Ogólnopolska konferencja Makity

Na tegoroczną konferencję Makita zaprosiła swoich partnerów handlowych do Dźwirzyna. Spotkanie odbyło się w hotelu HAVET Resort & Spa w dniach 26-27 maja br. W imprezie wzięło udział ponad 150 przedstawicieli dystrybutorów japońskiej marki w Polsce.

 


Konferencję rozpoczął Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o., witając serdecznie wszystkich jej uczestników i informując o programie spotkania. W dalszej części wystąpienia Artur Królikowski omówił wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw oraz ubiegłoroczną sytuację na rynku elektronarzędzi. Japoński koncern odnotował w Polsce w 2011 r. kilkuprocentowy wzrost sprzedaży w segmencie elektronarzędzi i

kilkunastoprocentowy wzrost w segmencie akcesoriów. – Mimo nie najlepszej sytuacji na rynku, a co za tym idzie sporych wahań popytu, nasza spółka utrzymała tendencję wzrostową w sprzedaży swoich marek: Makita, Dolmar oraz Maktec. Ten kilkuprocentowy wzrost uznajemy za sukces, biorąc pod uwagę fakt, że wielu producentów narzędzi odnotowało w ubiegłym roku duże spadki obrotów – stwierdził Artur Królikowski.

Od lewej: Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o, Hiroshi Hoshino – asystent prezesa Makita Sp .z o.o.,

Kenichi Ohara – prezes Makita Polska Sp. z o.o., i Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzeaży Makita Sp. z o.o.


Ważnym punktem spotkania była prezentacja nowości produktowych. Obszernie przedstawili je regionalni koordynatorzy sprzedaży: Zbigniew Kogut i Sławomir Gronuś. Z oferty marki Makita zaprezentowali m.in. nowe młoto-wiertarki (HR2300 i HR2600) oraz młoto-wiertarki z funkcją kucia (HR2610/T, HR2611F/FT), pilarkę LH1200FL, która łączy w sobie funkcje pilarki stołowej i ukośnicy, tarczowe pilarki ręczne (HS6100, HS7100 i HS7101), frezarkę do rowków (PJ7000) i frezarko-wycinarkę (RT0700CX2). Omawianie elektronarzędzi akumulatorowych rozpoczęto od przedstawienia piły posuwowej JR100DZ/DWE i wiertarko-wkrętarki udarowej HP330DWE. Zaprezentowano także: 2-biegową wiertarko-wkrętarkę udarową BHP446RFE, frezarki do rowków (BPJ140Z i BPJ180Z/RFE), odbiornik radiowy BMR050, młoto-wiertarkę SDS-plus BHR243RFE, wkrętarkę BFS451RFE, pilarkę tarczową BHS630Z/RFE, latarkę BML800 oraz młoto-wiertarki SDS-plus z opcją kucia (BHR262RDE, BHR262Z2C, HR262TDWBE). Sporo uwagi poświęcono również akumulatorowym narzędziom wielofunkcyjnym oraz zestawom COMBO, a także gwoździarce pneumatycznej Makita AN902. Podczas prezentacji nie zabrakło również nowości z oferty marki Maktec: wiertarek udarowych (MT870X1, MT811, MT812), akumulatorowych wiertarko-wkrętarek udarowych (MT960E, MT961E), szlifierki oscylacyjnej MT923 oraz dmuchawy MT400. Możliwości robocze prezentowanych narzędzi partnerzy handlowi sprawdzali podczas części praktycznej konferencji.

Jak wiadomo, Makita wspiera w Polsce sportową rywalizację drwali, sponsorując zarówno zawody, jak i zawodników. Jest również głównym sponsorem najlepszej w Polsce drużyny drwali. Tę część aktywności japońskiego koncernu w Polsce omówił Sławomir Gronuś, pełniący funkcję opiekuna firmowej drużyny drwali. Najpierw przedstawił partnerom handlowym zawodników reprezentujących barwy Makity na wielu polskich i międzynarodowych zawodach: Jacka Stochniałka, Tomasza Kowola, Romana Szalę, Kamila Szarmacha. – Podczas zmagań konkursowych zawodnicy muszą nie tylko wykonać swoje zadanie w jak najkrótszym czasie, ale również wykazać się bardzo dużą precyzją operowania piłą łańcuchową – podkreślił Słowomir Gronuś. – Jednakże aby osiągnąć sukces, poza niezwykłymi umiejętnościami, potrzebują odpowiedniego sprzętu. Zapewnienie im najlepszych maszyn i osprzętu oraz wsparcia organizacyjno-logistycznego to nasze zadanie. Przypomnijmy, zawodnicy z teamu japońskiego koncernu startują na piłach łańcuchowych Makita 7901 oraz Dolmar PS 7900 HS i wielokrotnie już na nich wygrywali w Mistrzostwach Polski. Zawody te dzięki ich udziałowi zyskują coraz większy prestiż, a profesjonalne pilarki łańcuchowe Makita i Dolmar są coraz bardziej cenione przez polskich drwali. W ubiegłym roku Roman Szala wygrał XII Międzynarodowe Zawody Drwali w Bobrowej, a Jacek Stochniałek zajął drugie miejsce w kategorii otwartej w Europejskich Zawodach Drwali, które odbyły się w Tucholi. – Zawody te przyniosły nam również dwa pierwsze miejsca w kategorii narodowej, a zajęli je odpowiednio Jacek Stochniałek i Kamil Szarmach –

przypomniał Sławomir Goronuś. – Z Mistrzostw Polski Drwali organizowanych przez SPL nasi zawodnicy również wrócili z medalami. Złoto wywalczył Jacek Stochniałek, a brąz Tomasz Kowol.

Makita nie tylko wspiera zawodników-drwali, ale również kierowcę rajdowego Radosława Typę z Radex Rally Teamu, o którym opowiedział Artur Królikowski: – Radosław Typa rozpoczął swoją karierę kierowcy rajdowego w 2001 r., startując w zawodach okręgowych na fiacie 126p. Konsekwencja, upór i przede wszystkim dobre wyniki pozwoliły mu szybko rozpocząć rywalizację w zawodach wyższej rangi, w tym w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W chwili obecnej Radosław Typa ma na swoim koncie udział w dużej liczbie rajdów odbywających się w Polsce i poza granicami kraju. W wielu z nich zajmował czołowe miejsca. Młody sportowiec był również gościem majowej konferencji. Podczas zajęć praktycznych miłośnicy sportów samochodowych mogli zapytać go o interesujące ich kwestie dotyczące dyscypliny, którą uprawia, jak również przyjrzeć się z bliska rajdowemu mitsubishi, które zaprezentował na placu hotelowym.

Konferencję zakończył uroczysty bankiet, którego wiodącym tematem była kultura i kuchnia Japonii. Uczestnicy spotkania mogli więc nie tylko zapoznać się ze sztukami walki i ich filozofią wywodzącą się z buddyzmu zen, ale także spróbować tradycyjnych japońskich trunków – sake i morelowego wina – oraz skosztować sushi. Organizatorzy dla swoich gości przygotowali także ekspresowy kurs robienia sushi, który spotkał się z dużym zainteresowaniem.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Dzień Budowlańca w słupskiej firmie Fimal PSB

Słupski Fimal PSB jest MegaPartnerem LŁ od początku 2014 roku. W odróżnieniu od większości składów sieci PSB ma bardzo rozbudowany dział narzędzi i elektronarzędzi, który jest obsługiwany przez aż jedenaścioro kompetentnych, wysoko wyspecjalizowanych sprzedawców, co było jednym z najważniejszych argumentów za przystąpieniem spółki do programu „MegaPartner LŁ”.

Imprezy, które cyklicznie odbywają się w Fimalu, mają na celu przyciągnięcie jeszcze większej liczby klientów i popularyzację wizerunku spółki w lokalnej społeczności, choć wieloletnia obecność w lokalnym rynku daje jej już bardzo silną pozycję. Największą z takich imprez są doroczne Targi Budowlane, które odbywają się w zawsze maju oraz hucznie

obchodzony Dzień Budowlańca, który jak wiadomo przypada na 25 września. Mimo zmiennej aury, na organizowanych przez Fimal PSB pokazach, połaczonych z atrakcjami i konkursami dla całych rodzin, zawsze jest bardzo liczna frekwencja.
Tegoroczna edycja Dni Budowlańca była świetną okazją do zaprezentowania szerokiemu gronu klientów nowej oferty LŁ – elektronarzędzi akumulatorowych Panasonic oraz gruntownego przeszkolenia tej części załogi, która jest odpowiedzialna za dział narzędzi. Tym samym regał z produktami Panasonic dołączył do kilkunastu już wcześniej zatowarowanych w produkty z oferty podwrocławskiego dystrybutora.
W krótkiej rozmowie z managerem projektu MegaPartner LŁ Łukaszem Mroczkowskim, dyrektor sieci Fimal, Ryszard Glaser, wspomina rozwój firmy, początki współpracy i nakreśla plany rozwoju w nadchodzących miesiącach:

Ł.M: Na wstępie chciałbym Panu podziękować za znalezienie chwili na spotkanie i rozmowę w tak zapracowanym dniu.
R.G.: W natłoku codziennych spraw, dodatkowo wzmożonym przez organizację dzisiejszego święta, nie jest łatwo o wolną choćby minutę, jednak chciałem w ten sposób odwdzięczyć się za zaangażowanie po państwa stronie. Doceniam gotowość do uczestnictwa w niemal każdym naszym przedsięwzięciu, których niemało podejmujemy, aby uatrakcyjnić ofertę, zwiększyć zainteresowanie naszych klientów i przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych nowych nabywców.


Ł.M.:
Zanim porozmawiamy o konkretnych działaniach, które mają miejsce teraz, chciałbym prosić o kilka najważniejszych dat z historii Państwa przedsiębiorstwa.
R.G.: W nadchodzącym roku będziemy obchodzić 35-lecie założenia pierwszej działalności pod nazwą Fimal – zakładu produkującego, dziś powiedzielibyśmy produkty z zakresu techniki zamocowań, wówczas po prostu gwoździe. Był to rok 1981, bardzo ciężkie czasy, kiedy prywatna wytwórczość została niemal zamrożona przez wydarzenia polityczne. Jednak firma zdołała przetrwać i być może te ekstremalnie trudne początki zahartowały właścicieli i pomogły przezwyciężać wszelkie trudności w kolejnych latach. Już w 1989 zakład przenosi się do nowo wybudowanej hali produkcyjnej i rozszerza działalność na fali zmian ustrojowo-gospodarczych, w połowie lat 90. zmieniając profil na handlowy w obecnej branży. Ważną datą dla naszej współpracy jest rok 1997, w którym w drugim lokalu przy ul. Poznańskiej zostaje otwarty salon narzędzi i elektronarzędzi. Początek XXI wieku przynosi bardzo wiele zmian: Fimal przystępuje do sieci Polskich Składów Budowlanych i rozpoczyna budowę marketu na działce przy ul. Bałtyckiej oddanego do użytku w 2004 roku. To tu obecnie mamy największy ruch i tutaj właśnie odbywają się wszelkie imprezy towarzyszące, które – jak mam nadzieję – są już jednym ze stałych punktów w kulturalnym kalendarzu Słupska. Kolejne lata to gwałtowny rozwój firmy i sukcesywne poszerzanie zakresu działalności o kolejne działy: skład drewna przy ul. Słonecznej 16A, przeniesiony następnie do nowej hali przy ul. Zielonej 7B, dekoratorni, restauracji zlokalizowanych w obrębie parkingu przed główną halą. Najmłodszą inwestycją jest oddanie w 2014 roku Centrum Ogrodniczego przy ul. Bałtyckiej 3.


Ł.M.:
Proszę mi jeszcze powiedzieć, jeśli to nie jest oczywiście tajemnica, jak wiele osób zatrudnia obecnie spółka Fimal PSB?
R.G.: Obecnie zatrudnienie w naszej Spółce znajduje ponad 120 osób. Oprócz samej sprzedaży, prowadzimy wiele działalności wspierających główny obszar zainteresowań – świadczymy usługi transportowe, doradcze, prowadzimy restaurację. Aktualnie łączna

powierzchnia użytkowa całego przedsiębiorstwa wynosi ponad 51 tys. metrów kwadratowych.


Ł.M.:
To na prawdę imponujący wzrost i faktycznie bardzo często na przekór tendencjom rynkowym czy nawet zawirowaniom politycznym. Czy mogę teraz zapytać o plany na nadchodzące lata?
R.G.: W tak dużej organizacji, jaką już jesteśmy, nie sposób prowadzić działań na jakimkolwiek szczeblu bez szczegółowego planowania w krótkim i dłuższym okresie. Mamy bardzo ciekawe projekty, jednak są one na takim etapie, że nie chciałbym teraz jeszcze odkrywać rąbka tajemnicy. Jestem skłonny zapewnić, że Fimal PSB nadal będzie podążał ścieżką rozwoju i będziemy się starać poszerzać nasze zaplecze, aby móc sprostać dynamicznie zmieniającemu się rynkowi na szczeblu lokalnym. Słupsk nie jest wielką aglomeracją, jednak widzimy wzrost potencjału i staramy się wykorzystać go możliwie najlepiej.


Ł.M.:
Zapytam więc o nasze wspólne działania. Co spowodowało, że spośród licznego grona producentów i dostawców to właśnie nasza firma została zaproszona do współpracy na takim wysokim szczeblu? Innymi słowami, co moglibyśmy jeszcze dla państwa zrobić, żeby się ona rozwijała się i zacieśniała?
R.G.: Mówiąc wprost i bez zbędnego kadzenia, przekonała nas do państwa na pewno szerokość oferty i sprawdzona przez lata solidność. Trudno także przecenić elastyczność, dzięki której nasi sprzedawcy czują się komfortowo, polecając produkty z oferty LŁ. Wiedzą bowiem, że zawsze mogą liczyć na wsparcie po stronie dostawcy. To dla załogi bardzo ważne, a właśnie na ich rekomendacji Zarząd opiera swoje decyzje dotyczące rozwoju asortymentu, ponieważ stoi na stanowisku, że pracownicy, którzy mają kontakt z klientami na co dzień, znają najlepiej realne potrzeby naszego rynku.


Ł.M.:
Bardzo dziękuję za miłe słowa. Z mojej strony pragnę zapewnić, że dokładamy wszelkich starań, aby nasi kontrahenci mieli zapewnioną każdą pomoc, jaka w danej chwili jest im niezbędna do codziennej pracy z klientami. Jednocześnie chciałbym dodać, że oferta, którą obecnie wzbogaciliśmy o markę Panasonic, będzie nadal poszerzana pod kątem profesjonalnych maszyn, elektronarzędzi i narzędzi, których sprzedaż wymaga więcej czasu i wiedzy po stronie handlowca, jednak owocuje zdecydowanie lepszą marżowością niż produkty masowe.
R.G.: I niech to będzie dobre podsumowanie naszej rozmowy. Fimal PSB także stawia na obsługę klientów poszukujących jakości, starając się konkurować z największymi graczami na szeroko pojętym rynku budowlanym i jego okolicach. Liczę na to, że będziecie Państwo obecni we wszystkich naszych działaniach, jak ma to miejsce dotychczas, ponieważ widzimy efekt, jaki przynoszą zarówno nasze Targi, jak i Dni Budowlańca, czy „Śniadania z wykonawcą”, na które zapraszamy poszczególnych dostawców.


Ł.M.:
Dziękuję za rozmowę.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Jesienne Targi Branży Kamieniarskiej KAMIEŃ wracają do Wrocławia

 

 

Targi KAMIEŃ wracają do stolicy największego zagłębia kamienia naturalnego w Polsce. Odbędą się we Wrocławiu w dniach 6-8 listopada 2014 r. w odnowionej i unowocześnionej Hali Stulecia. Do dyspozycji wystawców udostępnionych zostanie blisko 7 tys. m kw. powierzchni. Targi KAMIEŃ to impreza łącząca wystawców z Polski, Europy i świata. Udział w targach to doskonała okazja do nawiązania bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi kontrahentami i klientami.

Do uczestnictwa w Targach zapraszamy przedstawicieli branży kamieniarskiej, a także producentów maszyn, narzędzi i urządzeń do obróbki kamienia. Niewątpliwym atutem udziału we wrocławskich Targach jest brak opłaty rejestracyjnej. Ponadto dla firm, które

potwierdzą swój udział do 4 lipca br., przygotowaliśmy atrakcyjne rabaty.

Program nadchodzących Targów KAMIEŃ zapowiada się bardzo okazale. Ci, którzy liczą na interakcję doświadczenia ze świeżym spojrzeniem na kamień, nie zawiodą się. Nie zabraknie też tematów mniej branżowych, ale równie ważnych dla firm działających w branży kamieniarskiej. Co dla zwiedzających? Między innymi pokazy rzeźbienia w kamieniu, prezentacje, wystawa przedstawiająca rozwój targów KAMIEŃ na przestrzeni ostatnich 23 lat.

 

Targi to nie tylko hala wystawiennicza i spotkania na stoiskach, ale również spotkania potargowe. I tutaj dużą rolę odegra miasto, w którym się impreza odbywa. Ci, którzy mieli okazję być we Wrocławiu, z pewnością pamiętają jego wyjątkową atmosferę. Poza niepowtarzalnym klimatem Wrocław to również świetna lokalizacja w samym centrum Europy i bardzo dobra komunikacja z najważniejszymi miastami i regionami kontynentu. Zaś bezpośrednia bliskość największego zagłębia kamieniarskiego w Polsce sprawia, że stolica Dolnego Śląska to doskonałe miejsce na spotkanie branżowe. Wszystkich zainteresowanych udziałem w targach KAMIEŃ zapraszamy do kontaktu z zespołem firmy-organizatora Geoservice-Christi.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2024 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu