OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA FESTOOL POLSKA W USTCE

Tegoroczna Konferencja Dystrybutorów Festool Polska odbyła się w hotelu Grand Lubicz w Ustce. Przybyli na nią przedstawiciele 60 firm, które dystrybuują na rynku polskim systemy narzędziowe Festool.

Tradycyjnie konferencję otworzyli członkowie zarządu Festool Polska: Monika Witowska – dyrektor finansowy, i Michał Walczak – dyrektor handlowy. Podziękowali partnerom handlowym za przybycie i owocną współpracę. W pierwszej części o działalności i osiągnięciach biznesowych Festool Polska w 2018 r. opowiedział Michał Walczak: – Tak jak w ubiegłych dziesęciu latach, w poprzednim roku przekroczyliśmy założone plany sprzedażowe i 2018 rok zakończyliśmy ponad 10-proc. wzrostem obrotów w stosunku do 2017 r. Jako kraj zajęliśmy 6. miejsce

w rankingu wzrostu sprzedaży systemów narzędziowych Festool. Te doskonałe wyniki biznesowe są zasługą naszych partnerów handlowych, jak i całego zespołu Festool Polska, za co wszystkim jego autorom gorąco dziękuję. W ubiegłym roku osiągnęliśmy też znaczny, bo blisko 40-proc. wzrost sprzedaży w segmencie remontowo-budowlanym. Umocniliśmy się też na polskim rynku elektronarzędzi profesjonalnych na pozycji lidera w segmentach pilarek tarczowych, szlifierek mimośrodowych i oscylacyjnych, polerek, frezarek, mieszadeł oraz wyrzynarek akumulatorowych. W 2018 roku odnotowaliśmy wzrost aktywności wspólnych z klientami końcowymi, jak i ich skuteczności. Mam tutaj na myśli pokazy, dni otwarte, targi, testy itp. Systematycznie też rozwijaliśmy szkolenia dla dystrybutorów, których w ubiegłym roku odbyło się 76. Uczestniczyło w nich łącznie 399 osób. W najbliższym czasie jako producent planujemy w dalszym ciągu rozwijać m.in. platformę urządzeń akumulatorowych oraz odkurzaczy. Zainwestowaliśmy też w innowacyjne rozwiązania narzędziowe oraz technologie zwiększające bezpieczeństwo pracy. Chcemy, żeby marka Festool była nie tylko synonimem wysokiej jakości, innowacyjnych produktów klasy premium, ale także żeby postrzegano ją jako dostawcę rozwiązań narzędziowych odznaczających się najwyższym poziomem bezpieczeństwa – konkludował Michał Walczak.

Michał Walczak – dyrektor handlowy Festool Polska

Następnie Monika Witowska omówiła strukturę organizacyjną spółki Festool Polska i przedstawiła jej pracowników oraz ich kompetencje. Poinformowała także o osobach nowo zatrudnionych i zmianie stanowisk dotychczasowych pracowników. Zaprezentowała też działania usprawniające pracę serwisu: – Dzięki wprowadzeniu listy kontrolnej dla każdego typu maszyny obniżyliśmy znacznie wskaźnik sprzętu ponownie przyjętego do naprawy w ciągu miesiąca od ostatniej jego wizyty – stwierdziła Monika Witowska. – Zoptymalizowaliśmy też limit kwotowy, do którego naprawiamy maszyny bez konieczności potwierdzania kosztorysów. Zmniejszyło to ich liczbę o połowę i pozwoliło znacząco skrócić czas napraw płatnych. Został także uruchomiony wirtualny asystent naprawy „CONAN” umożliwiający sprawdzenie historii działania i usterek maszyn oraz usprawniający ich diagnostykę. Uruchomiliśmy też aplikację mobilną FESTOOL WORK, która umożliwia zlecenie naprawy za pomocą smartfona i zarejestrowanie narzędzia na koncie MY Festool. Ale na tym nie koniec – wprowadziliśmy bowiem usprawnienia w logistyce serwisu, optymalizując magazyn części zamiennych i automatyzując pakowanie naprawionych maszyn. Rozpoczęliśmy też udostępnianie urządzeń zastępczych, dzięki czemu chcemy wyeliminować przerwy w pracy użytkowników naszego sprzętu. Będąc pewni jakości swoich napraw, zaoferowaliśmy 12-miesięczną gwarancję na ich zakres – poinformowała Monika Witowska.

Monika Witowska – dyrektor finansowy Festool Polska

Następnie Herwig Mehrwald, dyrektor sprzedaży w Festool GmbH, przedstawił markę Festool i jej filozofię działania: – Jesteśmy rodzinną marką premium długoterminowo zorientowaną na przyszłość. Aby usprawnić obsługę naszych dystrybutorów, niedawno uruchomiliśmy nowoczesne centrum logistyczne w Weilheim w Niemczech. W naszych działaniach kierujemy się strategią potrójnego zwycięzcy: producenta, którym jesteśmy, dystrybutora i użytkownika naszych produktów. Zaś jako lider branżowy obserwujemy i przewidujemy zmiany dokonujące się na rynku oraz podejmujemy wyzwania mające na celu ochronę naszej marki i zapewnienie jej pomyślnej przyszłości. Dlatego opracowaliśmy pięć strategicznych inicjatyw. Pierwsza z nich to standaryzowany, ujednolicony system kontraktów z partnerami, który chroni

ich i nasze interesy na rynku europejskim. Druga inicjatywa to ujednolicone rekomendowane ceny detaliczne w Europie, a trzecia to program dla kluczowych klientów rozbudowujący nasze zdolności zaspokajania wymogów procesowo zorientowanych dystrybutorów. Czwarta zaś to zharmonizowany system cen i rabatów w Europie. Wymienione cztery inicjatywy zostaną przez nas wdrożone w 2019 r. Piąta to działania kształtujące postrzeganie naszej marki we wszystkich kanałach informacyjnych, w tym internetowych – poinformował Herwig Mehrwald.

Zajęcia praktyczne

Działania handlowe Festool Polska w 2018 r. i ich wyniki przedstawił Jacek Giziński, regionalny dyrektor sprzedaży: – Wzrost naszych obrotów w latach 2014–2018 wyniósł 71,5%. Tak duże ich zwiększenie osiągnęliśmy dzięki ścisłej współpracy z dystrybutorami i silnemu zogniskowaniu wszystkich działań na klienta ostatecznego, który w codziennej pracy wykorzystuje nasze rozwiązania narzędziowe. Z kolei o pracy działu branży remontowo-budowlanej opowiedział jej kierownik Bolesław Sareło: – W 2018 r. zwiększyliśmy liczbę specjalistycznych dystrybutorów oferujących w Polsce nasze urządzenia i akcesoria przeznaczone do prac remontowo-wykończeniowych. Dzięki temu m.in. osiągnęliśmy znaczący wzrost ich sprzedaży. W naszych działaniach postawiliśmy na fachowość: wiedzę i umiejętności podbudowane wiarą w sukces – podsumował Bolesław Sareło.
Współpracę Festool z platformą nexMart, nowe warunki dostaw i rozwiązania usprawniające komunikację z dystrybutorami oraz klientami końcowymi omówiła Katarzyna Rybka, kierownik Centrum Obsługi Klienta. Zaś o trendach rynkowych, jak również o preferencjach warunkujących wybór i zakup elektronarzędzi do obróbki drewna oraz o popularności marek opowiedział Paweł Paśnikowski, kierownik Działu Marketingu

Uczestnicy i organizatorzy konferencji przed usteckim hotelem Grand Lubicz

I Szkoleń: – Znajomość marki Festool deklaruje w Polsce 61,2% badanych respondentów, co oznacza, że obecnie zajmujemy trzecie miejsce w rankingu popularności marek elektronarzędziowych; 36,7% z nich wymienia nas jako pierwszego producenta, zaś 24,7% jako markę pierwszego wyboru i pod tymi względami jesteśmy liderem tego rankingu. Co ważne, w opinii 3/4 firm w rynkowym segmencie profesjonalnych elektronarzędzi do obróbki drewna są producenci pozytywnie wyróżniający się na tle pozostałych. W tym kontekście najwięcej, bo 56,3% profesjonalistów, wskazało markę Festool. Zatem różnica, która nas dzieli od pozostałych producentów to 44 pkt proc., co pokazuje, że w segmencie elektronarzędzi do obróbki materiałów drewnianych znacząco zdystansowaliśmy konkurencję – stwierdził Paweł Paśnikowski.

Pierwszy dzień konferencji zakończył bankiet, na którym czołowi polscy dystrybutorzy Festool w Polsce zostali uhonorowani pamiątkowymi dyplomami oraz nagrodzeni w 8 kategoriach. Kolację uświetnił występ Andrzeja Poniedzielskiego, popularnego i cenionego satyryka.

W drugim dniu konferencji, podczas krótkiej prezentacji przedstawiono nowości narzędziowe. Ważnym punktem tego dnia były zajęcia praktyczne, na których uczestnicy konferencji, wspólnie z regionalnymi kierownikami sprzedaży i doradcami technicznymi Festool, wykonali cenne przedmioty. Wieczorem, podczas kolacji, były one licytowane na rzecz Fundacji dla Dzieci Niepełnosprawnych NADZIEJA ze Słupska.

pins

 

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments