsłużyć – ocenia Grażyna Bartnik. – Duży przestrzenny salon wystawowy daje im pełny i dogodny dostęp do naszej licznej oferty markowego sprzętu, akcesoriów i narzędzi. Znajdują się w nim rozbudowane ekspozycje marek Bosch, Festool, Metabo,

Makita, HiKOKI/Hitachi, DeWALT i innych. Zaś duży, w pełni zaopatrzony magazyn zwiększa dostępność produktów i szybkość działania naszej logistyki.

Naszym zdaniem inwestycja przy Szosie Baranowickiej 56 zapoczątkowuje nowy etap rozwoju Bart Elektronarzędzia. – Stanowi ważny krok prowadzący do kontynuacji naszych sukcesów w przyszłości – konkluduje AntoniBartnik.

pins

 

 

 

 

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Majsteria – nowy serwis Leroy Merlin Polska

Uruchomiony pod koniec 2023 roku internetowy portal Majsteria jest serwisem ułatwiającym wyszukiwanie zleceń i nawiązywanie współpracy pomiędzy osobami poszukującymi wykonawców różnych prac a fachowcami.

Majsteria jako nowy projekt prowadzony przez Leroy Merlin Polska ma za zadanie pomagać w realizacji remontów, czy poszukiwaniu wykonawców drobnych napraw. Oprócz usług z branży budowlano-remontowej, w Majsterii ogłaszać się mogą też usługodawcy z innych dziedzin, m.in. specjaliści IT. Trwa rekrutacja kolejnych fachowców, którzy chcieliby poinformować o swoich usługach w serwisie i w ten sposób pozyskiwać nowych klientów.

Czym jest Majsteria?

Jest wygodnym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy potrzebują wsparcia w poszukiwaniu wykonawców i podwykonawców do

różnych zadań, przede wszystkim w zakresie domowych napraw i remontów, ale nie tylko. Zasady działania serwisu są proste – pozwalają w szybki i łatwy sposób dodać ogłoszenie (np. o potrzebie pomalowania pokoju). Po jego opublikowaniu, oferty od wykonawców sprofilowane pod względem lokalizacji, przychodzą do użytkownika serwisu, również w formie powiadomień e-mail. Dzięki temu można szybko znaleźć, porównać i wybrać najlepiej dopasowaną do własnych potrzeb ofertę i łatwo trafić do wymarzonego wykonawcy.

Majsteria stawia na proste, transparentne zasady oraz możliwość bezpośredniego kontaktu z fachowcami za pomocą czatu czy telefonu. Jakość usług oferentów jest weryfikowana poprzez opinie i polecenia użytkowników serwisu. Liczba ogłoszeń, które poszukiwacze fachowców mogą zamieścić w Majsterii, jest nielimitowana. Zlecać można różnego rodzaju usługi, które podzielono na dwie kategorie: „budowlano-remontowe” i „pozostałe”, w których mieszczą się m.in. świadczenia z zakresu IT czy marketingu.

Co Majsteria oferuje użytkownikom?

Dla fachowców Majsteria jest przede wszystkim agregatem zleceń, centrum kontaktowym z nowymi klientami, miejscem budowania portfolio i wzmacniania wizerunku godnego zaufania usługodawcy. Użytkownicy-wykonawcy zamieszczają w serwisie ogłoszenia o swoich usługach po założeniu konta. Korzystanie z serwisu jest możliwe w wersji darmowej, z ograniczonymi świadczeniami oraz w wersji abonamentowej, co znacznie rozszerza zakres możliwych działań i pozwala na bardziej proaktywne poszukiwanie zleceń. Ceny abonamentu są skonstruowane tak, aby stanowić atrakcyjną ofertę w stosunku do konkurencji. Abonament nie kryje w sobie żadnych dodatkowych kosztów, a rozliczenie z subskrybentami odbywa się w bardzo prosty, przejrzysty sposób (bez systemu punktowego). Usługi w ramach Majsterii można świadczyć jako firma lub jako osoba prywatna.

Rekrutacja kolejnych fachowców

Majsteria wciąż rozbudowuje swoją bazę usługodawców, poszukując fachowców i profesjonalistów chętnych do dołączenia do serwisu. Leroy Merlin jest patronem merytorycznym serwisu i strażnikiem jego jakości. Majsteria swoją formą, regulaminem i sposobem komunikacji nawiązuje do wartości marki Leroy Merlin i jej najnowszej strategii komunikacji marketingowej, czyli idei ułatwiania, upraszczania, transparentności i przyjazności wobec klienta.

opr. HB (mat. LeroyMerlin)

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu