Ogólnopolska konferencja Makity

Na tegoroczną konferencję Makita zaprosiła swoich partnerów handlowych do Dźwirzyna. Spotkanie odbyło się w hotelu HAVET Resort & Spa w dniach 26-27 maja br. W imprezie wzięło udział ponad 150 przedstawicieli dystrybutorów japońskiej marki w Polsce.

 


Konferencję rozpoczął Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o., witając serdecznie wszystkich jej uczestników i informując o programie spotkania. W dalszej części wystąpienia Artur Królikowski omówił wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw oraz ubiegłoroczną sytuację na rynku elektronarzędzi. Japoński koncern odnotował w Polsce w 2011 r. kilkuprocentowy wzrost sprzedaży w segmencie elektronarzędzi i

kilkunastoprocentowy wzrost w segmencie akcesoriów. – Mimo nie najlepszej sytuacji na rynku, a co za tym idzie sporych wahań popytu, nasza spółka utrzymała tendencję wzrostową w sprzedaży swoich marek: Makita, Dolmar oraz Maktec. Ten kilkuprocentowy wzrost uznajemy za sukces, biorąc pod uwagę fakt, że wielu producentów narzędzi odnotowało w ubiegłym roku duże spadki obrotów – stwierdził Artur Królikowski.

Od lewej: Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o, Hiroshi Hoshino – asystent prezesa Makita Sp .z o.o.,

Kenichi Ohara – prezes Makita Polska Sp. z o.o., i Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzeaży Makita Sp. z o.o.


Ważnym punktem spotkania była prezentacja nowości produktowych. Obszernie przedstawili je regionalni koordynatorzy sprzedaży: Zbigniew Kogut i Sławomir Gronuś. Z oferty marki Makita zaprezentowali m.in. nowe młoto-wiertarki (HR2300 i HR2600) oraz młoto-wiertarki z funkcją kucia (HR2610/T, HR2611F/FT), pilarkę LH1200FL, która łączy w sobie funkcje pilarki stołowej i ukośnicy, tarczowe pilarki ręczne (HS6100, HS7100 i HS7101), frezarkę do rowków (PJ7000) i frezarko-wycinarkę (RT0700CX2). Omawianie elektronarzędzi akumulatorowych rozpoczęto od przedstawienia piły posuwowej JR100DZ/DWE i wiertarko-wkrętarki udarowej HP330DWE. Zaprezentowano także: 2-biegową wiertarko-wkrętarkę udarową BHP446RFE, frezarki do rowków (BPJ140Z i BPJ180Z/RFE), odbiornik radiowy BMR050, młoto-wiertarkę SDS-plus BHR243RFE, wkrętarkę BFS451RFE, pilarkę tarczową BHS630Z/RFE, latarkę BML800 oraz młoto-wiertarki SDS-plus z opcją kucia (BHR262RDE, BHR262Z2C, HR262TDWBE). Sporo uwagi poświęcono również akumulatorowym narzędziom wielofunkcyjnym oraz zestawom COMBO, a także gwoździarce pneumatycznej Makita AN902. Podczas prezentacji nie zabrakło również nowości z oferty marki Maktec: wiertarek udarowych (MT870X1, MT811, MT812), akumulatorowych wiertarko-wkrętarek udarowych (MT960E, MT961E), szlifierki oscylacyjnej MT923 oraz dmuchawy MT400. Możliwości robocze prezentowanych narzędzi partnerzy handlowi sprawdzali podczas części praktycznej konferencji.

Jak wiadomo, Makita wspiera w Polsce sportową rywalizację drwali, sponsorując zarówno zawody, jak i zawodników. Jest również głównym sponsorem najlepszej w Polsce drużyny drwali. Tę część aktywności japońskiego koncernu w Polsce omówił Sławomir Gronuś, pełniący funkcję opiekuna firmowej drużyny drwali. Najpierw przedstawił partnerom handlowym zawodników reprezentujących barwy Makity na wielu polskich i międzynarodowych zawodach: Jacka Stochniałka, Tomasza Kowola, Romana Szalę, Kamila Szarmacha. – Podczas zmagań konkursowych zawodnicy muszą nie tylko wykonać swoje zadanie w jak najkrótszym czasie, ale również wykazać się bardzo dużą precyzją operowania piłą łańcuchową – podkreślił Słowomir Gronuś. – Jednakże aby osiągnąć sukces, poza niezwykłymi umiejętnościami, potrzebują odpowiedniego sprzętu. Zapewnienie im najlepszych maszyn i osprzętu oraz wsparcia organizacyjno-logistycznego to nasze zadanie. Przypomnijmy, zawodnicy z teamu japońskiego koncernu startują na piłach łańcuchowych Makita 7901 oraz Dolmar PS 7900 HS i wielokrotnie już na nich wygrywali w Mistrzostwach Polski. Zawody te dzięki ich udziałowi zyskują coraz większy prestiż, a profesjonalne pilarki łańcuchowe Makita i Dolmar są coraz bardziej cenione przez polskich drwali. W ubiegłym roku Roman Szala wygrał XII Międzynarodowe Zawody Drwali w Bobrowej, a Jacek Stochniałek zajął drugie miejsce w kategorii otwartej w Europejskich Zawodach Drwali, które odbyły się w Tucholi. – Zawody te przyniosły nam również dwa pierwsze miejsca w kategorii narodowej, a zajęli je odpowiednio Jacek Stochniałek i Kamil Szarmach –

przypomniał Sławomir Goronuś. – Z Mistrzostw Polski Drwali organizowanych przez SPL nasi zawodnicy również wrócili z medalami. Złoto wywalczył Jacek Stochniałek, a brąz Tomasz Kowol.

Makita nie tylko wspiera zawodników-drwali, ale również kierowcę rajdowego Radosława Typę z Radex Rally Teamu, o którym opowiedział Artur Królikowski: – Radosław Typa rozpoczął swoją karierę kierowcy rajdowego w 2001 r., startując w zawodach okręgowych na fiacie 126p. Konsekwencja, upór i przede wszystkim dobre wyniki pozwoliły mu szybko rozpocząć rywalizację w zawodach wyższej rangi, w tym w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W chwili obecnej Radosław Typa ma na swoim koncie udział w dużej liczbie rajdów odbywających się w Polsce i poza granicami kraju. W wielu z nich zajmował czołowe miejsca. Młody sportowiec był również gościem majowej konferencji. Podczas zajęć praktycznych miłośnicy sportów samochodowych mogli zapytać go o interesujące ich kwestie dotyczące dyscypliny, którą uprawia, jak również przyjrzeć się z bliska rajdowemu mitsubishi, które zaprezentował na placu hotelowym.

Konferencję zakończył uroczysty bankiet, którego wiodącym tematem była kultura i kuchnia Japonii. Uczestnicy spotkania mogli więc nie tylko zapoznać się ze sztukami walki i ich filozofią wywodzącą się z buddyzmu zen, ale także spróbować tradycyjnych japońskich trunków – sake i morelowego wina – oraz skosztować sushi. Organizatorzy dla swoich gości przygotowali także ekspresowy kurs robienia sushi, który spotkał się z dużym zainteresowaniem.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

EISENWARENMESSE 2018 o dzień dłuższe

W 2018 r. w Kolonii odbędzie się kolejna, o dzień dłuższa edycja EISENWARENMESSE. Już w styczniu 2017 r. na stronie www.eisenwarenmesse.com organizatorzy targów udostępnią formularze zgłoszeniowe.

Targi EISENWARENMESSE zaplanowane zostały na dni 4–7 marca 2018 r. Organizatorzy podjęli decyzję o powrocie do dawnej, 4-dniowej formuły. – Zmniejszenie harmonogramu targów do trzech dni doprowadziło do ??silnej koncentracji działalności targowej uczestników, podczas gdy poziom obecności pozostał stabilny. Podczas kolejnego wydarzenia, które zaplanowane zostało na dni 4–7 marca 2018 r., hale wystawowe będą ponownie otwarte przez cztery dni – wyjaśnia Katharina C. Hamma, dyrektor operacyjny Koelnmesse GmbH, organizatora wydarzenia. – Bardzo dobry wynik w

przypadku 2016 r. jest dla nas powodem do ponownego wydłużenia czasu trwania targów. Tak duży przepływ odwiedzających jest dla nas pozytywnym sygnałem, dowodzi bowiem, że Targi EISENWARENMESSE uważane są za wydarzenie, w którym trzeba uczestniczyć – dodaje.
Rozszerzenie kalendarza targów o dodatkowy dzień zagwarantuje uczestnikom targów optymalne warunki dla zaprezentowania swojej oferty. – Ten dodatkowy dzień targów da szansę naszym wystawcom na lepszą promocję i zacieśnienie relacji biznesowych w pełnym możliwym zakresie – podsumowuje Hamma.

_MG_0629-1 _MG_0673-2

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Konferencja TTI Poland

Firma TTI Poland, która reprezentuje w Polsce marki MILWAUKEE, RYOBI i AEG, zorganizowała konferencję, na której zaprezentowała swoje plany rozwojowe i nowe elektronarzędzia Milwaukee.

W październiku tego roku marka Milwaukee wprowadza na polski rynek wzmocnioną i udoskonaloną linię wiertarko-wkrętarek akumulatorowych. Nowe urządzenia charakteryzują się udoskonalonymi parametrami. – Bacznie śledzimy potrzeby naszych klientów i reagujemy na ich uwagi. Każda kolejna linia jest nie tylko doskonalona pod względem coraz nowszych dostępnych technologii, ale także z uwzględnieniem komentarzy ich bezpośrednich użytkowników – powiedział na konferencji Konrad Lewicki, general manager TTI Eastern Europe.

/>

Konrad Lewicki, general manager TTI Eastern Europe

W nowej linii dostępne będą na początek dwa modele wiertarko-wkrętarek Milwaukee M18FDD i M18FPD. Oba charakteryzują się bardzo nowoczesną konstrukcją i pozwalają w znacznej mierze zastąpić na placu budowy sieciowe wiertarki o dużej mocy. Do dyspozycji użytkownika są dwa mechaniczne przełożenia: 0-550 obr./min (duży monet obrotowy i mała prędkość) oraz 0-2000 obr./min (mniejsza moc, ale większa prędkość). Płynna regulacja prędkości obrotowej za pomocą włącznika spustowego na I i II biegu to standard produktów Milwaukee. W modelu FPD można dodatkowo włączyć mechaniczny udar (0-32.000 uderzeń/min), który pozawala na wiercenie w materiałach ceglano-betonowych. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii oraz nowej przekładni planetarnej maksymalny moment obrotowy wynosi aż 135 Nm. O wysokiej sprawności nowych wkrętarek Milwaukee, oprócz nowoczesnego silnika, decyduje także duży akumulator litowo-jonowy o napięciu 18 V i pojemności aż 5,0 Ah. Ogniwa Milwaukee REDLITHIUM są nie tylko bardzo wydajne, ale także nadzwyczaj wytrzymałe – wytrzymują kilka tysięcy cykli ładowania bez straty nominalnej pojemności. Kolejnym elementem, który wyróżnia nowe wiertarko-wkrętarki, jest inteligentna elektronika Milwaukee REDLINK PLUS chroniąca baterie przed przeciążeniem czy nadmiernym rozładowaniem. Siłę dokręcania zmienia się za pomocą pierścienia z 22 ustawieniami. Jest też blokada sprzęgła do wiercenia. Mechanizm napędowy wyposażono w hamulec elektryczny, który zatrzymuje wiertło sekundę po wyłączeniu zasilania. Nowe wiertarko-wkrętarki Milwaukee wyposażono w solidny jednoczęściowy metalowy uchwyt narzędziowy o rozwarciu szczęk od 1,5 do 13 mm. Uchwyt współpracuje z automatyczną blokadą wrzeciona.

Nowe wiertarko-wkrętarki jak również inne elektronarzędzia dla profesjonalistów marki Milwaukee są dostępne wyłączone poprzez sieć wyspecjalizowanych hurtowników i detalistów. Największy wybór produktów oraz pomoc fachowych doradców oferuje sieć sklepów patronackich tzw. Heavy Duty Centre (HDC). Idea HDC to obecnie 10 sklepów, które poddawane są gruntownemu liftingowi wyposażenia i wizualizacji. Dodatkowo klienci otrzymują wsparcie profesjonalistów Milwaukee: wyspecjalizowane ekipy Job Site Solutions (JSS) odwiedzają największe inwestycje budowlane w kraju. Zespoły JSS wyposażone w charakterystyczne czerwone samochody, w których znajdują się całe gamy produktów Milwaukee, pełnią też funkcje doradcze. Firma TTI Poland, która od maja br. reprezentuje w Polsce marki MILWAUKEE, RYOBI i AEG, intensywnie rozwija dystrybucję profesjonalnych narzędzi. TTI Poland odpowiedzialna jest również za rozwój sieci HDC w na obszarze Czech, Słowacji i Węgier. Powstała w 1924 r. marka Milwaukee wie, że sprawny sprzęt jest podstawą sukcesu dla profesjonalistów i dlatego w trosce o zachowanie ciągłości prac TTI Poland uruchomił w połowie października nowy centralny serwis swoich urządzeń. Zlokalizowany w Warszawie serwis w porozumieniu z siecią sprzedaży oferuje naprawę sprzętu w trzy dni robocze. Wprowadzając taką funkcjonalność Milwaukee nawiązuje do swoich najlepszych światowychpraktyk.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2024 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu