OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA FESTOOL POLSKA W JASTARNI

Ogólnopolska konferencja Festool Polska odbyła się w hotelu Dom Zdrojowy w Jastarni. Wzięli w niej udział przedstawiciele 60 firm, które dystrybuują na rynku polskim systemy narzędziowe Festool.

Monika Witowska, dyrektor finansowy, opowiedziała o zmianach organizacyjnych w Festool Polska

Konferencję otworzyli członkowie zarządu Festool Polska – Monika Witowska – dyrektor finansowy, i Michał Walczak – dyrektor handlowy. Najpierw o osiągnięciach Festool Polska w 2017 r. opowiedział Michał Walczak: – Jak pokazują wyniki spółki Festool Polska, od siedmiu lat nasze obroty rosną

z roku na rok i dzięki temu przekraczamy założone plany sprzedażowe. I tak było również w roku 2017, który zakończyliśmy ponad 10-proc. wzrostem przychodów w porównaniu do 2016 r. Bardzo dobre wyniki uzyskaliśmy w sprzedaży urządzeń akumulatorowych, jak też odkurzaczy przemysłowych. Na polskim rynku profesjonalnych elektronarzędzi, Festool ma znaczący udział, zaś w wielu segmantach produktowych jest niekwestionowanym liderem. Te doskonałe wyniki biznesowe są zasługą naszych dystrybutorów i zespołu Festool Polska, za co w tym miejscu chciałem im wszystkim podziękować. W ub.r. odnotowaliśmy znaczny wzrost skuteczności aktywności marketingowej, w tym też naszych dystrybutorów, co niewątpliwie było jednym z istotnych filarów naszego sukcesu. Jest to m.in. wynikiem naszego udziału w pokazach, dniach otwartych, targach itd. Ważnymi częściami działalności Festool Polska, które systematycznie rozwijamy, są serwis i szkolenia dla użytkowników naszych produktów. Nasze szkolenia aplikacyjne, których tematami były m.in. wykonanie parkietów i schodów oraz produkcja mebli, cieszyły się dużą frekwencją oraz uzyskały wysoką ocenę uczestników. Chcemy, żeby marka Festool nie tylko oznaczała wysoką jakość produktów klasy premium, ale także była synonimem doskonałej i wzorcowej obsługi posprzedażnej – konkludował Michał Walczak.

Michał Walczak, dyrektor handlowy Festool Polska, podczas swojego wystąpienia

Następnie Monika Witowska przedstawiła pracowników spółki Festool Polska, w tym nowo zatrudnionych, i poinformowała o ich kompetencjach, jak również omówiła zmiany struktury firmy, wyniki serwisu oraz problematykę ochrony danych osobowych (RODO). – Naszym celem jest zapewnienie pełnej obsługi serwisowej klientom przez cały okres eksploatacji sprzętu Festool. Dlatego serwis spełniający najwyższe wymagania jest dla nas priorytetem, nie tylko przez okres gwarancyjny, ale przez cały czas użytkowania naszych narzedzi. Właśnie dlatego wprowadzamy nowe rozwiązania, które przyspieszają czas naprawy i ułatwiają kontakt zarówno z dystrybutorami jak i użytkownikami – stwierdziła Monika Witowska.

Z kolei działania marketingowe Festool Polska w 2017 i 2018 roku podsumowały Natalia Rajczonek i Paulina Wróbel z działu marketingu. – Aktywności Targowe są znaczącym elementem naszej strategii marketingowej gdyż dają użytkownikom Festool możliwość spotkania się z nami, przetestowania narzędzi czy zdobycia informacji o nowościach. Dla nas to szansa poznania potrzeb i opinii klientów dzięki, którym udoskonalamy nasze produkty i usługi. W br. na Międzynarodowych Targach Poznańskich byliśmy sponsorem imprez takich jak: Mistrzostwa Młodych Parkieciarzy i Mistrzostwa Dekarzy, otrzymaliśmy również prestiżową nagrodę Złoty Medal za szlifierkę przegubową Planex – poinformowała Natalia Rajczonek.

Jerzy Januszewski, kierownik serwisu, omówił jego osiągnięcia w ubiegłym roku

O Festool Roadshow, szczegółach gwarancji all-inclusive a także publikacjach w prasie oraz współpracy ze szkołami w ramach projektu Klasa FESTOOL i szkoleniach opowiedziała Paulina Wróbel. – W naszej pracy bardzo ważnym elementem jest budowanie pozytywnych relacji z użytkownikami naszych narzędzi, dlatego każdego roku staramy się tworzyć wiele okazji do spotkań z nimi. Festool Roadshow to jedno z takich przedsięwzięć i w ubiegłym roku zgromadziło w sumie ponad tysiąc osób. Dla nas jest to możliwość rozmowy, poznania opinii, a także wysłuchania sugestii tych, dla których

tworzymy nasze narzędzia, a więc, bardzo cenne momenty. Takie działania tworzą niewątpliwie pozytywny wizerunek marki oraz naszych dystrybutorów – konkludowała Paulina Wróbel.

Ważny dla Festool temat serwisu szczegółowo przedstawił jego kierownik Jerzy Januszewski: – Wszyscy, mówiąc o serwisie, mają na myśli naprawy lub przeglądy techniczne maszyn; a serwis to pełna obsługa ich użytkownika. Wyrazem takiej filozofii myślenia jest uruchomienie przez Festool Polska możliwości zlecenia naprawy online dla użytkowników naszego sprzętu oraz poprawienie standardów komunikacji – m.in. na bieżąco informujemy o statusie naprawy. Wdrożyliśmy też formularz zgłoszenia naprawy w wersji elektronicznej i uruchomiliśmy dodatkowy telefon w serwisie, który daje mechanikom możliwość bezpośredniego wyjaśnienia z klientami kwestii dotyczących naprawy. Wprowadziliśmy też limit kwotowy 600 zł, do którego naprawiamy maszyny bez konieczności potwierdzania kosztorysu naprawy, co znacznie skraca jej czas. Wprowadziliśmy standardy przesyłania materiałów niebezpiecznych (ADR), aby usprawnić serwisowanie urządzeń akumulatorowych. Oprócz tego zwiększyliśmy liczbę mechaników, co pozwoliło nam na dalsze skrócenie czasu napraw. W br. planujemy przyjąć do pracy kolejnego mechanika. Chcemy też podnosić kwalifikacje naszych pracowników, dlatego w br. odbędą się dodatkowe szkolenia wewnętrzne. Aby poprawić jakość naszych napraw, wprowadziliśmy ich standaryzację, m.in. przez listy kontrolne, według których każdy mechanik sprawdza stan maszyn przed i po naprawie. W 2018 r. planujemy też dodatkowe usprawnienia w naprawach online, m.in. wdrożenie aplikacji mobilnej umożliwiającej zlecenie naprawy przez smartfon – poinformował Jerzy Januszewski.

Uczestnicy i organizatorzy konferencji

Aby usprawnić proces sprzedaży, Festool nawiązał współpracę z platformą nexMart. Korzyści z niej wynikające zaprezentowała Katarzyna Rybka, kierownik Centrum Obsługi Klienta. – nexMart jest naszym strategicznym partnerem, platforma ta oferuje rozwiązania
e-biznesowe i ma siedzibę w Stuttgarcie (Niemcy). Dla nas jest głównym dostawcą aplikacji EDI (Electronic Data Interchange) służącej do realizacji zamówień. nexMart został założony w roku 2002 jako wspólna platforma komercyjna dla czołowych producentów marek narzędziowych i szybko stał się wiodącym oferentem rozwiązań EDI dla naszej branży w całej Europie – poinformowała Katarzyna Rybka.

Zwycięzcy VI Olimpiady Festool

Pierwszy dzień konferencji zakończył bankiet, na którym czołowi polscy dystrybutorzy Festool w Polsce zostali uhonorowani pamiątkowymi dyplomami. Podczas niego miał miejsce występ Katarzyny Pakosińskiej, popularnej aktorki kabaretowej. W drugim dniu konferencji zaprezentowano nowości: akumulatorową pilarkę do materiałów izolacyjnych Festool ISC 240, łączniki poszerzające system Festool Domino, separator pyłu z przeźroczystym pojemnikiem do odkurzaczy przeznaczony głównie do stosowania podczas szlifowania materiałów budowlanych, gładzi gipsowych, tynków, podłoży betonowych itd. Po prezentacjach nowych produktów odbyła się VI Olimpiada Festool, podczas której uczestnicy konferencji sprawdzali swoje umiejętności w konkursach sprawnościowych, posługując się elektronarzędziami i osprzętem Festool. Konferencję zakończył wieczorny pokaz sztucznych ogni na plaży w Jastarni, na którym uhonorowano zwyciężczynie i zwycięzców VI Olimpiady Festool.

pins

Prezentacja akumulatorowej pilarki do materiałów izolacyjnych Festool ISC 240

alt="" width="1100" height="733" srcset="https://portalnarzedzi.pl/wp-content/uploads/2018/07/MG_4281.jpg 1100w, https://portalnarzedzi.pl/wp-content/uploads/2018/07/MG_4281-300x200.jpg 300w, https://portalnarzedzi.pl/wp-content/uploads/2018/07/MG_4281-1024x682.jpg 1024w, https://portalnarzedzi.pl/wp-content/uploads/2018/07/MG_4281-360x240.jpg 360w" sizes="(max-width: 1100px) 100vw, 1100px"/>

VI OlimpiadaFestool